3 68056

Toyota: Някои части от света не са готови за електрически автомобили

  • toyota-
  • електромобили-
  • бъдеще

От компанията вярват, че промяната не може да се случи навсякъде

Toyota: Някои части от света не са готови за електрически автомобили - 1

През тази година по-голямата част от автомобилните производители обявиха, че в близките 15 години няма да продават автомобили с конвенционалните двигатели с вътрешно горене, но изненадващо Toyota не бе от тях. Можем да кажем, че от компанията дори се забавиха, след като първият им електрически модел дебютира преди по-малко от месец.

Toyota: Някои части от света не са готови за електрически автомобили

За това обаче си има причина, която от Toyota разкриха в скорошно интервю пред Reuters. От компанията смятат, че не навсякъде в света са готови да разчитат на електрически автомобили.

Toyota: Някои части от света не са готови за електрически автомобили

„Ние сме готови да засилим процеса и да помогнем с подходящите превозни средства с нулеви емисии. Въпреки това, много райони в света, като например Азия, Африка, Близкия Изток не са готови за преминаването към транспорт с изцяло нулеви емисии. Ние смятаме, че това ще отнеме повече време, за да има прогрес. Точно за това е трудно за нас да се ангажираме с точен срок на този етап.“


Поставете оценка:
Оценка 4.7 от 17 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Даа

    38 3 Отговор
    правилно другари от Тойота!

    Коментиран от #55

  • 2 Правилно

    14 12 Отговор
    Това са най-големите автомобилни пазари с най огромни продажби в цял свят и спрямо тях трябва да се планира производството на автомобили за следващите 15 години. Дребни пазарчета като САЩ, Европа и Китай въобще не заслужават вниманието и са на изживяване. Toyota няма какво да им обръща внимание.

    Коментиран от #4

  • 3 факт

    8 29 Отговор
    Тойота заедно с фв са компании от миналото
  • 4 гост

    13 13 Отговор

    До коментар #2 от "Правилно":

    Надявам се , че правилно съм разбрал сарказма , щото тия трите дребни пазара са 75-80% от световната икономика и ще бъдат толкова поне следващите 40-50 години !! Ама от друга страна кой може да забранява на Тойота да работи само за "огромните" пазари на Сибир , централна Африка и южните части наЮжна Америка , щото северните вече планират даже собствено производство на електрички , хахахахха !!!

    Коментиран от #6, #35


  • 5 Е какво да кажат

    8 25 Отговор
    Като вече изтърваха влака на електрификацията. Хубавото е, че вече никой не им вярва и не им минават фалшивите изследвания, които финансират за да докажат колко са вредни електромобилите. За всички вече е ясно, че за производството им се отделят повече емисии, но те бързо се компенсират още преди електромобилите да са изминали и 100 хиляди километра.

    Разбира се, че електромобилите не могат да заместят автомобилите с ДВГ навсякъде по света на този етап, но и това ще се промени доста скоро. Много по-скоро, отколкото им се струва на Toyota. ДВГ ще остане с максимум 20% пазарен дял през 2040 година.
  • 6 Така де

    6 14 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    Само че и ти не си прав! През 2040 година, на пазарите които си изброил, масово ще се продават модели от 2020-та 2030 година, а не нови автомобили. Тогава вече остава отворен въпросът на кого ще продава Toyota? В белите страни от които се внасят старите автомобили, още през 2030-та година ще бъде забранена продажбата на автомобили с ДВГ. Тя Toyota ако иска да си ги произвежда и до 2050 година.

    Коментиран от #12

  • 7 Коментар

    27 7 Отговор
    Всички части на света де са готови за ел коли!!!
    Поради простата причина, ча все още ВЕИ са една плюнка от световния енергиен микс! Основно се ползват изкопаеми горива!!!
    Няма да споменаваме компонентите в батериите, които се копаят с минна техника!!! И хептен няма да споменаваме, че електричките едвам изкарват 5г и после изискват нова батерия, която струва огромна сума пари!!! С други думи електричките нямат втора употреба, което ки прави още по-замърсяващи от конвенционалните!!!!!!
    Всичко е за лапнишараните дето сляпо вярват на всяка една пропаганда!!!

    Коментиран от #10, #11

  • 8 Сатъра на Хана

    16 4 Отговор
    ТОЙОТА ПУСНА НОВИЯ ЛАНДКЮИЗЪР 300 В РУСИЯ , АВСТРАЛИЯ И АРАБСКИЯ СВЯТ И ПОКАЗА ЕДИН ГОЛ НА ЕВРО-ТАРИКАТИТЕ
    .......
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Прав си ама наполовина

    3 10 Отговор

    До коментар #7 от "Коментар":

    Наистина нито една държава не е готова за 100% преминаване към електромобили. Но ти пропускаш факта, че преминаването към електромобили не е действие, а процес. Много дълъг процес. Не можеш днес да щракнеш с пръсти и утре всички автомобили в страната да са станали електромобили.

    Дори да приемем, че в пристъп на лудост политиците вземат че забранят след 2025 да се продава нито един автомобил с ДВГ, дори и хибриди, то автомобилите с ДВГ ще продължат да се движат по улиците поне до 2050 година и ще трябва да се осигурява зареждане само на новопроизведените електромобили, а те се нуждаят от смешни количества енергия, които се осигуряват дори от сега инсталираните ВЕИ.
  • 11 Кое мислиш е по-голям проблем?

    4 12 Отговор

    До коментар #7 от "Коментар":

    Автомобилите в Европа изминават годишно средно по 13 хиляди километра, за които един електромобил се нуждае от 2600 киловатчаса, които могат да се осигурят от 10 квадратни метра фотоволтаична централа, която струва 2000 лв.

    Как мислиш, дали изграждането на централата, която да осигури зареждането на електромобила за следващите 25 години и следващите 300 хиляди километра ще е по-голям проблем за едно семейство, ако бъдат задължени да си осигурят зареждането чрез ВЕИ мощност или закупуването на самия електромобил?

    Коментиран от #15

  • 12 гост

    1 6 Отговор

    До коментар #6 от "Така де":

    А има и друг вариант , да стане новия Фокскон и да произвежда на ишлеме новите електромобили на Епъл , примерно , хахах !! Тъкмо той ще и осигури и батерии , щото е доста по-напред от нея в това отношение , хах !!
  • 13 елколи

    10 5 Отговор
    Дипломатично Тойота казват ,че съвсем скоро тотално ще доминират на пазара на елколи и всички ще се съобразяват с тях.Както във всички видове задвижвания досега.
    Немски инженер по ДВГ когато представяше елЛексъс скоро ,каза ,че фирмата с най-голям опит в електромобилите всъщност е Тойота. Ама тук на Балканите се смята за нискотехнологична.От 24 години правят точно това в хибридите,а от десетина и водородни електромобили.
    До 2-3 години ще отвеят тези които не ги послушаха за пореден път заради егото си.

    Коментиран от #14

  • 14 А как ще коментираш това

    7 9 Отговор

    До коментар #13 от "елколи":

    Имай предвид че новината е от началото на 2020 година, а тази година от Тесла представиха още по-нови технологии!
    "
    Японското издателство Nikkei Business Publications помоли местни автомобилни експерти да разглобят до основи Tesla Model 3 и публикува интересни резултати. Най-важният от тях е, че електрониката, инсталирана в електрическия седан, изпреварва с 6 години големите автомобилни производители като Volkswagen и Toyota, например."

    И това са го казали японците, след собствени проучвания, а не го е казала Tesla или Илон Мъск!

    Неслучайно никой не е тръгнал да настига Toyota, а всички са подгонили Тесла и обясняват след колко години ще я стигнат. Toyota е известна и в бизнеса и в автомобилния свят с големите си печалби, които се основават на стари технологии. Включително когато става въпрос за батерии и електрически задвижвания.

    Коментиран от #19


  • 15 гост

    6 6 Отговор

    До коментар #11 от "Кое мислиш е по-голям проблем?":

    Е къв е тоя електромобил , дето харчи 20 квт на 100 км ?? Да не кара постоянно със 200 ?? Фирмите вече се целят в ПОД 10 квт на 100 и то съвсем реално , особено за градските електромобили , дето в Европа ще са масови ! Тоест ще минат с половината от тия 2600 квт

    Коментиран от #16, #18

  • 16 По-добре така

    6 7 Отговор

    До коментар #15 от "гост":

    За да не мрънкат антиелектриците, че през зимата електромобилите харчи ли повече или че имало загуби. 2000 лв много ли ти се струват за "горивото" за 25 години напред, за да се опитваш да ги изкараш още по-малко.

    Въпросът беше друг. Дали едно българско семейство ще го съборят с 2000 лв за фотоволтаици или 50 000 лв за най-евтиния електромобил? Антиелектиците пак търсят под вола теле, като обясняват как нямало да има достатъчно възобновяема енергия за зареждане на електромобилите или пък още по-голямата глупост, че нямало да има каквато и да е електрическа енергия заради електромобилите. Даже не се усещат, че електромобилите не са проблемът, а са част от решението на проблемите с тока.

    Коментиран от #20

  • 17 TSLA®

    1 3 Отговор
    Shai Agassi, Project Better Place преди 12 години: Индийците - вика - ни се чудят къв ни е проблема, като те могат да си купят само няколко литра и МПС на ток им увеличава пробега, не обратно."
    За Африка - цивилизация и крушки повечето африканци видяха, благодарение фотоволтаичните панели. Там цистерни не ходят.

  • 18 Грета Тунберг

    5 2 Отговор

    До коментар #15 от "гост":

    Скъпи, повечето модели на Тесла харчат по 20 квтч на 100 км по каталог,май послъгваш нещо.Искам Тесла,не Тойота.
  • 19 TSLA®

    4 8 Отговор

    До коментар #14 от "А как ще коментираш това":

    TESLA: Един суперкомпютър, на който е инсталиран гениален софтуер (човекът е бил най-добрият програмист в Епъл), управлява всичко в колата: сигналът стига до всеки изпълнителен механизъм. Спестени километри кабели и 50 електронни модула и модулчета, дето нямат синхронизиране. Лесно за диагностика, лесно за ъпгрейд. Немците разглобиха един Модел 3 и се охълцаха. 20 години назад...

    Коментиран от #24

  • 20 Фен

    9 4 Отговор

    До коментар #16 от "По-добре така":

    Щом няма да те съборят 50000 лв за електромобил,защо още не си купил такъв?Даваш акъл на другите,а ти самия караш кола с ДВГ втора употреба.Извади първо толкова пари за нов автомобил или електромобил,тогава коментирай дали ще те съборят 50000 лв.Виждал ли си толкова пари накуп?Познах нали.Само локуми разтягаш.

    Коментиран от #21

  • 21 Дрън-дрън

    3 7 Отговор

    До коментар #20 от "Фен":

    Карал съм и по-скъпи автомобили, а на 50 000 лв ако казваш много пари накуп, няма смисъл да говорим.

    Само че си разбрал всичко наобратно. Казал съм точно това, което казваш и ти. Малко хора в България могат да си позволят да си купят нов автомобил и точно това е проблемът. Забележи, че не говоря за електромобил. Точно затова през следващите 20 30 години в България няма да се карат масово електромобили.

    От друга страна, ако човек е дал 50 или повече хиляди за електромобил, дори и на лизинг, надали ще му е проблем да инвестира еднократно 2000 лв, за да си осигури "горивото" без въглероден отпечатък за следващите 25 години. Тоест проблем с тока няма как да има.

    Казано по друг начин, за един милион електромобила, независимо от марката, цената и мощността им, ще са необходими 2 милиарда лева за фотоволтаични мощности които да генерират необходимата електрическа енергия за годишният им пробег, но за закупуване на самите електромобили, ще са необходими 50-100 милиарда лева.

    Коментиран от #25, #28

  • 22 оня с магарето

    6 0 Отговор
    таралясниците от западна европа потъват в африка, южна америка и източна европа, където продължават да бълват ЕкОлогия...няма значение,че вятъра ще довее "свежия" въздух обратно
  • 23 Госあ

    6 0 Отговор
    Много добре разбирам, че и Тойота искат държавни субсидии и парче от баницата на кортела на простолюдието, но все пак това са Тойота. Изобщо не трябваше да вадят тоя електрокар.
  • 24 Госあ

    6 2 Отговор

    До коментар #19 от "TSLA®":

    Ко каза ? Суперкомпютър ? 😂 Програмист, епъл, тесла, хаштаг, селфи 😂 Аз ти пиша: кодово име скарида 😂

  • 25 Фен

    8 2 Отговор

    До коментар #21 от "Дрън-дрън":

    Карал си скъп автомобил в минало бешало време в мечтите си.Който има брада си има и гребенче.Който има пари за скъп автомобил,има пари и за "горивото",не си прави тънки сметки колко щял да даде за ток.Ако нямаш пари за експлоатация на автомобила,защо си го купил тогава?С тънките си дребнави сметки за безплатен ток от фотоволтаици,ще умориш от смях участниците в коментарите.Виждал си пари на куп в някой филм,който си гледал в лятното кино в селото в което живееш.

    Коментиран от #27, #29

  • 26 САТЪРА НА ХАНА

    3 1 Отговор
    АБЕ ВИДЯ СЕ КОЛКО МНЕНИЯ ИМА ЗА ВАКСИНИТЕ
    ..... ....... А ДА ВЗЕМЕШ V8 ОТ РЪЦЕТЕ НА АМЕРИКАНСКИЯ МУЖИК , Е ВСЕ ЕДНО ДА СЕ ОПИТАШ ДА МУ ЗАБРАНИШ ДА НОСИ ОРЪЖИЕ :)))
  • 27 Да се върнем на темата

    1 4 Отговор

    До коментар #25 от "Фен":

    Да предположим, че съм бездомник, който не е виждал 50 стотинки нацяло и да оставим мен настрана, а да гледаме целокупния български народ, защото постоянно сменяш темата към личностни нападки.


    Значи според общата теория на Антиелектиците, след като влезе забраната за ДВГ, всички българи масово ще си накупят чисто нови електромобили и след като се приберат вечер в гаражите си, ще ги включат и ще сринат енергийната система, а ако не я сринат цените на тока ще станат непосилни.

    Виждаш ли дори доза реализъм в предвижданията им? Това което аз им казвам е, че ако човек има минимум 50 хиляди лв да си купи автомобил, няма как да остане без ток, защото е много лесно дори да го задължат при закупуването на всеки електромобил, да е осигурил нетното производство на чиста електрическа енергия за неговото движение, като инвестира в 2 киловата фотоволтаици .

    Как мислиш ако влезе закон да инвестираш 2000 лв за фотоволтаици и 50000 лв за автомобил, кое от двете ще спъне масовия българин? Мен ме остави аз нямам пари и за тротинетка, въобще не ми задавай въпроси. По-скоро отговори на зададените от мен, които не се отнасят към тебе, а се отнасят за масовия българин?

    Коментиран от #30

  • 28 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #21 от "Дрън-дрън":

    Значи казваш 50000 лв не са пари но е добре тока да ти е безплатен????Стинкаджии си и не се усещаш как сам си противоречиш.Скъпите коли си ги купуват заможните хора и тях изобщо не ги бърка колко струва бензина или електрическия ток.Казваш още 50000 не са ти проблем но няма да си купиш нов и караш дизелова кола втора употреба и си мечтаеш за безплатен ток от фотоволтаици без да имаш електромобил.Гладна кокошка просо сънува.Замисли се как да изкарваш повече пари вместо да пишеш 24 часа в денонощието по форумите.Имаш мислене на бедняк който се чуди как да се побере в ограничения си бюджет и прави икономии.

    Коментиран от #31

  • 29 Да се върнем на въпроса

    0 3 Отговор

    До коментар #25 от "Фен":

    И ако поне малко имаше връзка с реалността, щеше да знаеш какво е инвестиция във фотоволтаици, които може да са в другия край на страната, щеше да знаеш какво е нетно производство, заради което не е задължително да зареждаш директно произведената от фотоволтаиците енергия. Щеше да знаеш, че една птичка пролет не прави и нито от това какво ще направиш ти, нито какво ще направя аз, зависи бъдещето на автомобилната промишленост и на енергетиката.

    Всеки път, когато говориш за стотинки на ден от фотоволтаик, забравяш, че фотоволтаика не е само един и можеш да превърнеш тези стотинки за ден в хиляди левове за час, като просто увеличиш броя на фотоволтаиците. Знам, че си велик бизнесмен и никога не правиш такива дребнави сметки, каквито си прави най-голямата компания в България. А бе глупаци какво да ги правиш, сигурно затова са станали най-големите. Щели да инсталират фотоволтаици за милиони, за да пестят стотинки! Защо ли се занимават с глупости, ами не си плащат тока, като тебе по каквато цена им кажат. Защо се занимават с глупости, за да спестят само по няколко милиона годишно?

    Коментиран от #32

  • 30 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #27 от "Да се върнем на темата":

    Докато има автомобили с двг ще карам такъв Мун40 както и ти ще караш такъв.После ще мина на електромобил.Как ще ме задължат да си сложа фотоволтаици като няма къде да ги сложа.Щом съм си купил електромобил ще си плащам и тока за зареждане.Изкарвам достатъчно да си го позволя.

    Коментиран от #33

  • 31 Хайде върни се и прочети 10 пъти

    0 2 Отговор

    До коментар #28 от "Гост":

    Нали точно това ти казвам бе умник. Че токът за зареждане е най-малкия проблем на българина. Всеки може да извади 2000 лв за фотоволтаици, но 95% от българските семейства не могат да изкарат 50000 лв за да си купят нов електромобил. Ама вие постоянно обяснявате, че проблемът щял да бъде само липсата на ток. Постоянно задавате един и същ глупав въпрос, какво щяло да стане, ако утре зареждали един милион електромобила. Ами няма да зареждат нито утре, нито след пет години, нито след 20 години, а доста по-късно. Дотогава няма да е останала нито една въглищна централа за да се притеснявате, че електромобилите ще ви тровят, защото при тези цени на тока и на фотоволтаиците, без никой да кара, хората сами ще се инсталират фотоволтаици по покривите и дори по терасите на панелките. Това ще направят, а няма да си купят електромобили. Тоест забраната за ДВГ не ни засяга по никакъв начин за следващите 15-20 години и няма да промени българската действителност.
  • 32 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #29 от "Да се върнем на въпроса":

    Пак бъркаш двете неща Мун40.Сравняваш кон с кокошка.Сравняваш инвестиция в фотоволтаици за милиони с жалките 2000 лв инвестиция на покрива на къщата ти.Е затова си стинкаджии.Размърдай се и изкарвай повече стига си писал глупости по форумите.

    Коментиран от #34

  • 33 Още два месеца и ще схванеш

    0 2 Отговор

    До коментар #30 от "Гост":

    Няма да е прецедент. после ще обясняваш че не съм говорил за инвестиция във фотоволтаици на другия край на страната и никога не съм го споменавал, а съм говорил задължително да си ги сложиш на покрива и да зареждаш задължително от тях, нали?

    След като веднъж си го разбрал така колкото и пъти да ти се обяснява че инвестицията във фотоволтаици може да е във фотоволтаичен парк на другия край на страната или дори в друг континент или пък на покрива на съседа ти или на паркинга на местоработата ти или на фотоволтаичния навес на зарядната станция, където си зареждаш електромобила, като по този начин се финансират изграждането на нови зарядни станции няма да го разбереш.

    Това вече го направиха за нови сгради, при които част от енергията трябва да е от възобновяеми източници. Както виждаш Volkswagen има фотоволтаичен парк защото част от енергията му трябва да е зелена, а се очаква скоро да излезе закон и за зарядните станции. Има и такива предложения за всеки нов електромобил, да се осигурява зелена енергия за неговото зареждане, иначе нямаш право да си го купиш, както е с регистрацията в някои градове, където ако нямаш собствено паркоместо не ти дават да си купиш автомобил.
  • 34 Е така де! "Капка по капка вир. "

    0 2 Отговор

    До коментар #32 от "Гост":

    Ако знаеш какво е вир де!

    И само да ти кажа, че в Аурис са инсталирали фотоволтаици за по-малка част от консумацията си, отколкото аз и има доста да ме гонят! Но съм сигурен че ще ме стигнат, защото при мен става въпрос за принципи и кеф, а при тях става въпрос за пестене на милиони.

    Обаче забравяш основния принцип на Хан Кубрат, който събрал синовете си и им дал един сноп стрели и ги накарал да го счупят. След като никой от синовете не могъл, той развързал снопа и начупил стрелите една по една, като им казал че докато са заедно никой не може да ги победи.


    Разбираш ли сега, защо моята лична печалба не е важна? Само ако повече хора инвестират само по 3000 лв като мен, само тогава цените на тока ще се сринат и за останалите. Пак не виждаш общата картина, а си тръгнал да спориш тази точица на платното дали е черна или тъмнокафява и дали я е нарисувал художника или е серка от муха.

    Моите три киловата са нищо в общата картина, но един милион домакинства по три киловата, вече са 3 гигавата, колкото три блока на атомна централа, което означава, че няколко милиона лева на час остават свободни пари за да се движат в икономиката на страната, а не се изнасят навън или изгарят. Остават в джобовете на хората
  • 35 Африканец

    2 1 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    Нищо не си разбрал.
    Африка и близкия изток ли правят 80 % от икономиката на света???
    Що се отнася до Азия- огромната част от нея - Китай , Япония , Таиван , Корея - отдавна са готови за ел коли.
    Не са готови за ел коли само бедните пазари, които така или иначе не битрябвало да представляват интерес за Тойота. Това сега са приказки , с които Тойота оправдава безсилието си и изоставането си в областта на ел колите. Даже Дачия извади ел кола преди тях. Смешно.

    Коментиран от #37

  • 36 Пропуснах

    2 2 Отговор
    "Щом съм си купил електромобил ще си плащам и тока за зареждане.Изкарвам достатъчно да си го позволя."

    Някои неща не се купуват с пари! Като почне режима на тока, като спрат мариците, ще те питам откъде ще си купиш тока! Питай онези в Тексас. Особено онзи, дето не се интересувал колко струва тока и беше си заредил батерията за 1000 долара. Сега приказваш така но като платиш 1600 лв за едно зареждане, друго ще приказваш!

    Сега в Тексас масово си инсталират, както фотоволтаици така и батерии, защото парен каша духа. А на мен в момента ми духа топло от климатика захранен от слънцето и с кеф си пия кафенцето, също направено с енергия от слънцето. А както са казали хората кеф цена няма!

    При 25 стотинки за киловатчас на битова енергия може нищо да не съм спестил, но пък удоволствието е безценно! След малко ще ида и да поработя, да посъбера листата от райграса с косачката също захранена от слънцето. Колко ли ще изкарам от тази работа? Само пари са ви в главите и за работа дори в неделя!

    А после питате как ще хвърляте кабела от осмия етаж на панелката и обяснявате, че няма къде да си инсталирате фотоволтаици, ама иначе карате автомобили за над 50 000 лв. Аз така съм си добре, не ме мислете колко стотинки съм спестил! Ти отивай да печелиш левове в неделя, аз не искам!

    Коментиран от #38, #42

  • 37 Май и ти пропусна сарказма

    1 2 Отговор

    До коментар #35 от "Африканец":

    За тези дребни пазарчета от второто мнение става въпрос: "Дребни пазарчета като САЩ, Европа и Китай"

    От тях иска да отстъпи Toyota за да не изпусна останалите пазари. Изключително умно от страна на Toyota, а? Дано този път схванеш сарказма с умно.

    Toyota на практика се отказва от пазарния си дял във всички развити страни и казва, че ще разчита само на пазарите в третия свят, които не се интересуват от екология.
  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #39 от "Аз съм беден":

    Ми60к беден висящ в къщи да не похарчи и стинка.Пиша ти от шезлонга до басейн с 37 градуса минерална вода в Павел баня.Който работи добре през седмицата уикенда си почива.Хайде бегай да събираш листата ц@р вул и да си почистиш фотоволтаиците да не настинеш.

    Коментиран от #44

  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #36 от "Пропуснах":

    Как мислиш Мун40 дали живея в панелка.Да не забравиш да нахраниш м@г@рето и да издоиш козите.Бързай от сутринта те чакат.

    Коментиран от #45

  • 43 Гост

    2 0 Отговор
    Галине Ганев стига три коментарите.Знаем те къде работиш.
  • 44 Пишеш ти

    1 2 Отговор

    До коментар #40 от "Гост":

    От осмия етаж на панелката. В най-лошия случай си поседнал на някой шезлонг, докато събираш листата покрай басейна, да изкараш някой лев да си платиш асансьора. Хайде спри се с личностните нападки и кажи нещо по темата? Ама не можеш! Липсата на ток и цената му няма как да е препъни-камъка на електромобилите. Решението е много по-бързо и по евтино. В България скоро електромобили няма да се карат масово и това е ясно на всички останали, освен на Антиелектиците!
  • 45 Разбира се че живееш в панелка

    1 2 Отговор

    До коментар #42 от "Гост":

    Колко пъти си го казвал, че няма Как да хвърлиш разклонителя от осмия етаж на панелката и търсиш къде да си паркираш автомобила в градинките покрай блока. Това ви е основната опорна точка. И даже не искате да повярвате, че някой в България притежава гараж с ток, да не говорим пък трифазен който за вас ви се струва като научна фантастика. Поне помни какво лъжеш! И след като не те бърка да си плащаш, да не съм те чул да се оплакваш, че цената на тока се била вдигнала, че и това ви е основна опорна точка, ама вие се въртите като фурнаджийски лопати и веднъж е огромен проблем, че тока е станал 40 стотинки, а другия път не ви пука дори тока да стане 2 лв за киловатчас.

    Ти у вас на какво се топлиш? Защо не си сложиш маслени радиатори като не ти пука за цената на тока? Както хората не са прости и си инсталират климатици за хиляди левове, вместо маслен радиатор за 200 лв или вентилаторна печка за 20 лв, така е много бързо ще се усетят какво да направят като им се вдигнат сметките за тока, не ги мисли. За разлика от тебе някои хора не искат да дават пари за глупости, ако могат да не ги дават.

    Коментиран от #46

  • 46 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #45 от "Разбира се че живееш в панелка":

    С ник Гост тук пишат още двама трима.Не живея в панелка нито на 8 етаж.На централен ТЕЦ се топля.

    Коментиран от #47

  • 47 Е що така

    0 2 Отговор

    До коментар #46 от "Гост":

    Нали не ти пукаше за цената на тока? Изключвай тец-а и пускай маслените радиатори. Топлят повече и по-бързо!

    И какво се оплакваш че няма къде да зареждаш електромобила? Всички нови кооперации задължително имат гаражи!

    Коментиран от #48

  • 48 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #47 от "Е що така":

    Всички стари кооперации са без гаражи.Строени са през соца тогава автомобилите бяха малко и нямаше нужда от гаражи.В квартала няма нито една кооперация с гаражи.Опорките ти не може да са винаги валидни.

    Коментиран от #50

  • 49 Гост

    2 0 Отговор
    Доспа ми се.Качвам се в стаята все пак съм на почивка.Ти си събирай листата и коси ливадата безплатно.
  • 50 Това ми беше целта

    0 2 Отговор

    До коментар #48 от "Гост":

    Да си признаеш че живееш в блока наследен от баба ти строен преди 80 години. Лошо няма. Щом си щастлив! Напълно те разбирам за нежеланието ти да се прибираш събота и неделя вкъщи. Все пак между жилище и дом има огромна разлика! Аз се чувствам щастливо у дома, въпреки че съм изпразнил басейна. Ако знаеш какъв е кеф да го загрявам безплатно, ама в момента много се пълни с листа! Всеки с нещастията си, пълно щастие няма! Приятна почивка!

    Коментиран от #51

  • 51 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #50 от "Това ми беше целта":

    Мун40 като не знае нещо сам си го съчинява.Домът ми е в стара кооперация и си го купих не ми е наследство.Ти си стой в къщи и реви от яд.Аз ще си харча парите през уикенда по спа хотели.Може да спестиш стинки и от фотоволтаиците.Виж колко коментара ти написах.Това са пак стинки в касичката ти м0де р@тор4е.

    Коментиран от #53

  • 52 ТRIF

    2 0 Отговор
    Някои части от света не били готови. А вие от TOYOTA готови ли сте?
    Къде са ви електричките? Къде са ви батериите за тях? В хибридният модел Prius AWD-e 2021 използвате Nickel-Metal Hydride (Ni-MH) архаични батерии дето осигуряват максималено само 40км. на батерия. Ел. двигателят на задната ос е само 6.7к.с. Майтап някакъв. И що така? Ами батерията просто не може да осигури повече. От 121кс на автомобила само 6,7 на задната ос.
    Как са продажбите на новия Mirai с H2 клетка?
  • 53 Е така де Велики бизнесмене

    0 2 Отговор

    До коментар #51 от "Гост":

    Понеже си заринат с пари, избра да си купиш жилище в стара 80-годишна в кооперация без гаражи и ходиш в санаториума на Павел баня по здравна каса!

    Коментиран от #54

  • 54 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #53 от "Е така де Велики бизнесмене":

    По здравна каса са по 14 дневни пътеки.За уикенда няма по здравна каса.Такива бедни ми6оци като теб ходят на почивка по този начин.Старото строителство с дебели стабилни стени е по добро от новото.
  • 55 onq s konq

    1 0 Отговор

    До коментар #1 от "Даа":

    Според мен електрическите коли не са готови за някои части от света, но ... вие си знаете. Извън големите градове и мегаполисите електрическата кола не става - 150 км и престой за зареждане или караш с 80 по магистралата.
  • 56 Браво

    1 0 Отговор
    Дълновидни хора! Царете на хибрида! Това е кола!