8 Юни, 2022 14:25 10 241 20

Бронираният автомобил Рила 8x8 ще се произвежда в Бургас

  • рила 8х8-
  • international armored group-
  • бургас-
  • брониран автомобил

International Armored Group ще произвежда у нас поне две модификации на най-новия си брониран автомобил

Бронираният автомобил Рила 8x8 ще се произвежда в Бургас - 1
Рила 4x4

Световният производител International Armored Group представи за първи път в България новата си бойна машина за пехотата Рила 8x8. Това се случи на изложението за отбранителна техника и услуги Хемус 2022, което се проведе в началото на юни в Пловдив.

Бронираният автомобил се предлага в няколко конфигурации, като първите две са обозначени с индекси А и Б. Според думите на производителите, машините са от ново поколение, с изключителни технически и тактически характеристики, които могат да се надграждат.

Силно защитеният модулен корпус на автомобила представлява многофункционална платформа, в която могат да се интегрират различни видове оборудване за нуждите на армията. Рила 8x8 разполага с отлични балистични защити по стандартите на НАТО - STANAG 4569 и с ниво 4 на бронята.

Всички конфигурации на Рила 8x8 са с независимо окачване, което им дава възможност за бързо и безпроблемно придвижване по неравни терени. Автомобилите се задвижват от турбодизелов двигател, позволяващ достигане до скорост от 100 км/ч. С един резервоар могат да се изминат не по малко от 700 км.

Брутното тегло на Рила 8x8 Б, демонстрирана на изложението Хемус, е 26 тона, а на Рила 8x8 А - 27 тона. Автомобилите преодоляват наклон при изкачване 60% и страничен наклон 30%. Конструирани са с автоматична трансмисия и двустепенна раздатъчна кутия. И двете модификации работят с 24V електрическа система със 180 Ah батерия и 28V 90 Ah алтернатор.

Бронираният автомобил Рила 8x8 ще се произвежда в Бургас
Рила 8х8

В салона има интегриран дисплей за управление на електрониката, а в случай на пожар автомобилите са подсигурени с система за автоматично гасене. Рила 8x8 побира до единадесет души екипаж, като машините са проектирани така, че да осигурят безопасно пътуване. Преносими са с железопътен, морски и въздушен транспорт. Освен РИЛА 8х8 Б, на изложението Хемус 2022 International Armored Group представя и тактическото превозно средство Рила 4x4 MRAP и бронетранспортьора Jaws.

Рила 4x4 MRAP (Mine-Resistant Ambush Protected) е сред първите бронирани автомобили, тествани в България по стандартите на НАТО, съвместно с нидерландската сертифицираща лаборатория TNO. Проведените изпитания на превозното средство на „Централен артилерийски полигон – МО“ до с. Змеево са по стандарт NATO STANAG 4569 – ниво 4a и 4b за защита от взрив 10 кг. тротил и страничен взрив 50 кг. тротил.

След изпитанията става ясно, че Рила 4х4 MRAP отговаря на всички изисквания на НАТО. Бронираният автомобил може да бъде надграден с полицейско или военно оборудване на купола, включително с въртящ се на 360° модул с оръжие, автоматична оръжейна станция с дистанционно управление, системи за термовизионни камери за наблюдение, гранатомети, затъмняващи светлини и много други. Рила 4х4 MRAP работи с 24V електрическа система и има възможност за независимо окачване. Побира екипаж от 10 души.

Бронираният автомобил Рила 8x8 ще се произвежда в Бургас
xtreme

Бронетранспортьорът Jaws се предлага в различни конфигурации, с дизелов или бензинов двигател, с автоматична или ръчна трансмисия, с ляв или с десен волан. Оборудван е със система за интелигентно 4х4 задвижване. Окачването е пригодено и за офроуд терени. Автомобилът може да се надгради с военно оборудване - с брониран купол и оръжейна система, както и с балистична и минна защита. Позволява лесна поддръжка и ремонт. Побира 8 души.

Най-интересното е, че различните конфигурации на Рила 8x8, както и други модели бронирани автомобили на IAG, ще се произвеждат и в България. В края на април компанията обяви, че ще инвестира най-малко 20 милиона лева в завод в Индустриална зона - Бургас, на площ от 150 000 кв. м., с над 300 служители, като се очаква основното производствено хале да е завършено през 2024 година. Преди това IAG ще стартира програми за практическо обучение на специалисти.

IAG е сред световните лидери в отбранителния сектор, с портфолио от над 150 модела бронирани автомобили, включително за организации като ООН, НАТО, страни от ЕС. Компанията има производствени бази и в САЩ, ОАЕ и Турция, както и филиали в още редица държави. Голяма част от машините на IAG имат най-високо ниво на балистична сертификация BRV 2009 VR7, както и NATO STANAG 4569. Основател и собственик на IAG е д-р Антон Стефов.


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 42 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 тракторен завод

    31 59 Отговор
    като го гледам и за оране не става тва нещо

    Коментиран от #8

  • 2 Теле

    29 38 Отговор
    Я нова уазка
  • 3 смех

    33 38 Отговор
    а стелт бомбардировач Пирин когда друзя?
  • 4 Матрософ

    57 42 Отговор
    Най-сетне нещо съвременно и по-добро от руските таралясници,
    ковчези.

    Коментиран от #12

  • 5 КАТО ГЛЕДАМ

    30 26 Отговор
    Коментарите тук мога да кажа.Те пък съветските раждясали гробници много хубави.

    Коментиран от #9

  • 6 БЛЯ БЛЯ

    12 29 Отговор
    КОШМАР.
  • 7 Някойси

    43 6 Отговор
    Не разбирам, защо Ганьо трябва да храни всичко, което види. Гледам коментарите под статията, Ганьо пак хленчи, както и за всяка дуга новина. Не разбирам какво печелите като си чешете езиците...

    Коментиран от #10

  • 8 Някойси

    23 6 Отговор

    До коментар #1 от "тракторен завод":

    На какво е базирана експертизата ти по тази тема? Целта на машините не е да орат...
  • 9 Да ги пратят на

    16 16 Отговор

    До коментар #5 от "КАТО ГЛЕДАМ":

    укронацистите да ги пробват и ако оживеят занчи са добри,ако ли не,да отварят направо на ново Кремиковци и укронацистката техника вместо за ремонт там за претопяване и от това ще печелим поне.За това освен против градски демонстарлций за друго едва ли става.С тези прави странични бордове направо ще се унищожава за нула време и ако защитава от осколки,то от една по-голяма противотанкова пушка дори от ВСВ едва ли ще оцелее.
  • 10 Ракета Пейтриът

    22 1 Отговор

    До коментар #7 от "Някойси":

    Просто днешният гланьовец се е оженчил. Някогашните барем казваха: Тарикат мъж не цъpка
  • 11 Нещо май

    18 9 Отговор
    Като чета половинчато дадените характеристики на тая машина то излиза, че БТР-60ПБ-МД1 явно го превъзхожда. За тия които ще "ревнат" веднага им казвам, че този модел е стандартизиран у нас по НАТО, със сменени два двигатела ГАЗ с НАТОвски такъв и че може да плува/преодолява водни препатствия. Не може да лети ! :)) Всичките му бойни характеристики/възможности са по добри, но нали !? :))

    Коментиран от #17

  • 12 Ти сериозно ли

    21 18 Отговор

    До коментар #4 от "Матрософ":

    Запознай се с характеристиките на произвежданите в Русия машини от тоя клас и тогава пиши. За добро или лошо превъзхождат това нещо в пъти. Сигурен съм, че и в ценово отношение са по добре !
  • 13 Да да

    13 6 Отговор
    Година и половина карах Ме Хе демек самоходна минохвъргачка,много по-стара и евтина.Ще го скъсам това чучело на олл терен.
  • 14 Става

    5 5 Отговор
    За зомбита
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Бaй Paктap

    23 11 Отговор
    Бълг. фaтмaци не могат да поддържат и ремонтират руските прости и дypaкo-устойчиви джипки, та сега щели да сглобяват и "произвеждат" от зад-океански части некакви прехвалени тенекета от некакъв канадски ДС-нeлeгaл и "д-р" по доставки на части?! И за какво са ни тия луксозни "играчки за фaтмaци"?! За да потушават демонстрациите и бунтовете на мародерстваните бълг. данъкопладци, ли?! И пак ли ще платиме в предплата 3 млрд. без гаранции за доставка в неопределено бъдеще - като Ф-16-китe?!
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 ДУЛО от Рода ДУЛО

    1 0 Отговор
    Интересни са мрежите от страни някой може ли да обясни дали са електро защита и от какво? ако са защото тогава това може да е стелт страшилище на терен ... бг има стелт технологи за мрежи и покрития ама дали са вградени тук ми е въпросът?
  • 19 Бравооо

    4 1 Отговор
    Дай боже наистина да започнем нещо да произвеждаме и за армията и за продан! Винаги сме били добри във военното производство! Защо ли го съсипахме? Видя се, че без нас Украйна щеше да я няма! Малко през задния двор, но все пак е нещо!
  • 20 кольо

    2 0 Отговор
    Най-сетне добра новина и за армията не и за ВПКто ни. И двете машини са минали сертифициране по стандартите STANAG на НАТО, което е гаранция за качество. А ИАГ е отдавна утвърдена в тая ниша фирма. Никой в света не си дава парите за боклуци, аа фирма със заводи в 5 страни е повече от добра атестация!Някой тук спомена БТР 82. Вие виждали ли сте накацалите руски и съветски войници върху различните БТР и БМПта? Е идвало ли вие на ум защо са от вън а не вътре в машините? Е, точно зароди това, че не гарантират никаква защита на екипажите, както го виждаме и в Украйна в момента.
    Троловете ще си скъсат шортите от мъка, че късаме със съветското и руско оръжие - е така е! Видяхме го колко струва!