2 Декември, 2021 11:05 8 248 27

Nissan Qashqai с уникален двигател - скоро

  • nissan-
  • qashqai

Хибридът, в който двигателят с вътрешно горене е само генератор, вече се тества по обществените пътища

Nissan Qashqai с уникален двигател - скоро - 1

Nissan представи новия Qashqai през февруари тази година. Засега кросоувърът се продава само в Европа и у нас, оборудван само с два меки хибрида, базирани на 1.3-литров двигател. Мощността им е 140 к.с. (240 Нм) и 158 к.с. (260 Нм). Съвсем скоро обаче ще се появи още един хибриден тракт, чиито изпитания вече приключват.

Motor.es пусна снимки на Qashqai с хибрида e-Power, който се тества по обществените пътища. Агрегатът използва 1.5-литров бензинов двигател като генератор и не е директно свързан с колелата. Той зарежда батерията, която от своя страна захранва електрическите двигатели. Мощността на този силов тракт е 190 к.с., а пиковият момент - 330 Нм.

Както можете да видите на снимките, новата версия на Qashqai не се различава от останалите. Ще се издава само от табелите на задната врата. Но новият Nissan Qashqai ще бъде мощен и бърз като електрически автомобили, без да зависи от зарядните станции. Премиерата на иновативната версия ще се състои следващата година, след което ще влезе в продажба през третото тримесечие.

Nissan Qashqai с уникален двигател - скоро


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 14 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 БАЙ Х@Й‼

    24 2 Отговор
    Автомобилът не е с ДВГ , ама е с .... ДВГ ‼️

    Коментиран от #11, #26

  • 2 БАЙ Х@Й‼

    6 1 Отговор
    Ауди обяви същата разработка за "Париж-Дакар - 22"‼️
  • 3 Гууд

    12 3 Отговор
    Искам такова нещо!
  • 4 Емил

    14 12 Отговор
    Опел Ампера (Шевролет Волт) от преди 15 години е по добър! Голямо постижение!
  • 5 БАЙ Х@Й‼

    7 2 Отговор
    Сега на ход са политиците ‼️ И инженерите Ви казаха "Не става само с ядене!" и Ви заобиколиха ‼️
  • 6 Този

    5 2 Отговор
    Няма ли да пуснат и возила за тролейбусната система?
  • 7 123

    9 5 Отговор
    Вместо да слагат двигател, направо да тегли дизелов генератор на ремаре :)
  • 8 Ехааа

    12 10 Отговор
    И кво праим? Слагаме електромотори за по ефтино. Не стига бензиновия двигател ами и батерия и електромотори. Като технологоя да, но като ефективност май никакъв смисъл.

    Коментиран от #9

  • 9 БАЙ Х@Й‼

    13 0 Отговор

    До коментар #8 от "Ехааа":

    Чудно кой и защо ти сложи минуси ! Инженерите разбраха , че времето на чистия електромобил все още е в бъдещето ! Затова , заобикалят новите законови разпоредби. Така автомобила , хем е уж електрически , хем сам си произвежда ток . Загубите от междинна трансформация, от увеличеното тегло и вероятно по-висока цена - ще плати клиентът‼️
  • 10 гост

    5 3 Отговор
    Тия номера вървяха преди 15 години !! Както каза коментар 4 ГМ го пробваха това преди 15 години и още тогава беше безсмислено !! Това си е електромобил , на който са отрязали половината батерия , щото Рено Нисан не могат да осигурят нужното количество батерии и са му набутали пушилник , който колкото и да е в "икономичен" режим , е три ПЪТИ по-неефективен от електромотора !! И най-вероятно ще се окаже , че е на същата цена като новатанапълно електрическа Киа ЕВ6 , но със много по-лоши показатели ! Ама то неволята учи , следващия ще е само с батерия !
  • 11 Гост

    10 0 Отговор

    До коментар #1 от "БАЙ Х@Й‼":

    Конфигурацията е по-добра от конвенционалните хибрите, защото ДВГ ще работи винаги в оптимални обороти.
  • 12 той

    2 6 Отговор
    Това журналистите са странно племе, дай им "сензации" а общата култура им е на ниво 5 клас. Голямата иновация е всъщност добре познатия на всички plug-in хибрид, което е най ефективния начин да вкараш ДВГ в оптимален режим (високо КПД) и да имаш динамика на електромобил без да наблъскаш колата с 2 тона батерии. Само дето Нисан едва сега го "откриват", докато други марки отдавна имат серийни модели.

    Коментиран от #16

  • 13 той

    6 1 Отговор
    Дизеловите локомотиви използват от десетилетия тази технология и сигурно има защо. Всички станаха по католици от папата, само електрически возила признават а всичко останало се оплюва. Но сега зимата като ви се прииска да си пуснете отоплението на чистите електрокари и пробега ви увяяяяяхва. Да тябва даизбирам между комфорт и пробег - хайде няма смисъл.

    Коментиран от #14

  • 14 Този

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "той":

    А къде видя ти тука хибридно задвижване?

    Коментиран от #15

  • 15 той

    6 0 Отговор

    До коментар #14 от "Този":

    Plug-in хибридите за момента са най-добрия компромис между двете крайности. Нямат трансмисия и свързаните с нея загуби, като при конвенционалните коли и обикновените хибриди, където ел.двигателя е 1:1 дубльор на ДВГ. Имат по-малка, но достатъчна батерия следователно по-малка маса, следователно по-малко загуби при ускорение и спиране. Не са толкова ефективни като 100% електрическите, но са по-ефективни от старите хибриди поради оптималния режим на двигателя. От друга страна не ги бърка проблема с ограничения пробег, отоплението, дългото време на зареждане и други малки "екстри", които получавате с 100% ел.кола. На тоя етап те са прагматичния вариант, аз за любителите на модата само ще кажа - когато изобретят батерия, която се зарежда 100% за 5 мин, не струва половин апартамент и има капацитет за поне 500км (реални) и не се налага да я сменям след 10 години, тогава всички ще си купуват такива и няма да дращите глупости по форумите за това колко велик е електромобила сега.

    Коментиран от #17

  • 16 гост

    3 1 Отговор

    До коментар #12 от "той":

    Ми не беше лошо преди да даваш акъл на журналистите да си набавиш първо малко за себе си , а не да се излагаш тук !!! Щото plug-in хибрид значи не това дето си мислиш , а хибрид зареждан от мрежата , демек отвън ! А вече тези хибриди могат да са паралелни или серийни , какъвто е въпросния , в който двг-то само върти генератор , а при паралелните задвижва и колелата , заедно със зареждането !! Като и двата могат да се дозареждат от контакта , ако има смисъл естествено , щото примерно любимата ви Тойота това plug-in го слага за реклама ! Щото като си сложил някаква нещастна батерия , дето стига за 15-20 км на ток и без възможност за бързо зареждане от зарядна станция , естествено , че всеки ще предпочете да я зарежда от двг-то , вместо да я включва по цяла нощ в контакта и ефекта да е никакъв !! Само че по-новите закони в ЕС хибридите трябва да изкарват минимум 80 км САМО на ток , които ще станат 160 само след 2 години , с което вече пробутването на пушилника ще стане силно неизгодно , меко казано !
  • 17 гост

    1 5 Отговор

    До коментар #15 от "той":

    Ми за твое най-голямо съжаление реалността разбива напълно тъпите ти опорки !! Щото продажбите на чистите електрички нсдхвърлят в пъти тези на умрелите ти хибриди от всякакъв вид и това само ще се увеличава !! Щото и правителствата не са тъпи и постепенно ги изключват от всякакво подпомагане , а само след 3-4 години цената им и без подпомагане ше е много по-висока от чистите електромобили , което ще е окончателния край ! Проблема е , че такива като Нисан и Тойота , които си мислеха , че още 20-30 години ще пробутват пушилници посмъртно не могат да си осигурат батерии и за половината от сегашното си производство , което значи само едни , намаление в ПЪТИ на произвежданите бройки !! Ама това чака и други стогодишни , дето спаха последните 15-20 г !

    Коментиран от #18

  • 18 той

    4 1 Отговор

    До коментар #17 от "гост":

    Я, ама ти си имал кристална топка и знаеш какво точно ще стане само след 3-4 години. Твоите прехвалени електрички в момента ако им махнат субсидийте нема да могат и 10% да направят от сегашните продажби. Що не ми дадеш статистика в България, а? А след 5 години мераклиите, като тебе дето сега се кефят на безплатно зареждане и паркиране тук, там ще се усетят че идва време за смяна на батерия, която е повечето стойност на колата. А Тойота и Хонда не ги мисли, те правят автомобили а не таблети и ако наравят нещо електрическо ще е смислено и за масовия пазар. И сега да не почнеш да ми даваш за пример Тесла и производните.
  • 19 така е

    1 2 Отговор
    Преди 24 години Тойота и Айсин направиха хибрид,чиито принцип с електрическо управление на планетарна предавка никой не може да подобри.Единствено Рено прави нещо интересно с използване на тъй наречената кучешка кутия от Ф1. Ама много по-сложно и далеч от перфектно направената кутия от Тойота-Айсин.
    А при Нисан е задвижване като кариерен самосвал-нищо ново.

    Коментиран от #21

  • 20 гост

    2 0 Отговор
    Нисан има такъв тип система от 10г., монтира се на Ноут, 1,2л атмосферен, 3цилиндров, с части от Лийф. Продава се само на японския пазар и дава реален разход от 2,5л. Защо говорят, че сега се тества, при кашкай може, но е налично много отдавна. Поне при Ноут не е плъг-ин.
  • 21 гост

    1 2 Отговор

    До коментар #19 от "така е":

    С дребната подробност , че "перфектната" кутия на Тойота не може дори са се доближи до показателите на серийните хибриди нито като разход , нито като динамика , щото при нея основния двигател си е пушилника , а електродвигателя е само подпомагащ , което веднага увеличава разхода и намалява динамиката ! Което е отдавна доказано , проблема за петролопитеците е , че даже серийния хибрид губи от чистите електрички и то с много !! И даже не съм стигнал до любимата ви "поддръжка" със всичките и "консумативи" и това , че ВСЕКИ хибрид само за 5-6 години само от гориво ще плати още една чиста електричка !!
  • 22 гост

    4 0 Отговор
    Една батерия от 75квч тежи приблизително 500кг. Какво прави този хибирд? Намаля теглото на цялата система например от 500 на 100кг, приблизително 20кв, на висок волтаж, а ДВГ работи в оптимални обороти, където нито е под товар, нито е тормозен, нито мощността му е недостатъчна. Самият двигател с охлаждане и всичко може да е по-лек от 100кг, без скоростна кутия, с малък резервар, реално може цялата система да е под 150кг, но електрическата можност да е над 150кс и нищожен разход и 250-300кг по-ниско тегло спрямо електричката, без страх от изразходване на тока.

    Коментиран от #23

  • 23 гост

    0 4 Отговор

    До коментар #22 от "гост":

    Една батерия от 75 квт отдавна не тежи 500 кг , а Модел 3 примерно с 82 квт батерия тежи под 1600 кг , което си е много близо до петролка от този клас , че дори и по-малко от някой дизел 2,5 л примерно , който е с ПЪТИ по-лощи показатели от него ! И не виждам какво пречи теглото , при положение , че дава разход 12-13 квт/100 км със 110-120 км/ч !!! Което отговаря на 1 л на сто разход !! За кола , която взема 0 до 100 за под 4 секунди !! И тия опорки за "страха от свършване на тока" толкова са изтъркани вече , че освен подигравателни усмивки друго нищо не предизвикват !
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 гост колл

    1 2 Отговор
    мъка мъка с тоя кашкавал
  • 26 куку руку ку

    3 0 Отговор

    До коментар #1 от "БАЙ Х@Й‼":

    Автомобилът може да се движи и само на ток от батерията из центровете на градовете, а ДВГ да се пали там, където не се изискват еко норми. А ако има и възможност да се зарежда и от контакта, още по-добре. Кратки ежедневни пробези само на батерия, а ДВГ само при дълги преходи.
  • 27 Maksi

    1 0 Отговор
    Не знам дали това е плъг-ин, но ако е - това е супер. Според мен пътя на прехода минава през автомобили от подобен тип, електромобил с малък, че даже и по-малък и лек ДВГ от този, който да дава спокойствие, че все пак няма да се притесняваме, дали ще ни стигне тока, но повечето километри да идват от контакта!!!