25 Февруари, 2022 14:21 5 008 28

От Stellantis разкриха колко по-скъпо е производството на електрически автомобили

  • stellantis-
  • електрически автомобили-
  • коли на ток-
  • автомобили на ток-
  • fiat-
  • jeep

Компанията сподели финансови данни пред инвеститори

От Stellantis разкриха колко по-скъпо е производството на електрически автомобили - 1

През изминалите дни от Stellantis представиха финансовия си отчет за 2021 година и споделиха интересни данни пред инвеститори и медии, както за положението в което са в момента, така и за бъдещите си планове. Изпълнителният директор на компанията – Карлос Таварес сподели и колко по-скъпо е да се направи електрически автомобил в сравнение с такъв с бензинов или дизелов двигател.

От Stellantis разкриха колко по-скъпо е производството на електрически автомобили

Той сподели, че производството на автомобил на ток коства между 40% и 50% повече отколкото еквивалентен автомобил с конвенционален двигател. Именно поради тази причина от Stellantis си поставят за цел да намалят вътрешните си разходи и да подобрят сделките си с доставчици, за да намалят тези разходи.

От Stellantis разкриха колко по-скъпо е производството на електрически автомобили

Въпреки, че разходите за производство на електрически автомобил са повече, то и тяхната цена е по-висока за крайния клиент, което до някъде компенсира и по-високата им производствена цена. В момента под шапката на Stellantis има 14 бранда в които можем да открием 19 електрически автомобила, а бройката им трябва да нарасне значително през следващите няколко години.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 15 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пропусна най-важното

    7 20 Отговор
    Забравил е да каже по колко губи Стелантис от производството на всеки електромобил. Тогава ще лъсне истината каква е мотивацията му да отлага производството на електромобилите и да твърди, че един електромобил трябва да измине 70 хиляди километра, за да изчисти въглеродния си отпечатък.

    Скорошно проучване показа, че ако се вземе предвид и въглеродния отпечатък за производството на горива, а не само какво излиза от ауспуха, електромобилите са по-чисти още през първата година на ползването им.

    Коментиран от #2

  • 2 Бай Ставри ДВГ фен

    22 12 Отговор

    До коментар #1 от "Пропусна най-важното":

    Какво правим с непотребната след това батерия??? Тя не се рециклира, на луната ли ще ги караме или на марс???

    Коментиран от #4, #6

  • 3 Мхм

    7 17 Отговор
    Сметни още колко гориво се използвя при добивя на стомана отливането на бутала блокове лагери и тн за един двг и отде идва.Но немсиата ннаглост(синоним) на тъпота няма граници.Французите са им пудели.
  • 4 Мхм

    11 15 Отговор

    До коментар #2 от "Бай Ставри ДВГ фен":

    Кое не се резиклира бе каун чрез седиментация и разделяне се извличат елементите в нея

    Коментиран от #17

  • 5 ads

    14 3 Отговор
    Всеки един инженер познаващ конструкцията на автомобила ще се изсмее на твърдението на този чичо.
  • 6 Не само че се рециклира

    1 11 Отговор

    До коментар #2 от "Бай Ставри ДВГ фен":

    Но и около 90% от материалите вече могат да се ползват за производство на нови батерии. Проблемът на рециклиращите заводи е липсата на достатъчно батерии към момента.

    Защото старите батерии решават друг проблем - този за съхранението на енергия от възобновяеми източници. След като батерията стане неподходяща за използване в електромобил след колкото са там години, в зависимост от интензитета на ползване и грижата за батерията, тя все още е подходяща за стационарно съхранение на енергия още десетина години, преди да се рециклира и да се превърне в материали за производство на нови батерии.

    Коментиран от #7, #8, #18

  • 7 fcvghbjhlkm

    17 4 Отговор

    До коментар #6 от "Не само че се рециклира":

    И ти колко батерии рециклира или пригоди да си ги ползваш с фотоволтаиците на покрива? Нека позная - толкова, колкото електрически коли си си купил досега, нали?

    Коментиран от #11

  • 8 Мхм

    6 1 Отговор

    До коментар #6 от "Не само че се рециклира":

    А ти за енергиини загуби не си ли чувал

    Коментиран от #10

  • 9 И какъв е проблемът?

    6 6 Отговор
    На енергийните загуби? Загуби има винаги. Например 90% от енергията на горивото в резервоара ти се превръща в отпадна топлина, а използваш само 10% от него за движение в градски условия.

    Тоест от 60 литра в резервоара, ползваш енергията на 6 литра, а 54 литра ги превръщаш в енергийни загуби.

    Тоест от платените 150лв, 15 лева ползваш за движение от точка А до точка Б , а останалите 135 лева буквално ги палиш да изгорят за да топлиш въздуха наоколо и да отделяш вредни емисии в процеса, без да имаш никаква практическа полза от тях.

    Коментиран от #16, #19

  • 10 И какъв е проблемът?

    3 6 Отговор

    До коментар #8 от "Мхм":

    При съхранение на 2000 киловатчаса енергия от фотоволтаични системи в батерия, ще изгубиш 10% , което е 200 квч. Това са 50лв по днешни цени. Но на практика не губиш нищо, защото не си платил и стотинка за тази енергия.

    Но пък останалите 1800 квч енергия, която ще ползваш, вместо да я купиш от мрежата, ще ти спести 450лв.

    И това е спестеното от всеки 1квч батерии втора употреба с още 2000 цикъла живот, след сваляне от автомобила. Една 80квч батерия има остатъчен капацитет 60квч в края на живота и в автомобила след 2 милиона километра пробег.

    Тоест можеш да умножиш горните сметки по 60 или нека са 50 в края на живота на батерията - 90 000квч реално използвани след приспадане на загубите и спестени 22 500 по днешните ниски цени на тока за бита.

    По цени за фирми - 63 000лв.

    И това е за напълно амортизирана батерия след 2 милиона пробег. Нормално използвана батерия има поне 3 пъти повече останали цикли.

    Та какво казваше за загубите?

    Никой не върти по 2 милиона километра на автомобила, което са 5000 цикъла, така че спокойно батерията може да се ползва за съхранение на енергия още в автомобила, и освен компютър на колела, да е и огромен Пауър банк на колела и това ще е реалност до няколко години.

    Коментиран от #20

  • 11 Въпрос на време е

    3 5 Отговор

    До коментар #7 от "fcvghbjhlkm":

    Засега нямам от къде да взема батерии на прилична цена, защото батериите на електромобилите не се скапват толкова често, колкото си мислиш и държат високи цени дори втора употреба.

    Ако потърсиш в eBay, най-ниските цени на 5,2kWh модул от батерия на Тесла е 1050$ без доставката.

    При сценария от предишното мнение, всеки kWh ще ми спести 450лв, тоест 2000лв.

    Дали има някакъв икономически смисъл да го правя според тебе при тези цени на тока? Виж една фирма ще спести около 6000лв и си заслужава да инвестира 2000лв.

    Сега разбираш ли, защо в Германия масово си инсталират такива батерии при цените на които плащат тока, а тук не си заслужава?

    Когато (а не ако) и при нас вдигнат цените на тока, ще си сложа както батерии, така и още фотоволтаици.

    Засега това е рационалният вариант за домашна фотоволтаична централа при тези условия и моя товарен профил. А аз съм го направил по рационални, а не екологични или емоционални подбуди. Автомобил си купувам по същия начин.
    Гледам да го продам поне на цената на която съм го купил и заради едната емоция да карам електрически автомобил 10 хиляди километра годишно, няма да изгубя 5 цифрена сума за година две заради емоции. А след 2 години цените на електричките ще се сринат рязко, дори на новите, да не говорим за тези втора ръка. Сега не е моментът.

    Коментиран от #12, #21

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 NoName

    3 1 Отговор
    Пълни глупости. Играете си със знанието на хората, че да си оправдаете поскъпванията... да си купуват новите ви трошки. Включително новите ДВГ, които също са трошки... И в един момент ще стане като с телефоните, "ми то не се ремонтира, купуваш си ново просто...". Хора, купете си стар автомобил, налейте в него още 20k и става 2 пъти по-добър и надежден, и пак не стига цената на нов, не се лъжете от публикации.
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Ироничен

    3 1 Отговор

    До коментар #9 от "И какъв е проблемът?":

    "На енергийните загуби? Загуби има винаги. Например 90% от енергията на горивото в резервоара ти се превръща в отпадна топлина, а използваш само 10% от него за движение в градски условия."
    Послъгваш. 55 - 70%.
  • 17 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #4 от "Мхм":

    Тези елементи не се ползват за направа на нова батерия. Само желязото се ползва. Останалите химически компоненти трбват нови. Я покажи от кой магазин да си купя рециклирани батерии, че не се намират нещо?
  • 18 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #6 от "Не само че се рециклира":

    ако това беше вярно, щяха да рекламират нови електормобили с рециклирани батерии. Такива няма. Рециклирани батерии не се продават.
  • 19 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #9 от "И какъв е проблемът?":

    Както винаги сметките ти са напълно грешни и непълни. През повечето време на годината у нас е студено и всеки кара с включено парно. Парното уползотворява топлината, отделяна от горивото и така кпд на двг се повишава, заради допълнително усвоената топлина. Така са и всички шофиращи в другите студени страни като Русия и скандинавските страни.

    Коментиран от #27

  • 20 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #10 от "И какъв е проблемът?":

    Всички имаме телефони и знаем колко държат ток старите батерии. Няма нужда да ни обясняваш.
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #12 от "Fghj'uugcc":

    Изключително точен анализ.
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.