Британските спортни автомобили никога не са се нуждаели от предстяване. За повечето от почитателите на високите скорости те си остават единственото средство за висок адреналин на пътя. За тези обаче, които се интересуват и от екстремни удоволствия с возила на две колела, Островът е символ и родина на едни от безспорните лидери в класа на стилните и скоростни мотоциклети. Супербайковете с марката Triumph радват почитателите си не от вчера. Един от големите им успехи носи названието Triumph Speed Triple.
Най-силната черта в характера на британеца е неговата маневреност
При направените тестове двуколесното показва отлично поведение на пътя, като осигурява изключително добра стабилност и динамика на карането. Острите завои не са проблем за него. Не се получава и неприятното клатушкане, познато от други двуколесни.
Иначе Triumph Speed Triple e въоръжен с четиритактов редови двигател с три цилиндъра и работен обем 956 кубически сантиметра. Агрегатът е с водно охлаждане. Осигуряваната от него максимална мощност е 107 конски сили при 9200 оборота/мин. Въртящият момент също е доста приличен - 97 Нм при 5800 оборота/мин. В оборудването е използван и многодисков съединител. Скоростната кутия е шестстепенна. Като истински аристократ британецът разполага и с електронна система за директно впръскване на горивото. Едва ли обаче еколозите ще го причислят в кръга на най-близките си приятели, тъй като Speed Triple не разполага с катализатор за отработените вредни емисии.
На старта двуколесното се катапултира добре, като при относително ниски обороти се достига добра скорост. За това говори и доброто ускорение на островния благородник. Само за 3.3 секунди стрелката на скоростомера се измества от 0 до 100 км/ч. За тези, които държат не просто да се движат по пътя, а по-скоро да препускат, също е помислено. Максималната скорост от 234 км/ч е постижима за 14.2 секунди. Явно е, че Triumph Speed Triple e мотоциклет, с който скуката на пътя изчезва.
По отношение на комфорта при пътуване обаче има какво да се желае
Първото затруднение, което пилотът ще срещне е с неудобното разположение на ръчката за превключване на скоростите. Огледалата пък не осигуряват добра видимост за случващото се отзад. Фаровете, които иначе са доста красиви, осигуряват за съжаление малко информация за пътя отпред. При слънчево време едва ли ще рзберете и кога свършва горивото. Контролната лампа в този случай е почти неизползваема. Спирачката отзад също действа малко колебливо.
Сигурната конструкция и красивият дизайн компенсират недостатъците
Рамката на возилото е от тръбна стомана, като двигателят е закрепен за нея. Вилката е телескопична като осигурява добра маневреност и стабилност. Отзад е монтиран еднораменен амортисьор, изработен от чугун и алуминий. Спирачните дискове отпред са два, а отзад е монтиран само един. Спирачните апарати са съответно с по четири и два цилиндъра. За обувки на возилото си британците залагат на 120/70 ZR17 отпред, като за отзад най-удачни се оказват 190/50 ZR 17.
Освен всичко друго Speed Triple е и икономичен мотоциклет. При средна скорост 130 км/ч разходът на гориво при 100 км пробег е около 3.9 литра. Цената за европейските стандарти също е приемлива - 20 500 ДМ.
Станислав Гавазов
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА