През тази година по-голямата част от автомобилните производители обявиха, че в близките 15 години няма да продават автомобили с конвенционалните двигатели с вътрешно горене, но изненадващо Toyota не бе от тях. Можем да кажем, че от компанията дори се забавиха, след като първият им електрически модел дебютира преди по-малко от месец.
За това обаче си има причина, която от Toyota разкриха в скорошно интервю пред Reuters. От компанията смятат, че не навсякъде в света са готови да разчитат на електрически автомобили.
„Ние сме готови да засилим процеса и да помогнем с подходящите превозни средства с нулеви емисии. Въпреки това, много райони в света, като например Азия, Африка, Близкия Изток не са готови за преминаването към транспорт с изцяло нулеви емисии. Ние смятаме, че това ще отнеме повече време, за да има прогрес. Точно за това е трудно за нас да се ангажираме с точен срок на този етап.“
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Даа
Коментиран от #55
12:02 13.11.2021
2 Правилно
Коментиран от #4
12:05 13.11.2021
3 факт
12:08 13.11.2021
4 гост
До коментар #2 от "Правилно":
Надявам се , че правилно съм разбрал сарказма , щото тия трите дребни пазара са 75-80% от световната икономика и ще бъдат толкова поне следващите 40-50 години !! Ама от друга страна кой може да забранява на Тойота да работи само за "огромните" пазари на Сибир , централна Африка и южните части наЮжна Америка , щото северните вече планират даже собствено производство на електрички , хахахахха !!!Коментиран от #6, #35
12:10 13.11.2021
5 Е какво да кажат
Разбира се, че електромобилите не могат да заместят автомобилите с ДВГ навсякъде по света на този етап, но и това ще се промени доста скоро. Много по-скоро, отколкото им се струва на Toyota. ДВГ ще остане с максимум 20% пазарен дял през 2040 година.
12:12 13.11.2021
6 Така де
До коментар #4 от "гост":
Само че и ти не си прав! През 2040 година, на пазарите които си изброил, масово ще се продават модели от 2020-та 2030 година, а не нови автомобили. Тогава вече остава отворен въпросът на кого ще продава Toyota? В белите страни от които се внасят старите автомобили, още през 2030-та година ще бъде забранена продажбата на автомобили с ДВГ. Тя Toyota ако иска да си ги произвежда и до 2050 година.Коментиран от #12
12:15 13.11.2021
7 Коментар
Поради простата причина, ча все още ВЕИ са една плюнка от световния енергиен микс! Основно се ползват изкопаеми горива!!!
Няма да споменаваме компонентите в батериите, които се копаят с минна техника!!! И хептен няма да споменаваме, че електричките едвам изкарват 5г и после изискват нова батерия, която струва огромна сума пари!!! С други думи електричките нямат втора употреба, което ки прави още по-замърсяващи от конвенционалните!!!!!!
Всичко е за лапнишараните дето сляпо вярват на всяка една пропаганда!!!
Коментиран от #10, #11
12:19 13.11.2021
8 Сатъра на Хана
.......
12:20 13.11.2021
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Прав си ама наполовина
До коментар #7 от "Коментар":
Наистина нито една държава не е готова за 100% преминаване към електромобили. Но ти пропускаш факта, че преминаването към електромобили не е действие, а процес. Много дълъг процес. Не можеш днес да щракнеш с пръсти и утре всички автомобили в страната да са станали електромобили.Дори да приемем, че в пристъп на лудост политиците вземат че забранят след 2025 да се продава нито един автомобил с ДВГ, дори и хибриди, то автомобилите с ДВГ ще продължат да се движат по улиците поне до 2050 година и ще трябва да се осигурява зареждане само на новопроизведените електромобили, а те се нуждаят от смешни количества енергия, които се осигуряват дори от сега инсталираните ВЕИ.
12:49 13.11.2021
11 Кое мислиш е по-голям проблем?
До коментар #7 от "Коментар":
Автомобилите в Европа изминават годишно средно по 13 хиляди километра, за които един електромобил се нуждае от 2600 киловатчаса, които могат да се осигурят от 10 квадратни метра фотоволтаична централа, която струва 2000 лв.Как мислиш, дали изграждането на централата, която да осигури зареждането на електромобила за следващите 25 години и следващите 300 хиляди километра ще е по-голям проблем за едно семейство, ако бъдат задължени да си осигурят зареждането чрез ВЕИ мощност или закупуването на самия електромобил?
Коментиран от #15
12:55 13.11.2021
12 гост
До коментар #6 от "Така де":
А има и друг вариант , да стане новия Фокскон и да произвежда на ишлеме новите електромобили на Епъл , примерно , хахах !! Тъкмо той ще и осигури и батерии , щото е доста по-напред от нея в това отношение , хах !!12:56 13.11.2021
13 елколи
Немски инженер по ДВГ когато представяше елЛексъс скоро ,каза ,че фирмата с най-голям опит в електромобилите всъщност е Тойота. Ама тук на Балканите се смята за нискотехнологична.От 24 години правят точно това в хибридите,а от десетина и водородни електромобили.
До 2-3 години ще отвеят тези които не ги послушаха за пореден път заради егото си.
Коментиран от #14
13:06 13.11.2021
14 А как ще коментираш това
До коментар #13 от "елколи":
Имай предвид че новината е от началото на 2020 година, а тази година от Тесла представиха още по-нови технологии!"
Японското издателство Nikkei Business Publications помоли местни автомобилни експерти да разглобят до основи Tesla Model 3 и публикува интересни резултати. Най-важният от тях е, че електрониката, инсталирана в електрическия седан, изпреварва с 6 години големите автомобилни производители като Volkswagen и Toyota, например."
И това са го казали японците, след собствени проучвания, а не го е казала Tesla или Илон Мъск!
Неслучайно никой не е тръгнал да настига Toyota, а всички са подгонили Тесла и обясняват след колко години ще я стигнат. Toyota е известна и в бизнеса и в автомобилния свят с големите си печалби, които се основават на стари технологии. Включително когато става въпрос за батерии и електрически задвижвания.
Коментиран от #19
13:16 13.11.2021
15 гост
До коментар #11 от "Кое мислиш е по-голям проблем?":
Е къв е тоя електромобил , дето харчи 20 квт на 100 км ?? Да не кара постоянно със 200 ?? Фирмите вече се целят в ПОД 10 квт на 100 и то съвсем реално , особено за градските електромобили , дето в Европа ще са масови ! Тоест ще минат с половината от тия 2600 квтКоментиран от #16, #18
13:18 13.11.2021
16 По-добре така
До коментар #15 от "гост":
За да не мрънкат антиелектриците, че през зимата електромобилите харчи ли повече или че имало загуби. 2000 лв много ли ти се струват за "горивото" за 25 години напред, за да се опитваш да ги изкараш още по-малко.Въпросът беше друг. Дали едно българско семейство ще го съборят с 2000 лв за фотоволтаици или 50 000 лв за най-евтиния електромобил? Антиелектиците пак търсят под вола теле, като обясняват как нямало да има достатъчно възобновяема енергия за зареждане на електромобилите или пък още по-голямата глупост, че нямало да има каквато и да е електрическа енергия заради електромобилите. Даже не се усещат, че електромобилите не са проблемът, а са част от решението на проблемите с тока.
Коментиран от #20
13:31 13.11.2021
17 TSLA®
За Африка - цивилизация и крушки повечето африканци видяха, благодарение фотоволтаичните панели. Там цистерни не ходят.
15:04 13.11.2021
18 Грета Тунберг
До коментар #15 от "гост":
Скъпи, повечето модели на Тесла харчат по 20 квтч на 100 км по каталог,май послъгваш нещо.Искам Тесла,не Тойота.15:08 13.11.2021
19 TSLA®
До коментар #14 от "А как ще коментираш това":
TESLA: Един суперкомпютър, на който е инсталиран гениален софтуер (човекът е бил най-добрият програмист в Епъл), управлява всичко в колата: сигналът стига до всеки изпълнителен механизъм. Спестени километри кабели и 50 електронни модула и модулчета, дето нямат синхронизиране. Лесно за диагностика, лесно за ъпгрейд. Немците разглобиха един Модел 3 и се охълцаха. 20 години назад...Коментиран от #24
15:16 13.11.2021
20 Фен
До коментар #16 от "По-добре така":
Щом няма да те съборят 50000 лв за електромобил,защо още не си купил такъв?Даваш акъл на другите,а ти самия караш кола с ДВГ втора употреба.Извади първо толкова пари за нов автомобил или електромобил,тогава коментирай дали ще те съборят 50000 лв.Виждал ли си толкова пари накуп?Познах нали.Само локуми разтягаш.Коментиран от #21
16:05 13.11.2021
21 Дрън-дрън
До коментар #20 от "Фен":
Карал съм и по-скъпи автомобили, а на 50 000 лв ако казваш много пари накуп, няма смисъл да говорим.Само че си разбрал всичко наобратно. Казал съм точно това, което казваш и ти. Малко хора в България могат да си позволят да си купят нов автомобил и точно това е проблемът. Забележи, че не говоря за електромобил. Точно затова през следващите 20 30 години в България няма да се карат масово електромобили.
От друга страна, ако човек е дал 50 или повече хиляди за електромобил, дори и на лизинг, надали ще му е проблем да инвестира еднократно 2000 лв, за да си осигури "горивото" без въглероден отпечатък за следващите 25 години. Тоест проблем с тока няма как да има.
Казано по друг начин, за един милион електромобила, независимо от марката, цената и мощността им, ще са необходими 2 милиарда лева за фотоволтаични мощности които да генерират необходимата електрическа енергия за годишният им пробег, но за закупуване на самите електромобили, ще са необходими 50-100 милиарда лева.
Коментиран от #25, #28
16:27 13.11.2021
22 оня с магарето
16:38 13.11.2021
23 Госあ
18:49 13.11.2021
24 Госあ
До коментар #19 от "TSLA®":
Ко каза ? Суперкомпютър ? 😂 Програмист, епъл, тесла, хаштаг, селфи 😂 Аз ти пиша: кодово име скарида 😂18:52 13.11.2021
25 Фен
До коментар #21 от "Дрън-дрън":
Карал си скъп автомобил в минало бешало време в мечтите си.Който има брада си има и гребенче.Който има пари за скъп автомобил,има пари и за "горивото",не си прави тънки сметки колко щял да даде за ток.Ако нямаш пари за експлоатация на автомобила,защо си го купил тогава?С тънките си дребнави сметки за безплатен ток от фотоволтаици,ще умориш от смях участниците в коментарите.Виждал си пари на куп в някой филм,който си гледал в лятното кино в селото в което живееш.Коментиран от #27, #29
20:22 13.11.2021
26 САТЪРА НА ХАНА
..... ....... А ДА ВЗЕМЕШ V8 ОТ РЪЦЕТЕ НА АМЕРИКАНСКИЯ МУЖИК , Е ВСЕ ЕДНО ДА СЕ ОПИТАШ ДА МУ ЗАБРАНИШ ДА НОСИ ОРЪЖИЕ :)))
00:30 14.11.2021
27 Да се върнем на темата
До коментар #25 от "Фен":
Да предположим, че съм бездомник, който не е виждал 50 стотинки нацяло и да оставим мен настрана, а да гледаме целокупния български народ, защото постоянно сменяш темата към личностни нападки.Значи според общата теория на Антиелектиците, след като влезе забраната за ДВГ, всички българи масово ще си накупят чисто нови електромобили и след като се приберат вечер в гаражите си, ще ги включат и ще сринат енергийната система, а ако не я сринат цените на тока ще станат непосилни.
Виждаш ли дори доза реализъм в предвижданията им? Това което аз им казвам е, че ако човек има минимум 50 хиляди лв да си купи автомобил, няма как да остане без ток, защото е много лесно дори да го задължат при закупуването на всеки електромобил, да е осигурил нетното производство на чиста електрическа енергия за неговото движение, като инвестира в 2 киловата фотоволтаици .
Как мислиш ако влезе закон да инвестираш 2000 лв за фотоволтаици и 50000 лв за автомобил, кое от двете ще спъне масовия българин? Мен ме остави аз нямам пари и за тротинетка, въобще не ми задавай въпроси. По-скоро отговори на зададените от мен, които не се отнасят към тебе, а се отнасят за масовия българин?
Коментиран от #30
10:28 14.11.2021
28 Гост
До коментар #21 от "Дрън-дрън":
Значи казваш 50000 лв не са пари но е добре тока да ти е безплатен????Стинкаджии си и не се усещаш как сам си противоречиш.Скъпите коли си ги купуват заможните хора и тях изобщо не ги бърка колко струва бензина или електрическия ток.Казваш още 50000 не са ти проблем но няма да си купиш нов и караш дизелова кола втора употреба и си мечтаеш за безплатен ток от фотоволтаици без да имаш електромобил.Гладна кокошка просо сънува.Замисли се как да изкарваш повече пари вместо да пишеш 24 часа в денонощието по форумите.Имаш мислене на бедняк който се чуди как да се побере в ограничения си бюджет и прави икономии.Коментиран от #31
10:37 14.11.2021
29 Да се върнем на въпроса
До коментар #25 от "Фен":
И ако поне малко имаше връзка с реалността, щеше да знаеш какво е инвестиция във фотоволтаици, които може да са в другия край на страната, щеше да знаеш какво е нетно производство, заради което не е задължително да зареждаш директно произведената от фотоволтаиците енергия. Щеше да знаеш, че една птичка пролет не прави и нито от това какво ще направиш ти, нито какво ще направя аз, зависи бъдещето на автомобилната промишленост и на енергетиката.Всеки път, когато говориш за стотинки на ден от фотоволтаик, забравяш, че фотоволтаика не е само един и можеш да превърнеш тези стотинки за ден в хиляди левове за час, като просто увеличиш броя на фотоволтаиците. Знам, че си велик бизнесмен и никога не правиш такива дребнави сметки, каквито си прави най-голямата компания в България. А бе глупаци какво да ги правиш, сигурно затова са станали най-големите. Щели да инсталират фотоволтаици за милиони, за да пестят стотинки! Защо ли се занимават с глупости, ами не си плащат тока, като тебе по каквато цена им кажат. Защо се занимават с глупости, за да спестят само по няколко милиона годишно?
Коментиран от #32
10:44 14.11.2021
30 Гост
До коментар #27 от "Да се върнем на темата":
Докато има автомобили с двг ще карам такъв Мун40 както и ти ще караш такъв.После ще мина на електромобил.Как ще ме задължат да си сложа фотоволтаици като няма къде да ги сложа.Щом съм си купил електромобил ще си плащам и тока за зареждане.Изкарвам достатъчно да си го позволя.Коментиран от #33
10:46 14.11.2021
31 Хайде върни се и прочети 10 пъти
До коментар #28 от "Гост":
Нали точно това ти казвам бе умник. Че токът за зареждане е най-малкия проблем на българина. Всеки може да извади 2000 лв за фотоволтаици, но 95% от българските семейства не могат да изкарат 50000 лв за да си купят нов електромобил. Ама вие постоянно обяснявате, че проблемът щял да бъде само липсата на ток. Постоянно задавате един и същ глупав въпрос, какво щяло да стане, ако утре зареждали един милион електромобила. Ами няма да зареждат нито утре, нито след пет години, нито след 20 години, а доста по-късно. Дотогава няма да е останала нито една въглищна централа за да се притеснявате, че електромобилите ще ви тровят, защото при тези цени на тока и на фотоволтаиците, без никой да кара, хората сами ще се инсталират фотоволтаици по покривите и дори по терасите на панелките. Това ще направят, а няма да си купят електромобили. Тоест забраната за ДВГ не ни засяга по никакъв начин за следващите 15-20 години и няма да промени българската действителност.10:50 14.11.2021
32 Гост
До коментар #29 от "Да се върнем на въпроса":
Пак бъркаш двете неща Мун40.Сравняваш кон с кокошка.Сравняваш инвестиция в фотоволтаици за милиони с жалките 2000 лв инвестиция на покрива на къщата ти.Е затова си стинкаджии.Размърдай се и изкарвай повече стига си писал глупости по форумите.Коментиран от #34
10:53 14.11.2021
33 Още два месеца и ще схванеш
До коментар #30 от "Гост":
Няма да е прецедент. после ще обясняваш че не съм говорил за инвестиция във фотоволтаици на другия край на страната и никога не съм го споменавал, а съм говорил задължително да си ги сложиш на покрива и да зареждаш задължително от тях, нали?След като веднъж си го разбрал така колкото и пъти да ти се обяснява че инвестицията във фотоволтаици може да е във фотоволтаичен парк на другия край на страната или дори в друг континент или пък на покрива на съседа ти или на паркинга на местоработата ти или на фотоволтаичния навес на зарядната станция, където си зареждаш електромобила, като по този начин се финансират изграждането на нови зарядни станции няма да го разбереш.
Това вече го направиха за нови сгради, при които част от енергията трябва да е от възобновяеми източници. Както виждаш Volkswagen има фотоволтаичен парк защото част от енергията му трябва да е зелена, а се очаква скоро да излезе закон и за зарядните станции. Има и такива предложения за всеки нов електромобил, да се осигурява зелена енергия за неговото зареждане, иначе нямаш право да си го купиш, както е с регистрацията в някои градове, където ако нямаш собствено паркоместо не ти дават да си купиш автомобил.
11:00 14.11.2021
34 Е така де! "Капка по капка вир. "
До коментар #32 от "Гост":
Ако знаеш какво е вир де!И само да ти кажа, че в Аурис са инсталирали фотоволтаици за по-малка част от консумацията си, отколкото аз и има доста да ме гонят! Но съм сигурен че ще ме стигнат, защото при мен става въпрос за принципи и кеф, а при тях става въпрос за пестене на милиони.
Обаче забравяш основния принцип на Хан Кубрат, който събрал синовете си и им дал един сноп стрели и ги накарал да го счупят. След като никой от синовете не могъл, той развързал снопа и начупил стрелите една по една, като им казал че докато са заедно никой не може да ги победи.
Разбираш ли сега, защо моята лична печалба не е важна? Само ако повече хора инвестират само по 3000 лв като мен, само тогава цените на тока ще се сринат и за останалите. Пак не виждаш общата картина, а си тръгнал да спориш тази точица на платното дали е черна или тъмнокафява и дали я е нарисувал художника или е серка от муха.
Моите три киловата са нищо в общата картина, но един милион домакинства по три киловата, вече са 3 гигавата, колкото три блока на атомна централа, което означава, че няколко милиона лева на час остават свободни пари за да се движат в икономиката на страната, а не се изнасят навън или изгарят. Остават в джобовете на хората
11:14 14.11.2021
35 Африканец
До коментар #4 от "гост":
Нищо не си разбрал.Африка и близкия изток ли правят 80 % от икономиката на света???
Що се отнася до Азия- огромната част от нея - Китай , Япония , Таиван , Корея - отдавна са готови за ел коли.
Не са готови за ел коли само бедните пазари, които така или иначе не битрябвало да представляват интерес за Тойота. Това сега са приказки , с които Тойота оправдава безсилието си и изоставането си в областта на ел колите. Даже Дачия извади ел кола преди тях. Смешно.
Коментиран от #37
11:29 14.11.2021
36 Пропуснах
Някои неща не се купуват с пари! Като почне режима на тока, като спрат мариците, ще те питам откъде ще си купиш тока! Питай онези в Тексас. Особено онзи, дето не се интересувал колко струва тока и беше си заредил батерията за 1000 долара. Сега приказваш така но като платиш 1600 лв за едно зареждане, друго ще приказваш!
Сега в Тексас масово си инсталират, както фотоволтаици така и батерии, защото парен каша духа. А на мен в момента ми духа топло от климатика захранен от слънцето и с кеф си пия кафенцето, също направено с енергия от слънцето. А както са казали хората кеф цена няма!
При 25 стотинки за киловатчас на битова енергия може нищо да не съм спестил, но пък удоволствието е безценно! След малко ще ида и да поработя, да посъбера листата от райграса с косачката също захранена от слънцето. Колко ли ще изкарам от тази работа? Само пари са ви в главите и за работа дори в неделя!
А после питате как ще хвърляте кабела от осмия етаж на панелката и обяснявате, че няма къде да си инсталирате фотоволтаици, ама иначе карате автомобили за над 50 000 лв. Аз така съм си добре, не ме мислете колко стотинки съм спестил! Ти отивай да печелиш левове в неделя, аз не искам!
Коментиран от #38, #42
11:39 14.11.2021
37 Май и ти пропусна сарказма
До коментар #35 от "Африканец":
За тези дребни пазарчета от второто мнение става въпрос: "Дребни пазарчета като САЩ, Европа и Китай"От тях иска да отстъпи Toyota за да не изпусна останалите пазари. Изключително умно от страна на Toyota, а? Дано този път схванеш сарказма с умно.
Toyota на практика се отказва от пазарния си дял във всички развити страни и казва, че ще разчита само на пазарите в третия свят, които не се интересуват от екология.
11:45 14.11.2021
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 Гост
До коментар #39 от "Аз съм беден":
Ми60к беден висящ в къщи да не похарчи и стинка.Пиша ти от шезлонга до басейн с 37 градуса минерална вода в Павел баня.Който работи добре през седмицата уикенда си почива.Хайде бегай да събираш листата ц@р вул и да си почистиш фотоволтаиците да не настинеш.Коментиран от #44
12:47 14.11.2021
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 Гост
До коментар #36 от "Пропуснах":
Как мислиш Мун40 дали живея в панелка.Да не забравиш да нахраниш м@г@рето и да издоиш козите.Бързай от сутринта те чакат.Коментиран от #45
12:55 14.11.2021
43 Гост
13:01 14.11.2021
44 Пишеш ти
До коментар #40 от "Гост":
От осмия етаж на панелката. В най-лошия случай си поседнал на някой шезлонг, докато събираш листата покрай басейна, да изкараш някой лев да си платиш асансьора. Хайде спри се с личностните нападки и кажи нещо по темата? Ама не можеш! Липсата на ток и цената му няма как да е препъни-камъка на електромобилите. Решението е много по-бързо и по евтино. В България скоро електромобили няма да се карат масово и това е ясно на всички останали, освен на Антиелектиците!13:02 14.11.2021
45 Разбира се че живееш в панелка
До коментар #42 от "Гост":
Колко пъти си го казвал, че няма Как да хвърлиш разклонителя от осмия етаж на панелката и търсиш къде да си паркираш автомобила в градинките покрай блока. Това ви е основната опорна точка. И даже не искате да повярвате, че някой в България притежава гараж с ток, да не говорим пък трифазен който за вас ви се струва като научна фантастика. Поне помни какво лъжеш! И след като не те бърка да си плащаш, да не съм те чул да се оплакваш, че цената на тока се била вдигнала, че и това ви е основна опорна точка, ама вие се въртите като фурнаджийски лопати и веднъж е огромен проблем, че тока е станал 40 стотинки, а другия път не ви пука дори тока да стане 2 лв за киловатчас.Ти у вас на какво се топлиш? Защо не си сложиш маслени радиатори като не ти пука за цената на тока? Както хората не са прости и си инсталират климатици за хиляди левове, вместо маслен радиатор за 200 лв или вентилаторна печка за 20 лв, така е много бързо ще се усетят какво да направят като им се вдигнат сметките за тока, не ги мисли. За разлика от тебе някои хора не искат да дават пари за глупости, ако могат да не ги дават.
Коментиран от #46
13:12 14.11.2021
46 Гост
До коментар #45 от "Разбира се че живееш в панелка":
С ник Гост тук пишат още двама трима.Не живея в панелка нито на 8 етаж.На централен ТЕЦ се топля.Коментиран от #47
13:22 14.11.2021
47 Е що така
До коментар #46 от "Гост":
Нали не ти пукаше за цената на тока? Изключвай тец-а и пускай маслените радиатори. Топлят повече и по-бързо!И какво се оплакваш че няма къде да зареждаш електромобила? Всички нови кооперации задължително имат гаражи!
Коментиран от #48
13:24 14.11.2021
48 Гост
До коментар #47 от "Е що така":
Всички стари кооперации са без гаражи.Строени са през соца тогава автомобилите бяха малко и нямаше нужда от гаражи.В квартала няма нито една кооперация с гаражи.Опорките ти не може да са винаги валидни.Коментиран от #50
13:52 14.11.2021
49 Гост
13:56 14.11.2021
50 Това ми беше целта
До коментар #48 от "Гост":
Да си признаеш че живееш в блока наследен от баба ти строен преди 80 години. Лошо няма. Щом си щастлив! Напълно те разбирам за нежеланието ти да се прибираш събота и неделя вкъщи. Все пак между жилище и дом има огромна разлика! Аз се чувствам щастливо у дома, въпреки че съм изпразнил басейна. Ако знаеш какъв е кеф да го загрявам безплатно, ама в момента много се пълни с листа! Всеки с нещастията си, пълно щастие няма! Приятна почивка!Коментиран от #51
14:07 14.11.2021
51 Гост
До коментар #50 от "Това ми беше целта":
Мун40 като не знае нещо сам си го съчинява.Домът ми е в стара кооперация и си го купих не ми е наследство.Ти си стой в къщи и реви от яд.Аз ще си харча парите през уикенда по спа хотели.Може да спестиш стинки и от фотоволтаиците.Виж колко коментара ти написах.Това са пак стинки в касичката ти м0де р@тор4е.Коментиран от #53
16:39 14.11.2021
52 ТRIF
Къде са ви електричките? Къде са ви батериите за тях? В хибридният модел Prius AWD-e 2021 използвате Nickel-Metal Hydride (Ni-MH) архаични батерии дето осигуряват максималено само 40км. на батерия. Ел. двигателят на задната ос е само 6.7к.с. Майтап някакъв. И що така? Ами батерията просто не може да осигури повече. От 121кс на автомобила само 6,7 на задната ос.
Как са продажбите на новия Mirai с H2 клетка?
18:39 14.11.2021
53 Е така де Велики бизнесмене
До коментар #51 от "Гост":
Понеже си заринат с пари, избра да си купиш жилище в стара 80-годишна в кооперация без гаражи и ходиш в санаториума на Павел баня по здравна каса!Коментиран от #54
19:18 14.11.2021
54 Гост
До коментар #53 от "Е така де Велики бизнесмене":
По здравна каса са по 14 дневни пътеки.За уикенда няма по здравна каса.Такива бедни ми6оци като теб ходят на почивка по този начин.Старото строителство с дебели стабилни стени е по добро от новото.19:28 14.11.2021
55 onq s konq
До коментар #1 от "Даа":
Според мен електрическите коли не са готови за някои части от света, но ... вие си знаете. Извън големите градове и мегаполисите електрическата кола не става - 150 км и престой за зареждане или караш с 80 по магистралата.14:24 15.11.2021
56 Браво
16:17 15.11.2021