9 95628

Тествахме най-евтиното Suzuki

  • suzuki-
  • swift-
  • тест

Моделът Swift впечатлява с качество, просторен салон и ниска цена

Тествахме най-евтиното Suzuki  - 1

Малките градски автомобили остават все повече на заден план, измествани от практични кросоувъри или дори не толкова практични по-големи SUV-та. Въпреки това, на пазара все още съществува такъв сегмент, който има своите почитатели, а ние тествахме един от най-достъпните автомобили в него.

Последната генерация на Suzuki Swift беше представена за моделната 2017 година, а през септември миналата година бе показан и рестайлинг, който донесе повече промени при задвижването и технологиите, отколкото такива по дизайна.

Версията която тествахме се отличава с бял цвят, 1.2-литров бензинов двигател от типа мек хибрид и предно предаване. Визирайки предното предаване, трябва да отбележим и, че моделът е единственият в този клас който се предлага и със задвижване на четирите колела.

Екстериор

Както споменахме, визуално моделът не се различава много от версията преди рестайлинга, като във външността можем да отличим предните фарове с LED технология, които разполагат и с автоматично превключване между къси и дълги светлини, както и доста стилните дневни LED светлини.

В страничната линия впечатление правят вградените дръжки на задните врати, които са интегрирани в „C“ колонката, което се прави с цел автомобилът да прилича на такъв с три врати. Стоповете също разполагат с LED технология, а в долната част на задната броня е монтирана светлината за мъгла, напомняща на тази при автомобилите от Формула 1.

Като цяло автомобилът е с доста практични размери, дължината му е малко над 3.8 метра, а теглото не надвишава 1000 кг, дори и при най-високите нива на оборудване. Тестовият Swift беше оборудван с алуминиеви 16-цолови джанти, но ако изберете базовото ниво на екипировка ще трябва се задоволите с 15-цолови джанти.

Интериор

Трябва да си признаем, че тук бяхме доста приятно изненадани. Въпреки сравнително малките размери на колата, мястото в интериора е напълно достатъчно. Това се дължи най-много на позицията на предните седалки, които при максимално издърпване назад, застават точно в средата на Suzuki-то. Важно е да се отбележи, че тогава мястото за краката на пътниците в задната част става почти нищожно, но дори и водачът и пасажерът до него да са с ръст от 190 см, настройката на предните седалки не трябва да е в максимално крайна позиция.

Що се отнася до останалата част от салона, то впечатление правят някои ефектни и функционални опции. Една такава например е климатроникът, който е с физически „врътки“, което напоследък е все по-рядко срещано явление. Над него пък се вижда 7-инчов екран с вградена навигация, Android Auto и Apple Car Play. Свързването на „ябълкови“ устройства обаче е по-трудно, освен ако не става въпрос стандартната Bluetooth връзка за разговори. От друга страна пък при Android-ските устройства нямаше никакви проблеми.

Обръщайки внимание на материалите, които са използвани в салона, то очаквано, те не са от най-скъпо изглеждащите, но едва ли и това е целта на марката с точно този модел. Сглобката обаче е на традиционното, прецизно за японските коли, ниво. Воланът се настройва по дълбочина и височина, а върху него можем да открием копчета за контрол на адаптивния круиз контрол, системата за следене на лентите, управление на мултимедията и бутон за смяна на показанията на дисплея пред водача.

За разлика от повечето нови автомобили, Swift се предлага с аналогов километраж и обортомер, но пък малък цветен екран между тях предлага доста информация. Традиционните изминати километри и разход на гориво могат да бъдат намерени именно там, като заедно с тях има и няколко опции за хибридната система които показват източника на задвижване (ДВГ/електромотор), както и това колко гориво е спестено благодарение на батерията. Другите показания напомнят тези при спортните автомобили, като показват скала за използвани конски сили и въртящ момент и дори т.нар. G-метър.

Освен вече споменатите адаптивен круиз контрол и система за следене на лентите с намеса при излизане от правилната траектория, то малкото Suzuki може да се похвали още със система за разпознаване на пътните знаци, както и система за предупреждение при сблъсък. Камера за задно виждане, заден парктроник и подгряване на седалките също бяха част от екипировката на тестовия автомобил.

Двигател и ходови характеристики

Автомобилът, който ни беше предоставен за тест, се задвижва от 1.2-литров бензинов двигател с така наречената мека хибридна система. Това означава, че колата разполага с 12V стартер-генератор, който се използва главно в помощ на старт-стоп системата. Батерията се зарежда от енергията при спиране или спускане, а електромоторът е с мощност от почти 3 конски сили. Общата мощност на Swift е 83 конски сили, а максималният въртящ момент достига 107 нютон метра при 2800 оборота в минута.

Както отбелязахме и в началото, автомобилът се предлага с предно предаване, какъвто тествахме ние, и със задвижване на четирите колела, който вярваме че ще е доста забавна играчка за снежните месеци. Като цяло колата се усеща доста пъргава, благодарение на ниското си тегло, въпреки че по каталожни данни, ускорението до 100 км/ч отнема 13.1 секунди. Ако изберете CVT трансмисия, а не механичната с 5 предавки, каквато пробвахме ние, то може да свалите близо секунда при спринтът до 100 км/ч. По-доброто ускорение обаче е за сметка на разхода. Според заводските данни Suzuki-то постига разход от 5.1 л. на 100 км в сравнение с 4.7/100 при механичната трансмисия.

Въпреки, че рядко можем да се съгласим със заводските данни когато става въпрос за разход на гориво, то този път можем да потвърдим този нисък разход на гориво. Шофирахме автомобила четири дни, през които изминахме около 200 км по магистрала, около 150 км по други извънградски пътища и около 300 км в градски условия, за където главно е предназначен Swift. При този наш цикъл, стойностите на борд компютъра варираха между 4.7 л/100км и 4.9 л/100км.

Цена

Цените на базово Suzuki Swift започват от 29 990 лв, но след общ бонус, който включва предаване на автомобил за рециклиране (2000лв) и бонус за това че закупувате хибриден автомобил (2500лв), то цената достига 25 990лв. Отстъпката е налична за всички модели, като за най-високо оборудван 4х4 Swift с механична трансмисия ще са ви нужни 34 590лв, а за версия като тази която тествахме ние ще трябва да се разделите с малко над 31 хиляди лева.

Въпреки сравнително ниските цени е интересно да се отбележи, че отваряйки най-големият български сайт за автомобили – mobile.bg, автомобилът държи доста висока цена на вторичния пазар и дори близка до тази на нов автомобил.

Обобщение

Като цяло новото Suzuki Swift предлага повече отколкото се вижда отвън. Като главни качества можем да отбележим просторния интериор и сравнително ниската цена, разбира се с уточнение, че мястото за пасажерите прави компромис с големината на багажника, чиито обем е 265 л с изправени облегалки. Мощността на двигателя е напълно достатъчна за спокойно шофиране, а що се отнася до хибридната система, то тя е по-скоро за да покрие еко-изискванията и едва ли ще забележите останалите предимства от нея. Като цяло един много добър автомобил в този клас, който в никакъв случай не трябва да пропускате ако сте се насочили към субкомпактен хечбек.


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 23 гласа.

Свързани новини

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 нема

    26 38 Отговор
    Не е готин, тънка ламаринка, пластмаса, вози като всички дребоси от този клас - демек друса, тясно е, шумно е, няма място отзад...
  • 2 сектант

    43 10 Отговор
    абе днес няма ли да има пресконференция от Жипка ТВ :D:D
  • 3 Хахаха..

    7 35 Отговор
    И без пари няма да го докосна! Докато имам един агранаж и 12 скорости под седалката+природата на България наоколо,нанай 4 гуми!

    Коментиран от #14

  • 4 Ъъъ

    8 21 Отговор
    Туй, не беше ли мотор?!?
  • 5 Ко? Не.

    26 6 Отговор
    Най-евтиното Сузуки е Celerio, което преди няколко години замени Alto.
  • 6 jap

    52 5 Отговор
    Модела определено е добро предложение в този ценови клас.Определено бих го предпочел пред Дачия Сандеро.

  • 7 308

    14 24 Отговор
    Пежо 308 на 10 000 км закупено от оказиона на софия франс ауто за 28 000 1.5 дизел разход 3.8/100 извънградско

    Коментиран от #9

  • 8 123

    7 19 Отговор
    След като видях снимката на интериора с тези кръгли пластмасови въздуховоди - ала Волекс на Грейт уол от преди 10 години спрях да чета и гледам. Имат хубави и зрави автомобили японците, но интериора винаги е силно ретро и пластмасов.
  • 9 Нико

    30 4 Отговор

    До коментар #7 от "308":

    Да. И постоянно в бокса. Ново съм купувал. Топ грешка правих. Сузулито е 20 пъти по-дървено и 100 пъти по-здраво.
  • 10 GTE

    40 4 Отговор
    Ако го сравнявам с Фиеста, Поло, Корса, Клио, 208, Фабия, Ибиса, Сандеро, Ярис, Микра, Мазда 2, Спейс Стар ... мисля че единствената забележка е много малкия багажник. За извънграда това ще е минус, ако пасажерите са повече от 2-ма. Иначе другите за такава цена не предлагат автомат (бил той и CVT) такова ниво на екстри (били те и излишни) мек хибрид, в допълнение и изкупуване на стара бракма, за такава цена. Обективно .... но в Бг хората предпочитат да си купят голям пушилник с много коне, премиум, който е струвал над 70 000 лв, за 10 000 лв и да са горди паркирайки в калта пред скромен апартамент от 50 кв построен в презастроен квартал. А такива коли да карат европейските джендъря. Тук в ганюленда ботоксовите перхидролени силиконки дори карат огромни джипове.

    Коментиран от #19

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Генерал Гоцев

    29 6 Отговор
    Карам суифт от стария материал 2001 година .Е нема толкова здраво животно ,за 20 години едно болтче не е пипнато по окачването ,на газ ми гори 7/100 или ми идва около 5 кинта за 100км .Където пипне японеца ,няма лабаво !
  • 14 Plameni

    5 4 Отговор

    До коментар #3 от "Хахаха..":

    гост с колело ХАХАХА...и мечти за Тесла
  • 15 Курбанколи Пардимагомедов

    10 1 Отговор
    Имал съм старо сузуки от средата на 90 години.Много добро впекатление-приятен салон и тапицерия за времето си,пъргав мотор за 1.0л 3 цил(ускорявал съм наравно с 6 цил бангии при включване към магистралата,някъде далеч от тук) със разход малко над 4л/100,приятна скоростна кутия,много добри спирачки като за евтина кола,без хидравлика-само с добре напомпени гуми се управляваше прилично,страхотен климатик(доста по добър,даже от на в пъти по скъпи коли които съм имал).Единствените недостатъци които имаше и за които не ми пукаше и мога да му простя сатънките ламарини .Механично много здраво и безпроблемно.
  • 16 антрашпиц

    6 4 Отговор
    Амчи хубави бонуси, няма спор.Ама отде да ги намеря тез 26 000 лева,че да си купя този автомобил?Плюс това си е само градски автомобил,пък аз съм семеен ,със две деца.Мястото е доста малко.Ще си карам дъртия Сценик,оставам с него...
  • 17 хахахах

    10 13 Отговор
    за 28000 лв ще си купя лада веста крос от Германия със всички екстри подгрев на предно стъкло и задни седалки,темпомат мулитмедия, лети джанти 17 цола+ 1,6 двигател със 106 коня. пък вие си карайте кошниците
  • 18 Алфа Ромео

    16 5 Отговор
    Не е лоша количката, но има Фиат Типо 1.4 турбо 120 коня, много по голям и пълноценен автомобил за 28 000 лв. базово, с много добра гаранция.

    Коментиран от #21

  • 19 Готин

    9 2 Отговор

    До коментар #10 от "GTE":

    Неправилно сравняваш! Това нещо е в класа на Туинго, а не в Клио и т.н. Размера му е 3,80 м. За малък градски автомобил е ,, върхът на сладоледа,, но е супер скъпи за този клас.
  • 20 перничанин

    8 0 Отговор
    Много хубава малка кола, карал съм малко такава, но модела 2011 или 12г . Изключително забавен автомобил. Виждам , че сегашният е с доста "екстри" които ми липсваха в предишния. Хубавото (от моя гледна точка) е , че Сузуки продължават да ползват многоточков инжекцион който е лесен за газиране, т.е можеш да си направиш още по-икономичен градски автомобил. За извън градско и особено магистрала е малък и доста неустойчив, пълно щастие няма.

  • 21 Гост

    5 0 Отговор

    До коментар #18 от "Алфа Ромео":

    Карам Типо 1,4 Турбо, но екстрите вдигат доста цената, изброявам липсите: адптивен крюзконтрол(има радар за избягване на ПТП), камера, сензори за дъжд и светлина цената му беше 34хил.лв. Като цяло е добра. За три години и 55хил. км. няма ядове. Добра е колата!

    Коментиран от #24, #27

  • 22 F16

    5 1 Отговор
    Това за мен не е евтино .
  • 23 8265

    0 5 Отговор
    Aбе със тия старт-стоп системи за колко време мотора ше издаде багажа?
  • 24 Дфен

    0 2 Отговор

    До коментар #21 от "Гост":

    Освен че похапва масълце

    Коментиран от #26, #28

  • 25 гост

    3 2 Отговор
    Несериозно е да се говори, че е на добра цена като се има предвид, че това са 30х.лв за кола-джудже. Кое му е изгодното? Фиат Типо седан струва 22х.лв с 1.4 -98кс двигател, а комбито е 24х.лв, място много, двигател доказан и надежден, разход 6-7л. и качество на завидно ниво за цената. Станаха смешни с тези малки и бюджетни коли като дачия например, уж евтино а то 30-35х.лв. Смешници.
  • 26 Алфа Ромео

    0 0 Отговор

    До коментар #24 от "Дфен":

    Важи за много от съвременните автомобили.
  • 27 Алфа Ромео

    2 0 Отговор

    До коментар #21 от "Гост":

    Аз лично не държа много на глезотии, гледам други качества по колите, ако има климатик няма да го върна, въобще не ме бърка ако ще и да е с врътки на джамовете.
  • 28 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #24 от "Дфен":

    Чистия 1.4 да, но 1.4турбо 120к.с. няма проблем! Дават го като доста надежден, провери.