Last news in Fakti

23 Април, 2022 13:00 6 687 14

Тествахме най-универсалното BMW… или пък не съвсем?

  • bmw-
  • x3-
  • x3m-
  • x3 30d
Тествахме най-универсалното BMW… или пък не съвсем? - 1

Пазарът на нови автомобили в момента е препълнен с всякакви предложения, които да удовлетворят всеки вкус, независимо от това какво точно иска човек. Въпреки това, да намериш кола, която да пасне на всичките ти нужди е трудно и почти винаги трябва да се направи компромис с нещо. В днешния тест ще ви представим един автомобил, който според нас пасва на всеки, независимо дали той е младеж, който търси готина кола, за да се покаже пред приятели, семейство, което току-що се е увеличило с един член или пък някой който просто търси нова кола, за да се вози комфортно. В днешния тест ще ви представим обновеното BMW X3 с 3.0-литров дизелов двигател.

Екстериор

Третото поколение BMW X3 се появи на пазара през 2017 година, a през изминалото лято „баварците“ представиха фейслифта, който да задържи модела още няколко години на пазара. Предната броня е с изцяло променен дизайн с по-резки и линейни форми, които в зависимост от изпълнението, което получите се отличават с различни отвори. „Бъбреците“ също следват тази тенденция и са с по-квадратна форма за разлика от овалните решетки при екземплярите преди фейслифта. Фаровете също са нови със специфични дневни светлини и възможност за ъпгрейд до такива с лазерна функция и обсег до 650 метра. Серийно моделът пристига с LED светлини, а опционални са матричните LED фарове.

Другата новост, която издава фейслифта на Х3 са стоповете, които получават интересна 3D графика, благодарение на издадена част в тях. Отново при М изпълненията получавате задна броня с по-ясно обособен дифузьор и големи накрайници на ауспусите, които освен, че ни изненадаха с това, че са истински, също така ни изненадаха и с диаметъра на тръбата, която влиза в тях. Няма как да не отбележим и Frozen Deep Gray цвета с който беше оборудвана нашата кола, който е опционален, но според нас стои много добре на конкретния автомобил.

Интериор

Единствената по-видима промяна в интериора е при дисплеите, като този на централната конзола е заменен с изцяло нов по-голям 12.3-инчов екран, докато този пред водача ни е познат от други модели на BMW с типичните за марката графики. Отново в зависимост от желанията на клиента, колата може да бъде поръчана с различни декорации по таблото, различен волан и седалки. При тестовата кола седалките и воланът бяха част от М пакета с по-спортна насоченост, което не повлиява на комфорта при шофиране, а дори предлага много добра странична опора и разбира се, по-добра визия.

Материалите, типично за BMW са на високо ниво, а мястото в салона е достатъчно, както отпред за водача и пътника до него, така и на задните седалки. При определени компромиси с мястото за рамената и краката, на втория ред седалки дори могат да стоят и трима човека. Багажника е с обем от 550 литра, което за феновете на статистиката е идентично с това при преките конкуренти от Mercedes и Audi.

Двигател и ходови характеристики

Може би универсалността с която започнахме в началото се дължи както на порасналото на размери Х3, което вече е по-голямо от първото Х5, така и на двигателя, който тествахме ние. Това е 3.0-литровя дизелов шестак с 286 конски сили и максимален въртящ момент от 650 нютон метра. Той е подпомаган от 48-волтова хибридна система, която честно да си признаем помага единствено на европейските власти да допуснат продажбата на колата на територията на ЕС. Трансмисията е добре познатата разработка на ZF с осем предавки, която се слави с перфектно поведение при всякакви условия и надеждност при предишните поколения. Тук също не изневерява на стила си.

В гамата на X3 може да открием всичко от 2.0-литров дизелов двигател със задно задвижване до 3.0-литров бензинов агрегат с 510 конски сили при чистокръвните М модели. Ние, обаче, ще се спрем на 3.0-литровият дизел с 286 конски сили, който тествахме и който поне според нас е златната среда при Х3. В комбинация с различните режими на шофиране – Eco, Comfort и Sport, които променят чувствителността на педала на газта, волана, окачването и дори звука в интериора, X3 може да задоволи различните вкусове.

Ще пропуснем Eco режима, който сам по себе си говори за своята функция и буквално „убива“ поведението на колата до такава степен, че да се чудите защо изобщо има отделен бутон за него и ще разгледаме подробно Comfort и Sport режима.

В режим Sport, колата втърдява окачването, прави педала на газта по-чувствителен, подсилва звука от ауспуха, който се чува от колоните, втърдява волана и променя графиките на дисплея в червен цвят. Също така имате възможността да поставите скоростната кутия в спортен режим, където двигателят бива „изцеждан“ до червените зони на оборотомера, където дизеловият мотор всъщност не дава най-доброто от себе си. Честно да си признаем смяната на предавките в нормален режим дава по-добро усещане за ускорение, тъй като държи двигателят в работните му обороти и създава усещане за непрекъсната мощност.

Като заговорихме за ускорение, то отнема 5.7 секунди от 0 до 100км/ч, което макар и да не е най-бързото в класа, все пак е много добро за „джип“, който тежи почти 2 тона. Всъщност това не е единственият параметър по който този „джип“ не се чувства тежък. Типично за BMW, колата се представя много добре в завои и при спортен режим на окачването се накланя минимално.

Режимът Comfort е този в който прекарахме най-много време. Поведението на колата е напълно подходящо за ежедневно шофиране, независимо дали се намирате в града или извън него. Педалът на газта е точно толкова отзивчив, че да ускори бързо, но плавно и да впрегне в сила всичкия въртящ момент при изненадващ кикдаун. Окачването е перфектно за нашите пътища, а в комбинацията с широките 19-ки, кросоувърът стъпва добре на пътя и не се плаши от неравностите на всеки метър.

Цена

Стигаме и до мястото, където Х3 поставя под голям въпрос дали е подходящата кола за всеки, а именно цената. Базово X3 sDrive 18d с 2.0-литров дизелов двигател и задно задвижване ще ви струва минимум 91 100 лева., докато екземпляр като този който тествахме ние започва от 112 600 лева, а с добавянето на различни екстри и „глезотии“, то тази цена може да нарасне сериозно. Ако заложите на някой от по-големите бензинови или дизелови двигатели, то лесно може да се разделите с над 150 хиляди лева.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 20 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Komapak

    4 9 Отговор
    Добра е цената🤔
  • 2 jap

    13 11 Отговор
    Eдин приятел има Х3 модел от 2018-та 3.0d.Двигателя има голям въртящ момент и тягата се усеща в целия диапазон на оборотите а скоростната кутия сортира предавките без изобщо да се усеща кога превключва.Окачването обаче е доста некомфортно а избара на настроиките практически е между твърдо и по-твърдо.Седалките са удобни но пространството в купето е малко а тавана доста нисък като за SUV.За цената от близо 64000лв която той плати за това ВМW аз бих предпочел нов японски SUV в същия клас макари по оскъдно оборудван.

    Коментиран от #3, #4, #5

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Фенн

    22 14 Отговор

    До коментар #2 от "jap":

    Кой японски suv е в (този клас) на BMW 😂❓
    И да струва 64000 лв?
    Хора който цял живот правят компромиси и не знаят какво е Радоста от Шофиране‼️

    Коментиран от #8, #9

  • 5 факт

    12 4 Отговор

    До коментар #2 от "jap":

    Тяга е научно/технически термин описващ реактивната струя на самолетен двигател.Няма как двг да създава тяга.

    Коментиран от #10

  • 6 бмв имаха Бъбреци преди 20 години

    6 2 Отговор
    Авторе пишеш „Бъбреците“ ама аз бъбреци не виждам. Виждам една обикновенна цяла решетка почти същата както на Шкода и Киа
  • 7 9876

    10 9 Отговор
    Хубаво е че пишем позитивни неща че после вносителя да не се сърди пак, но колкото и да го хвалим на думи всички знаят какъв тотален боклук е в действителност
  • 8 jap

    6 9 Отговор

    До коментар #4 от "Фенн":

    HONDA CR-V и ТOYOTA RAV-4 са в класа на BMW Х3 а 64000лв са много пари за употребяван SUV на близо 4г.

    Коментиран от #12

  • 9 Сериозно ли

    7 1 Отговор

    До коментар #4 от "Фенн":

    А какво е жива тяга?Чувал съм,че с такава се задвижват каруците и ще ми е интересно да науча връзката с реактивния двигател.
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Дид

    2 1 Отговор
    Прекрасен автомобил! По стръмни и с много завой планински пътища, режима СПОРТ променя усещането и поведението на колата, драстично. Единствените и реални конкуренти са Мерцедес, Ауди, Ягуар и може би Ровери-те. По-добрият двигател е 3.0 4.0М дизел. Тогава има истинско удоволствие от шофиране …. не просто придвижване от т.А до т.Б.
  • 12 ДиД

    2 2 Отговор

    До коментар #8 от "jap":

    Няма японски автомобил който може да се сравни с Х3 3.0d. по нито един показател. Японците правят автомобили за придвижване, сигурно, икономично и надеждно. Х3 е няколко класи отгоре като прибавя лукс, комфорт, удоволствие при шофиране.
  • 13 До 8

    2 0 Отговор
    Много си в грешка. В класа са на Х2, защото са с по 30 см., по-къси от Х3, което е страшно много за клас автомобили.
  • 14 разбирач

    0 0 Отговор
    след 5 години цената му ще е на 30% от нов