31 Март, 2022 15:15 21 609 45

Audi спира дизелите още от утре

  • audi-
  • дизел-
  • европа-
  • конвенционални двигатели

Компанията обяви решението си да прекрати продажбите на нафтови мотори в Нидерландия

Audi спира дизелите още от утре - 1

Спирането от продажба на автомобили с двигатели с вътрешно горене в Европа не е нова новина, но плановете на повечето производители предвиждат това да започне през втората половина на това десетилетие и дори от началото на следващото. Не така, обаче смятат от Audi, които обявиха, че още от утре ще спрат да продават дизелови автомобили в Нидерландия.

Audi спира дизелите още от утре

Компанията, която е част от VW Group ще премахне всички оферти за дизелови автомобили от своята гама в нидерландските представителства, считано от 1 април 2022 година. Това означава, че единствените варианти за двигател с вътрешно горене в страната ще бъдат оставени на бензиновите мотори. Към момента новината засяга само моделите на Audi и само в Нидерландия, но не е изключено скоро да видим подобни решения в други държави и от други компании от Volkswagen Group.

Audi спира дизелите още от утре

Audi обяви, че се отказва от разработката на нови двигатели с вътрешно горене, а последната кола с такъв мотор ще бъде показана през 2025 година. По план 2033 година ще е последната година в която германският бранд ще предлага автомобили с конвенционални двигатели.


Поставете оценка:
Оценка 2.7 от 58 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Павка Ф1

    64 41 Отговор
    Турбо дизеловият двигател е най-мощният двигател.

    Коментиран от #8, #39

  • 2 Феномен Д

    27 34 Отговор
    Ураааааа......
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 📌🇧🇬

    30 48 Отговор
    Ауди дизел е най доброто на пазара.
    Бедна Германия.
  • 5 Японеца

    78 56 Отговор
    Дизела е за комбайни и камиони. Нямат работа в градовете нафтови димилници! Всеки кара пушеща дизеларка с избушени егр-и и дпф-и.

    Коментиран от #30

  • 6 Emi

    50 20 Отговор
    Те едно TDI имаха дето харчи повече гориво отколкото масло...

    Коментиран от #38

  • 7 Никога не съм имал

    47 50 Отговор
    Най скапаните двигатели печки нито вървят само тракат и пушат
  • 8 Футболистчето

    24 17 Отговор

    До коментар #1 от "Павка Ф1":

    Боклуци са Павка
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Притежател

    36 13 Отговор
    Фен съм на бензина, карам бензинови коли, но според мен в момента няма по-добър дизел на пазара от V8 4.0tdi на Ауди. 3.0tdi с двете турбини също е много приличен мотор.
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Бързата писта

    33 10 Отговор
    Към фалита.
  • 15 Тоалетна хартия

    40 27 Отговор
    Най-добре, ваг да спира да произвежда коли и да се ориентира към каски!!!! Най-трошливите коли, надценени като качество, единствено цената им е велика!!!!
  • 16 Б А Й Х @ Й ‼️

    23 13 Отговор
    ФВ с литър масло на 1000км ‼️
    Да, само три нули 🤔
    Нещо по темата😀
  • 17 Пп- мафия

    23 25 Отговор
    Тия нафтови печки само за трактори, трябва да се забранят със закон
  • 18 Б А Й Х @ Й ‼️

    11 15 Отговор
    Какви са тези МАСЛОЯДИ :
    "На практика за нормален се счита разход на масло, който е 0,5% от този на бензин. Например, ако за 15 000 километра колата ви е глътнала 1200 литра бензин, то максималната допустима граница за разхода на масло е 6 литра. Това прави 0,4 литра на 1000 километра пробег. " 🤔🤔🤔
    Значи наливам 4л и до смяната на 10.000км трябва да долея още 4л 🤔
  • 19 Audito

    23 8 Отговор
    Отива си една легенда -TDI

    Коментиран от #20

  • 20 Така е!

    21 20 Отговор

    До коментар #19 от "Audito":

    Всяко начало си има и край. Един ден ще разправяме на внуците си, че за да се движат, едно време в автомобилите се е наливала една миризлива и мазна течност, наречена нафта, а при движение от ауспуха е излизал пушек.

    Ще има да им обясняваме каква "огромна" мощност от 100-200 коня сме управлявали, при положение че тогавашните автомобили ще са с четирицифрена мощност по подразбиране и ще могат ли да се зареждат по-бързо от пълненето на резервоар с бензин.

    Коментиран от #21, #26, #44

  • 21 Офф-чар

    21 8 Отговор

    До коментар #20 от "Така е!":

    Аз ще си скрия мая дизел в плевнята на село и ще го покрия със сено. Един ден, като го намерят внуците, ще струва милиони!

    Коментиран от #22

  • 22 Сигурно е така

    17 1 Отговор

    До коментар #21 от "Офф-чар":

    Предполагам караш golf единичка дизел?

    Не бъди толкова скромен! Може и милиард да струва!

    Коментиран от #23

  • 23 Офф-чар

    8 4 Отговор

    До коментар #22 от "Сигурно е така":

    Ми не. Моя дизел е с обем 2.7 л. Има турбо, интеркулър, и електронна роторна помпа.Чугунен блок, чугунена глава, долен разпределителен вал и повдигачи. Няма ДПФ, катализатор и ЕГР - фабрично!

    Коментиран от #27

  • 24 Козирог

    15 7 Отговор
    Че ги спрат като се келяви двигателите...
  • 25 Иван

    9 3 Отговор
    Ако не притежавате петролен кладенец, тази новина не би трябвало да ви обезпокоява толкова... Обаче чета коментарите и не знам :D А иначе - ваште печки никой няма да ги пипа, спете спокойно.
  • 26 Дзверо

    11 1 Отговор

    До коментар #20 от "Така е!":

    За съжаление няма да е на внуците, а на пра пра внуците.

    Коментиран от #28

  • 27 Дърт

    5 1 Отговор

    До коментар #23 от "Офф-чар":

    Само от любопитство mercedes ли е?
  • 28 Така е!

    9 0 Отговор

    До коментар #26 от "Дзверо":

    Абе то и сега продължават да се движат магарешки каручки, но 90% от децата не са виждали магаре на живо.
  • 29 Дянков

    1 7 Отговор
    Няма вече шашави руснаци да ги копуват карай те си ги вие .
  • 30 Джапоне

    6 3 Отговор

    До коментар #5 от "Японеца":

    Не е всеки,Китаец,има хора,които си потдържат колите в топ състояние,включително ДПФ,ЕГР и т.н.
  • 31 Към разбирачите

    12 8 Отговор
    Гледам тука яко храна по ВАГ и колко са били трошливи, но съм сигурен, че нито един с такъв коментар не е имал чисто нов ВАГ. От 2018 карам VW Passat Alltrack нов и съм минал до тук 190 000км без никакви сервизи освен регулярното обслужване. Колата е с фул екстри и е перфектна. Две забележки имам за тези км по нашите пътища някои пластмаси вътре се чуват вече, и обезшумяването при висока скорост не е добро, като второто го сравнявам със MB W212, който имах преди това.

    Коментиран от #33

  • 32 Само Нафта

    13 4 Отговор
    В близките поне 20г (за бг може и повече) дизелите ще си бъдат част автомобилния свят.
  • 33 smeh

    7 1 Отговор

    До коментар #31 от "Към разбирачите":

    Сложи си допълнителна шумоизолация на багажника и задните панели и няма да си познаеш колата. На всички ВАГ комбита, в т.ч. и Ауди, шума идва основно отзад. При седаните такъв проблем няма.
  • 34 Абе,

    3 2 Отговор
    Факти,защо ограничавате коментарите под пасквила с нациста виталий от укро посолството ?!
  • 35 пеци

    4 8 Отговор
    дизеларките са най-икономичните и следователно най-чистите двигатели
  • 36 сова

    3 3 Отговор
    Всички немски производители могат спокойно да спират изцяло каквито и да е автомобили.
  • 37 Димо

    4 5 Отговор
    Глупаци и наглеци ,които искат да си захвърлим колите и да се насочим само към електрички. Ама доникъде не може да стигне батерията ,особено в София. Всеки ден зареждане и баснословни сметки за ток. Това ни чака ,надявам се, в по-далечно бъдеще нас ,българите.
  • 38 Нико

    3 2 Отговор

    До коментар #6 от "Emi":

    Те имаха едно дето пишеше 3 литра отзад че харчило не са уточнени масло или нафта
  • 39 Ванката

    5 3 Отговор

    До коментар #1 от "Павка Ф1":

    Дизел бегачка нема!
  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Еколог

    2 2 Отговор
    Даааа.. Спираме дизелите, за да има нафта за корабите, с които ще караме екологично чисто гориво (газ) от Австралия и САЩ!
  • 42 Big

    2 0 Отговор
    Идиоти
  • 43 привърженик на редови двигатели

    1 0 Отговор
    Е как да не изпитвам носталгия по 2.9 ТDI на мерцедес като това нещо съм го имал и в личния си автомобил и в Микробуса (просто не помня да съм ходил в сервиз за ремонт) . Не така стоят нещата днес за съжаление обаче като няма да конкретизирам модел и марка .
  • 44 Цецо

    0 0 Отговор

    До коментар #20 от "Така е!":

    Не знам на кой свят живееш :D
  • 45 Спартак

    0 0 Отговор
    Имам Голф 6 от 2011г. нов 1.6ТДИ маслото не го пипа и капка сменям го на 20000км 5в30 , ЕГР ДПФ налични не пуши на 140000 е досега без грижи .