Last news in Fakti

25 Октомври, 2022 10:05 3 366 17

Toyota представи „електрическата Corolla”

  • toyota-
  • corolla-
  • bz3-
  • bz4x

Вторият електрически модел на японците дебютира в Китай

Toyota представи „електрическата Corolla” - 1

След десетки разсекретени патентни снимки, Toyota най-после представи втория електрически модел в своята гама – bZ3. Колата е разработена за едно BYD и FAW Toyota и към момента ще се подвизава единствено в Китай, където и дебютира по-рано днес. Моделът се придържа към стайлинга на другия електрически модел в гамата на японците – bZ4X, но с по-компактни размери, което бързо я превърна в еквивалент на конвенционалната Corolla, която познаваме.

Купето на колата успешно съчетава острите линии със заоблени форми, които позволяват изключително нисък коефициент от 0.218. Фаровете са свързани с тънка светеща лента, подобно на стоповете, както знаем от предходни кадри на автомобила. Към момента от Toyota са доста пестеливи на тема снимки и виждаме едва 5 кадъра, два от които на интериора.

Там се крие така наречената “Digital Island” инфотеймънт конфигурация с малък екран пред водача и голям портретно ориентиран дисплей в средата на таблото. На централата конзола пък е поставен джойстик с който се контролират повечето неща по колата.

По отношение на задвижването, японците също не споделят особено и засега знаем, че колата ще може да изминава около 600 километра според китайските стандарти за измерване. От Toyota не споделят капацитета на батерията, но казват, че тя ще запази 90% от него след 10 години. Според по-ранна информация, колата ще се предлага с два варианта на задвижване и съответно 178 конски сили или 238 конски сили.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 11 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Перник

    10 20 Отговор
    Стига с тия японски тролеи, дайте нещо за TDI
  • 2 Пак ли рекламни статии

    6 15 Отговор
    А защо не напишете, че тези дни toyota се е отказала от собствената си електрическа платформа, защото била страшно технологично изостанала спрямо Тесла и никога нямало да може да излезе на печалба - основната причина поради която от toyota се опитваха да отлагат електрификацията - търсенето на бърза краткосрочна печалба без мисъл за бъдещето на компанията. Ден да мине друг да дойде.

    Сега не стига че бяха безвъзвратно изостанали, ами и започват всичко от нулата и вече няма да има и помен от онези 30 модела които щяха да правят на тази платформа. Добре, че е отложиха евро 7, за да има какво да продават след няколко години.

    Коментиран от #3

  • 3 авто фен

    13 3 Отговор

    До коментар #2 от "Пак ли рекламни статии":

    Какви глупости пишеш? Вече започват да произвеждат Краун, тоози BZ3 започват да продават и така както са казали. Иначе Тойота е най-далновидната компания! И днес са компанията , разполагаща с най-м ного съвременни системи за задвижване. Като започнеш от най-модерните бензинови двигатели с коефициент на термична ефективност 40%, минеш през най-ефективните и доказани хибриди, оттам отидеш към електрически автомобили,които представят, а разработват революционните твърдотелни батерии,които минават тестове, за да не се подпалват като някоя Тесла, която няма такава технология. Оттам Тоота предлага и най-добрите работещи, в продажба водородни хибриди. Какво предлага Тесла освен ел.автомобили. Как ще ги продава в Африка, Индия, Бразилия, Азия, където няма такава инфраструтура. Какво мисли Тесла,като залагат на една единствена технология.

    Коментиран от #4

  • 4 Очевидно е!

    3 9 Отговор

    До коментар #3 от "авто фен":

    Е колко трябва да си сляп, за да не видиш колко са недалновидни? Продължават да повтарят като развален грамофон че за електромобилите няма да търсене, въпреки че продажбите им почти се удвояват всяка изминала година.

    А това за отказването от платформите за електромобили защото са морално остарели, не са мои думи, а на шефовете на toyota. Ако те самите го твърдят, само заблуден фен може да твърди обратното и да си мисли, че шефовете на Тойота са се объркали да признаят, че производството на Тесла е светлинни години напред и с остарялата си платформа никога няма да излязат на печалба.

    Точно това 3в1 което всъщност е 8в1 на една и съща платформа ще им изяде главите.

    Коментиран от #5

  • 5 авто фен

    8 3 Отговор

    До коментар #4 от "Очевидно е!":

    Абсолютно несвързани приказки. Не съм чел какво са казали шефовете на Тойота, но действията говорят за друго. Платформите работят, колите се продават на тези платформи. ПО отношение какво говорят за търсенето на ел.автомобили. Търсенето на ел.автомобили е концентрирано единствено в Европа и Китай! Ти знаеш колко още световен пазар има. Какво ще продава Тесла в половин Азия и цяла Африка? Какво ще продава Тесла в Южна Америка? Нищо,разбира се. Затова Тесла е недалновидна, защото светът и продажбите на автомобили се развиват съвсем различно и нееднозначно и една далновидна компания трябва да има различни технологии за да задоволи различно търсене на различни пазари. Затова Тойота е далновидна, а Тесла не.

    Коментиран от #6, #7

  • 6 Давновидност

    4 8 Отговор

    До коментар #5 от "авто фен":

    Май обърка значението на думата далновидност. Да си далновиден означава да мислиш за години напред и за развитието на областта в която оперираш. Синоним е визионерство.

    Май бъркаш визионерството с меркантилност и печалба на всяка цена. Toyota чакаше електромобилите да станат печеливши за да се включи и тя. Само че за да получиш, трябва да дадеш.

    Тесла даде милиарди за разработка на технологии, заводи и вериги за доставки. toyota от друга страна си спести тези разходи, за да се окаже че когато започнаха да произвеждат електромобили понеже видяха, че тесла печели от продаден автомобил 10 пъти повече от тях и очите им светнаха, то никой не иска да им достави батерии за скромните 10 хиляди автомобила годишно и се наложи да ги произвеждат с батерии от два различни доставчика. На всичко отгоре едните батерии не искат да се зареждат при отрицателни температури.

    На това ли му казваш далновидност? Да знаят, че светът преминава към електромобили, но те да не се интересуват от 80% от пазара, а да разчитат да продават на останалите 20% в страните от третия свят. А не се ли сещаш че там ще бъдат изнесени всички производствени мощности за ДВГ на всички автомобилни компании и ще се надпреварват кой да продава по-евтини модели с остаряла технология и изостанали части, а няма да са само toyota?
  • 7 И между другото

    3 8 Отговор

    До коментар #5 от "авто фен":

    Далновидната компания не гледа в миналото какво се е търсило и не се опитва да задоволява търсенето в сегашните пазари.

    Тесла създаде един изцяло нов пазар. Изцяло своя пазарна ниша и накара останалите да се съобразяват с нея и да я гонят, опитвайки се да я настигнат в нейната игра. Toyota до скоро отказваше да се включи, но беше принудина. Сега играе по правилата на Тесла. Кой казваш бил далновидния.
  • 8 Така е

    5 2 Отговор
    Много хора по планетата Земя, ако трябва ще почакат, но ще си купят електомобил от Тойота.Те знаят, че когато Тойота прави нещо, е по високите критерии на марката.
    Всъщност минала седмица влязох в магазин на Тойота.Беше изложена и елджипката.
    А Тесла не се продава.
    Кой, каквото иска ще прави и купува, и истерично редене на думи в огромно количество нищо няма да промени.
    Чудя се нещо.Таксиджиите са пресметливи, но не съм видял електромобил такси.Нов елМеган за 69000лв е добро предложение.А купуват хибриди за 50х и повече.

    Коментиран от #9, #10, #13

  • 9 Точно така е

    0 6 Отговор

    До коментар #8 от "Така е":

    На планетата няма нито едно електрическо такси камо ли пък това такси да е с марка тесла.

    Електромобилите в никакъв случай не стават за таксита, само хибридите.

    Така е и така ще бъде! Да живея toyota за да има таксита. 99% от такситата са toyota защото toyota е най-качествения автомобил на света, а таксиджиите са най-интелигентните хора на света и знаят какво да изберат!
  • 10 Най-качествените електромобили са toyota

    1 5 Отговор

    До коментар #8 от "Така е":

    Хората ако трябва и пет години ще изчакат за електромобил toyota на който му падат колелата и не може да зарежда при отрицателни температури, какво са пет години за феновете! Ако трябва и 10-15 години ще изчакаме.

    Коментиран от #11

  • 11 Владо

    6 2 Отговор

    До коментар #10 от "Най-качествените електромобили са toyota":

    Няма регистрирани случаи с паднали колела на Тойота.Имало е съмнение за такава възможност. Схвана ли разликата или имаш нужда да ти се повтори няколко пъти.

    Коментиран от #14

  • 12 Така е

    4 1 Отговор
    Някой пак се е впуснал обширни обяснения и в изопачаване на казаното за пореден път.Елементарни,балкански похвати.
    Развинтена фантазия.Вероятно някакви вътрешни гласове на дрън-дрън участника, допълват и разширяват информацията, която пишем във форума.

    Коментиран от #15

  • 13 Милен

    2 4 Отговор

    До коментар #8 от "Така е":

    Това че ти не си видял електрическо такси означава , че няма такова......в твоето селце. :)
    Аз пък съм видял множество такива и то от марката Тесла, ма няма да ти кажа къде :)
    Ще те оставя да си залупен селянин, защото така ми е забавно :) А,.... да ти кажа, че и доставчици на пакети от най голямата фирма в света доставят пакети с ел. камиончета, но пак няма да ти кажа коя е тази фирма, щото у ваше село я няма,.....хахаха
  • 14 Разбира се че няма да чуеш

    2 3 Отговор

    До коментар #11 от "Владо":

    За колко от десетките запалени порше тайкан със самозапалващите се батерии на LG си чувал? А да си чул че са им сменили гаранционно батериите на повечето от половината продадени автомобили, заради проблеми?

    Много ми е чудно, дори да няма паднало нито едно колело, как един таксиметров шофьор ще си изкарва хляба ако му забранят да кара автомобила, защото няма паднали колела, понеже им е забранено да ги карат.

    А другия факт, който е оповестен лично от toyota - че е невъзможно батерията да се зарежда на бързо зарядно при отрицателни температури?

    Как си представяте това такси зимно време?

    И тук не говорим за две забравени накладки от 3 милиона произведени електромобила, като вероятността да ти се падне такъв автомобил е като да спечелиш шестица от тотото. Тук говорим за проблеми при 100% от произведените автомобили. Купил ли си го със сигурност имаш такъв проблем с колелата. Със зареждането е 50 на 50 в зависимост от кои батерии са ти се паднали, защото единият модел се произвежда с батерии от двама доставчика, единствените които са се съгласили да дадат на toyota батерии за по 5000 електромобила. Други желаещи няма, а иначе слушаме как сами си произвеждали батерии и имали най-много патенти.

    Ама патентите не могат да минат и един километър с едно зареждане, батерии трябват.

    Нещо по фактите ще коментирате ли, или само мен отново?

    Кой от изброените факти не е верен или е изопачен?
  • 15 Значи не било така?

    1 1 Отговор

    До коментар #12 от "Така е":

    Няма какво да кажеш срещу фактите, нали?

    Това ли са високите критерии за качество на toyota за които говориш? Това ли ще чакат клиентите с нетърпение?

    А ще направиш ли коментар на твърденията на шефовете на toyota, че настоящата им платформа за електромобили за нищо не става в сравнение с тази на Тесла и ще трябва да я изоставят и да започнат всичко наново, за да имат някакви шансове срещу Tesla? Нали до вчера обясняваше как от toyota знаели най-добре?

    Виждаш ли защо постоянно ти давам toyota като лош пример относно електрификацията? Очевидно е че не е нищо лично, а критиките ми са били напълно основателни. Сега съм отворил пакета с пуканки и съм застанал на първия ред, да видя как ще се справят с върлия противник на електромобилите Акио Тойода и как ще го убедят да направят обратния завой на 180 градуса и да бягат далеч от водорода в посока електромобили.

    Коментиран от #16

  • 16 Георги

    1 0 Отговор

    До коментар #15 от "Значи не било така?":

    Господин дрън дрън,сравняваш антикачеството на Тресла с качеството на Тойота???Ти по умен ли си от господин Тойода?

    Коментиран от #17

  • 17 Е точно така де

    1 1 Отговор

    До коментар #16 от "Георги":

    Досега винаги съм твърдял че тесла произвежда едни от най-некачествените автомобили и въпреки това има добър пазарен успех, нарастващи с 50% годишно продажби в продължение на седем години и най-високия марж на печалбата в индустрията.

    Винаги съм смятал, че за останалите ще е трудно да ги стигнат и не съм го крил, но повярвай ми и аз останах втрещен, защо от toyota са се захванали да бият тесла точно по производство на некачествени автомобили?

    Не веднъж съм изразявал мнението, че това е умишлено, а не от некадърност. Не ми казвай че автомобилен производител със 100-годишен опит не може половин година да разбере защо му падат колелата на автомобилите, при положение че се слави с едни от най-качествените и надеждни автомобили на пазара. Това последното го казвам без грам сарказъм, като дългогодишен клиент на марката.