Списъкът, който ви показваме е направен от германците от Bähr & Fess и включва 90 автомобила в 10 класа. Разглеждат се само коли, закупени от шоурума, и то точно преди 3 години. Годишният пробег не трябва да бъде по-голям от 20 хиляди км. За изчисляване на ликвидността се взима средната цена на автомобилите в популярни конфигурации и със еднакви двигатели.
Автомобилите, които губят най-малко от цената си са сортирани по класове. Моделите са подредени в низходящ ред на ликвидност, а загубата в стойността след три години експлоатация е посочена процентно в скоби след модела. Ето и кои са най-ликвидните автомобили.
A-клас
• Toyota Aygo (-40,6%),
• Fiat 500 (-41,5%),
• Volkswagen Up! (-42%),
• Kia Picanto (-42,5%),
• Hyundai i10 (-43%),
• Fiat Panda (-43,7%),
• Citroen C1 (-44%).
B-клас
• Toyota Yaris (-37,4%),
• Dacia / Renault Sandero (-38%),
• Skoda Fabia (-38,2%),
• Volkswagen Polo (-38,3%),
• Hyundai i20 (-38,4%),
• Kia Rio (-38,5%),
• Opel Corsa (-38,7%),
• Renault Clio (-38,8%),
• Suzuki Swift (-39,4%),
• Ford Fiesta (-39,6%).
С-клас
• Volkswagen Golf (-34,9%),
• Škoda Octavia (-35,5%),
• Toyota Corolla (-35,7%),
• Hyundai i30 (-37%),
• Peugeot 308 (-37,3%),
• Kia Ceed (-37,5%),
• Opel Astra (-37,6%),
• Mazda 3 (-37,9%),
• Renault Megane (-38%),
• Fiat Tipo (-38,2%).
D-клас
• Skoda Superb (-38,4%),
• Volkswagen Passat (-39%),
• Audi A4 (-39,2%),
• Opel Insignia (-39,9%),
• Mazda 6 (-40,2%),
• Volvo S60 (-40,6%),
• Mercedes C-Class (-41,1%),
• BMW 3-Series (-41,4%),
• Ford Mondeo (-41,8%),
• Peugeot 508 (-41,8%).
Е-клас
• Toyota Camry (-37,8%),
• BMW 5-Series (-38,7%),
• Volvo S90 (-38,9%),
• Audi A6 (-39,2%),
• VW Arteon (-40%).
Луксозни автомобили
• Mercedes S-Klasse (-41,7%),
• Porsche Panamera (-42,6%),
• Audi A8 (-44,5%),
• BMW7-Series (-46,7%).
Малки кросоувъри
• Audi Q2 (-31,3%),
• Toyota C-HR (-34,6%),
• Volkswagen T-Roc (-34,7%),
• Skoda Kamiq (-34,9%),
• Hyundai Kona (-35,1%),
• Ford Puma (-35,6%),
• Renault Captur (-35,8%),
• Mazda CX-3 (-36,1%),
• Kia Stonic (-36,8%),
• Suzuki Vitara (-37,8%).
Средноразмерни кросоувъри
• Hyundai Tucson (-32,6%),
• Škoda Karoq (-33%),
• VW Tiguan (-33,3%),
• Seat Ateca (-34,2%),
• Toyota RAV4 (-34,5%),
• Nissan Qashqai (-34,9%),
• Ford Kuga (-35,1%),
• Kia Sportage (-36,1%),
• Volvo XC40 (-36,8%),
• Dacia / Renault Duster (-37,2%).
Големи кросоувъри
• Volvo XC60 (-35,9%),
• Škoda Kodiaq (-36,2%),
• Audi Q5 (-37,3%),
• Hyundai Santa Fe (-40,5%),
• Nissan X-Trail (-41,2%).
Луксозни кросоувъри
• Porsche Cayenne (-35%),
• Mercedes G-класа (-35,1%),
• Toyota Land Cruiser (-37,3%),
• Volkswagen Touareg (-39%),
• BMW X5 (-39,7%),
• Audi Q8 (-40,3%),
• Mercedes GLE (-41,2%),
• Audi Q7 (-41,5%),
• Volvo XC90 (-42,2%).
-47 +103
-39 +52
Карам Субару Крострек на 3 години на 95000 км. почти магистрални и колата е без никакви проблеми и върви на часовник, а не карам толкова много.
Да не говорим пък за премиум автомобили като БМВ, Мерц, които в България идват на 3/5 години и 250/450 хиляди км. масгистрални наместо да бъдат изхвърлени и рециклирани.
Коментиран от #59
-35 +24
Коментиран от #41
-56 +62
Коментиран от #9
-21 +29
Коментиран от #62
-8 +6
Коментиран от #15
-23 +25
До коментар #5 от "Аз71":
Аз, що?
Коментиран от #64
-6 +8
-28 +56
Коментиран от #27, #44
-70 +19
Коментиран от #19
-9 +15
Коментиран от #17
-25 +41
1,4 TSI е признат за най лошия двигател за цялата история на автомобилостроенето!
Коментиран от #16, #35
-14 +72
До коментар #8 от "Автор":
умен си мнооооо.
-3 +2
До коментар #14 от "ИСТОРИК":
скапан историк,но на кой му пука за тееее ве.
-15 +7
До коментар #13 от "Монтанчанин":
Точно и аз съм на същото мнение. След всичките изброени марки дето съм карал досега, най издръжливи, и безпроблемни излязоха Мицубиши и Хонда, кум тях мога да добавя само още две марки които не им отстъпват и те са Субару и Волво.
Коментиран от #21
-14 +29
-10 +7
До коментар #12 от "колю":
заради слабото търсене и мизерното присъствие на пазара и най вероятно в близките години може дори да напуснат европа след като миналата година спряха продажбите на няколко модела заради слабото търсене ... аз лично мицубиши по пътищата мяркам две или три на седмица ! никой не ги търси и никой не ги иска
Коментиран от #28, #32
-6 +27
Коментиран от #25
-2 +1
До коментар #17 от "Mitsubishi":
Волво в никакъв случай не надежден автомобил. Спъпи за поддръжка и се чупят често!!
-0 +26
Коментиран от #29
-30 +16
-4 +11
До коментар #20 от "колю":
за какво да завижда ? ти сравнявал ли си цените на потдръжката на мицобишито и другите коли ? цените са безбожни ! и въобще ако ставаха за нещо хората щяха да ги търсят ! пазара е най точния показател за това което хората харрсват и търсят!
Коментиран от #30
-2 +16
-4 +21
До коментар #19 от ".,.,":
слабо колко да е слабо, на първо място в Европа и Щатите по продажбата в PHEV сегмента.
Коментиран от #31
-5 +2
До коментар #22 от "Шкафчо Методиев Борисов":
ти е информацията хич даже не са фалирали, просто овреме си спряха някои от моделите заради малоумните изисквания на Европата. Скоро с въвеждането на Евро 7 много други компании ще ги последват и ние ще си джиткаме из Европат с колици по 300 кубика и 150коня дето и гаранцията си едвам ще изкарват, а истинските автомобили на картинка само ще ги гледаме.
-6 +17
До коментар #25 от "макито":
Цени за масло и филтри. То просто не се чупи. Ауди и фаувето са за оборотите на сервиза
-5 +22
До коментар #28 от "Слабо":
в един сегмент с мижаво търсене а общите им продажби за миналата година са 100 000 за целия евро съюз от над 12милиона продадени коли в него което е под 1% от общата бройка ... абе вие да не сте от дилърството ? с такъв хъс защитавате незащитимото
-1 +5
До коментар #19 от ".,.,":
Спряха продажбите на един модел, защото имат два модела и единия е много зле с продажбите, а другия никакъв го няма. Правеха коли докато диаманта отпред беше червен, след участието на Мерцедес , качеството падна много (нямам обяснение). После станаха част (не съм много сигурен дали не ги продадоха) от Рено-Нисан и хептен свалиха качеството. Правят някакви хибриди и електрички, но са зле.
-5 +11
-7 +15
Коментиран от #39, #42
-2 +30
До коментар #14 от "ИСТОРИК":
Специалисте, колко коли с подобен двигател си имал или разсъждаваш на база чул, прочел пък се изцвъкал с мнение?
Мнението ми не е миродавно, но 2015 г. взех Леон 1.4 TSI 1.5 г. (бил е рент-а кар, демек каран зверски може би). Карах го още 3.5 г. Само сипваш бензин и караш. Обслужваш по график и никакви други грижи! ( не пипа и масло, да знаеш и е с ремък, не верига:)
Коментиран от #36
-13 +7
До коментар #35 от "Забрави":
не пипа масло викаш ? няма такова нещо като двигател който не гори масло ! това е неизбежно в процеса на работа и всеки специалист по двг ще ти го потвърди а всеки двигател си има заводска норма на разход на масло която е указана в харектеристиките на конкретния двигател като л/1000км. ако двигатрля не пипа маслото тогава имаш проблем и хич не е за хвалене ... ако маслото си остава светло е желатрлно да се смени с друго защото вероятно е менте без почистващи добавки в него а всяко нормално масло задължително ги има и потъмнява когато те си вършат работата !
Коментиран от #37, #52
-10 +15
До коментар #36 от ".,.,":
Тая теория я разправяй на децата. Имам ц класа 220 цди 150 коня 2006г. Двигателя събира 6.5л и затова купувам една туба 5л и две по 1л. Карам го само с Кастрол. Като го сменя ми остават 0.5л и следващия път купувам само 6л. Няма щека и го проверявам само на компютъра. Щом пише ОК значи няма нужда да се долива. Досега имам 7 смени през 15000 км. Нямам идея на колко хиляди е реално. На таблото пишеше 290 000 като го взех преди 5 години
Коментиран от #38
-9 +8
До коментар #37 от "Напротив":
Напротив, предния е прав. Това че не доливаш, не значи че не гори масло. За 15к съм доливав по 400-500гр, както и не съм да доливал, но маслото отива на долния белег. Зависи и как караш, минавал съм по 1000 км/ден магистрално със 140-160 км/ч-тогава гори
Коментиран от #40, #43, #66
-1 +10
До коментар #34 от "Инж Ганев":
Абсолютно точно. Масово коментират хора с по 10-25+ годишни автомобили, които нямат представа какво е да караш нещо ново, различно от Дачия и Рено :)
-1 +4
До коментар #38 от "Анонимен":
Прав си, тези на които колата не им пипа маслото и го вадят светло, без нагари са сбъркали маслото. Основно задължение на маслото е да смазва и отвежда топлината, но освен това то трябва да отмива нагарите които неминуемо се получават. Нормално е да има разход в рамките на Мак - Мин при моторите без турбина, при турбо моторите се допускат и по-големи разходи поради една основна причина. Турбото изисква използването на масла с малък вискозитет (пълни синтетики 0W20 0W30),което води до неминуеми загуби от хлабините на мотора.
-0 +7
До коментар #4 от "Грух Джуланов":
Потвърждавам 👍👍👍
-1 +1
До коментар #34 от "Инж Ганев":
Съгласен съм Ганев,но между 3 годишна немска и японска,по-добра е японската
-9 +12
До коментар #38 от "Анонимен":
Имаме различна представа за горене на масло. 500гр за 15000 км за мен не е горене. Защото дори и да има щека такова количество няма дори да слезе на минимума.
-0 +4
До коментар #11 от "шофер":
естествено че ти хал хабер си нямаш от автомобили и си говориш като пиян с у..я дръпнатите очички отдавна надминаха немците ама ти и още някои коне с капаци които не виждате по-далеч от носа си, знаят само немските, ами така е като не сте виждали други автомобили, и аз навремето когато бях млад и глупав карах само фиатове и ланчии и си мислех, че това са най-убавите коли, но не бях се качвал в други коли..така ,че донякъде те разбирам лапенце
Коментиран от #46
-8 +12
До коментар #44 от "бат мишо":
Като си пораснал и поумнял си също толкова капсулован. Дръпнатите очички ще надминат технологично Ханс само ако има война и Европа е губещата. Само допреди век се молеха на европееца да им даде каквито и да е технологии. Всяко съвременно изобретение , кораб , самолет , ракета , автомобил , телефон , телевизор и т. н.....е измислено от белия човек. Набийте си го в главите
Коментиран от #48
-3 +6
-2 +6
До коментар #46 от "И сега":
век беше така, вярно е. Сега е точно обратното , ние им се молим за технилогии
-3 +2
-4 +1
Коментиран от #56
-4 +6
-3 +5
До коментар #36 от ".,.,":
Не измествай темата. Исках да кажа, че конкретната кола, която съм имал е била безпроблемна за мен за периода на притежаване.
Каквото казваш за маслото е така, не съм имал екстремен разход, каквото е указано в документацията. Да вметна, че не съм фен на конкретна марка, двигател и т.н. След този автомобил карам нов, от магазина премиум марка СУВ, за пръв път за мен - дизел. Мога да намеря повече кусури от скромния, подценен Леон с 1.4TSI.
-0 +3
-1 +4
-0 +6
-0 +1
До коментар #50 от "що така":
Видно от подредбата, твърдението ти не е вярно! Но става ясно и това, че обезценката е поне 30% и нагоре за един автомобил, купен нов и поддържан 3 години. А най-лошото е, че има и автомобили, които официално имат някаква стойност, но никой не ги търси на старо.
-0 +0
Коментиран от #65
-1 +5
-2 +2
До коментар #3 от "ТОП БОКЛУК":
Толкова малко сте карали , че си позволявате да давате и мнение .Паркирате колата си сигурно с преден женската.
-1 +2
-1 +3
-1 +6
До коментар #7 от "Д-р Иванов":
Е как така да не са!! Това, че са напълно различни не значи непременно, че са различна категория/клас. Тук се гледат най-вече размерите, макар че не са твърдо установени по европейската категоризация. G-класата и GLE-то са близки по размери. GLS е по голямо и от двете, GLC e клас надолу. То и Q7 и Q8 са една категория, според някои Пасат и Супърб е по скоро в Е-сегмента, но както виждаме се водят към D. Лично аз смятам, че са нещо между А4 и А6, но реално са причислени към А4 - сиреч сегмент D.
-0 +1
-0 +2
До коментар #9 от "някой ди":
Много им дигнаха цените, по скъпи са от Тойота а са в същия клас.
-0 +0
До коментар #57 от "123":
Покрепям! Шкода за парите си предлага добро качество, много екстри и приличен дизайн. Измислени са адекватно за класа си и се карат много навсякъде из Европа, което им запазва цената. За парите, които ще дадеш за "средняк" VW, купуваш напомпана откъм екстри Шкода с не по-лошо качество и дизайн.
-0 +0
До коментар #38 от "Анонимен":
И аз да кажа за горенето.
Сменям маслото на 15-20 хиляди километра, пълна синтетика, 5W40.
Първите 10 хиляди нивото на щеката не трепва, като наближи 15 хиляди е паднало нивото с не повече от 2 ММ. На последната смяна източих 3 литра точно, сипах 3100. Източвам го напълно при смяната, каквото не изтече през картера го издърпвам с маркуч през стойката на масления филтър. 1,6 бензин, на 400000 км по километраж, 18 годишна кола. НЕ Е НЕМСКА, то и без да казвам сигурно ви е станало ясно.
-1 +0
-2 +0
-0 +0
-0 +1