2 Август, 2021 17:18 14 491 69

Германски или японски автомобили: кои са по-добри, по-надеждни и по-безопасни (ЧАСТ II)

  • германски автомобили-
  • японски автомобили
Германски или японски автомобили: кои са по-добри, по-надеждни и по-безопасни (ЧАСТ II) - 1

ЧАСТ I


Идеята, че Япония прави по-скучни превозни средства, е вярна в много отношения, но те също знаят как да създават страхотни спортни автомобили. Сред тях Lexus LFA, Nissan GT-R и Mitsubishi Evolution - коли известни със своята бързина и прецизно управление, но като цяло германските подобни автомобили са в пъти повече от японските.

5. Оценки за безопасност

Безопасността на японските и немските автомобили е на високо ниво. Немските и японските автомобили доминират в рейтингите на IIHS, NHTSA, Euro NCAP, ANCAP и др. Например, на церемонията по награждаването на IIHS през 2019 г. японските модели доминираха в повечето категории, но в категорията на големите беше изцяло германска територия.

Германски или японски автомобили: кои са по-добри, по-надеждни и по-безопасни (ЧАСТ II)

6. Возия и лукс

Германските производители непрекъснато изтласкват границите, що се отнася до автомобилния дизайн и високотехнологичните иновации. Голям акцент се поставя върху мощността, качеството на возене и лукса. Шофирането на Audi, Mercedes, BMW и Toyota, Honda или Mazda са различни светове. Германските автомобили определено превъзхождат японските по отношение на возия, лукс и екстри.

Японските производители поставят по-малко акцент върху сложния дизайн, тъй като техният целеви потребител търси предимно достъпни цени. Именно поради тази причина японските автомобили заемат повече от 35% от американския пазар - най -големият по отношение броя на марки/модели, от които може да се избира.

От друга страна, немските автомобили са синоним на власт, сила и богатство, а не на достъпна цена. В салона и под капака на престижен Mercedes или Porsche ще намерите екстри и технологии, които е малко вероятно да се видят другаде. Това е вдъхновяващо, но що се отнася до поддръжката, собствениците трябва да търсят специализирани услуги, а поддръжката на германски коли е по-скъпа от тази на японските.

8. Надеждност

Японските автомобили се славят като изключително издръжливи. Това отчасти се дължи на специалната техника за обработка - редица подобрения преди пускането на конкретен пазар. Повечето производители публикуват няколко версии на своите модели, като адаптират линията към нуждите и бюджета на купувачите, докато японците отделят повече време за адаптиране към условията на експлоатация в определен регион. Що се отнася до немските марки, техните коли не са по-лоши от всички световни конкуренти по отношение на надеждността, но японските са с една крачка напред.

"Германците", въпреки първокласните материали и майсторското сглобяване с педантично прилягане на всеки детайл, се развалят по-често. Не защото са проектирани погрешно, а защото германците обичат правилата. Те стриктно ги следват и наивно очакват и другите да ги следват.

А японците, когато разработват продукт, си задават въпроса: Как клиентите им ще го използват и какво могат да направят, за да предотвратят развалянето вследствие на експлоатация. Това прави автомобилите им специални. Когато обсъждате японски автомобили, може да срещнете всякакви мнения - но не и такива с твърдението, че японската технология е ненадеждна.

Германски или японски автомобили: кои са по-добри, по-надеждни и по-безопасни (ЧАСТ II)

9. Естетика и дизайн

Има проста причина, поради която „германците“ са значително по -скъпи от своите японски колеги - създателите им предприемат значителни стъпки, за да гарантират, че отговарят на най -високите стандарти за качество, комфорт и красота. Много от най-търсените немски модели, включително Mercedes, BMW и Audi, са еднакво мощни и луксозни. Имиджът им е сходен, така че всичко опира да визия - елегантна, лъскава, скъпа, динамична и въобще безумно привлекателна.

Японските автомобили също често въплъщават подобни характеристики. Част от тяхната философия обаче е минималистичният стил, който влияе значително върху естетиката, стила и дизайна. Трудно е да си представим японска кола, която да привлича погледите на минувачите, освен ако не е някоя специална тунинг разработка. Скъпите германски коли, от друга страна, нямат нужда от параден реквизит, за да предизвикат възхищение и да привлекат любителите на селфита.

10. Съотношение цена-качество

Преди повече от 30 години японските марки автомобили научиха останалия свят да създава опростени модели, които траят дълго и рядко се чупят. Оттогава много световни автомобилни производители се опитват да ги настигнат. Ако търсите най -доброто съотношение цена-качество без особено висока мощност или удоволствие от шофирането, насочете се към японските марки. Те продължават да получават награди за своите надеждни и безпроблемни устройства, техните продукти са на разумни цени и и са здрави и много по-лесни за ремонт от техните немски колеги.

Комфортът е от другата страна на скалата. Японците обичат компактните и опростени коли за придвижване от точка А до точка Б. Малко хора се интересуват от неща като място за краката, масажни столове и скъпи аксесоари - те предпочитат функционалността пред прекомерния лукс. За тези, които обичат да се протягат и да се отпуснат, немските варианти със сигурност ще изглеждат далеч по-адекватни. Окончателното решение се свежда до това, което е по-близо до вас - полезността или изтънчеността.


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 52 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Притежател

    46 5 Отговор
    И от двете страни има хубави коли, ама от едната са повече. Познайте коя.
  • 3 1234

    145 4 Отговор
    Ако няма аз да плащам , ще взема Мерцедес . Ако аз ще купувам , най-вероятно ще е Тойота

    Коментиран от #8

  • 4 Пилот на Ферари

    66 48 Отговор
    Най надеждни са Мерцедесите с двигател на Рено . Доказано е .
  • 5 Пилот на Ферари

    100 14 Отговор
    От немските автомобили най харесвам Фолксваген. Пълно дърво са .
  • 6 Пилот на Ферари

    84 39 Отговор
    А Nissan Gt-r Nismo ще ги отвее даже тунингованите немски кошони . И то както си е в заводско изпълнение.

    Коментиран от #22

  • 7 потребител

    95 13 Отговор
    От петте коли които съм имал през живота си съм най-доволен от Хонда Акорд.

    Коментиран от #13, #65

  • 8 честен ционист

    23 39 Отговор

    До коментар #3 от "1234":

    Дали Дачия или Тойота все от на Рено боклуците. Не така стоят нещата с истинските Тойоти за японския пазар, които са друго качество.
  • 9 Решение

    46 5 Отговор
    имам две коли-германска и японска.И от двете съм доволен.
  • 10 jap

    153 16 Отговор
    Истинските ценители на немските коли са авто-монтьорите.
  • 11 Брабинеца

    25 6 Отговор
    Статията е добра, без някаква насоченост, но все пак японска , кола анлог на Опел няма,

    Коментиран от #18, #66

  • 12 Брабинеца

    67 7 Отговор
    Аз съм с японска, жена ми с германска.
    Аз пак ще си взема японска, тя пак ще ми я кара в определени периоди
  • 13 ПСР

    44 7 Отговор

    До коментар #7 от "потребител":

    От 21 коли,които съм имал,съм най-доволен от двете Хонда Акорд./ 2005 и 2010г./Не съм имал възможност,да карам добър екземпляр от топ-германските автомобили.

    Коментиран от #32

  • 14 Мюмюн

    14 18 Отговор
    На мойто каруца сам направил тунинг атилие-на бордувете пиши: All track, изотзади има имблема на фолцвагин , над ригистрациониа нумер, който е В 6661 СТ, утпреди сам сложил усветление да киризя коги ата с.е.р.е, щот знайти-неудобно е когиш виждати конски фашкии по патя или аутомагистралата. Имам и твард покрив кога завали, гепах гу ут идин паркиран алуди премиум посред нощ. Джантити са 19-ки момо, гумити са нокиан саму за поръчкови талиги кат моята, имам магнет, от койту дранчи моя гуру-Кондю, стелки имам барабар с кожина сидалка с логу : артион, а...ко викати? Саму идно ми липсва....кога е многу жега, и сам пален сас жилязу, нямам си е еър.....абе-климатик да ма ухлажда. Тай чи, немскуту пред джапанскоту струва повичи.

    Коментиран от #16

  • 15 Мим

    27 34 Отговор
    Специално Нисана след 10 години , пода му става на парцали от ръжда и се разкапва...
  • 16 Гюлбахча

    8 5 Отговор

    До коментар #14 от "Мюмюн":

    😁😁😁🍺🍺🍺
  • 17 6244

    17 46 Отговор
    Японските GT-боклуци са рядкост по пътищата. Металекс ги зове.
  • 18 6A13TT

    13 21 Отговор

    До коментар #11 от "Брабинеца":

    Опел е американска кола.

    Коментиран от #21

  • 19 чичака

    37 8 Отговор
    от всички немски най харесвам беенве постоянно ме е налапало до кръста и капе масло,все пак спирит ъф москвич!!!
  • 20 Фончо 2

    16 19 Отговор
    Бенве си е бенве
  • 21 Брабинеца

    28 10 Отговор

    До коментар #18 от "6A13TT":

    Не, германска е.
    След 1945 година американците конфискуват марката и я продават на Дженерали Моторс, които преди няколко години я продадоха на Пежо.
    Все едно да се каже, че Сааб са китайци, а Ягуар индийци.
  • 22 дада

    26 36 Отговор

    До коментар #6 от "Пилот на Ферари":

    тоя нисан може да мине поршето само ако то кара на заден ход
  • 23 Росен

    57 4 Отговор
    Немските са по комфортни , японските са по надеждни. Това е истината

    Коментиран от #25

  • 24 антрашпиц

    21 16 Отговор
    Не съм карал премиум японски коли,ама приятели са ми давали да карам извънгрядско 320 Е и 540и ,и бих казал,че просто са от друга галактика тия коли.
  • 25 От първо лице

    40 9 Отговор

    До коментар #23 от "Росен":

    Жената има Сузуки х 90 18 години освен накладки и агренаж НИИИИИИИИИИЩО НЕ СЪМ БАРАЛ.ДОРИ МАНШОН ИЛИ ШАРНИР......ВЕЛИКИ СА ЯПОНЦИТЕ ОТ СУЗУКИ.

    Коментиран от #26

  • 26 Японците

    31 1 Отговор

    До коментар #25 от "От първо лице":

    правят по-прости коли от германците а Сузуки правят най-простите.
    Затова и са надеждни.
    Но те май си хвърлят усилията повече за моторетките.
  • 27 Бай Вълчан

    11 0 Отговор
    Кое уиски е най-хубаво? С фактура.
  • 28 Мики Маус

    27 9 Отговор
    Макар да съм имал до сега само немски коли, и съм доста доволен от тях
    Реших да си закупитя БМВ 3 2014 г от дилър в германия.тук живея вече 4 г. Цена нов 43000 е , този който харесах 16900 нова инспекция и обслужване , година гаранция. След като научих от ценоразпист колко му е обслужване то на година, защо то малко хора не знаят че за да има една кола стойност на вторичния пазар, е прилоша ми. Затова Мазда 6 на 6 години , същите пари и условия, отстъпка за оторизиран сервиз и 160 е за инспекция.масло 80 е дискове накладки 340 е , те така. Качество на изработка задоволително, няма турбина, 165 коня, Жигули. Ако съм голям много ясно че се опъна в м3 компетишън. Живи и здрави

    Коментиран от #35

  • 29 Алтер

    20 34 Отговор
    Верния отговор е? Made in Germany.
  • 30 перничанин

    18 4 Отговор
    Една много добра статия. Браво на Радо Славчев! Почти не е оставил място за спорове. Автомобилите в семейството ми са били само немски и японски. Не съм имал сериозни проблеми с никоя, само предишната ми японка покафеня по веждите, но малко козметика я разкраси отново. Това е единственото което ще добавя към статията. Някои японски марки имат по-слаба антикорозионна защита от немските (говоря за до 10 годишни)
  • 31 smeh

    32 1 Отговор
    Когато не съм имал възможност за хубава кола ме е било яд на мен самият, а не на производителите. Всяка марка си има целева група, както и всяко хубаво нещо струва пари! Дали е надценено или не, много бързо се разбира когато излезе на пазара.
    Тука редовно си чешем клавиатурите за/против, и въпреки, че карам немска кола, често съветвам хората да си купят японска. За средностатистическият българин подръжката на немски премиум, съчетана със съмнителните части и масла, обслужван от неграмотни гаражни майстори са гарант за финансово фиаско. И при такива обстоятелства на човек ще му останат ли нерви и възможност да се наслади на самият автобил? - Едва ли, затова японка.
  • 32 Qwerty

    7 1 Отговор

    До коментар #13 от "ПСР":

    За сметка на това, си карал един от топ моделите на японците…
  • 33 БАЙ Х@Й ‼️

    31 5 Отговор
    Японска, ама правена в Турция - Японска ли е ? А немска правена в Бразилия - немска ли е? Бях много доволен от Опел с двигател Исузу. Който е карал ще потвърди ! А той към немските ли е, към японските ли е ?

    Коментиран от #34

  • 34 антрашпиц

    23 1 Отговор

    До коментар #33 от "БАЙ Х@Й ‼️":

    Да беше покарал Опел дизел,ама с немския мотор,особено пък ако е Кадет Д.По-умрял мотор с 54 (на хартия)конски сили мотор няма на света,или на мен не ми е познат такъв......
  • 35 Qwerty

    14 3 Отговор

    До коментар #28 от "Мики Маус":

    КАТ ти гледам правописа, оле майко, и Мазда ти е много! Я виж там някоя Корола или Голф 2 на 39 години, ефтинджос са!

    Коментиран от #37

  • 36 pipi

    28 12 Отговор
    Made in Japanе е на светлинни години затова става бои като ги продаваме .
    немските са трактори .Мнение на дилер продал над 300 нови коли.
    Балгарина е прост човек и робува на марката с немско изхварлено на боклука .
  • 37 антрашпиц

    13 1 Отговор

    До коментар #35 от "Qwerty":

    Няма Голф 2 на 39 години....можеби единица си имал в предвид..
  • 38 Гост

    38 1 Отговор
    За 17г. само Хонди, единствено една Октавия за около година(колата беше добра, не мога си изкривя душата и не мога да кажа лошо, напротив, ако ти допада), но Хондата дава различно усещане. Всеки си има краста и предпочитания. Нека да не съдим избора на човек, всеки знае какво му доставя удоволствие и какво му понася на джоба. Немския премиум е жесток, няма спор, но цената е твърде висока(мое мнение). Японския също не отстъпва при дадени модели, факт. Всичко е до това дали искаш да се покажеш или да бъдеш леко инкогнито, въпрос на вкус. Хубава вечер колеги :)
  • 39 Марио

    20 2 Отговор
    Отлична статия на Радо. Поздравления, аз съм за японското, но и германско няма да откажа.
  • 40 Швабскитеье

    12 5 Отговор
    Боклуци
  • 41 7438

    10 5 Отговор
    Имал съм няколко японски и няколко немски. С немскитв по често посещавам сервизите 😡😡😡 ама пък как ме зяпат малките кочки като мина с Х5цата
  • 42 0000

    9 1 Отговор
    Абе много е относително кой какво качество произвежда.всички марки имат и здрави модели и пълни разгроми.пък и ние не ги вземаме нови,че да кажем коя ,как и защо...
  • 43 един дол дренки

    34 4 Отговор
    Едните скъпи кочини, другите евтини боклуци. Днес за пореден път ми се случва ауди да се влачи пред мен, но в момента, в който тръгвам да изпреварвам, кретена вътре дава газ и ускорява. Аудито 3-литров дизел на 12-13 години. Господа с ауди, абе вие идиоти ли сте родени или после станахте такива?

    Коментиран от #49, #60

  • 44 Японеца

    38 9 Отговор
    С немската кола живота е разнообразен и изпълнен с нови запознанства и приятелства в сервиза! Видиш и плащаш яко!
  • 45 радио ереван

    20 2 Отговор
    от както се отървахме от набедени за премиум дойчовци се родихме в семейството... джап пауър фтв!;)
  • 46 Джигит на пътя

    9 22 Отговор
    Азиатски коли неща. В това число и лада и останалите руски бараки. Японките както колите и жените им са големи дървета. Обаче стават за лашкане ако нямаш притенции
  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 Наско

    31 1 Отговор
    Интересно, защо сравняват тойота и хонда… с мерцедес и бмв, а не тойота, хонда, нисан с опел, фолксваген, форд…А мерцедес и бмв да ги ставняват с лексус, инфинити, акура.
  • 49 Притежател

    8 1 Отговор

    До коментар #43 от "един дол дренки":

    Такива иди оти ги има от всяка марка. Не можеш да кажеш че всички които карат Ауди са такива.
  • 50 159

    1 13 Отговор
    Извод - винаги златната среда: по-луксозно от японското и по-евтино и от германско, а и японско с моторизация ПО-надеждна ПАК и от двете (ако изкл. 3 литровите дизелови германци)... Франция + Италия!!!

    Коментиран от #51

  • 51 хехехе

    14 5 Отговор

    До коментар #50 от "159":

    Къде набута френските лйна при колите?
  • 52 Гранде маркучо

    4 4 Отговор
    Италианските...!!!
  • 53 vasik atanasova

    8 14 Отговор
    едни от най добрите производители на коли в света са ГЕРМАНЦИТЕ
    НЕМСКО ЛИ Е КОЛА Е !
  • 54 Буха ха

    13 0 Отговор
    Мерцедес, БМВ и Ауди трябва да бъдат сравняване с Лексус, Инфинити и Акюра, а Тойота, Хонда и Мазда, с Фоклсваген, Рено, Пежо и Опел.
  • 55 Джуган

    14 3 Отговор
    Като собственик на две японски и две германски за кой ли път пиша, японските са за работа, немските за кеф и престиж.
  • 56 шпроти

    17 0 Отговор
    Искам да си взема германска, ама нямам желание.
  • 57 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 58 Карам и двете

    9 0 Отговор
    Авторът не е обективен. Подчертава лукса, детайла, дизайна и т.н. на немските, а пропуска същите качества при високия клас на японките: Лексъс, Инфинити, Акура. На американския пазар пише, че 35 % са японки, защото са евтини, но не казва колко от тях са Лексъс.
  • 59 batko01

    5 2 Отговор
    От малкото коли, които съм имал съм най-доволен от мазда 6. За мен единствения недостък е, че гние повечко от останалите коли, но аз си я харесвам.
  • 60 гост

    14 7 Отговор

    До коментар #43 от "един дол дренки":

    БМВ и Ауди карат идотите, а Мерцедес предпочитат селяните и циганите.
  • 61 200488

    6 8 Отговор
    Или е немско или е нищо!

    Коментиран от #67

  • 62 Скит'ник

    4 2 Отговор
    И от двете страни има хубави коли, ама от ни една...от двете не струват, и са прехвалена стока особено на Балканският п-ов!!!
    Истинските Машини са от друга Страна Познайте коя.
  • 63 Да дааа

    9 2 Отговор
    С двете ръце за Японеца.Мислел преди да създаде и за собственика и за монтьорите за сервизното обслужване.Откъдето да го барнеш няма ядове.
  • 64 Оня

    1 1 Отговор
    От стари майстори съм чувал.Японска кола или ще направи 500,000 км без да буташ нищо,или ако почнеш да буташ продавай.Имам приятели с опели стари астро по на 45-500,000 хиляди и още вървят.Комфорт кеф и разум всеки избира сам .Но в бг гледам че повече са Ауди БМВ и тъй нататък.Аз лично карам Мерива и ще видим
  • 65 Plamen

    1 2 Отговор

    До коментар #7 от "потребител":

    От 12г. карам Хонда и сега си купих Сивик 2020г. Всичи ми казват държиш на марката е как да е ???
  • 66 Nick4e

    1 0 Отговор

    До коментар #11 от "Брабинеца":

    Има. "Мазда".
  • 67 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 68 Леонардо

    0 0 Отговор
    Хубавата кола и хубавата жена са - практичните !
  • 69 турбо дизел

    0 0 Отговор
    За кеф и удоволствие немска , за придвижване от А до Б виж таксиджиите , но истината е в големия дизел.