Все още не е ясно кога от Tesla ще започнат с първите доставки на пикапа Cybertruck и дали серийната версия ще е идентична с модела който видяхме на официалната премиера. Въпреки това, шефът на компанията Илон Мъск подкара пикапа при посещението си в строящата се фабрика в Остин, Тексас, където ще се произвежда модела.
🚨 BREAKING: Tesla #Cybertruck spotted at Giga Texas!
— Tesla Owners Online (@Model3Owners) April 16, 2021
.@elonmusk https://t.co/A7cqUjn5fC pic.twitter.com/Xir6K4NwKj
Посещението на милиардера все пак предизвика голям интерес и бързо се струпа тълпа от хора, а различни снимки и видеа бързо се разпространиха в интернет. Типично за Мъск, той отговори на феновете си в Twitter, след като част от кадрите бяха публикувани в социалната мрежа.
Cybertruck at Gigafactory Texas! ⚡️😎⚡️ $TSLA #Tesla #Cybertruck #EV @elonmusk pic.twitter.com/g90Ml0NWTF
— Tesla New York (@TeslaNY) April 16, 2021
На един от въпросите за това как върви строежът на фабриката и дали ще видим доставки до края на годината, той отговори, че е възможно да бъдат доставени ограничени количества Model Y, избягвайки въпроса за производството на пикапа. Именно този отговор може да се тълкува като поредното забавяне на Cybertruck, което означава че ще видим модела поне през 2022 година.
Limited production of Model Y this year, high volume next year
— Elon Musk (@elonmusk) April 16, 2021
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 русенец
11:35 21.04.2021
2 Ауууу
11:39 21.04.2021
3 Какво е туй ва
11:40 21.04.2021
4 ТаУмВзе
11:48 21.04.2021
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 омъскаряване
12:00 21.04.2021
7 Альооооооо Не виждаш ли
До коментар #5 от "гост":
Чи я ДЪРПАТ НА БУКСИР С ИНО БЪГИ ПРЕД НЕЯ.. ОТВОРИ СИ ОЧИЧКИТЕ......Коментиран от #9
12:06 21.04.2021
8 Амммм
12:14 21.04.2021
9 гост
До коментар #7 от "Альооооооо Не виждаш ли":
Да де , то щото твоите очи или каквото там така наричаш са толкова отворени , че не можеш да видиш даже какво пишеш , та се пънеш с главни букви , ама пак не би , хахахаха !!! А пък кой кого дърпа опитаха от Форд преди 1-2 години , хахахах !! Така опитаха , че не посмяха да повторят и забравиха завинаги да се репчат на Сайбъртрък !!12:16 21.04.2021
10 AC / DC
Коментиран от #12, #24
12:57 21.04.2021
11 тарикату
12:58 21.04.2021
12 Sieg
До коментар #10 от "AC / DC":
Знам какво имаш предвид под "мъжки дизайн", но грозно е човек, да си говорим истината. Има хубави американски модели, но този е ужасен. Надминаха и пред последните модели на BMW по лош дизайн.14:05 21.04.2021
13 Turbo
14:11 21.04.2021
14 До разбирачите и естетите горе
Коментиран от #15, #28
14:14 21.04.2021
15 Turbo
До коментар #14 от "До разбирачите и естетите горе":
Заявките са от съюза на слепите хахахахаха14:55 21.04.2021
16 ДА ИЗМЕТЕМ ГЕРБ
които харесват точно тази тесла̀.
А тя прилича на сглобена в някой люлински гараж...
Коментиран от #17
15:05 21.04.2021
17 Има има
До коментар #16 от "ДА ИЗМЕТЕМ ГЕРБ":
Таз тислъ, до юни миналата година би предишния абсолютен рекорд на Тесла модел 3, за която имаше 500 хиляди заявки. Тогава беше събрала 650 хиляди поръчки и оттогава спряха да казват колко са, но сигурно вече са около милион. Нека да е грозна! Това е първия автомобил който ще бъде сглобяван по тази технология. Буквално е неразрушим, дори не можеш да го надраскаш.Коментиран от #21, #23, #25
15:14 21.04.2021
18 Хахахаха
15:22 21.04.2021
19 Рено ентусиаст
16:16 21.04.2021
20 Рено ентусиаст
До коментар #5 от "гост":
Само да допълня че двг е по-доброто решение.16:17 21.04.2021
21 Смехория жалка
До коментар #17 от "Има има":
Притчата "Царя е гол чел ли си. Не можела да се драска. Друга глупост? Сигурно е и стелт технология. Зомбиран ли си, какъв си? Убеден си, че "туй нещо" е автомобил в който може да седнеш, и да не изпитваш неудобство от околните? Според мене на нищо не прилича и точка.Коментиран от #27
16:36 21.04.2021
22 Грозно....
16:40 21.04.2021
23 Я се гръмна. ...
До коментар #17 от "Има има":
Точка!16:42 21.04.2021
24 Гост
До коментар #10 от "AC / DC":
хахахахаха Напудрения с маникюра говори за мъжки дизайн. Ръбат му се присънил хахахахаха16:44 21.04.2021
25 Гост
До коментар #17 от "Има има":
Нито да се отървеш от него.16:46 21.04.2021
26 Сайбъргрозника
17:31 21.04.2021
27 Как точно ще надраскаш
До коментар #21 от "Смехория жалка":
3 милиметра дебела и както подсказва колегата преди мен ултра твърда студено валцована неръждаема стомана с голям модул на еластичност, която нито може да се щанцова нито да се щампова, а единствено може да се огъва в права линия защото чупи многотонни преси.Ти как точно ще я одереш? С ключа? Та тази ламарина дори не е боядисана. Дори с чук не можеш да я огънеш. Да не говорим да я не дадеш в някой храст или дърво. Само за сравнение, ламарината на твоята кола е по-тънка от милиметър и е от мека ламарина.
Коментиран от #30
18:39 21.04.2021
28 Рено ентусиаст
До коментар #14 от "До разбирачите и естетите горе":
Ситроен ДС още през 1955-та на Парижкият автосалон.Тогава бащата на Мъск е бил само в тшците на дядото на МъскКоментиран от #29
18:53 21.04.2021
29 Дрън-дрън
До коментар #28 от "Рено ентусиаст":
След 18 години тайно развитие като наследник на Traction Avant , DS 19 е представен на 5 октомври 1955 г. на автомобилното изложение в Париж . През първите 15 минути на шоуто бяха взети 743 поръчки, а поръчките за първия ден възлизаха на 12 000. [7] През 10-те дни на шоуто DS взе 80 000 депозита; рекорд, който е над 60 години, [8] докато не е затъмнен от Tesla Model 3, който получи 180 000 депозити за първи ден през март 2016 г. [9]19:10 21.04.2021
30 Тодоров
До коментар #27 от "Как точно ще надраскаш":
На студено се валцуват тънките листове метал.Дебелите се валцуват задължително на горещо.Откъде я измисли тази стомана хем твърда хем еластична.Нещо си се объркал.Виж какво пише в учебниците за обработка на стоманите,преди да пишеш простотии.Дебела 3 милиметра листов метал на голяма дължина като купето на кола не се гъне лесно.Защо му трябва на Сайбъртрък толкова дебела броня,това да не е танк?Колко тона ще тежи с батериите ?Тук нещо не е в ред или ти си измисляш.Коментиран от #33
19:58 21.04.2021
31 хо ха
Коментиран от #32
20:31 21.04.2021
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Замисли се де
До коментар #30 от "Тодоров":
Всичко това което споменаваш, не отговаря ли на въпроса защо cybertruck има такава форма?За еластичността не ми се спори отново. Според тебе каучука или стъклото има по-голям модул на еластичност?
Горещовалцуваната стомана има голяма пластичност и ако беше от такава стомана, щеше да може да се огъва в каквато и да е форма. Не съм се объркал 3мм студеновалцувана 30х неръждаема стомана е.
Коментиран от #35, #36
20:47 21.04.2021
34 TSLA
21:03 21.04.2021
35 Кремиковци
До коментар #33 от "Замисли се де":
За съжаление Кремиковци не работи отдавна.Можеше да те вкарам да видиш как се валцова стомана на живо.Три милиметра стомана ще валцуваш на студено на куково лято.Дебели плочи стомана се валцуват само на горещо,защото на студено ще строшиш валците.На студено се валцуват само тънки ламарини.21:45 21.04.2021
36 Тодоров
До коментар #33 от "Замисли се де":
Точно така.Каучука е еластичен,но не твърд.Стъклото е твърдо,но не е еластично.Няма стомана, която е едновременно твърда и еластична.Това са две различни характеристики на стоманата,който не могат да се проявяват едновременно.Нещо не си разбрал.Коментиран от #37
21:54 21.04.2021
37 Абе аз съм разбрал
До коментар #36 от "Тодоров":
Даже цял месец се гъбарках с инженерите металурзи, затова в момента директно говоря за модул на еластичност за да може по-лесно да го проверите в google да не се излагате, но при тебе очевидно и това не помага. Кажи ми колко е модула на еластичност на каучука и на стъклото и кое число е по-голямо и да приключваме спора по набързичко, че ми писна от специалисти тук. Всеки завършил по две висши по специалността, цял живот това работят и все глупости говорят.Коментиран от #41
22:53 21.04.2021
38 Нали затова е гений
Точно затова Илон Мъск е толкова известен. Защото прави неща, които другите смятат за невъзможни.
Виж третата минута какво пише на екрана?
Как според тебе звучи на български cold rolled stainless steel
Коментиран от #40
23:30 21.04.2021
39 Само
1.Чичо Мъск изобщо не знае, че има държава България.
2.Този автомобил няма да се купува от хора с минимална заплата от 610лв.и Чичо Мъски го мести у лево за мнението ви.
3.За производството няма да се изисква бояджйски цех който струва много милиони долари + бруталните изисквания.
4.Няма да има нужда от 2-ри цех за още много милиони долари с вани и роботи който да нанасят адски отровната боя против корозия на купето преди боядисване, защото е от неръждаема стомана.
5.Пикапчето никога няма да ви ръждяса и гадния злобен комшия няма да може да ви тегли една готина драскотина с ключ.
6.Най-грозната кола е Фиат Мултипла.
02:36 22.04.2021
40 Клипа
До коментар #38 от "Нали затова е гений":
В горния коментар не е излязъл клипа. Това е същата стомана от която се прави корпуса на Старшип, ако знаеш какво е това.08:01 22.04.2021
41 Милена
До коментар #37 от "Абе аз съм разбрал":
Коментарите ти показват тотално неразбиране на теорията.Дори примерите ти те закопават и работят срещу теб.От Уики каучук 10-100 МPa,стъкло 72000MPa ,стомана 190000-210000 MPa.Каучука е еластичен,но е с малка твърдостСтъклото е твърдо,но с малка еластичност.Еластичност и твърдост не вървят ръка за ръка.Твърдите материали са крехки.Стоманата по модул на еластичност е по близо до стъклото отколкото до каучука.За да огънеш метал трябва да приложиш сила,която е в зоната на провлачане на метала за да не се върне детайла в първоначално положение.Щом вярваш на "гения" Мъск твоя си работа.Но да знаеш това което казва е абсолютно неверни.
09:18 22.04.2021
42 Не извъртай въпроса
Ако ти е по-лесно, 100 или 190 хиляди е по-голямото число?
Хайде сега се върни на коментар 27 и го прочети внимателно!
А мнението ти е пълна каша! Не знам дали си същия с който спорихме и бъркаше пластичност с еластичност. Къде отиде пластичността в твоите разсъждения? Модула на еластичност показва каква сила трябва да упражниш върху ламарината за да успееш въобще да я огънеш и понеже модула е висок, ти трябва огромна сила, за да остане в същата форма, материала трябва да е и пластичен.
Както виждаш, стоманата имат по-висок модул на еластичност, но въпреки това не е крехка, като стъклото, както твърдиш.
Щом тази стомана може да се огъне по права линия, значи не е толкова крехка и на теория може да се щампова, но на практика няма преса която да може да приложи толкова голямо усилие.
Вероятно последствие ще решат и този проблем, както са го решили при изработката на ракетите старшип, където ползват същата стомана. Обърни внимание как изглеждаше конусовидната част на ракетата на първия прототип. Очевидно тази ламарина не се поддава на огъване дори с огромен радиус, да не говорим за формата на калник на автомобил.
Коментиран от #47
11:20 22.04.2021
43 Найлон Маската
Коментиран от #44
11:37 22.04.2021
44 Не е въпрос на външен вид
До коментар #43 от "Найлон Маската":
В Щатите пикапите не се ползват само за паркиране пред чалготеката. Това са работни машини. Пикапът на ford f150 е най-продаваният автомобил в Америка.Пикапът на Тесла предлага много повече от него на почти същата цена. Може да носи повече от f150, да дърпа повече, по-бърз е, да не говорим за разхода на километър, при който 20 на сто е добър разход на гориво, а при теглене на тежък товар свят ти се завива.
После стигаме до здравината на ламарините, които ти позволяват да минаваш през храсти, да ги задираш тук-там и да не се притесняваш че ще го надереш като си облегнеш материалите на пикапа. Нито пък ще се притесняваш, че одраното ще ръждяса и изгние особено, ако караш по черни пътища и камъчетата ти начукват боята.
Да не говорим че пикапа има контакти на 240 волта, в които могат да се включват мощни електрически машини на обекти без електрическо захранване. Хайде сега питай турбо дизел 4х4 за какво им е на американците 240 волта контакт, след като според него в Америка има само 110 волта напрежение и няма консуматори на 240 волта. Този Илон Мъск и затова не се е посъветвал с тукашните специалисти по всичко. Толкова ли е тъп да не знае че в Америка няма 240 волта и контакта остава неизползваем?
11:56 22.04.2021
45 Т.Проданов
13:47 22.04.2021
46 Потрес
14:32 22.04.2021
47 Милена
До коментар #42 от "Не извъртай въпроса":
Очевидно не съм оня същия, защото съм от женски пол.Опитах се на по ниско ниво като за техникум накратко да ти кажа къде грешиш.Нищо не си разбрал,щом смяташ написаното за пълна каша.Ами ако вдигна нивото на университет и задълбая в науката,дали ще разбереш нещо?Не знаеш елементарни неща.До къде метала е еластичен и е валиден модула на еластичност?При какви условия настъпва пластичната деформация на същия метал.Как се валцова на студено и до каква дебелина?Твърдите метали имат ли еластичност?Това се учи в университет и няма как да знаеш отговорите без да си учил.Коментиран от #48
14:33 22.04.2021
48 Ами хубаво
До коментар #47 от "Милена":
Ще ти го кажа накратко. Когато приложиш сила към листа ламарина, като например го опреш в ръб по средата и започнеш постепенно да натискаш единия край, както прави един абкант, ако знаеш какво е това, първоначално започва еластична деформация. Ако премахнеш силата, а листа върне първоначалната си форма, имаш еластична деформация. Това ще е валидно докато не преминеш силата, при която листа остане огънат. Тогава вече е достигната границата на провлачване и деформацията става необратима. Това е силата която се определя от модулът на еластичност. Колкото по-голям е модулът толкова по-голяма трябва да е силата. Оттук нататък започва пластичната деформация.Не е ли така?
Еластичната деформация винаги предхожда пластичната, а засега няма машини, които да се справят още с еластичната деформация при щамповане.
Сега въпрос и от мен. Каква е разликата в пластичността и еластичността на горещо валцована спрямо студено валцована ламарина? Какво пише на екрана при представянето на пикапа? Може ли да се направи ракета от горещо валцована ламарина?
Коментиран от #50
15:19 22.04.2021
49 Хайл
До коментар #5 от "гост":
Поредния Мъск сектант-кога ще правите масово ритуално самоубийство-да дойда с пуканките да гледам17:04 22.04.2021
50 Тодоров
До коментар #48 от "Ами хубаво":
Няма стомана,която да не може да се гъне и да чупи пресите.Ако не може на студено ще се огъне на горещо.Стомана 30Х наистина е твърда заради валцоването,но изобщо не е еластична.Ако беше еластична на представянето на Сайбъртрака вратата нямаше да огъне от удара с чук.Коментиран от #51
18:44 22.04.2021
51 Браво! Направо четири по четири
До коментар #50 от "Тодоров":
Четири плюс а на теб и четири минуса на мен само за 12 минути от като написа коментара. при положение че за четири часа нямах нито един. Случайност?И започнете да правите разлика между голям модул на еластичност и голяма еластичност.
А вратата на cybertruck не помръдна от удара с чука.
И теб да питам, какво ще стане с еластичността и пластичността когато отгрееш ламарината за да я щамповаш? И защо по дяволите въобще ще ползваш студеновалцована ултра твърда ламарина, ако после ще трябва да я отгряваш за да "омекне" за да я щамповаш? В такъв случай защо не ползва направо горещо валцована? За толкова време не разбрахте ли, че използва такава ламарина защото на практика този камион няма рама и това е носещата конструкция в която трябва да поеме и товара, а не изпълнява само представителни функции като ламарините на останалите автомобили?
Коментиран от #52
19:14 22.04.2021
52 Тодоров
До коментар #51 от "Браво! Направо четири по четири":
Хората се прибират от работа,четат новини и дават заслужената оценка.Бих ти сложил и повече минуси,но системата не позволява,а и няма да е коректно.При нагряване на детайла огъването и щанцоването е по лесно.С нагряването не се цели отгряване,а увеличаване на пластичността.От 3 милиметра ламарина ще стане здрава кола без значение каква е ламарината.Много си бос по темата.После защо ти слагат минуси.
Коментиран от #53, #58, #59
19:55 22.04.2021
53 Ама разбира се
До коментар #52 от "Тодоров":
Сега като се появи, веднага по още две на тебе и на Хайл. И два минуса на мене за цели два часа. Всички се прибират от работа и четат коментарите точно на тази новина точно между 18:44 и 18:56 часа и повече не влизат. И един мармот завива шоколада в станиол, Милена турбо дизел 4х4 Тодорова. С 4 висши и три техникума.22:17 22.04.2021
54 Бос по темата
Всеки средно грамотен инженер, чувал знае че студено валцованата стомана се ползва именно за олекотяване на конструкциите, което е жизненоважно за всеки електрически автомобил. Този огромен пикап ще тежи по-малко от 2,8 тонното SUV на Volkswagen, въпреки че има три милиметра ламарина.
Коментиран от #55
22:26 22.04.2021
55 Тодоров
До коментар #54 от "Бос по темата":
Много си зле с науката технология на металите.Срава въпрос за горещо щанцоване или горещо огъване на металите.Не ти говоря за за отгряване,това е друга бира.Чука на Мъск огъна доста сериозно вратата на Сайбъртръка.Няма да ме разбереш,лека ти нощ!Коментиран от #60
22:51 22.04.2021
56 Смеххх
23:13 22.04.2021
57 Този коментар е премахнат от модератор.
58 Хайл
До коментар #52 от "Тодоров":
Ааааааа не ги разбираш тези работи-госта тесларев каза че ТОЗИ "ПИКАП" НЕГОВОТО КУПЕ ЩЕ СЕ ЛЕЕ С ПРЕСА....те пресите ако знаеш какви ламарини ЛЕЯТ-НАПРАВО СЪС СЕДАЛКИ И СТЪКЛА...абе и стъклата нещо не са качествени че на "премиерата" ги СЧУПИХА,нищо че били бронирани🤣🤣🤣теслю каза,че било "ЧАСТ ОТ ПЛАНА" ...от тоя разбирач такива простотии може да прочетеш 🤣🤣🤣🤣01:28 23.04.2021
59 Този коментар е премахнат от модератор.
60 Сложи очилата
До коментар #55 от "Тодоров":
Коя врата казваш огъна сериозно чука? В коя минута от клипа да гледам за да го видя? Аз дори драскотина не видях да направи чука. Ти как хващаш части от милиметра на клип не знам?А щом мислиш, че знаеш повече от инженерите на SpaseX за стоманата, която сами са проектирали за обвивката на Starship, аз кой съм за да споря с тебе? В своите очи ти си гений и никой не разбира повече от тебе!
Пък и какви са те? Някакви квартални ракетостроители. Не разполагат нито с бюджета ти, нито с опита нито с машините ти. Те не могат да я огънат тази ламарина, ама ти можеш!
Съветвам те да идеш да им покажеш как. Може да изкараш някой милион. Пиши на Илон в Туитър. Веднага ще прати самолета да те вземе да решиш проблема на тъпите му и недоучил ракетни инженери.
Коментиран от #70
07:21 23.04.2021
61 Мъск поръча първата в света 8000 т
"Съвсем скоро ние ще поръчаме необходимото оборудване за започване производството на Cybertruck“ – обеща генералният директор на Tesla. Необходими са ни големи и мощни машини за задната част на Cybertruck, понеже това е голям електромобил, който има дълго купе, на което се оказва голямо натоварване. За тази цел ще използваме 8000 тонна хидравлична преса за изготвянето на задната част, а не 6000 тонна, каквато е пресата за Model Y. А досега тя бе най-голямата леярна преса в света“ – каза генералният директор на Tesla.
Коментиран от #62
08:09 23.04.2021
62 Тодоров
До коментар #61 от "Мъск поръча първата в света 8000 т":
Много си бос и продължаваш да пишеш и да се излагаш.Четеш статии преведени от гугъл и публикувани от неграмотни журналисти.Става дума за леене на алуминий под налягане и това става с леярска машина,а не с преса.Леярската машина има сила на затваряне 8000 тона.Това се налага при леене на едрогабаритни детайли,за да не се отвори леярската форма.Не е проблем да се направи и по голяма леярска машина за още по големи детайли с по голяма сила на затваряне.Това е IMM injection molding machine и това не е преса.
Коментиран от #63
09:21 23.04.2021
63 Дрън-дрън
До коментар #62 от "Тодоров":
Защо ти е преса да държи формите затворени, като си имат заключващи механизми? Толкова простотии скоро не бях чел!Пресите са необходими за да инжектират разтопения метал, който трябва да заеме всички кухини на формата само за десетки части от секундата. Колкото по-голямо е количеството на метала, толкова по-голямо усилия трябва да се приложи и е необходима по-голяма преса. Тези тонове се отнасят за силата на инжектиране, а не за силата на притискане на формата. Материала за изливане също е разработен от екип на Tesla.
Даже с вчерашна дата Tesla създаде нов екип, за да ускори използването на нови материали в своите продукти и процеси.
Както виждаш коренно различен подход от останалите, който сглобяват своите Франкенщайн от части на външни доставчици, споделяйки помежду си дори цели двигатели, да не говорим за разработка на нови материали за тези части.
Точно затова такива като тебе ще подсмърчат, че това или онова било невъзможно, а Тесла вече има пазарна капитализация колкото всички автомобилни компании взети заедно.
Коментиран от #64
09:42 23.04.2021
64 Тодоров
До коментар #63 от "Дрън-дрън":
Давай все така смело да се излагаш.Не спирай,това доставя добро настроение на читателите на факти.Успех!Коментиран от #65, #68
09:50 23.04.2021
65 С кое се излагам
До коментар #64 от "Тодоров":
С 8 хиляди тона притискане на леярската форма за да не се отвори? И ти ли мислиш като турбо дизел 4 по 4, че тази леярска форма се пълни с кофата по гравитачен път, предварително се загрява за да не се втвърди алуминият при запълването и, а после се охлажда с часове, защото някъде така са прочели за кокилите? Даже учебника от няколкото завършени университета цитираха! Нали знаеш че най-добре се смее този който се смее последен. Няма да се учудя, ако ти си същия, който вярва, че единственото българско изобретение е чушкопека и че всичко на този свят е било измислено преди десетки години когато са завършили университета и от тогава няма какво ново да се научи.Коментиран от #66
09:59 23.04.2021
66 Тодоров
До коментар #65 от "С кое се излагам":
Само да допълня при инжектиране с 8000 тона налягане всички "заключващи механизми" ще се счупят, защото това е огромно налягане.На стопеният алуминий му трябва много по малко налягане за да напълни формата.Затварянето на формата е под налягане 8000 тона.Не познаваш работата с леярска машина и вероятно никога не си виждал такава.Спора с неук човек е неприятно за мен.10:11 23.04.2021
67 Няма да споря
За заключващите механизми ще ти обясня после и ще се почувстваш глупав!
10:55 23.04.2021
68 Да повдигна настроението
До коментар #64 от "Тодоров":
Имаше един такъв разбирач като тебе инженер Радев. Обясняваше, че фундамента на 120 тонна пресичка било невъзможно да се отлее за 28 дни, а трябвали месеци. Чудно ми е какво щеше да му е мнението за фундамента на тази машина. Ето цитат да се посмееш:"Фундамента е доста солиден.Бетона не може да се излее на един път- ще се напука.Процеса е бавен.Арматура лееш.После пак арматура- лееш и т.н.Може да поръчаш машините предварително.А как ще ги монтираш върху мокър бетон.Докато не сложиш покрив не може. Машините са тежки и трудни за монтаж."
Ако според него три месеца не стигат за фундамент и монтаж на най-обикновена преса за щамповане, такъв ли Бисер щеше да изръси за тази огромна леярска машина? Добре че има достойни заместници като тебе, да се забавлявам!
Коментиран от #69
12:42 23.04.2021
69 Тодоров
До коментар #68 от "Да повдигна настроението":
Виждам не правиш разлика между леярска машина и преса.За теб една "пресичка" от 120 тона е нищо, защото не си виждал как изглежда.Пресата е висока поне 10 или 15 метра и е нещо огромно.Като удари със 120 тона и се усеща въпреки дебелия фундамент,стъклата на цеха звънят.Не съм специалист по строителство,но фундамента е доста солиден.За колко време може да се отлее, не знам.Колегата ти е написал доста подробно как протича процеса,звучи ми логично.Не виждам за какво да се смея.Ти явно сравняваш силата на затваряне на леярската машина 8000 тона със удара на 120 тонна преса.Сравняваш различни неща, ябълки с портокали.Едното е 120 тона удар върху детайла и се товари фундамента.Другото е силата,която не позволява на плочите на леярската машина да се отворят и алуминия да се излее.Леярската машина може да работи с 8000 тона,но не товари фундамента.Спориш за неща,за които не си учил работил и не разбираш.Не ми се спори с теб.Цяла лекция ти изнесох и съм сигурен,че нищо не си разбрал.
Коментиран от #71, #72
14:37 23.04.2021
70 Хайл
До коментар #60 от "Сложи очилата":
Мъск ти се подиграва🤣🤣🤣🤣15:35 23.04.2021
71 Хайл
До коментар #69 от "Тодоров":
Интелигентен човек си,не му обяснявай на тоя профан нищо-само си хабиш думите и аргументите15:37 23.04.2021
72 Turbo
До коментар #69 от "Тодоров":
Спориш с залюхан теслар.Каквото и да му напишеш ще се извърта,ще пита,ще спори,пак ще пита и ще ти губи времето.Щом идолът Мъск е казал това е най голямата преса в света за него е чистата истина.Ама не било преса,а леярска машина.Кой си ти бе господин Тодоров да спориш с гуру Мъск?Той строй мега турбо гига заводи за месец без строително разрешение,неговите огромни преси не им трябва фундамент,само едно велпапе им подлагат върху мокрия бетон и започват работа.Заводът в Берлин вече произвежда коли на пълен капацитет нищо ,че няма покрив и всички коли са предплатени и продадени за години напред от клиенти.Завода за батерии на Тесла вече работи под пълна пара.Новите батерии са за милиарди километри и издържат милиони цикли на зареждане.Пробегът с едно зареждане минава вече 5000 км и става буквално за минутки.Докато включиш цепсела и готово.Нямаш време да пикаеш дори.Какво разбираш ти господин Тодоров,че да спориш с наш тесльо?Коментиран от #73, #75
16:20 23.04.2021
73 А бе дизелов отворко 4 по 4
До коментар #72 от "Turbo":
Като отвори дума, за колко време мислиш, че се изливат фундаментите на три 6000 тонни леярски машини? За колко време от отливането може да почне монтажът на машините и колко време отнема?И ти ли мислиш като инженерът Радев, че три месеца ще отливат основите и още няколко месеца ще сглобяват машините, защото било сложно? Той ми се смя, когато му казах, че отливането става за ден, а след 28 дни бетона ще е набрал първоначална якост и каза че този срок бил невъзможен!
Не се ли виждате какви сте профани, като всичко става много по-бързо.
Коментиран от #74
20:29 23.04.2021
74 Гост
До коментар #73 от "А бе дизелов отворко 4 по 4":
Докато стигнеш до отливането има много друга работа.Коментиран от #76
20:43 23.04.2021
75 Гост
До коментар #72 от "Turbo":
Обясни на опонента си, че преса и леярска машина са съвсем различни неща.20:44 23.04.2021
76 Turbo
До коментар #74 от "Гост":
Колегата Тодоров се е справил блестящо и му е обяснил разликата между преса и леярска машина.Аз нямам какво повече да добавя.Наш тесльо смята,че щом за една плоча за сграда бетона стяга за 28 дни,то и един фундамент за тежка машина става за толкова.Не знае каква е технологията за отливане на промишлен фундамент.
20:57 23.04.2021
77 Кога съм казал такова нещо
Размерите са 19.5 m × 5.9 m × 5.3 m.
Отливането на фундамента става за една нощ, след два дни могат да доставят машината, на третия ден могат да започнат да монтират, а на десетия ден монтажа на машината да е приключил.
Коментиран от #78
22:33 23.04.2021
78 Turbo
До коментар #77 от "Кога съм казал такова нещо":
Фантазии тесларски хахахахаха така ставали то за една нощ да отлееш фундамент с такава дебелина и размери хахахаха първо се прави изкоп,после се трамбова,лее се ,плетеш арматурата,лееш пак и така докато достигнеш нужната дебелина.На мокро пресата като нищо ще потъне в бетона.Преса тежаща 430 тона да не е кубчета Лего да хванеш и да я преместиш, тесльо.Всичко се сглобява на място и отнема време хахахахахаКоментиран от #89
22:52 23.04.2021
79 Защо не ми отговори?
Продължаваш да говориш за сила на затваряне. Вече няколко пъти те попитах дали тази преса участва в инжектирането на материала с 6000 тона сила на притискане за части от секундата, което е 50 пъти повече от 120 тона.
Как точно смяташ, че при наливането налягането ще разбие заключващите механизми? Щифта на куката на най-големия кран в света, който вдига приблизително толкова тона е дебел 10 сантиметра и виси на 4 броя 7,5см дебели въжета. Сещаш ли се колко такива щифта могат да наредят от всички страни на формата?
И се връщаме на въпроса, защо е необходима такава заключваща сила? Няма ли връзка с изстреляния разтопен метал, който удря стените на формата с 50 пъти повече от 120 тона? Първо буталото удря разтопения метал с такава сила за да го придвижи за части от секундата в матрицата, а после той се удря в стените и и смяташ, че всичко това не предава никакви вибрации към фундамента?
Изчаках да се поизложиш повечко, преди да те поправя както ти обещах в предишно мнение. Както винаги дори не знаеш как да си намериш правилната информация и бъркаш понятията както стана с пластичността, твърдостта и еластичността.
Цитираш ми информация за IMM injection molding machine, което е най-обикновен шприц автомат за пластмаса, какъвто има един съсед в "гаража", който е превърнал в импровизиран цех за пластмасови изделия, а Giga press е high-pressure
Коментиран от #81, #82
09:16 24.04.2021
80 Ето и ти да се почувстваш глупаво
Ето ти малко факти от реалността, а ти смятай До каква степен се разминава тя с проекциите ти за нея в главата си:
През нощта на 18/19 януари 2021 г. бе излята бетонна основа за три машини на Giga Press в завода на Giga Texas близо до Остин, Тексас . (30.22 ° с. С. 97.617 ° з)
На 21 януари 2021 г. първите компоненти на Giga Press започнаха да пристигат на място.
На 22 януари 2021 г. основната рамка на първия Giga Press беше разопакована и поставена на място.
Към 2 февруари 2021г, всички основни компоненти на първата Giga Press на площадката в Остин са сглобени.
Коментиран от #84
09:49 24.04.2021
81 Опа, мнението е отрязано. Ето останалото
До коментар #79 от "Защо не ми отговори?":
Цитираш ми информация за IMM injection molding machine, което е най-обикновен шприц автомат за пластмаса, какъвто има един съсед в "гаража", който е превърнал в импровизиран цех за пластмасови изделия, а Giga press е high-pressure die casting machines . "Малка" разлика , а? Почувства ли се глупаво, както ти обещах.09:52 24.04.2021
82 Turbo
До коментар #79 от "Защо не ми отговори?":
Спориш си с колегата,не с мен.Лерската форма не се задържа с щифтове,а със сила на затваряне.За да може плочите на форма да се отварят и затварят бързо, щифтове няма.Разбираш от леене толкова,колкото и от търговия и бизнес.Колегата 4Х4 доста бързо те отказа от спора.Аз не мисля да продължавам спора за леенето с залюхан теслар като теб.Коментиран от #83
09:56 24.04.2021
83 А бе умник
До коментар #82 от "Turbo":
Тези щифтове да не ги слагаш и махаш на ръка? Знаеш ли колко щифтове се движат в матрицата само за да избутат готовото изделие от нея? Отделно щифтовете за отворите.Щифтове за заключване не се използват по други причини. Както винаги приемаш всичко буквално без да мислиш. Чак се чудя, Как не спомена че нямат време да увиват формата с четири стоманени въжета за да не се отвори, защото освен щифтове и за въжета споменах.
Всеки инженер ще схване, че дадох пример от практиката за точно такава сила и компонентите единия от които е подложен на сили на срязване, а другия на сили на опъване 6000 тона и не се чупят и късат, както твърди поредния инженер тук. А пресформата може да се заключи с няколко такива.
Удобно обаче изпускаш въпроса, кой предава такова налягане на формата? По гравитачен път ли става или се използва преса, която да създаде 6000 тона налягане върху стените на матрицата? Това създава ли някакъв удар, който да се пренесе на фундамента?
Коментиран от #85
10:13 24.04.2021
84 Хайл
До коментар #80 от "Ето и ти да се почувстваш глупаво":
Наш тесльо също участва в леенето на плочата, затова става толкова бързо.10:16 24.04.2021
85 Хайл
До коментар #83 от "А бе умник":
Налягането не е в тонове умнико.При такова налягане формата ще се пръсне.Коментиран от #86
10:20 24.04.2021
86 Прав си
До коментар #85 от "Хайл":
Моя грешка. Аз поне си ги признавам, за разлика от повечето пишещи тук. Наистина не е налягане, а налягането създава сила 6000 тона върху стените на формата и за да сме още по-коректни от 55 000 до 61 000 в конкретния случай. Независимо по какъв начин се осигурява формата да поеме тази сила, никой дотук не се нае да отговори кой създава тази сила върху стените? Участва ли преса в инжектирането на горещия метал или не и каква сила упражнява върху него?Като се замисля колко динамичен е този процес на изстрелване на 80 кг разтопен алуминий за запълване на тази огромна форма плюс задържане на тези 60 000 килонютона, докато се втвърди метала, в сравнение с простото задържане на формата да не се отвори, което е статичен процес, въобще няма да се учудя да няма заключващи механизми и наистина задържането да е само хидравлично, въпреки че това не пречи и за комбинация с чисто механично заключване на критични места.
Коментиран от #88
10:39 24.04.2021
87 Димов
18:30 24.04.2021
88 Димов
До коментар #86 от "Прав си":
Върви в Русе. Там има френска леярна за цилиндрови глави на ДВГ. Леят за най-новите автомобили на пазара, дори за някои, които още не са излезли. Леят гравитачно в автоматични кокили с непрекъснат цикъл. Ще ти отговорят на въпросите.18:34 24.04.2021
89 Димов
До коментар #78 от "Turbo":
Мързи ме да ви чета целият спор, но машините, които аз съм инсталирал в практиката си, задължително имат фундамент. Не говоря за малки фрезички и стругчета (като Ц5 или Ц8), които можеш и на 12 см плоча в гаража да ги монтираш на тампони. Говоря за огромни машини, които са си цяла стая с множество агрегати. Монтирали сме ги задължително върху фундаменти, като някои от тях са на по 3 или 4 фундамента, всеки голям колкото малка яхта и вкопан на 2 метра в земята. Само арматурата, която се плете за фундаментите тежи тонове и отнема седмица да се положи. Самите изкопи отнемат 4-5 дни, зависи колко са големи. Правят се и кофражи, които не стават за ден-два. Отливането става на етапи, като всеки етап трае различно. Праивли сме го и с наши и с чуждестранни, европейски фирми и винаги отнема около месец. После следва голямото чакане (мин. две недели, ако времето е горещо лято) бетона да узрее, че чак тогава можем да започнем монтиране на машината поетапно. Много пъти възложителят е напирал и ни е юркал да почнем монтаж преди бетона да узрее, но контролните органи ще ни разплачат м-ката, ако посмеем да не изчакаме установеният срок. В строенето на подобни съоръжения не е най-трудното как да ги направиш, а как да се съобразиш със законовите нормативи и как да угодиш на надзорите, без да те глобят 15-20 пъти. Говоря от личен опит.Коментиран от #90, #94
18:49 24.04.2021
90 Ами така е
До коментар #89 от "Димов":
Нашите надзорници като не са чували за добавки за бетон, фибри и подобни технологични новости, които позволяват по-бързото втвърдяване на бетона без съсъхване и вредни последици. Когато дупките се копаят от тракториста на най-близкото текезесе, а трамбоването става с ръчна трамбовачка. Когато арматурата се носи в насипно състояние и се връзва в дупката, а не се носи направо вързана, така се получава. Ето как се работи в белите страни. Този клип е от 19-ти януари, на който току-що са отлели фундамента на машините.Коментиран от #95
19:19 24.04.2021
91 Клипа
19:21 24.04.2021
92 22 януари
Предупреждение, препоръчително е да изключите звука!
19:27 24.04.2021
93 Втори февруари
Обърнете внимание и на напредъка на строежа на сградите наоколо.
Коментиран от #96
19:32 24.04.2021
94 Turbo
До коментар #89 от "Димов":
Точно това обяснявам на тесльо,но той изобщо не вдява Не е виждал как се плете арматура и предлага да я докараме готова.Не е виждал как се лее многопластова плоча и не знае ,че времето за втвърдяване на бетона е 28 дни.Спиред него нощес отливаме на сутринта монтираме машината.Тесларски фантазии.19:52 24.04.2021
95 Turbo
До коментар #90 от "Ами така е":
Какво стана тесльо? хахахахахаха Поне месец за отливане на фундамента,ако площа е голяма (19,5 х 5,9) може и повече.Поне две седмици за стягане на бетона през лятото и 28 дена през зимата.Един месец за сглобяване на машината и фундиране,все пак 420 тона машина не може да я превозиш лесно без да е разглобена.Общо станаха над 3 месеца колкото ти е казал инженер Радев цитирам пост 73 хахахахахаха20:13 24.04.2021
96 Turbo
До коментар #93 от "Втори февруари":
Виж се сам какво си писал в пост 77.За една нощ фундамента се излива и след 2 дни започват монтажа хахахахаха Сега станаха 11 дена.Я пак си помисли дали бетон ще стегне за толкова време хахахахаха после търси машината потънала в земята.Много се изложи тесльо хахахахахаКоментиран от #97, #104
20:22 24.04.2021
97 Прав си объркал съм се, извинявам се!
До коментар #96 от "Turbo":
Не били 10 а 11 дни, какво стана обаче с трите месеца. На клипа на 19-ти току-що са отлели бетона, а на 22 започват монтажа. На втори февруари вече е приключен.Според тебе колко дни има от 19-ти до 22-ри Януари?
От наливането на бетона до започването на монтажа?
Коментиран от #98
20:40 24.04.2021
98 Turbo
До коментар #97 от "Прав си объркал съм се, извинявам се!":
Изкоп, трамбовка,кофраж,леене,арматура,пак леене и т.н. къде ги забрави?Коментиран от #99
21:33 24.04.2021
99 Този коментар е премахнат от модератор.
100 Този коментар е премахнат от модератор.
101 И един месец по-късно
За толкова време вече са изкопали стотици такива дупки, армиали са и са бетонирали. Даже вече са започнали монтажа на сградите.
Ама иначе много ги разбираш господин строителен инженер, който не е виждал бетон в живота си и не знае след колко време стяга и може да се стъпва по него без да потънеш!
Коментиран от #103
09:27 25.04.2021
102 Ето ти и три месеца
09:30 25.04.2021
103 Turbo
До коментар #101 от "И един месец по-късно":
Къде ще видя аз бетон ,тесльо само на картинка като тебе.Като строихме вилата ,в най голямата жега ляхме плоча и майсторите непрекъснато я мокриха да не се напука от топлото.След отливането майстора не даваше да се стъпва по плочата 28 дена докато не стегне бетона.Това са си строителни стандарти, които строителите спазват.Добавките към бетона се слагат през зимата за да не замръзне водата.Димов се занимава с строителство и монтаж на съоръжения.Всичко написано от Димов е в моя подкрепа.Каквито и картинки да ми публикуваш все тая,местя си го в другия крачол.Коментиран от #105, #106, #107, #109
11:08 25.04.2021
104 Този коментар е премахнат от модератор.
105 Този коментар е премахнат от модератор.
106 Този коментар е премахнат от модератор.
107 Хайл
До коментар #103 от "Turbo":
Не му обяснявай нищо на слаботоковия...на мъск бетона е от сухия дето не му трябва вода и щом изсипеш торбите с бетон съдържащи арматура,цимент,пясък и камък ВЕДНАГА се монтира леярната преса !!!!!! За отливане на купета 🤣🤣🤣🤣Коментиран от #108
11:35 25.04.2021
108 Turbo
До коментар #107 от "Хайл":
Сигурно е така.Мъск е "бог на иновациите".Строи ракети от специална ултра твърда и супер еластична ламарина.Лее купета за коли с гига турбо мега "преса".Строи заводи за година.Може и сух цимент с арматура да е измислил.Щом има сектанти да му вярват.11:52 25.04.2021
109 Виждал си бетон на кукуво лято
До коментар #103 от "Turbo":
Как ли ще реагираш, ако ти кажа, че ако отлееш бетонна стена, в този момент, утре сутрин можеш да махаш кофража? 28 дни за да стъпиш върху плочата? Само след няколко часа може да стъпиш без да оставиш следа. И пет Ника да ползваш, за да ме убедиш в обратното, няма да успееш, защото с двете си ръце съм налял достатъчно бетон за да знам от личен опит! Още като дете съм си писал името и датата на отливане по бетоните в къщите на бабите и дядовците ми. Това няма как да го знаеш, когато си се родил и отрасъл в панелката на осмия етаж, заради която мразиш електромобилите, защото разклонителите не стига до долу, като го хвърлиш от терасата.Коментиран от #110, #111, #113
12:00 25.04.2021
110 Turbo
До коментар #109 от "Виждал си бетон на кукуво лято":
Така е,бетона изсъхва бързо може да махнеш кофража,но не се препоръчва.Максималната якост на бетона настъпва след 28 дни.Чак тогава може да продължиш да строиш върху плочата или да монтираш машината.Всичко друго е компромис.В много страни строят с занижени стандарти и при земетресение сградите падат.Коментиран от #112
12:17 25.04.2021
111 Turbo
До коментар #109 от "Виждал си бетон на кукуво лято":
Да бе повярвах ти,че си лял бетон тесльо.Щом твърдиш,че фундамент се лее за една нощ.Забрави подготовката на терена,трамбоване, хидроизолации,кофраж,арматура,леене и всичко това за една нощ,тесльо.Айде бегай оттук,бил лял бетон хахахаха трънки.Ако беше лял щеше да знаеш,че за една нощ не става.Ти не знаеш съставките на бетона,камо ли да си лял.12:27 25.04.2021
112 Дрън-дрън
До коментар #110 от "Turbo":
Пак си чул нещо, но не си го разбрал както винаги. ПРЕПОРЪКАТА по технология е да махнеш кофража на другия ден!Също така има процедура, по която може да махнеш и кофража на плочата преди 28-ия ден. А строежа може да продължиш още на другия ден след наливането, защото тежестта се носи от подпорите на кофража, а не от самата плоча.
Това са елементарни неща, които ги знае всеки, който е строил нещо. Това че някакъв майстор ти казал да не стъпваш 28 дни на плочата беше пълна измислица от абсолютен профан в областта. Дори дъщеря ми, още в детската градина знаеше кога може и кога не може да стъпва по бетона и точно кога може да рисува по него, но няма да потъне.
Бедна ти е фантазията и колко видове добавки за бетон има. Бетонът може да втвърди буквално за минути. А втвърдяването няма нищо общо със съхненето и с температурата, както си мислиш. Това да не е кал?
Коментиран от #115
12:48 25.04.2021
113 Хайл
До коментар #109 от "Виждал си бетон на кукуво лято":
Тесльо тесльооооо ти бетон виждал ли си,бъркал ли си,наливал ли си,щото като ти чета глупостите май само на думи знаешКоментиран от #116
12:56 25.04.2021
114 Този коментар е премахнат от модератор.
115 Хайл
До коментар #112 от "Дрън-дрън":
Тесльооо махнеш ли кофража на следващия ден знаеш ли какво следва????? Ако си под бетона ще си още там,бетониран ОФЧОООО мнооо си зле,многооооКоментиран от #117
13:04 25.04.2021
116 А аз като ти чета мненията
До коментар #113 от "Хайл":
Виждам че единственото от което разбираш са обидите. Друго нищо не е излезнало от твоята уста! Нещо да кажеш за бетоните? Колко време след изливането може да стъпиш върху него и да оставиш отпечатък от обувка, без да потънеш? След колко време е достатъчно твърд за да стъпиш, но можеш да напишеш нещо по него с пирон? Всяко дете което е писало по бетон го знае това.13:04 25.04.2021
117 Извинявам се за предишното мнение
До коментар #115 от "Хайл":
Ако знаех, че ще напишеш това, въобще нямаше да си губя времето да го пиша! След колко време се махат вертикални кофражи бе умно?Коментиран от #119, #120
13:07 25.04.2021
118 Този коментар е премахнат от модератор.
119 Хайл
До коментар #117 от "Извинявам се за предишното мнение":
Тупи а защо изобщо да слагат кофраш според твоите тъпи разсъждения,само да коват пирони ли? Завърши първо ВИАС и тогава пиши за цимент и бетон.нито знаеш как се прави цимент нито си виждал пещи,сухи и мокри мелници...цимента първо се произвежда и тогава се ПАКЕТИРА В ХАРТИЕНИ ТОРБИ,но няма да те питам защо е в хартиени-питай мъск...парите си още ли държиш в сейф бедньо15:51 25.04.2021
120 Хайл
До коментар #117 от "Извинявам се за предишното мнение":
Знаеш ли какво е КЛИНКЕР от къде идва и какво се прави с него,кой клинкер е качествения и кой не? Мънъли-НИЩО НЕ ЗНАЕШКоментиран от #121
15:56 25.04.2021
121 Turbo
До коментар #120 от "Хайл":
Тесльо в желанието си да изкара велик идола си Мъск често изпада в комични ситуации.Спорихме с тесльо за колко време Тесла строят завод.Според тесльо само за една година.Аз твърдя минимум 2 години.Намерих клипове в YouTube януари 2020 г започват да режат дърветата в Берлин.Наш тесльо тогава каза,че подготовката на площадката не влизало във времето за строене и строежа бил започнат през юни.Сега пък твърди за монтаж на машини върху бетон,който още не е стегнал.За него леенето е изливането на бетона за 1 ден.Подготовката умишлено я забравя.С колегите го следим и го гоним до дупка само да посмее на изпляска някоя тъпотия.Няма прошка.Тесльо не е глупав,само обича да послъгва повечко.
Коментиран от #122
16:37 25.04.2021
122 Хайл
До коментар #121 от "Turbo":
Знам го,чета му простотиите от време на време и помня тези лакърдии за завода за 5 дена и едва ли не как още не е построен а вече "продава" коли и батерии на други клиенти...абе много глупости изписа без да се замисли изобщо...Коментиран от #123
16:48 25.04.2021
123 Turbo
До коментар #122 от "Хайл":
Сега тесльо рови в нета и се ограмотява за въпросите,които си му задал.Да видим какво ли пак ще ни сервира хахахахахахКоментиран от #125
17:01 25.04.2021
124 Какво да ви отговарям
Щял да се изсипе бетонна на другия ден, ако сваля кофражът на оградата? Поредния Бисер с който ще ви бъзикам. Само два часа след отливането, може да вървиш по бетона без да потънеш и да пишеш по него с пирон, който лесно се забива в бетона. Все още остават стъпки. След още два часа и стъпки не остават.
При полагане на земновлажен бетон за замазка, може да стъпваш върху него веднага след полагането без да потънеш. Ама откъде да ги знаете тези неща! Върху земновлажна замазка може да започваш да лепиш плочки или камък още на същия ден.
Коментиран от #126, #137
17:13 25.04.2021
125 Какво да се ограмотявам бе чушкопек
До коментар #123 от "Turbo":
Поне фундамент за билборд не си ли виждал? Ако закачиш билборда след два дена, ще потъне ли? Излез някой ден От панелката на осмия етаж на въздух и се поогледай, не е толкова опасно за живота.Билбордът се монтира на шпилки, които са бетонирани и вързани за арматурата на фундамента, в долната част са огънати във формата на буквата Г.
А всички шпилки са захванати за метална плоча, върху която стъпва билборда цялата тежест се носи от шпилките, а билбордът дори не докосва бетона.
Билбордите са навсякъде по улиците и можеш да провериш.
Фундаментите на машините се правят по същия начин. Не обърнали внимание, че преди наливането е заложена метална рамка върху която стъпва машината и е захваната за арматурата. Знаеш ли как ще потъне арматурата дори след първоначално втвърдяване на бетона, без да е достигнала проектна якост? Ако е чак толкова важно, има достатъчно добавки на пазара, които ускоряват втвърдяването.
Коментиран от #127
17:25 25.04.2021
126 Turbo
До коментар #124 от "Какво да ви отговарям":
Кой ти говори за ограда или градинска пътека тесльо?Ако свалиш кофража на ПЛОЧАТА преди 28 дена, плочата може да се напука или да увисне.Ако монтираш 420 тонна машина върху многопластов фундамент,който не достигнал проектната си якост може фундамента да се пропука и да хлътне с няколко сантиметра.Как ще нивелираш и фундираш машина върху крив фундамент?Как ще работи тази машина?Аналогията ти между промишлен фундамент и градинска пътека е смешна.Коментиран от #136
17:33 25.04.2021
127 Turbo
До коментар #125 от "Какво да се ограмотявам бе чушкопек":
Хайде сега пък билборд.Тесльо, билборда не е 420 тона умнико.Ясно не си влизал в завод и не си виждал какво е фундамент.Не живея в панелка тесльо.17:39 25.04.2021
128 Абе чушкопек
"Как ли ще реагираш, ако ти кажа, че ако отлееш бетонна СТЕНА, в този момент, утре сутрин можеш да махаш кофража? 28 дни за да стъпиш върху плочата? Само след няколко часа може да стъпиш без да оставиш следа."
Правиш ли разлика между стена и плоча или затова ще търсиш в google?
Коментиран от #130
17:58 25.04.2021
129 Абе чушкопек
"Пак си чул нещо, но не си го разбрал както винаги. ПРЕПОРЪКАТА по технология е да махнеш кофража на другия ден! Също така има процедура, по която може да махнеш и КОФРАЖА НА ПЛОЧАТА ПРЕДИ 28-ия ден. "
Строителите си събраха платната на кофража още на десетия ден. Плочата още не е паднала нито провиснала, а втория етаж го почнаха още на другия ден, като смело стъпваха върху плочата и дори си складираха тухлите върху нея. Да не мислиш, че някой ще чака по цял месец за всеки отделен етаж или ще си държи кофража, за повече от десетина дни ако му трябва за друго място? Наивник който живее в паралелна реалност.
Коментиран от #131
18:04 25.04.2021
130 Turbo
До коментар #128 от "Абе чушкопек":
Гига турбо мега преса 420 тона върху стената ли ще я монтираш тесльо.Стига се напъва не ти се получава.Хайде пак направи справка за многопластов армиран фундамент в нета и тогава пиши пак глупости.Първо прочети как се изчислява дебелината на фундамента за 420 тонна машина,на колко етапа се лее и колко време се чака.Това да не ти е градинска пътека или ограда.18:07 25.04.2021
131 Turbo
До коментар #129 от "Абе чушкопек":
Давай следващия майтап да се посмея още!Стига чете в нета.Коментиран от #132
18:14 25.04.2021
132 Абе аз майтапа го писах няколко пъти
До коментар #131 от "Turbo":
Ама все не одобряват клипа. Този "огромен изкоп" за фундамент 6 на 20 м всъщност е 120 квадрата което е по-малко от основите за моята къща които изкопаха за два дни. Нали се сещаш че за мащабите на едно предприятие това е дреболия. Фундаментите на колоните върху които стъпват в сградите на няколко етажа по които има оборудване материали и продукция да не би да носят по по-малко? Колко време според тебе изкопаването, подготовката и армирането на един брой такъв фундамент включително отливане на бетона? И за него ли месец? 50 такива фундамента за колко време могат да се отлеят най-бързо според тебе като започнеш от изкопаването? 50 месеца?Коментиран от #133
18:24 25.04.2021
133 Turbo
До коментар #132 от "Абе аз майтапа го писах няколко пъти":
Пак глупава аналогия.В твоята къща да не би да има 420 тона машина?За една къща 20 сантиметра плоча и един ред арматура са напълно достатъчни.За една промишлена сграда с 420 тона преса трябват доста повече.Коментиран от #134, #151
18:32 25.04.2021
134 Говоря ти за изкопа
До коментар #133 от "Turbo":
Нали се притесняваше колко време ще копаят тази дупка, да не те цитирам. Моята я изкопаха за два дена.Ама като си почнал с майтапите, колко мислиш, че тежи само плочата, която обаче е с арматура на две нива и специално огъване плюс допълнителни елементи които да държат нивата. Няма плоча с един ред арматура! Освен вашата де. То затова не е трябвало да стъпвате по нея 28 дни.
Но да се върнем на другия майтап. За колко време ще завършат според тебе 50 фундамента, като се започне от изкопаването на дупките и се мине през всичките етапи, които според тебе отнемат месец. 50 месеца ще стигнат ли?
Коментиран от #135
18:56 25.04.2021
135 Turbo
До коментар #134 от "Говоря ти за изкопа":
Основите на фундамента могат да се изкопаят от багер за няколко часа.Ако фундаментите са повече,докато стяга единия пласт бетон на първия може да се работи по следващите.Една плоча на къща не тежи 420 тона.Нямаш представа какво е един ред арматура.Не си виждал как се плете арматура изобщо,затова ми задаваш тъпи въпроси.
Коментиран от #138
19:12 25.04.2021
136 Хайл
До коментар #126 от "Turbo":
Позна че ще почне да пише глупоста 🤣🤣🤣Коментиран от #140
19:22 25.04.2021
137 Хайл
До коментар #124 от "Какво да ви отговарям":
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣майтапчия19:25 25.04.2021
138 Давай цифрите
До коментар #135 от "Turbo":
Колко тежи е 20 сантиметра 150 квадрата плоча?За колко време от изкопаването до наливането на последния бетон ще завършат 50 фундамента за колоните на предприятието, които ще носят минимум по 200 тона едната по-скоро 400, колкото тежи Пресата?
Коментиран от #139
19:29 25.04.2021
139 Turbo
До коментар #138 от "Давай цифрите":
Да не съм ти секретарка,тесльо?Чети в нета,проверявай първо преди да ръсиш тъпотии.Коментиран от #141
19:40 25.04.2021
140 Turbo
До коментар #136 от "Хайл":
Познавам си човека.Не се съмнявай.Тесльо е пълен аматьор.Чете в нета.Разбрал недоразбран започва да спори.Виж го какви аналогии ми прави.Сравнява ми 20 сантиметра плоча на къща с промишлен армиран фундамент,който може да е дебел 100-200 сантиметра при тежка машина.Ако машината подлага фундамента на ударно натоварване може фундамента да е и по дебел.Всичко се изчислява от инженери,той тесльо откъде да знае.Коментиран от #146
19:50 25.04.2021
141 Кажи де
До коментар #139 от "Turbo":
За колко време стават 50 фундамента? За месец могат ли и 50-те от изкопаването до последния бетон?Коментиран от #147
19:55 25.04.2021
142 Бонус към въпроса
Коментиран от #143
20:31 25.04.2021
143 Turbo
До коментар #142 от "Бонус към въпроса":
Намерил си калкулатора за бетон в нета.Браво,голям успех си постигнал,тесльо.Пак нищо не си разбрал.Тук не става въпрос колко тежи една плоча или фундамент,а каква товароносимост има на квадратен метър.Затова фундамента се прави дебел,с няколко пласта армиран бетон.21:08 25.04.2021
144 Аха, добре
Виждаш ли колко си зле? Няма как да се сетиш да провериш предварително всяка глупост която ще изречеш, защото нямаш жизнения опит. Ако беше поръчал и платил бетона за една къща, нямаше да подцениш нито количеството, нито теглото.
Особено пък ако можеше да си правиш сметката, например колко топлинна енергия може да акумулираш в плочата и дали да слагаш изолация между нея и подовото или да я грееш цялата. Неведнъж съм споменавал, че бойлера и бетона са най-добрия акумулатор на слънчевата енергия и е глупаво да съхраняваш ток в батерия, от който да правиш топлинна енергия, вместо директно да я съхраниш във вид на топлинна енергия.
Досега е било поредното гледаш и не виждаш, но сега като знаеш, че една плоча тежи 75 тона, дали ще подцениш колко топлинна енергия можеш да съхраниш и за колко време? Дали ще те объркат два-три дена без ток, като в Тексас при 15 сантиметра външна изолация и троен стъклопакет на прозорците?
Ако не бях правил тези сметки преди това, дали въобще ще се сетя да търся онлайн калкулатор, за да споря с тебе?
Ти се замисли как за пореден път отричаш реалността.
Коментиран от #148
22:16 25.04.2021
145 Хайде кажи накрая времето
За колко време се изкопават, армират и отливат фундаментите на 50 от тези колони? Какво казва Интернет? Мълчи ли? Подсказвам - за същото време, за което и фундамента за машината. Ако ми отговориш, отговаряш и на собствения си въпрос.
Ако според тебе машината се монтира за три месеца, а от най-горния слой бетон до напълно монтираната машина са две седмици, значи според тебе изкопаването, армирането и всички етапи на бетониране отнемат два месеца и половина, така ли е?
22:54 25.04.2021
146 Хайл
До коментар #140 от "Turbo":
Не го шашкай с такива работи че ще се разреве🤣🤣🤣Коментиран от #149
23:02 25.04.2021
147 Хайл
До коментар #141 от "Кажи де":
Щом питаш ти-НЕ МОГАТ...ЗА 50 ГОДИНИ СТАВА...земетръсни шайби на фундамента с каква стомана ще бъдат според теб? Фи 3 или 3,2 🤣🤣🤣🤣🤣23:05 25.04.2021
148 Turbo
До коментар #144 от "Аха, добре":
Какъв еднометров сняг тесльо,ти да не живееш в Сибир?Ти бе си в ред.Къщите се правят с ивичести основи там където са стените.Една плоча 150 м2 дебела 20 сантиметра е 30 кубика бетон по 2 тона на кубик са 60 тона.Пресата е 420 тона.Не вярвам къщата ти да е на 7 етажа.Освен това пресата товари фундамента с 420 тона статично натоварване.Динамичното натоварване къде го пропусна?Колоните и покрива на промишлената сграда няма ли да ги добавиш?Двайсет сантиметрова плоча няма да свърши работа за фундамент.Една плоча за къща трябва да носи около 400 кг/м2.Преса 420 тона товари 150 м2 с 2,8 тона/м2 или 7 пъти повече.Значи ти трябва фундамент с дебелина 7х0,2=1,4 метра да издържи само статичното натоварване.Ако приемеш коефициент на сигурност 1,5 трябва да увеличиш дебелината до 2,1 метра при същата площ от 150 м2.Кой е сега глупавия, тесльо?
Коментиран от #153
23:10 25.04.2021
149 Turbo
До коментар #146 от "Хайл":
Захапя ли го тесльо,не го пускам.Гоня го до дупка.Тесльо беше решил да се прави на търговец.Колегата с ник 4х4 го отказа да спори на тази тема и наш тесльо се скри.Сега се прави на строител.Коментиран от #150
23:21 25.04.2021
150 Хайл
До коментар #149 от "Turbo":
Аз също го хапя много,питам го за камиона тесла с колко зареждания ще качи Мон Блан,той хукна по върха да го катери,по камъните и след месеци е прочел че там има тунел,а този тунел съм го минавал толкова много пъти,че вече и дупките съм му научил...лека нощКоментиран от #154, #165
01:20 26.04.2021
151 Абе образ
До коментар #133 от "Turbo":
Къде досега съм споменал за дебелината или размерите на фундамента на завода? Пак не четеш! Няма фундамент с дебелина 20см! Дори на моята къща е 80 см.м Но поне разбрах къде ти е грешката. Ти даже не можеш да разбереш какво ти говорят, защото плоча и фундамент за тебе е едно и също.Моите междуетажни плочи са по 20 сантиметра дебели само тази на тавана е 14 сантиметра. Общата им дебелина става 54 сантиметра, но на тавана все още не съм правил замазка, иначе и тя ще стане 20 сантиметра. Затова те накарах да умножиш теглото на плочата по три. Специфичното тегло на бетона те 2,5 тона на кубик. Тоест имаш три плочи по 75 тона плюс теглото на самите основи, плюс още 15 сантиметра замазка в мазето, което обаче не под цялата къща. А още не сме слагали колони, греди, тухли и керемиди. Вероятно теглото на къщата ще задмине тези 420 тона.
07:21 26.04.2021
152 Ти обаче въобще не схвана
"Двайсет сантиметрова плоча няма да свърши работа за фундамент."
Под машината няма плоча! Неслучайно сравних дупката за фундамента с дупката за къщата ми без да смятам каквото и да било освен квадратурата. Предполагам че са с еднаква дълбочина около 3 метра. Разликата е че аз ползвам този обем за мазе, а дупката на фундамента за машината ще бъде напълнена цялата с бетон. Дори това покрай машината което ще е с дебелина 20 см се казва замазка, а не плоча. Ти отново не си схванал дори половината, което съм ти казал дотук. Затова ми обясняваш как машината щяла да напука три метра бетон и да потъне два дни след наливането.
Един билборд тежи около тон. 20 см дебелина на фундамента стига ли му?
07:39 26.04.2021
153 Това поне си копирал правилно
До коментар #148 от "Turbo":
"Една плоча за къща трябва да носи около 400 кг/м2.Преса 420 тона товари 150 м2 с 2,8 тона/м2 или 7 пъти повече."Обаче въпреки това не разбра каквото означава това, нито ми разбра въпроса в 138 коментар:
"За колко време от изкопаването до наливането на последния бетон ще завършат 50 фундамента за колоните на предприятието, които ще носят минимум по 200 тона едната по-скоро 400, колкото тежи Пресата?"
Нека се спрем на 200 тона, които лежат на фундамент с площ около 16 квадрата. Тогава отиваме на 12,5 т/м² което изисква много повече армиране ще има повече изисквания за бетона и начина му на полагане, както и ще има по-голяма или поне същата дебелина.
Няма ли да отговориш за някакъв срок накрая? Колко време им трябва поне за един фундамент от изкопаването до полагането на последния бетон? И затова ли им трябва месец? Технологичното време ще е почти същото, като за фундамента на машината.
07:58 26.04.2021
154 Turbo
До коментар #150 от "Хайл":
Забавно ми е да му гледам умствените напъни.Сега ми сравнява плоча на къща с промишлен многопластов армиран фундамент и се напъва да ми докаже,че било едно и също.Тесльо така и не разбра.Няма как да залееш фундамент наведнъж.Както и няма как Тесла да построи завод за година.До тук са 16 месеца и началото на производството още не се вижда да започне скоро.Коментиран от #155, #159
08:32 26.04.2021
155 Абе ти идиoт ли си?
До коментар #154 от "Turbo":
Правиш ли разлика между плоча и фундамент? Накарах те да сметнеш теглото на къщата, което трябва да носи фундамента. Обясних ти че същото това тегло , в завода на Тесла не е разположено на 150 квадрата площ, а е съсредоточено на 16 квадрата стъпка, която има повече изисквания, отколкото фундамента за машината, чието тегло също е разпределено на много по-голяма площ.Фундамента за стъпките на колоните също не се отлива наведнъж, точно както и фундамента на машината, затова те питам за колко време може да се налее фундамент за колона, защото там са стотици и хиляди.
Коментиран от #157
08:51 26.04.2021
156 Хайде да се обзаложим
Коментиран от #158
08:52 26.04.2021
157 Turbo
До коментар #155 от "Абе ти идиoт ли си?":
Аз зная каква е разликата между плоча и фундамент.Но виждам за теб е едно и също щом правиш аналогия на къща с производна сграда.Коментиран от #160
09:01 26.04.2021
158 Turbo
До коментар #156 от "Хайде да се обзаложим":
По твоя календар годината 16 месеца ли има тесльо?Коментиран от #161
09:04 26.04.2021
159 Хайде по различен начин
До коментар #154 от "Turbo":
Че ти обикновенно не можеш да схванеш въпроса. Фундаментът за колоните, които трябва да носят 200 тона наведнъж ли се налива? Многопластов ли е? Армиран ли е? Различава ли се по технология и време от този на машината и ако да, по-бързо или по-бавно се прави и колко време отнема?09:07 26.04.2021
160 Няма разлика разбира се
До коментар #157 от "Turbo":
Една плоча винаги е плоча независимо дали е на завод, къща или барбекю. Една колона винаги е колона и фундамента винаги е фундамент.За какви плочи говориш в завода като там няма такива. Къде сложи пресата върху плоча?
09:09 26.04.2021
161 Добре
До коментар #158 от "Turbo":
Ще рискувам нека са 12 месеца! Даже ще ти дам ти да кажеш коя е началната дата от която ще засичаме и крайния срок. Давай!Коментиран от #162
09:12 26.04.2021
162 Turbo
До коментар #161 от "Добре":
Началото е януари 2020 година.Има клип в you tubе за начало на работата по обекта.Разчистване на терена за строеж режат се дърветата.Април месец 2021 г,до момента са 16 месеца а производство няма.Коментиран от #164
09:20 26.04.2021
163 Забравих
Което ме подсети, колко дебел фундамент е достатъчен за билборд с тегло един тон? Хайде да видим колко ги разбираш? Нали поне билборд си виждал? Но какво ли се учудвам, като си мислиш че на 27-ия ден ще потънеш в бетона ако стъпиш върху плочата.
09:23 26.04.2021
164 Пак живееш паралелна реалност
До коментар #162 от "Turbo":
Този клип е от преди два часа и е озаглавен "ден 277"То вярно не можеш да смяташ, но от януари 2020 до днес май са повече дни, а? Ти май даже не знаеш къде се намираш и си на друг континент, освен че не знаеш кога се намираш?
Коментиран от #167
09:27 26.04.2021
165 Turbo
До коментар #150 от "Хайл":
Тесла Семи с едно зареждане няма да може да качи наклона до тунела Мон Блан.Ще трябва да презареди.Този камион ще се произвежда ли някога?Също и Сайбъртрък.Тесльо твърди,че Сайбъртрък ще ще ще се прави от ултратвърда и супер еластична 3 милиметра неръждаема стомана.Хем твърда хем еластична.Нещо като дървено пластелиново желязоКоментиран от #166
09:28 26.04.2021
166 Не сменяй темата!
До коментар #165 от "Turbo":
За колко време се налива фундамент от изкопаването от до последния бетон?Коментиран от #168
09:38 26.04.2021
167 Turbo
До коментар #164 от "Пак живееш паралелна реалност":
Явно в тесларските календар годината има 16 месеца по 17 дена месечно хахахахаха то ако прескочиш подготвителните работи ,монтажа на машините и довършителните работи,може и под година да докарате.В YouTube клипа за начало на работата на площадката е януари 2020.Какво твърдят от Тесла мен не ме интересува.09:49 26.04.2021
168 Turbo
До коментар #166 от "Не сменяй темата!":
Времето за отливане на фундамента на завода на Тесла е 87 дни 7 часа 24 минути и 35 секунди.Коментиран от #170
14:15 26.04.2021
169 Първо да уточним времето
14:50 26.04.2021
170 Тцъ, ни пузна!
До коментар #168 от "Turbo":
Фундирането става много по-бързо от сглобяването на машината, което отнема 10 дни! Къде отидоха три месеца, които бълнуваш?Коментиран от #171
14:52 26.04.2021
171 Turbo
До коментар #170 от "Тцъ, ни пузна!":
Ей тревопасно дженди,бетона стяга за 28 дена хахахахаха хайде на баба ти ливадата да вечеряш.Коментиран от #172, #173
15:20 26.04.2021
172 Този коментар е премахнат от модератор.
173 Щеше да показваш и клип
До коментар #171 от "Turbo":
На който Тесла строи на терена още преди да го е избрала къде да бъде? Давай?Коментиран от #175
15:37 26.04.2021
174 Ето ти нагледно
Клипа е от фабриката в темата. Не виждам причина да не го одобрите!
16:06 26.04.2021
175 Turbo
До коментар #173 от "Щеше да показваш и клип":
Виж в туба Tesla Clears Trees from Giga Berlin 19.02.2020 гTesla Giga Berlin 15.02.2020 г.Както се вижда на клипа рязането на дърветата и разчистването на площадката е започнало още през януари,защото на 15 февруари доста са напреднали в работата.
Коментиран от #176
19:03 26.04.2021
176 Казах ти вече
До коментар #175 от "Turbo":
Даже не знаеш къде се намираш!Коментиран от #177
19:19 26.04.2021
177 Turbo
До коментар #176 от "Казах ти вече":
Местя си го в другия крачол дженди.Клиповете са в нета с дати на публикуване така,че марш да пасеш на баба ти на ливадата.Коментиран от #178
19:28 26.04.2021
178 Я кажи
До коментар #177 от "Turbo":
На кой континент гледаш? После прочети статията и виж колко си прозд!Коментиран от #179
19:53 26.04.2021
179 Turbo
До коментар #178 от "Я кажи":
Гига Берлин къде се намира джендър тревопасен?Коментиран от #181
19:56 26.04.2021
180 Какво стана?
19:58 26.04.2021
181 На другия край
До коментар #179 от "Turbo":
На земното кълбо от фабриката, която коментираме и клиповете, които гледаме и вдига пресата чиито фундамент коментираме. Казах ти, че не знаеш къде се намираш! Прочете ли статията? Прочете ли заглавието на някой клип, като не знаеш английски да чуеш за какво си говори? Не видя ли, че няма гори които да секат, а това е бивша кариера за пясък и чакъл с доста хълмове които трябва да заравнят? Хайде познай коя е тази фабрика за която говорим от няколко дена?Коментиран от #182, #183
20:04 26.04.2021
182 Turbo
До коментар #181 от "На другия край":
Кой знае какво си гледал пак тесльо.Клиповете са за Гига Берлин.20:20 26.04.2021
183 Turbo
До коментар #181 от "На другия край":
На 17 февруари 2020 г.излезе статията "Германия спира изсичането на площадката на Гига Берлин".Как спират изсичане,което не е започнало според теб?Колко и да ми се извърташ няма къде да ходиш.Заковах те.Коментиран от #184
20:28 26.04.2021
184 В статията
До коментар #183 от "Turbo":
Все още не е ясно кога от Tesla ще започнат с първите доставки на пикапа Cybertruck и дали серийната версия ще е идентична с модела който видяхме на официалната премиера. Въпреки това, шефът на компанията Илон Мъск подкара пикапа при посещението си в строящата се фабрика в Остин, ТЕКСАС, където ще се произвежда модела.20:56 26.04.2021
185 По-горе
В мнение 80 съм дал датите и мястото на които са отлети фундаментите и е монтирана машината включително с GPS координати. Ако искаш провери къде се намират тези координати? Дали са в Германия. Самоцитирам се
През нощта на 18/19 януари 2021 г. бе излята бетонна основа за три машини на Giga Press в завода на Giga Texas близо до ОСТИН, ТЕКСАС . (30.22 ° с. С. 97.617 ° з) На 21 януари 2021 г. първите компоненти на Giga Press започнаха да пристигат на място. На 22 януари 2021 г. основната рамка на първия Giga Press беше разопакована и поставена на място. Към 2 февруари 2021г, всички основни компоненти на първата Giga Press на площадката в Остин са сглобени.
21:02 26.04.2021
186 През цялото време
Как точно ще се обзаложа, че заводът ще започне производство на първата година, ако от първа копка вече са минали 16 месеца? Подигравам ти се от вчера, че не знаеш къде се намираш! Още откакто спомена 20 януари и 16 месеца! Върни назад да видиш колко пъти ти си подигравах и ти не можа да схванеш!
Особено в мнение 164 където буквално ти набутах факта в очите с клип, че това 277 ден от първа копка, но си объркал мястото цитирам "Ти май даже не знаеш къде се намираш и си на ДРУГ КОНТИНЕНТ, освен, че не знаеш КОГА се намираш?"
Коментиран от #187, #188
21:09 26.04.2021
187 Turbo
До коментар #186 от "През цялото време":
Намирам се на дивана в хола у дома.Пак си гледал някой друг клип.Не ми се извъртай.Гледах и двата клипа за Гига Берлин и там говорят,как съда спира сеченето на дървета по жалба на зелените.Гледал си друг клип.Прочети статията която ти посочих има я поне в 5-6 новинарски сайта."Германия спира изсичането на дървета на площадката на Гига Берлин" от 17 февруари 2020 година.
21:29 26.04.2021
188 Turbo
До коментар #186 от "През цялото време":
Както и да ми се извърташ до тук са 16 месеца.До нова година ще стане, тесльо не се вълнувай.Лека нощ дженди!Коментиран от #192
21:36 26.04.2021
189 Посочи ми къде
Коментиран от #190
21:55 26.04.2021
190 Turbo
До коментар #189 от "Посочи ми къде":
Клиповете са в you tube за Гига Берлин.Нямат нищо общо с темата от тази статия тесльо.Колкото и да се извърташ няма измъкване дженди.Ай бегай с тъпотиите си.Коментиран от #191
22:07 26.04.2021
191 То има и за Китай
До коментар #190 от "Turbo":
Ама както сам каза, и те нямат нищо общо с тази тема, която е за ТЕКСАС.Колко време се отлива фундамента? Не пише ли в Гугъл, та вече втори ден не успяваш да отговориш? Онези дупки дето започнаха да ги копаят на 19 октомври, на коя дата са ги запълнили с бетон? Колко време плетачите са поели арматура и през колко време са наливали пластовете бетон? До Нова година дали са успели?
22:45 26.04.2021
192 Нали щяхме да се обзалагаме?
До коментар #188 от "Turbo":
До една година от първа копка, завода в Остин Тексас ще започне производство. Готов ли си или даваш заден?Коментиран от #193
22:50 26.04.2021
193 Този коментар е премахнат от модератор.
194 Този коментар е премахнат от модератор.
195 Turbo
Коментиран от #198
07:57 27.04.2021
196 Знам че се обърка
В Китай фабриката заработи за по-малко от година. В Тексас също ще заработи за по-малко от година. Нали искаше да се обзалагаш че завод не може да се строи за по-малко от година? Май не можа да повярваш на очите си какво са построили за девет месеца и реши че това е Берлин, защото не знаеш чужди езици.
09:16 27.04.2021
197 Спокоен
09:17 27.04.2021
198 Трети път понеже трудно схващаш
До коментар #195 от "Turbo":
Разбира се че аз разбрах, че говориш за Берлин, само дето ти не разбра, че ти говоря за Тексас. Даже съм напълно убеден, че си мислиш, че и статията е за Берлин, защото и това си личи от мненията ти. Дори за момент не си си помислил за Тексас и никъде не го споменаваш дори косвено.Коментиран от #199
09:23 27.04.2021
199 Хайл
До коментар #198 от "Трети път понеже трудно схващаш":
Илон прави пари тесльо пасе треви.Коментиран от #201
09:53 27.04.2021
200 Този коментар е премахнат от модератор.
201 Страхотен аргумент слагам пет плюса
До коментар #199 от "Хайл":
Изключително тежки аргументи за времето на строеж на завод на които никой не може да ти противоречи! Браво. Този път надмина себе си и дори вкара рима. Не знаех че си на чак толкова високо интелектуално ниво.09:57 27.04.2021