През изминалите дни от Stellantis представиха финансовия си отчет за 2021 година и споделиха интересни данни пред инвеститори и медии, както за положението в което са в момента, така и за бъдещите си планове. Изпълнителният директор на компанията – Карлос Таварес сподели и колко по-скъпо е да се направи електрически автомобил в сравнение с такъв с бензинов или дизелов двигател.
Той сподели, че производството на автомобил на ток коства между 40% и 50% повече отколкото еквивалентен автомобил с конвенционален двигател. Именно поради тази причина от Stellantis си поставят за цел да намалят вътрешните си разходи и да подобрят сделките си с доставчици, за да намалят тези разходи.
Въпреки, че разходите за производство на електрически автомобил са повече, то и тяхната цена е по-висока за крайния клиент, което до някъде компенсира и по-високата им производствена цена. В момента под шапката на Stellantis има 14 бранда в които можем да открием 19 електрически автомобила, а бройката им трябва да нарасне значително през следващите няколко години.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Пропусна най-важното
Скорошно проучване показа, че ако се вземе предвид и въглеродния отпечатък за производството на горива, а не само какво излиза от ауспуха, електромобилите са по-чисти още през първата година на ползването им.
Коментиран от #2
14:34 25.02.2022
2 Бай Ставри ДВГ фен
До коментар #1 от "Пропусна най-важното":
Какво правим с непотребната след това батерия??? Тя не се рециклира, на луната ли ще ги караме или на марс???Коментиран от #4, #6
14:59 25.02.2022
3 Мхм
15:22 25.02.2022
4 Мхм
До коментар #2 от "Бай Ставри ДВГ фен":
Кое не се резиклира бе каун чрез седиментация и разделяне се извличат елементите в неяКоментиран от #17
15:24 25.02.2022
5 ads
15:44 25.02.2022
6 Не само че се рециклира
До коментар #2 от "Бай Ставри ДВГ фен":
Но и около 90% от материалите вече могат да се ползват за производство на нови батерии. Проблемът на рециклиращите заводи е липсата на достатъчно батерии към момента.Защото старите батерии решават друг проблем - този за съхранението на енергия от възобновяеми източници. След като батерията стане неподходяща за използване в електромобил след колкото са там години, в зависимост от интензитета на ползване и грижата за батерията, тя все още е подходяща за стационарно съхранение на енергия още десетина години, преди да се рециклира и да се превърне в материали за производство на нови батерии.
Коментиран от #7, #8, #18
20:26 25.02.2022
7 fcvghbjhlkm
До коментар #6 от "Не само че се рециклира":
И ти колко батерии рециклира или пригоди да си ги ползваш с фотоволтаиците на покрива? Нека позная - толкова, колкото електрически коли си си купил досега, нали?Коментиран от #11
21:23 25.02.2022
8 Мхм
До коментар #6 от "Не само че се рециклира":
А ти за енергиини загуби не си ли чувалКоментиран от #10
22:33 25.02.2022
9 И какъв е проблемът?
Тоест от 60 литра в резервоара, ползваш енергията на 6 литра, а 54 литра ги превръщаш в енергийни загуби.
Тоест от платените 150лв, 15 лева ползваш за движение от точка А до точка Б , а останалите 135 лева буквално ги палиш да изгорят за да топлиш въздуха наоколо и да отделяш вредни емисии в процеса, без да имаш никаква практическа полза от тях.
Коментиран от #16, #19
04:22 26.02.2022
10 И какъв е проблемът?
До коментар #8 от "Мхм":
При съхранение на 2000 киловатчаса енергия от фотоволтаични системи в батерия, ще изгубиш 10% , което е 200 квч. Това са 50лв по днешни цени. Но на практика не губиш нищо, защото не си платил и стотинка за тази енергия.Но пък останалите 1800 квч енергия, която ще ползваш, вместо да я купиш от мрежата, ще ти спести 450лв.
И това е спестеното от всеки 1квч батерии втора употреба с още 2000 цикъла живот, след сваляне от автомобила. Една 80квч батерия има остатъчен капацитет 60квч в края на живота и в автомобила след 2 милиона километра пробег.
Тоест можеш да умножиш горните сметки по 60 или нека са 50 в края на живота на батерията - 90 000квч реално използвани след приспадане на загубите и спестени 22 500 по днешните ниски цени на тока за бита.
По цени за фирми - 63 000лв.
И това е за напълно амортизирана батерия след 2 милиона пробег. Нормално използвана батерия има поне 3 пъти повече останали цикли.
Та какво казваше за загубите?
Никой не върти по 2 милиона километра на автомобила, което са 5000 цикъла, така че спокойно батерията може да се ползва за съхранение на енергия още в автомобила, и освен компютър на колела, да е и огромен Пауър банк на колела и това ще е реалност до няколко години.
Коментиран от #20
04:28 26.02.2022
11 Въпрос на време е
До коментар #7 от "fcvghbjhlkm":
Засега нямам от къде да взема батерии на прилична цена, защото батериите на електромобилите не се скапват толкова често, колкото си мислиш и държат високи цени дори втора употреба.Ако потърсиш в eBay, най-ниските цени на 5,2kWh модул от батерия на Тесла е 1050$ без доставката.
При сценария от предишното мнение, всеки kWh ще ми спести 450лв, тоест 2000лв.
Дали има някакъв икономически смисъл да го правя според тебе при тези цени на тока? Виж една фирма ще спести около 6000лв и си заслужава да инвестира 2000лв.
Сега разбираш ли, защо в Германия масово си инсталират такива батерии при цените на които плащат тока, а тук не си заслужава?
Когато (а не ако) и при нас вдигнат цените на тока, ще си сложа както батерии, така и още фотоволтаици.
Засега това е рационалният вариант за домашна фотоволтаична централа при тези условия и моя товарен профил. А аз съм го направил по рационални, а не екологични или емоционални подбуди. Автомобил си купувам по същия начин.
Гледам да го продам поне на цената на която съм го купил и заради едната емоция да карам електрически автомобил 10 хиляди километра годишно, няма да изгубя 5 цифрена сума за година две заради емоции. А след 2 години цените на електричките ще се сринат рязко, дори на новите, да не говорим за тези втора ръка. Сега не е моментът.
Коментиран от #12, #21
05:02 26.02.2022
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 NoName
12:38 26.02.2022
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Ироничен
До коментар #9 от "И какъв е проблемът?":
"На енергийните загуби? Загуби има винаги. Например 90% от енергията на горивото в резервоара ти се превръща в отпадна топлина, а използваш само 10% от него за движение в градски условия."Послъгваш. 55 - 70%.
19:22 26.02.2022
17 Гост
До коментар #4 от "Мхм":
Тези елементи не се ползват за направа на нова батерия. Само желязото се ползва. Останалите химически компоненти трбват нови. Я покажи от кой магазин да си купя рециклирани батерии, че не се намират нещо?21:06 26.02.2022
18 Гост
До коментар #6 от "Не само че се рециклира":
ако това беше вярно, щяха да рекламират нови електормобили с рециклирани батерии. Такива няма. Рециклирани батерии не се продават.21:07 26.02.2022
19 Гост
До коментар #9 от "И какъв е проблемът?":
Както винаги сметките ти са напълно грешни и непълни. През повечето време на годината у нас е студено и всеки кара с включено парно. Парното уползотворява топлината, отделяна от горивото и така кпд на двг се повишава, заради допълнително усвоената топлина. Така са и всички шофиращи в другите студени страни като Русия и скандинавските страни.Коментиран от #27
21:10 26.02.2022
20 Гост
До коментар #10 от "И какъв е проблемът?":
Всички имаме телефони и знаем колко държат ток старите батерии. Няма нужда да ни обясняваш.21:12 26.02.2022
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Гост
До коментар #12 от "Fghj'uugcc":
Изключително точен анализ.21:15 26.02.2022
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Този коментар е премахнат от модератор.