Last news in Fakti

9 Юни, 2001 00:00 3 085 0

Магистралният конкистадор

  • freightliner coronado-
  • coronado

Преди столетия името на испанския конкистадор Коронадо задълго остава в спомените на населението на тогавашна Северна Америка. Не само защото той е първият европеец, който прекосява от край до край континента, а и защото по пътя си раздава здрав пердах на тези с желание да му пречат. С подобни смели амбиции и явен стремеж за успех са подходили и конструкторите на Freightliner Coronado. Самото название показва, че компромиси няма да бъдат правени с нищо и никого. Но и едва ли някой, който има щастието да съзре хромирания мастодонт ще изгаря от непреодолимо желание да се изпречи на пътя му.

В действителност влекачът изглежда повече от впечатляващо. Малкият ви син определено може да ви зададе въпроса, дали това возило е от тази планета. Масивната предница е с размерите на малко футболно игрище. Импресията се подсилва допълнително от голямата няколко квадратни метра хромирана радиаторна решетка. Като цяло хромът не е спестяван при разкрасяването на американския мачо. С подобно покритие са изработени и отворите за охлаждащия въздух отстрани на двигателя. Двата гигантски ауспуха пък събуждат доста по-силни чувства от респект. Всъщност те просто си пасват добре с двата огромни резервоара за дизелово гориво, изработени от алуминий. Техният скромен обем е само за 1060 литра. Стъпенките, които отвеждат във вътрешността на гиганта също са покрити с лекия метал. На слънчева светлина цялото това метално съзвучие придава на тежкотоварния шампион вид на средновековен рицар в пълния си боен блясък.

Сполучливо определение за Coronado би било и това, че той представлява апартамент на колела. Нашенските шофьори биха завидели и на половината от параметрите само на "спалното помещение". В дълбочина то достига до два метра. Обзавеждането вътре би взело ума дори на голяма част от хората, които живеят в собственото си жилище, а не на колела. Луксозното оборудване в кабината включва удобно голямо легло с множество мултифункционални шкафчета по него. Тръгвайки на път, запасяването със стабилно количество екипировка явно не е проблем за възможностите на Coronado. Не по-малко впечатляваща е сгъваемата маса със стол. Баровската обстановка се допълва от глезотии като телевизор, видеорекордер и... микровълнова печка.

Голямото удоволствие и за най-уравновесените шофьори обаче настъпва, когато се разполажат на предназначената за тях седалка. Арматурното табло спокойно може да мине за по-малък брат на използваното в оборудването на Boing 747 например. Скъпото дърво също е намерило трайно и сериозно присъствие в шикозния интериор на Coronado. С копчетата, разположени на таблото се командват включително автоматичните скорости с тринайсет степени. Ако някой си мисли, че на тежкотоварния гранд са му спестени и екстри като борд-компютър и маниашки стереопакет, значи е изпаднал в дълбоко заблуждение. Въпреки гигантските параметри на Coronado е възможно като допълнително подсигуряване безопасността на шофьора да се монтират и въздушни възглавници.

И за лаиците в областта на автомобилмите технологии е повече от ясно, че сърцето на гигантския мастодонт трябва да е повече от издръжливо. Дъщерната фирма на Daimler-Chrysler от Детройт се е погрижила за това. Работният обем на създадения от нея двигател е 12.7 литра. Мощността е 500 к.с., а максималният въртящ момент 2237 Нм при 1200/мин. Всяко друго решение пък би било компромис с шеметното бъдеще на Freightliner Coronado.

Станислав Гавазов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА