Пред близо 10 години компанията собственик на Mercedes – Daimler и алианса Renault-Nissan се споразумяха в направата на общи модели и използването на различни платформи и технологии, в това число и двигатели. През годините видяхме няколко общи проекта като например Renault Kangoo/Mercedes Citan, Nissan Navara/Mercedes X-Klasse и други подобни.
Изглежда, че краят на това партньорство идва няколко месеца след като от двете компании представиха новото поколение Kangoo и Citan, които отново споделят възли и технологии. Според информация на Automotive News, от Daimler са на път да продадат всичките си 9.2 милиона акции, оценени на около 318 милиона евро.
Новината не е толкова изненадваща, след като през май тази година от Nissan се разделиха с дела си от германския производител, а два месеца по-рано от Renault направиха същата стъпка.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 гост
Коментиран от #3, #12
10:58 13.11.2021
2 на бедняка му требет паре
Затова и контролният пакет акции се държи от китяец и Саудитски фонд
Коментиран от #4
11:03 13.11.2021
3 факт
До коментар #1 от "гост":
Произвежда и то пикяпът им излезе преди така обещаваният от Мъск Сайбъртрък но Мъск си е виновен като се натиска да прави завод в Германия а ония го бавят ебтака.Забавиш ли се дори и с малко в бизнеса на високите технологии може от Еверест да слезнеш до Марианската падина много бързо.
Коментиран от #5, #21
11:07 13.11.2021
4 emil
До коментар #2 от "на бедняка му требет паре":
френските боклуци никой не ги иска един джип и седан нямат като хората малометражки вътре само пластмаса.Коментиран от #6, #17
11:23 13.11.2021
5 Нещо си се объркал
До коментар #3 от "факт":
От ривиан са си поставили оптимистичният план през 2030 година да произвеждат по един милион пикапа на година, като първоначално започнат с по 10 хиляди на година. А Илон Мъск смята да стартира с 500 хиляди годишно първоначален капацитет само в единия си завод и при нужда да ги увеличи още следващата година, ако продължат да валят поръчки, защото вече спряха да взимат нови поръчки, защото се натрупаха 1,5 милиона.Та в крайна сметка не е важно кой кога почва да ги произвежда, а колко може да произведе и продаде. Те и останалите автомобилни производители започнаха да продават електрически модели, но нито могат да произведат толкова бройки колкото Тесла, нито пък могат да продадат толкова. Към момента Тесла има производствен капацитет само от двата завода за милион бройки годишно, а вече са натрупали поръчки чак до края на 2022 година и скоро ще започнат да записват поръчки за 2023.
Коментиран от #7
11:27 13.11.2021
6 на бедняка му ъребет паре
До коментар #4 от "emil":
Да но се продават за разлика от китайско - саудитската фирмичка11:29 13.11.2021
7 там е разликата
До коментар #5 от "Нещо си се объркал":
Смята ама първите са стартирали а Мъск само смята.Коментиран от #9, #10
11:29 13.11.2021
8 Бай Стою касапина
Коментиран от #15
11:48 13.11.2021
9 гост
До коментар #7 от "там е разликата":
Кое е стартирало бе оптимисте , ххах !! Дай бройка колко пикапа е ДОСТАВИЛ Ривиан досега ???? Не че имам нещо против тях , мисля че имат бъдеще , но в момента са на представен модел , НЯМА стартирало масово производство ! Общо взето то и Сайбъртрък е предствен , къде е разликата ?? Даже няма да се учудя догодина Мъск да ги изпревари със бройките !Коментиран от #11, #13
12:44 13.11.2021
10 Дрън-дрън
До коментар #7 от "там е разликата":
То и nissan leaf стартираха продажбите преди Тесла, даже до 2019 година беше най-продавания електромобил в света с половин милион продажби, но Tesla модел 3 само за две години им взе 10-годишната преднина и продаде повече автомобили, като още на третата година вече бяха произвели един милион бройки, което е два пъти повече отколкото nissan за 10 години. Никой друг няма толкова голям капацитет за производство на електромобили, колкото Тесла. Засега слабото им звено е липсата на достатъчно батерии, но и този проблем ще се реши със собствено производство батерии, защото няма кой друг да им достави толкова батерии. А именно батериите ще за слабото звено и за всички останали автомобилни производители, който за разлика от Тесла разчитат само на външни доставчици.13:52 13.11.2021
11 Ривиън
До коментар #9 от "гост":
Какво разбираш под масово производство имат готпвя поточна линия която работи.Коментиран от #14
14:13 13.11.2021
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 гост
До коментар #11 от "Ривиън":
Разбирам ДОСТАВЕНИ на купувачи автомобили , които Тесла обявява на всяко тримесечие !!! И е обявила и към края на септември и ще обяви към края на декември !!!! Които за Ривиан към септември са НУЛА !!!! И можеш да се обзаложиш , че и към декември ще са също нула !!! Пък каква линия имали си мечтай на воля !! Тесла има на склад в момента над 30-40 000 (ХИЛЯДИ) автомобила , ама ще ги обяви за продадени когато ги ДОСТАВИ !!! И така е по закон , който вече важи и за Ривиан , щото е листнат на борсата !!Коментиран от #18
17:40 13.11.2021
15 стоян
До коментар #8 от "Бай Стою касапина":
До 8 ком -лъжеш че е пластмасова маслената помпа на 1.6 дци -вярно че ангренажа е с верига но от Рено дават гаранция 200 хиляди километра за веригатаКоментиран от #19
18:59 13.11.2021
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 меркантилност
До коментар #4 от "emil":
всеки има право на мнение, но не изопачавай фактите, а те са, че мерцедес никак не са добре в момента и ако не се електрифицират навреме ще ядат дървото19:52 13.11.2021
18 Грета Тунберг
До коментар #14 от "гост":
Скъпи,купи ли си акции на Тесла?20:29 13.11.2021
19 Бай Стою касапина
До коментар #15 от "стоян":
Първо не е дци а е цди. Второ, говоря ти за мотора Рено на w204, ц серия 220 цди, модел 2014 година, дизел,а не някакво 1.6 както го пишеш. При Мерцедес се пише 160,180,200,220,250 и т. н. Това твоето е бензин, а аз съм написал дизел. Трето на Мерцедес всичко е верига, но оригиналните мотори, които не са Рено карат по 800 000 до милион. С верига, която е двуредова и се намира отпред. Поинтересувай се. Та с една такава 204ка така щях да изгоря, че няма накъде. Въпреки това имах късмет и бързо се отървах от нея. А след мен с нея се разделиха още двама, трима. А иначе съм фен на марката. Все още държа една w202 дизел 95к.с.,която я кара моята жена/осата, така й викам/и една w203 150 к. с. , по - точно s203 щото е комби. Между другото бая таксиджии в Германия изгоряха с този недомислен двигател.23:37 13.11.2021
20 6A13TT
11:08 14.11.2021
21 дада
До коментар #3 от "факт":
къде месиш тесла в статия за мерцедес относно тоя Сайбъртрък знаеш ли изобщо кога ще отговори на евростандартите за безопасност, та го споменаваш.14:11 14.11.2021
22 Dobchoo
15:14 14.11.2021