16 Март, 2022 16:44 24 614 51

Volkswagen и BMW затварят заводи в цяла Европа заради евтин компонент от Украйна

  • vw-
  • volkswagen-
  • украйна-
  • bmw-
  • завод

Двете компании са принудени да спрат фабриките си заради бушуващата война 

Volkswagen и BMW затварят заводи в цяла Европа заради евтин компонент от Украйна - 1

След кризата с полупроводници, която не подмина нито един производител на коли през изминалата година, сега автомобилните брандове се изправят пред друг проблем, свързан с войната в Украйна. Първите пострадали в лицето на Volkswagen и BMW вече са факт, съобщават от Financial Times. Двете марки се принуждават да затварят заводите си в цяла Европа поради липсата на евтин компонент, правещ се в Украйна.

В модерните автомобили можем да намерим около 5 километра кабели, разпръснати из цялото купе, които в повечето случаи са окомплектовани в снопове, които да ги придържа заедно. Именно тези снопове са проблемният елемент, който до момента Украйна е осигурявала на някои от големите автомобилни производители. Данните сочат, че воюващата страна е снабдявала около 20% от Европа с този продукт.

Volkswagen и BMW затварят заводи в цяла Европа заради евтин компонент от Украйна

Големият проблем с този евтин елемент е, че автомобилните производители няма как да започнат да сглобяват колте без него. За разлика от други части, които лесно могат да бъдат направени някъде другаде или поръчани от другаде, тук за всеки модел е изчислена точната дължина до милиметър, за да може идеално да пасне на извивките на купето, както и на окабеляването на колата.

Шефът на Volkswagen разкрива, че от началото на войната в Украйна, марката се стреми да извлече максималното от производството, а едновременно с това да открие и алтернативи, които да помогнат с производството на тези компоненти. Тези алтернативи включват алтернативно оборудване на колите, направа на нови планове от нулата, което отнема време и финанси.

Volkswagen и BMW затварят заводи в цяла Европа заради евтин компонент от Украйна

Заводи в Сърбия, Румъния и Африка се опитват да компенсират за проблема с доставките от Украйна, като работят по максимално много време. Специалист в тази света споделя, че направата на такива снопове е ръчна работа, която изисква умения. Понякога работниците трябва да се справят с километри от кабели и стотици букси, които трябва ръчно да бъдат сглобени и тествани. Нови машини за направата на такъв тип снопове струва може да достигне до над 2 милиона евро и да отнеме между 3 и 6 месеца.

Някои клиенти на Mini са уведомени, че новите им автомобили ще се забавят с три месеца, докато бъдат открити нови фабрики. От BMW споделят, че заедно с украинските си колеги от фабриките търсят решение на проблема за производството на местна почва или на алтернативни места.

Някои заводи в Украйна вече са започнали работа отново, което ще позволи на VW и BMW да отворят заводите си. От Volkswagen споделят, че 9 от всички 11 доставчици от Украйна вече са започнали работа, макар и с ограничен капацитент.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 44 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Бай Тошо

    108 3 Отговор
    Тази година завод за полупроводници, догодина за цели проводници.хо хо хо
  • 2 честен ционист

    67 12 Отговор
    Така наречените свински опашки.

    Коментиран от #29

  • 3 Мима

    144 9 Отговор
    Направете си, само чакате на робите от източна европа

    Коментиран от #30

  • 4 Бегай

    32 55 Отговор
    5км кабели в един автомобил?! Нема начин!

    Коментиран от #10, #15, #34

  • 5 Пич

    156 7 Отговор
    Питайте Урсула !!! Тя ще ви каже , че сте солидарни с Козяк !!! И ходете пеша !!! И стоманата , и алуминия , и всичко ,за което се сетите , ще спре ! Американците обаче , ще си карат огромните коли !!! Тълпата Европа ще кара велосипеди , и ще яде щурци !!!

    Коментиран от #19, #28

  • 6 правят ви на маймуни

    125 5 Отговор
    Кога ли ще ви кажат, че няма хляб в магазините, щото някоя фабрика за найлонови торбички е затворила?
  • 7 край

    138 9 Отговор
    Германия приключва вече и икономически. Честито! Налагайте още санкции, играйте в отбора на САЩ за защита на техните интереси.

    Коментиран от #12, #32

  • 8 2455

    52 3 Отговор
    Пак непросветени , 700 бр части се внасят само от Украйна за БМВ
  • 9 Така де

    92 4 Отговор
    И тук в България имаме такъв завод, но не знам за кого произвежда.
    Евтини роби.

    Коментиран от #20

  • 10 2466

    33 5 Отговор

    До коментар #4 от "Бегай":

    Много повече са от 5км
  • 11 Рошко

    60 0 Отговор
    Една добра новина за язаки в бг и ксбеларкатс в Карнобат, там се правят такива кабели и откак е короната без това нямат работа, ай да им честито. Все едно сте ми благодарили

    Коментиран от #47

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 незнайко

    87 2 Отговор
    Volkswagen и BMW затварят заводи в цяла Европа !!! Някои заводи в Украйна вече са започнали работа отново, което ще позволи на VW и BMW да отворят заводите си. ТАЗИ СТАТИЯ Е ТОЛКОВА ПРОТИВОРЕЧИВА СЪС ЗАГЛАВИЕТО СИ , ЧЕ НЯМА НАКЪДЕ ПОВЕЧЕ !!!

    Коментиран от #48

  • 14 Фройд

    82 2 Отговор
    Добър ден стринке !

    На времето Чърчил задава ключов въпрос пред сената , " А в края на войната къде ще сме ?"

    Продължавайте европейски папагали , да играете на рапа на краварите ! А след това къде ще сте ?!


    Било изчислено до милиметър ?! Изчислено е печалбите да са гарантирани , робите да блъскат !

    Коментиран от #26

  • 15 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    33 0 Отговор

    До коментар #4 от "Бегай":

    Ако броят за кабели и намотките в ротори, статори, релета и пр. ще се изненадаш ‼️

    Коментиран от #24

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Мишу

    64 1 Отговор
    Да напомня, не заради войната, а заради санкциите.

    Коментиран от #41

  • 18 УСА боклук

    52 1 Отговор
    Кабели да искат тук. Столипиново, Орландовци, Шекер махала.....
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 К.К.

    19 0 Отговор

    До коментар #9 от "Така де":

    Има три завода и още два им помагат на ишлеме.

    Коментиран от #22

  • 21 DAS IST EINE GROSSE SCHEISE

    57 7 Отговор
    Светът ще бъде по-добро място, когато Фолксваген и БМВ престанат да съществуват.
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 ежко

    30 2 Отговор
    Евтино,евтино и накрая излиза....скъпо:)Така е при оптимизацията, като смяташ до десетият знак на сумата.....Глобализация, кво да го правиш......Апропо - ядзаки чака.
  • 24 Бегай

    16 0 Отговор

    До коментар #15 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    За релетата не се сетих,но 5км си е доста.Друг е въпроса ,ако мерят всяка отделна жица.
  • 25 така е

    23 10 Отговор
    Ако не ни бяха заобикаляли така при инвестициите,сега нямаше да имат проблеми.Изнесоха производство в тези диви райони уж да ги облагородят. Няма облагородяване на население живяло 1000 години в робство и мизерия в царизъм,комунизъм,путинизъм,с Янукович,Лукашенко и подобни същества.И това е държавна политика на Германия и др.държави, принуждаваща частни фирми да инвестират там.

    Коментиран от #45

  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Хайл Джндбаз

    44 0 Отговор
    Няма да е зле с Решение на Комисията на фон-дер-групенфюрер да се въведе задължителен Ленински съботник за всички евро-депутати и чиновници в евро-бюрокрацията, които да разфасоват кабелите и да свършат някава полезна работа срещу свръх-високите си заплати за нищо-правене и спрягане на глагола мотам се през седмицата!
  • 28 Бай Яни

    5 22 Отговор

    До коментар #5 от "Пич":

    Учудващо,как хората е Европа правеха автомобили когато в русия живееха все още крепостничество и непредполагаха че някъде из под краката им имало нефт.
  • 29 Хайл

    15 1 Отговор

    До коментар #2 от "честен ционист":

    Ако беше отварял някога нещо повече от врата на микровълнова, щеше да знаеш какво е ...
  • 30 Ваген

    4 12 Отговор

    До коментар #3 от "Мима":

    Ми направи си ти, нали искаш да ти е евтино ? Ако трябваше колите да се правят по стандартите от 90-те щеше един голф да ти струва 90к евро приравнено към инфлацията ама не ви се плаща. За това ще чакате.
  • 31 w201

    32 0 Отговор
    Как пишете, че кабелните снопове били евтин компонент, вие добре ли сте? Хич не са евтин компонент..
  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Немски коч

    32 0 Отговор
    Излиза, че и немците са същите идиоти като краварите, че и по-големи...
  • 34 Храбрият шивач

    15 0 Отговор

    До коментар #4 от "Бегай":

    От мен да знаеш, в един панталон има около 10 км конци, само за шиенето.

    Коментиран от #37

  • 35 Go60

    32 0 Отговор
    Тия олигофрени затвориха ороизвото си в България преди няколко години. Това са измамници те от ЕС с грантовите схеми! Работят по 5-10години без да плащат данъци, и се местят другаде! А сега ревят, като......
  • 36 ЕСовци

    20 1 Отговор
    Ми ЕСовците сами си завряха дебелия кабел и сега им остава само да се въртят за максимален кеф!
  • 37 Перко

    4 0 Отговор

    До коментар #34 от "Храбрият шивач":

    Що ми трябваше да се усъмнявам?!
  • 38 Жулиен Гаков

    29 3 Отговор
    Направете ги на пара, като еееее едно време! То май натам отиват нещата! Да спре Русия : неона , паладия, алуминия , стоманата и ще ви видя господа оберщурмфюрери как яздите магарета по улиците с надпис BMW и WV !!🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
  • 39 Трън

    14 0 Отговор
    Санкциите работят безпогрешно, питайте Байгън.
  • 40 Снежана

    4 0 Отговор
    И на мен ми трябват "кабели" .....дебели!
  • 41 Йкм

    5 1 Отговор

    До коментар #17 от "Мишу":

    Може би войната е за има санкции и Европа да започне да купува от по далече и по скъпо .Кой ли има интерес от това???
  • 42 Митов

    6 1 Отговор
    От Украйна могат да внасят само царевични кочани...
  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 мишоооо

    9 1 Отговор
    Е нали сме солидарни и се правим на ...още малко и европа ще каталяса много малко само до есен..Лошо че и ни е сме в тази лодка а америте далече и ще са добре това се казва лицимерие .както се очертава хляб горива наесен по три като цена .много хора забравиха Русия е най големия производител на азотни торове честито ,на пшеница също.а ние ще раздаваме по 40 лева на ден ,а нашите родители пенсионери ще се бият за олио
  • 45 да бе

    1 0 Отговор

    До коментар #25 от "така е":

    А тука кой ще ти работи, ромите и пенсионерите. Там имат милиони население. Налейте си в главите, че с тая демография от БГ няма да стане нищо, че и от Европа. Няма кой да произвежда, кой да потребява, няма инвестиции.
  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 Георги

    0 1 Отговор

    До коментар #11 от "Рошко":

    Тая пък глупост откъде я измисли, че нямат работа? Те едвам смогват...
  • 48 haha

    2 0 Отговор

    До коментар #13 от "незнайко":

    и не само тази статия е противоречива, а 95 % от статиите, преписват нещо даже не се мъчат да го преведат като хората... евтин компонент!!! тея има ли представа какви цени са кабелните снопове????
  • 49 Васил

    0 1 Отговор
    Затваряте ама не искахте да пратите войска или НАТО в Украйна няма по големи дебили от Германците. Всичко се връща като бумеранг как се чувствате сега?
  • 50 asas

    1 1 Отговор
    Колко ще е хубаво вече никога да не бъдат отворени завинаги затворени само спомените да останат..Защото за лошо качество плащахме много скъпо.( имам предвид особено след 2005 година).
  • 51 Кънчо

    0 0 Отговор
    Светът е пред фалит! Ако спре украинската икономика, направо ще умрем от глад! До сега проблем бяха полупроводниците, а от тук нататък проблем ще се целите проводници!