Списъкът, който ви показваме е направен от германците от Bähr & Fess и включва 90 автомобила в 10 класа. Разглеждат се само коли, закупени от шоурума, и то точно преди 3 години. Годишният пробег не трябва да бъде по-голям от 20 хиляди км. За изчисляване на ликвидността се взима средната цена на автомобилите в популярни конфигурации и със еднакви двигатели.
Автомобилите, които губят най-малко от цената си са сортирани по класове. Моделите са подредени в низходящ ред на ликвидност, а загубата в стойността след три години експлоатация е посочена процентно в скоби след модела. Ето и кои са най-ликвидните автомобили.
A-клас
• Toyota Aygo (-40,6%),
• Fiat 500 (-41,5%),
• Volkswagen Up! (-42%),
• Kia Picanto (-42,5%),
• Hyundai i10 (-43%),
• Fiat Panda (-43,7%),
• Citroen C1 (-44%).
B-клас
• Toyota Yaris (-37,4%),
• Dacia / Renault Sandero (-38%),
• Skoda Fabia (-38,2%),
• Volkswagen Polo (-38,3%),
• Hyundai i20 (-38,4%),
• Kia Rio (-38,5%),
• Opel Corsa (-38,7%),
• Renault Clio (-38,8%),
• Suzuki Swift (-39,4%),
• Ford Fiesta (-39,6%).
С-клас
• Volkswagen Golf (-34,9%),
• Škoda Octavia (-35,5%),
• Toyota Corolla (-35,7%),
• Hyundai i30 (-37%),
• Peugeot 308 (-37,3%),
• Kia Ceed (-37,5%),
• Opel Astra (-37,6%),
• Mazda 3 (-37,9%),
• Renault Megane (-38%),
• Fiat Tipo (-38,2%).
D-клас
• Skoda Superb (-38,4%),
• Volkswagen Passat (-39%),
• Audi A4 (-39,2%),
• Opel Insignia (-39,9%),
• Mazda 6 (-40,2%),
• Volvo S60 (-40,6%),
• Mercedes C-Class (-41,1%),
• BMW 3-Series (-41,4%),
• Ford Mondeo (-41,8%),
• Peugeot 508 (-41,8%).
Е-клас
• Toyota Camry (-37,8%),
• BMW 5-Series (-38,7%),
• Volvo S90 (-38,9%),
• Audi A6 (-39,2%),
• VW Arteon (-40%).
Луксозни автомобили
• Mercedes S-Klasse (-41,7%),
• Porsche Panamera (-42,6%),
• Audi A8 (-44,5%),
• BMW7-Series (-46,7%).
Малки кросоувъри
• Audi Q2 (-31,3%),
• Toyota C-HR (-34,6%),
• Volkswagen T-Roc (-34,7%),
• Skoda Kamiq (-34,9%),
• Hyundai Kona (-35,1%),
• Ford Puma (-35,6%),
• Renault Captur (-35,8%),
• Mazda CX-3 (-36,1%),
• Kia Stonic (-36,8%),
• Suzuki Vitara (-37,8%).
Средноразмерни кросоувъри
• Hyundai Tucson (-32,6%),
• Škoda Karoq (-33%),
• VW Tiguan (-33,3%),
• Seat Ateca (-34,2%),
• Toyota RAV4 (-34,5%),
• Nissan Qashqai (-34,9%),
• Ford Kuga (-35,1%),
• Kia Sportage (-36,1%),
• Volvo XC40 (-36,8%),
• Dacia / Renault Duster (-37,2%).
Големи кросоувъри
• Volvo XC60 (-35,9%),
• Škoda Kodiaq (-36,2%),
• Audi Q5 (-37,3%),
• Hyundai Santa Fe (-40,5%),
• Nissan X-Trail (-41,2%).
Луксозни кросоувъри
• Porsche Cayenne (-35%),
• Mercedes G-класа (-35,1%),
• Toyota Land Cruiser (-37,3%),
• Volkswagen Touareg (-39%),
• BMW X5 (-39,7%),
• Audi Q8 (-40,3%),
• Mercedes GLE (-41,2%),
• Audi Q7 (-41,5%),
• Volvo XC90 (-42,2%).
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Смел Гибсов
13:22 04.04.2021
2 Х7V7
13:24 04.04.2021
3 ТОП БОКЛУК
Карам Субару Крострек на 3 години на 95000 км. почти магистрални и колата е без никакви проблеми и върви на часовник, а не карам толкова много.
Да не говорим пък за премиум автомобили като БМВ, Мерц, които в България идват на 3/5 години и 250/450 хиляди км. масгистрални наместо да бъдат изхвърлени и рециклирани.
Коментиран от #59
13:24 04.04.2021
4 Грух Джуланов
Коментиран от #41
13:26 04.04.2021
5 Аз71
Коментиран от #9
13:29 04.04.2021
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Д-р Иванов
Коментиран от #62
13:34 04.04.2021
8 Автор
Коментиран от #15
13:38 04.04.2021
9 някой ди
До коментар #5 от "Аз71":
Аз, що?Коментиран от #64
13:39 04.04.2021
10 ОЗ доцент
14:04 04.04.2021
11 шофер
Коментиран от #27, #44
14:06 04.04.2021
12 колю
Коментиран от #19
14:31 04.04.2021
13 Монтанчанин
Коментиран от #17
14:32 04.04.2021
14 ИСТОРИК
1,4 TSI е признат за най лошия двигател за цялата история на автомобилостроенето!
Коментиран от #16, #35
14:49 04.04.2021
15 Maloo
До коментар #8 от "Автор":
умен си мнооооо.15:03 04.04.2021
16 И ти си
До коментар #14 от "ИСТОРИК":
скапан историк,но на кой му пука за тееее ве.15:04 04.04.2021
17 Mitsubishi
До коментар #13 от "Монтанчанин":
Точно и аз съм на същото мнение. След всичките изброени марки дето съм карал досега, най издръжливи, и безпроблемни излязоха Мицубиши и Хонда, кум тях мога да добавя само още две марки които не им отстъпват и те са Субару и Волво.Коментиран от #21
15:21 04.04.2021
18 колю
15:33 04.04.2021
19 .,.,
До коментар #12 от "колю":
заради слабото търсене и мизерното присъствие на пазара и най вероятно в близките години може дори да напуснат европа след като миналата година спряха продажбите на няколко модела заради слабото търсене ... аз лично мицубиши по пътищата мяркам две или три на седмица ! никой не ги търси и никой не ги искаКоментиран от #28, #32
15:33 04.04.2021
20 колю
Коментиран от #25
15:39 04.04.2021
21 Тити Намазов
До коментар #17 от "Mitsubishi":
Волво в никакъв случай не надежден автомобил. Спъпи за поддръжка и се чупят често!!15:43 04.04.2021
22 Шкафчо Методиев Борисов
Коментиран от #29
15:53 04.04.2021
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 колю
16:00 04.04.2021
25 макито
До коментар #20 от "колю":
за какво да завижда ? ти сравнявал ли си цените на потдръжката на мицобишито и другите коли ? цените са безбожни ! и въобще ако ставаха за нещо хората щяха да ги търсят ! пазара е най точния показател за това което хората харрсват и търсят!Коментиран от #30
16:38 04.04.2021
26 Гост
16:45 04.04.2021
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Слабо
До коментар #19 от ".,.,":
слабо колко да е слабо, на първо място в Европа и Щатите по продажбата в PHEV сегмента.Коментиран от #31
16:52 04.04.2021
29 Грешна
До коментар #22 от "Шкафчо Методиев Борисов":
ти е информацията хич даже не са фалирали, просто овреме си спряха някои от моделите заради малоумните изисквания на Европата. Скоро с въвеждането на Евро 7 много други компании ще ги последват и ние ще си джиткаме из Европат с колици по 300 кубика и 150коня дето и гаранцията си едвам ще изкарват, а истинските автомобили на картинка само ще ги гледаме.16:57 04.04.2021
30 колю
До коментар #25 от "макито":
Цени за масло и филтри. То просто не се чупи. Ауди и фаувето са за оборотите на сервиза16:58 04.04.2021
31 .,.,
До коментар #28 от "Слабо":
в един сегмент с мижаво търсене а общите им продажби за миналата година са 100 000 за целия евро съюз от над 12милиона продадени коли в него което е под 1% от общата бройка ... абе вие да не сте от дилърството ? с такъв хъс защитавате незащитимото17:21 04.04.2021
32 перничанин
До коментар #19 от ".,.,":
Спряха продажбите на един модел, защото имат два модела и единия е много зле с продажбите, а другия никакъв го няма. Правеха коли докато диаманта отпред беше червен, след участието на Мерцедес , качеството падна много (нямам обяснение). После станаха част (не съм много сигурен дали не ги продадоха) от Рено-Нисан и хептен свалиха качеството. Правят някакви хибриди и електрички, но са зле.17:36 04.04.2021
33 перничанин
17:47 04.04.2021
34 Инж Ганев
Коментиран от #39, #42
17:54 04.04.2021
35 Забрави
До коментар #14 от "ИСТОРИК":
Специалисте, колко коли с подобен двигател си имал или разсъждаваш на база чул, прочел пък се изцвъкал с мнение?Мнението ми не е миродавно, но 2015 г. взех Леон 1.4 TSI 1.5 г. (бил е рент-а кар, демек каран зверски може би). Карах го още 3.5 г. Само сипваш бензин и караш. Обслужваш по график и никакви други грижи! ( не пипа и масло, да знаеш и е с ремък, не верига:)
Коментиран от #36
18:07 04.04.2021
36 .,.,
До коментар #35 от "Забрави":
не пипа масло викаш ? няма такова нещо като двигател който не гори масло ! това е неизбежно в процеса на работа и всеки специалист по двг ще ти го потвърди а всеки двигател си има заводска норма на разход на масло която е указана в харектеристиките на конкретния двигател като л/1000км. ако двигатрля не пипа маслото тогава имаш проблем и хич не е за хвалене ... ако маслото си остава светло е желатрлно да се смени с друго защото вероятно е менте без почистващи добавки в него а всяко нормално масло задължително ги има и потъмнява когато те си вършат работата !Коментиран от #37, #52
19:42 04.04.2021
37 Напротив
До коментар #36 от ".,.,":
Тая теория я разправяй на децата. Имам ц класа 220 цди 150 коня 2006г. Двигателя събира 6.5л и затова купувам една туба 5л и две по 1л. Карам го само с Кастрол. Като го сменя ми остават 0.5л и следващия път купувам само 6л. Няма щека и го проверявам само на компютъра. Щом пише ОК значи няма нужда да се долива. Досега имам 7 смени през 15000 км. Нямам идея на колко хиляди е реално. На таблото пишеше 290 000 като го взех преди 5 годиниКоментиран от #38
20:50 04.04.2021
38 Анонимен
До коментар #37 от "Напротив":
Напротив, предния е прав. Това че не доливаш, не значи че не гори масло. За 15к съм доливав по 400-500гр, както и не съм да доливал, но маслото отива на долния белег. Зависи и как караш, минавал съм по 1000 км/ден магистрално със 140-160 км/ч-тогава гориКоментиран от #40, #43, #66
21:36 04.04.2021
39 Фау Ве
До коментар #34 от "Инж Ганев":
Абсолютно точно. Масово коментират хора с по 10-25+ годишни автомобили, които нямат представа какво е да караш нещо ново, различно от Дачия и Рено :)21:47 04.04.2021
40 перничанин
До коментар #38 от "Анонимен":
Прав си, тези на които колата не им пипа маслото и го вадят светло, без нагари са сбъркали маслото. Основно задължение на маслото е да смазва и отвежда топлината, но освен това то трябва да отмива нагарите които неминуемо се получават. Нормално е да има разход в рамките на Мак - Мин при моторите без турбина, при турбо моторите се допускат и по-големи разходи поради една основна причина. Турбото изисква използването на масла с малък вискозитет (пълни синтетики 0W20 0W30),което води до неминуеми загуби от хлабините на мотора.21:58 04.04.2021
41 Хайл
До коментар #4 от "Грух Джуланов":
Потвърждавам 👍👍👍22:18 04.04.2021
42 Хайл
До коментар #34 от "Инж Ганев":
Съгласен съм Ганев,но между 3 годишна немска и японска,по-добра е японската22:21 04.04.2021
43 Явно
До коментар #38 от "Анонимен":
Имаме различна представа за горене на масло. 500гр за 15000 км за мен не е горене. Защото дори и да има щека такова количество няма дори да слезе на минимума.22:36 04.04.2021
44 бат мишо
До коментар #11 от "шофер":
естествено че ти хал хабер си нямаш от автомобили и си говориш като пиян с у..я дръпнатите очички отдавна надминаха немците ама ти и още някои коне с капаци които не виждате по-далеч от носа си, знаят само немските, ами така е като не сте виждали други автомобили, и аз навремето когато бях млад и глупав карах само фиатове и ланчии и си мислех, че това са най-убавите коли, но не бях се качвал в други коли..така ,че донякъде те разбирам лапенцеКоментиран от #46
23:01 04.04.2021
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 И сега
До коментар #44 от "бат мишо":
Като си пораснал и поумнял си също толкова капсулован. Дръпнатите очички ще надминат технологично Ханс само ако има война и Европа е губещата. Само допреди век се молеха на европееца да им даде каквито и да е технологии. Всяко съвременно изобретение , кораб , самолет , ракета , автомобил , телефон , телевизор и т. н.....е измислено от белия човек. Набийте си го в главитеКоментиран от #48
00:29 05.04.2021
47 dex
01:35 05.04.2021
48 преди
До коментар #46 от "И сега":
век беше така, вярно е. Сега е точно обратното , ние им се молим за технилогии05:47 05.04.2021
49 Гената
07:12 05.04.2021
50 що така
Коментиран от #56
08:27 05.04.2021
51 хххххх
08:33 05.04.2021
52 Забрави
До коментар #36 от ".,.,":
Не измествай темата. Исках да кажа, че конкретната кола, която съм имал е била безпроблемна за мен за периода на притежаване.Каквото казваш за маслото е така, не съм имал екстремен разход, каквото е указано в документацията. Да вметна, че не съм фен на конкретна марка, двигател и т.н. След този автомобил карам нов, от магазина премиум марка СУВ, за пръв път за мен - дизел. Мога да намеря повече кусури от скромния, подценен Леон с 1.4TSI.
09:21 05.04.2021
53 Иванкин
09:35 05.04.2021
54 GTE
09:39 05.04.2021
55 xaxa
10:13 05.04.2021
56 Йо Несбьо
До коментар #50 от "що така":
Видно от подредбата, твърдението ти не е вярно! Но става ясно и това, че обезценката е поне 30% и нагоре за един автомобил, купен нов и поддържан 3 години. А най-лошото е, че има и автомобили, които официално имат някаква стойност, но никой не ги търси на старо.10:31 05.04.2021
57 123
Коментиран от #65
11:08 05.04.2021
58 Фил
11:32 05.04.2021
59 гларус
До коментар #3 от "ТОП БОКЛУК":
Толкова малко сте карали , че си позволявате да давате и мнение .Паркирате колата си сигурно с преден женската.12:15 05.04.2021
60 гларус
12:16 05.04.2021
61 гларус
12:19 05.04.2021
62 Maksi
До коментар #7 от "Д-р Иванов":
Е как така да не са!! Това, че са напълно различни не значи непременно, че са различна категория/клас. Тук се гледат най-вече размерите, макар че не са твърдо установени по европейската категоризация. G-класата и GLE-то са близки по размери. GLS е по голямо и от двете, GLC e клас надолу. То и Q7 и Q8 са една категория, според някои Пасат и Супърб е по скоро в Е-сегмента, но както виждаме се водят към D. Лично аз смятам, че са нещо между А4 и А6, но реално са причислени към А4 - сиреч сегмент D.12:36 05.04.2021
63 го г го о
12:39 05.04.2021
64 Варненец
До коментар #9 от "някой ди":
Много им дигнаха цените, по скъпи са от Тойота а са в същия клас.12:51 05.04.2021
65 Фау Ве
До коментар #57 от "123":
Покрепям! Шкода за парите си предлага добро качество, много екстри и приличен дизайн. Измислени са адекватно за класа си и се карат много навсякъде из Европа, което им запазва цената. За парите, които ще дадеш за "средняк" VW, купуваш напомпана откъм екстри Шкода с не по-лошо качество и дизайн.14:06 05.04.2021
66 Анонимен 2
До коментар #38 от "Анонимен":
И аз да кажа за горенето.Сменям маслото на 15-20 хиляди километра, пълна синтетика, 5W40.
Първите 10 хиляди нивото на щеката не трепва, като наближи 15 хиляди е паднало нивото с не повече от 2 ММ. На последната смяна източих 3 литра точно, сипах 3100. Източвам го напълно при смяната, каквото не изтече през картера го издърпвам с маркуч през стойката на масления филтър. 1,6 бензин, на 400000 км по километраж, 18 годишна кола. НЕ Е НЕМСКА, то и без да казвам сигурно ви е станало ясно.
18:09 05.04.2021
67 ивелин
22:14 05.04.2021
68 Пепо
10:27 06.04.2021
69 7777
17:39 06.04.2021