Last news in Fakti

26 Октомври, 2022 11:46 1 625 55

Най-мощните Volkswagen-и минават на ток

  • vw-
  • volkswagen-
  • r-
  • id.4-
  • id.3-
  • id.5

Това ще се случи до 8 години

Най-мощните Volkswagen-и минават на ток - 1

Volkswagen изглежда не мисли да загърбва най-мощните си автомобили в електрическото бъдеще и в този ред на мисли от компанията обявиха, че R модели ще има дори и на ток. Това дори ще се случи по-скоро отколкото очакваме, като през 2030 година всички модели носещи заветната буква R ще бъдат задвижвани единствено от електричество.

Към момента гамата на най-мощните Volkswagen-и се състои от Golf R, T-Roc R и Arteon R. Интересно ще бъде да видим дали новите най-мощни модели ще получат различно означение, както се случи при GTX/GTI или новите електрически R коли ще запазят само тази буква.

Към момента най-мощните серийни електрически модели на компанията разполагат с 295 конски сили, като това важи при ID.4 GTX и iD.5 GTX. За сега не е ясно кой ще е първия модел, който ще получи R oзначението в електрическото бъдеще, но очакваме скоро да разберем.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 4 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Запознат

    6 1 Отговор
    Да ви попитам, къде забравихте Touareg R?
  • 2 Гост

    5 1 Отговор
    Автора....,къде си видял една буква да се прехвърля на следващ ред....По новите учебници ли учи...

    Коментиран от #3

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 ......

    5 4 Отговор
    за един преател да попитам- кога е имало мощни фолксвагени ?
  • 5 Факт

    6 9 Отговор
    Сега някой ще питат каква е разликата между 295 Електеически конвки сили и 295 бензинови или дизелови конвки сили е ми разликатс е че 295-те електрически кс са си толкова а бензиновите и дизеловите са всъщност 118кс при 40% кпд на двигателя другото се губи но ако използвате загубите можете да си стоплите чай на капака на двигатрля

    Коментиран от #6, #7, #18, #19

  • 6 Гост

    10 4 Отговор

    До коментар #5 от "Факт":

    Кпд на електричките не надвишава 70%.При студено време тока отлита от батерията наполовина.

    Коментиран от #9

  • 7 Не е така

    6 1 Отговор

    До коментар #5 от "Факт":

    Мощността се измерва като се умножи въртящият момент по оборотите на двигателя. Така, че 295 к.с. са си толкова при трите вида двигатели. ДВГ ще ползват разбира се двойно повече енергия заради КПД и с част от нея ще си топлиш купето на зима.

    Коментиран от #8, #10

  • 8 Прав си ама наполовина

    2 5 Отговор

    До коментар #7 от "Не е така":

    Не два пъти а три пъти, защото КПД дори 33% трудно ще я достигне при ДВГ тоест за 300 конски сили се харчи гориво за 900 конски сили, като 600 конски сили от мощността се превръща в топлинна мощност, тоест топлинни загуби. Ама пък си имаш перфектно "БЕЗПЛАТНО" парно.
  • 9 Дрън-дрън

    6 2 Отговор

    До коментар #6 от "Гост":

    И къде отива този ток, ако не си пуснеш парното? А ако наистина КПД е 70%, в какво се превръща останалата енергия, която не стига до гумите?

    Заредил си от контакта 100 киловатачаса не си включил парното, изключваш от зарядното и потегляш докато свърши батерията. Колко от тези 100 киловата часа според тебе стигат до гумите? Хайде сега ми обясни колко съм прост и не ми отговаряй поне един месец на този въпрос, защото не знаеш отговора, но ще се отмяташ като фурнаджийска лопата. Знаем ти номерата.

    А накрая ще твърдиш, че още днес си твърдял това което и аз. Енергията на батерията отива за отопление и няма нищо общо с КПД.

    Коментиран от #12, #13

  • 10 Равносметка

    1 2 Отговор

    До коментар #7 от "Не е така":

    Приказваш глопости

    Коментиран от #11

  • 11 Ти като си много умен

    1 2 Отговор

    До коментар #10 от "Равносметка":

    Обясни как се изчислява изходящата и входящата мощност на ДВГ, щом не си съгласен с колегата, че изходящата мощност се изчислява от оборотите и въртящия момент?

    Входящата според мен се измерва от разхода на гориво литри в час, а според тебе?

    Или отговора пак ще е "абе не знам как е ама не е така както казвате"
  • 12 Гост

    3 3 Отговор

    До коментар #9 от "Дрън-дрън":

    Кпд на трансмисията 0,9, кпд на електромотора 0,95, кпд на трансформацията променлив прав променлив ток 0,9, кпд на зареждането от електромера 0,9.Колко е общото код на системата.
    Батерията губи половината от заряда си при студено време.
  • 13 Гост

    4 2 Отговор

    До коментар #9 от "Дрън-дрън":

    Зареждаш си от контакта,на електромера показва 100 киловатчаса,колко ще влязат в батерията?Най много 80 киловатчаса.Останалото са ти загуби.Добави и кпд на електромотора и трансмисията.Колко получи.

    Коментиран от #14, #16, #24, #28

  • 14 Домакина

    2 5 Отговор

    До коментар #13 от "Гост":

    Пълни глупости! С какво и къде ги измери 20 на 100 загуби? Като подкараш кола на ток, тогава се изказвай. Свободни съчинения. Със 70 кинта минаваме 3000 км градско. Със 70 кинта можеш само да долееш колко да не свети лампата и на другата сутрин няма никой.

    Коментиран от #15, #17, #23

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Така

    4 1 Отговор

    До коментар #14 от "Домакина":

    Дрън-дрън,ти кога си купи кола на ток.Батерията не се ли охлажда през лятото,не се ли затопля през зимата,при зареждане не се ли губи енергия.Колите на ток да не са перпетомобиле.

    Коментиран от #21, #22

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Хайл

    3 1 Отговор
    Къде са същите бре ТЪ ПAK???? 295 КОНЯ СА СИ 295 НАВСЯКЪДЕ...КОЙ ТИ Е ДАЛ ДИПЛОМА ОГ????ТЕБ ТРЯБВА ДА ТЕ ИЗРИТ АТ ОТ ТУК КАТО НЕКОМ ПЕТЕНТЕН И НА ГЪЛ ИДИOT...КЪДЕ СПИ СОБСТВЕНИКА НА САЙТА????
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Хайл

    3 2 Отговор

    До коментар #17 от "Така":

    Купил,само че картинка...тоя ганюф за никъв гyй не става
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Ти да видиш!

    0 3 Отговор

    До коментар #13 от "Гост":

    Първо казваш

    "кпд на зареждането от електромера 0,9"

    После с това КПД смяташ:

    "Зареждаш си от контакта,на електромера показва 100 киловатчаса,колко ще влязат в батерията?Най много 80 киловатчаса.Останалото са ти загуби."


    Ако в най-добрия случай от 100 киловатчаса стигат най-много 80 киловатчаса до батерията, колко стигат в най-лошият случай? 50? 20? Или вероятно само 10 киловатчаса?

    Коментиран от #25

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Да видим?

    1 2 Отговор
    "Кпд на трансмисията 0,9, кпд на електромотора 0,95, кпд на трансформацията променлив прав променлив ток 0,9"

    Първо това не е КПД, а ефективност. КПД е в проценти.

    Значи онази Тесла дето по борд компютър е ползвала от батерията 16,2квч/100км за движение със 130км/ч от София до Бургас от тях


    При трансформация

    16,2х0,9=14,58 до електромотора х 0,95 =13,851 до трансмисията х 0,9=12,4659 киловатачаса/100км до гумите?

    Това са 18 киловата мощност за поддържане на 130км/ч, така ли?
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Забравих да питам

    2 0 Отговор

    До коментар #13 от "Гост":

    Тези 16,2 киловатчаса на 100км са използвани от батерията. Колко киловатчаса е платил собственика като приспаднеш загубите при зареждане според тебе?

    По твоите сметки излиза че е платил поне за 20,25 киловат часа в най-добрия случай. В най-лошия колко?

    Коментиран от #29

  • 29 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #28 от "Забравих да питам":

    При преноса на тока и трансформацията променлив прав ток до батерията няма ли загуби.От батерията трансформацията прав променлив ток,кпд на електромотора,кпд на трансмисията няма ли загуби.Колко е общото кпд на цялата система.

    Коментиран от #30

  • 30 Какво нервничиш?

    0 2 Отговор

    До коментар #29 от "Гост":

    Както виждаш съм ти направил сметките без да взимам никакво отношение. Можеше просто да ги провериш и да кажеш има ли грешка или няма?

    Някой да ти е казал че няма такива загуби? Въпросът е дали са в границите, които очертаваш.

    Сметките са направени по твоите данни. Реални ли ти се виждат цифрите?

    Има и уточняващи въпроси, на които моля да отговориш.

    Благодаря предварително!
  • 31 Гост

    2 0 Отговор
    За всяка марка електрически автомобили кпд на цялата електрическа система е различна.И пак ще питаш,ще уточняваме,пак ще питаш.....а някои хора са на работа.

    Коментиран от #32, #33

  • 32 Няма какво да уточняваме

    2 2 Отговор

    До коментар #31 от "Гост":

    Говорим за онази тесла модел 3 която измина 420 км с едно зареждане и 68 киловатчаса. Както виждаш аз ти говоря с конкретни реални примери с точни цифри.

    Ти хвърляш едни хипотетични цифри във въздуха изсмукани от пръстите, които нямат нищо общо с реалността и дори в две последователни мнения загубите са се увеличили със 100%. В едното мнение имаше 10% загуби при зареждане а още в следващото станаха 20 и то минимум 20.


    То при тебе май стана като че си най-добрия метеоролог в света. В едното мнение казваш, че утре ще вали, а в следващото казваш, че няма да вали, а в третото заявяваш че си най-добрият метеоролог в света и познаваш прогнозата на 100% и на следващия ден наистина си познал, нали?

    Не че е невъзможно да има 20% загуби на зареждане, но това ще е по-скоро изключение при много специфични обстоятелства.

    Но ако говорим за най-добра ефективност, загубите са по-малко от 10%, а не повече от 20 както твърдиш. Типичното кпд на зареждане е над 90%.

    А иначе максималните загуби при зареждане могат да достигнат и 200%, а не само 20%. На практика максимум няма.
  • 33 Мълчанието било знак за съгласие

    0 3 Отговор

    До коментар #31 от "Гост":

    Тоест няма какво да кажеш.

    Тоест от 16,2 киловатчаса от батерията до колелата стигат 12,5 киловата часа за 100 километра.

    Тоест дори по твоите сметки, КПД е 77%.

    Колко е КПД на подобен бензинов автомобил? Например BMW M3 с подобна мощност при същите условия? Можеш ли поне да предположиш?

    Изстреляй два три четири резултата, които да се различават с по 100% помежду си?

    Дали може модел 3 да е само 100% по ефективен от bmw-то? А дано ама надали, по-скоро е 400% по-ефективен.

    Коментиран от #34

  • 34 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #33 от "Мълчанието било знак за съгласие":

    16,2 киловатчаса от батерията са ти 20 киловатчаса от контакта.На колко падна кпд?12,5/20 колко се получава.

    Коментиран от #40

  • 35 Хайл

    3 1 Отговор
    СОБСТВЕНИКА НА САЙТА КЪДЕ СПИШ,ГЛЕДАШ ЛИ КЪРЛЕЖА ГАНЮФ КАКВИ ГЛУПОСТИ И ЛЪЖИ ПИШЕ???ПОДРОНИЛ ТИ Е ВЕРНИТЕ НЕЩА В САЙТА...ОЩЕ ЛИ ТЪРПИШ ТАКИВА ДРАСКАЧИ????
  • 36 Гост

    2 0 Отговор
    Като зареждаш в гаража или на зарядна,плащаш по показанията на електромера.Какво ти показва на дисплея продавача не се интересува.

    Коментиран от #37

  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Гост

    2 0 Отговор
    Съвременен дизел Hdi,Tdi работи с кпд над 50%.Има бензинови двигатели с кпд 54%.12,5/20=62% кпд за електрокар,разликата е минимална.При това за идеални за електрокар условия.При минус 20 градуса за електрокара настъпва трагедия,пробега е наполовина.

    Коментиран от #41

  • 39 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #37 от "Хайл":

    Здравей пич.Забавно ми е как с измислени от него аргументи,с клипове от ютуб се мъчи да ми докаже тезата си.Гъбаркам се с многониковия,той не се усеща.

    Коментиран от #42

  • 40 А ти?

    0 2 Отговор

    До коментар #34 от "Гост":

    Ще включиш ли превоза на горивото, тока на бензиноколонката и другите разходи за пълнене на горивото в резервоара?

    Не случайно си има понятия tank to wheel efficiency, точно това което съм ти изчислил аз.

    Все пак, ако благоволиш да ми кажеш разумно кпд на зареждане ще го включа и него. Това с минималните 20% загуби обаче, не ми звучи реалистично. При ефективност 0,9 ще платиш 18 киловатчаса. Тогава КПД отива на 70%.

    Коментиран от #44

  • 41 Супер

    0 2 Отговор

    До коментар #38 от "Гост":

    Сметни сега всички загуби и кажи колко е КПД от резервоара до гумите? Защото дори да приемем и загубите при зареждане, теслата е поне 300% по-ефективна от bmw-то.

    Коментиран от #43, #45

  • 42 Хайл

    2 0 Отговор

    До коментар #39 от "Гост":

    То и аз го гъбарках много...математиката му куца много,но върхът беше когато почна да "ЛЕЕ КУПЕТА С ПРЕСА ВЪРХУ БЕТОНОВ ПОСТАМЕНТ БЕЗ КОФРАЖ" 🤣🤣🤣🤣

    Коментиран от #47, #48

  • 43 Хайл

    2 0 Отговор

    До коментар #41 от "Супер":

    Резервоара от коя страна му е гърловината и има ли значение сам ли наливаш горивото или бензанджия
  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #41 от "Супер":

    Разликата няма и 10%, 300% е само в твоята електрическа глава.

    Коментиран от #49

  • 46 Гост

    2 0 Отговор
    Включи бакшиша на бензинаджийката,кроасана за закуска,кафето, цигарите и дамската пре връзка че била нещо в ци къл.
    Да ти включа копането и транспорта на въглищата за ТЕЦ,загубите по мрежата,такси пренос достъп, задължения към обществото.
  • 47 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #42 от "Хайл":

    А еластичния колянов вал,отрицателната мощност,стоманата за пикапа на Тесла била едновременно супер твърда и мега еластична.
  • 48 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #42 от "Хайл":

    Има и други изцепки.Питай турбо.

    Коментиран от #50

  • 49 Сметни де!

    0 2 Отговор

    До коментар #45 от "Гост":

    За да се придвижи BMW-то за 100км ако му трябват същите 12,5 киловатчаса енергия на колелата, колко е ефективността на трансмисията и колко е ефективността на двигателя, за да видим колко гориво му е необходимо? Сигурен ли си, че ще му е необходима само 10% повече входяща енергия от горивото, отколкото на Модел 3?

    Вместо 2 литра, еквивалент на електрическата енергия за измиване на 100км, на BWW-то ще му стигнат 10% повече - 2,2 литра на 100 за движение по магистралата? Преспи тази нощ и утре пак помисли на трезво! Казват ще утринта била по-мъдра от вечерта.

    Аз продължавам да залагам на 300-400% повече.

    Коментиран от #52

  • 50 Хайл

    1 0 Отговор

    До коментар #48 от "Гост":

    Помня тия му простотии🤣🤣🤣то и турбо му бъркаше съня🤣🤣🤣като го питах с "камиона тесла" за колко дни ще мине през Монт Блан,той хукна камъните да катери,30 км ДЕНИВЕЛАЦИЯ ИЗМИСЛИ!!!!! ТЕРАГЕДИЯ,ТРАГЕДИЯ 🤣🤣🤣

    Коментиран от #51

  • 51 Тр@лски номера

    1 1 Отговор

    До коментар #50 от "Хайл":

    Няма да провокираш дискусия с тебе като се опитваш да ми лепнеш твоите твърдения на мен. Всичко си е написано черно на бяло и ето ми първата реакция на твоите думи за 1000 метра денивелация:
    "39 До 33 от Хайл

    Къде в радиус 15 километра от тунела има 1000м деневилация, та чак пък си я минавал десетки пъти? Тези 300 метра ли ти се сториха километър деневилация?"

    Какъв е смисъла да спориш с човек който преднамерено е дошъл с единствената цел да се заяжда и казва на черното бяло? Няма да ти падна на нивото! Говори си сам.

    Коментиран от #55

  • 52 Владо

    0 0 Отговор

    До коментар #49 от "Сметни де!":

    Автомобилния ерудит,пак избра да смяташ с най изгодните условия за електромобила.Направи изчисления за минус 20 градуса през зимата,пробега пада от 600 на 300 км с едно зареждане на 100 киловатчасова батерия.Колко е КПД на този електромобил,при 12,5 киловатчаса на гумите?

    Коментиран от #53, #54

  • 53 Веднага смятам

    1 1 Отговор

    До коментар #52 от "Владо":

    При тези най-лоши условия които измисли, ефективността на електромобилите, наистина пада с 50% и вече е само 200% по-ефективен от bmw-то при най-добрите възможни условия за bmw-то.

    Други въпроси имаш ли?
  • 54 А ти?

    1 2 Отговор

    До коментар #52 от "Владо":

    Ще сметнеш ли в ден като днешния, колко ще е кпд на електромобила и на bmw-то в градски условия?

    На електромобила ще стане повече от 70%. А за bmw-то? Ще успее ли да докара до 20% кпд от резервоара до гумите за 100 км?

    При електромобилите отоплението и охлаждането влияе на ефективността само в малка част от годината, а работата на празен ход на двигателя влошава ефективността през цялата година всеки божи ден. Включително и през зимата, когато подгряваш двигателя на място пет минути за да стигнеш за още пет минути до работното място, а вечерно време повтаряш процедурата за да се върнеш.

    И това са пет минути без задръствания. Като добавиш и 15 минути задръстване, си шофирал пет минути, а двигателя е работил 30 минути през зимата и 20 минути през лятото.
  • 55 Този коментар е премахнат от модератор.