При шофиране в дъжд сцеплението между колелата и пътя е силно нарушено. Това припомнят от Съюза на автомобилните инструктори. "Коефициентът на сцепление на МПС-та с мокри пътища намалява 1.5 - 2 пъти, което влошава стабилността на автомобил и още повече на мотоциклет или скутер", се съобщава още в превантивното предупреждение.
За целта експертите съветват шофьорите да спазват стриктно ограничението на скоростта, особено на опасни участъци от междуградски пътища. Освен това шофьорите трябва, ако е възможно, да избягват внезапна смяна на лентата и рязко спиране, винаги да включват мигачите, когато възнамеряват да завият, и да гарантират спазването на безопасна дистанция.
Преди пътуване в дъжд е необходимо да се провери работата на чистачките, електрическите системи и налягането в гумите. По-рано ви разказахме и колко опасно е шофирането в жегата. Факт е, че такова време притъпява вниманието, забавя скоростта на реакцията и води до по-голяма сънливост и следователно рискът от заспиване по време на шофиране се увеличава.
Освен това от Съюза на автомобилните инструктори обясняват на шофьорите защо дългото шофиране, водещо до умора, е опасно. Експертите подчертават и, че е необходимо внимателно да се следи здравословното състояние и незабавно да се спре при най-малките неразположения - слабост, световъртеж, главоболие и т.н.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ужас
Коментиран от #8
15:39 14.06.2021
2 спецове
Коментиран от #4
15:43 14.06.2021
3 DrivingPleasure
Коментиран от #17
16:26 14.06.2021
4 jар
До коментар #2 от "спецове":
Мокрите спирачни дискове също са сериозна предпоставка за удължен спирачен път но и това е спестено в статията.16:43 14.06.2021
5 Someone
Коментиран от #6
16:46 14.06.2021
6 Забелязъл съм
До коментар #5 от "Someone":
че при всеки дъжд на "Цариградско шосе" задължително става верижна катастрофа а по някога и 2-3.Според мен основните причини за това са слабата подготовка на водачите(особено онези с "купешките" книжки) и гумите които в повечето случаи са втора употреба или китайски.Коментиран от #9
16:54 14.06.2021
7 Като гост
17:25 14.06.2021
8 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
До коментар #1 от "Ужас":
Вчера ви броих....На кръговите в костинброд никой не дава мигачи,освен мен...Да не съм ДС,та да ви разбера,дали излизате,или въртите кръговото....А,тоя ремонт го правят от над 3месеца и нищо не е направено...участъка София-Костинброд!Ще тренираме каране в тунел........Асфалта ви е бърз и при дъжд става ХХлъзгав и опасен за спирачкаджии!Уж 4/4 карате па пак не можете.......17:34 14.06.2021
9 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
До коментар #6 от "Забелязъл съм":
Погледете асфалта,вижте горния слой ..Колко бързо се износва и тогава ще разберете основната причина,а тя е комбинация от Некадърност на водачите и Престъпно правене на пътища!Коментиран от #15
17:37 14.06.2021
10 Пламен
18:13 14.06.2021
11 Иван
22:29 14.06.2021
12 Име
Карам Тесла 3, кои електрически системи да проверя?
22:51 14.06.2021
13 В е л и к и я
01:08 15.06.2021
14 Шамандура
06:42 15.06.2021
15 Шопландец
До коментар #9 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":
Дълбоко виждащият, ти костинбродчанин ли си?08:44 15.06.2021
16 зимни гуми
14:13 15.06.2021
17 Бръм
До коментар #3 от "DrivingPleasure":
Много минуси са ти наслагали, но мисля че си прав.Защото лятото със зимни гуми човек си кара нормално, без много да се съобразява, а аз поне, като карам с летни през зимата имам едно на ум ако температурата е ниска, че гумите са по-корави и колата е по-нестабилна и карам доста по-предоазливо. Имам предвид каране с летни гуми през зимата, когато са като последните няколко години и съм в район в който видяхме сняг на асфалта точно 2 дни.
19:40 15.06.2021
18 miko
15:38 16.06.2021