Volkswagen изглежда не мисли да загърбва най-мощните си автомобили в електрическото бъдеще и в този ред на мисли от компанията обявиха, че R модели ще има дори и на ток. Това дори ще се случи по-скоро отколкото очакваме, като през 2030 година всички модели носещи заветната буква R ще бъдат задвижвани единствено от електричество.
Към момента гамата на най-мощните Volkswagen-и се състои от Golf R, T-Roc R и Arteon R. Интересно ще бъде да видим дали новите най-мощни модели ще получат различно означение, както се случи при GTX/GTI или новите електрически R коли ще запазят само тази буква.
Към момента най-мощните серийни електрически модели на компанията разполагат с 295 конски сили, като това важи при ID.4 GTX и iD.5 GTX. За сега не е ясно кой ще е първия модел, който ще получи R oзначението в електрическото бъдеще, но очакваме скоро да разберем.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Запознат
11:52 26.10.2022
2 Гост
Коментиран от #3
11:56 26.10.2022
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 ......
12:35 26.10.2022
5 Факт
Коментиран от #6, #7, #18, #19
13:14 26.10.2022
6 Гост
До коментар #5 от "Факт":
Кпд на електричките не надвишава 70%.При студено време тока отлита от батерията наполовина.Коментиран от #9
13:42 26.10.2022
7 Не е така
До коментар #5 от "Факт":
Мощността се измерва като се умножи въртящият момент по оборотите на двигателя. Така, че 295 к.с. са си толкова при трите вида двигатели. ДВГ ще ползват разбира се двойно повече енергия заради КПД и с част от нея ще си топлиш купето на зима.Коментиран от #8, #10
14:22 26.10.2022
8 Прав си ама наполовина
До коментар #7 от "Не е така":
Не два пъти а три пъти, защото КПД дори 33% трудно ще я достигне при ДВГ тоест за 300 конски сили се харчи гориво за 900 конски сили, като 600 конски сили от мощността се превръща в топлинна мощност, тоест топлинни загуби. Ама пък си имаш перфектно "БЕЗПЛАТНО" парно.14:33 26.10.2022
9 Дрън-дрън
До коментар #6 от "Гост":
И къде отива този ток, ако не си пуснеш парното? А ако наистина КПД е 70%, в какво се превръща останалата енергия, която не стига до гумите?Заредил си от контакта 100 киловатачаса не си включил парното, изключваш от зарядното и потегляш докато свърши батерията. Колко от тези 100 киловата часа според тебе стигат до гумите? Хайде сега ми обясни колко съм прост и не ми отговаряй поне един месец на този въпрос, защото не знаеш отговора, но ще се отмяташ като фурнаджийска лопата. Знаем ти номерата.
А накрая ще твърдиш, че още днес си твърдял това което и аз. Енергията на батерията отива за отопление и няма нищо общо с КПД.
Коментиран от #12, #13
14:38 26.10.2022
10 Равносметка
До коментар #7 от "Не е така":
Приказваш глопостиКоментиран от #11
14:58 26.10.2022
11 Ти като си много умен
До коментар #10 от "Равносметка":
Обясни как се изчислява изходящата и входящата мощност на ДВГ, щом не си съгласен с колегата, че изходящата мощност се изчислява от оборотите и въртящия момент?Входящата според мен се измерва от разхода на гориво литри в час, а според тебе?
Или отговора пак ще е "абе не знам как е ама не е така както казвате"
16:11 26.10.2022
12 Гост
До коментар #9 от "Дрън-дрън":
Кпд на трансмисията 0,9, кпд на електромотора 0,95, кпд на трансформацията променлив прав променлив ток 0,9, кпд на зареждането от електромера 0,9.Колко е общото код на системата.Батерията губи половината от заряда си при студено време.
17:41 26.10.2022
13 Гост
До коментар #9 от "Дрън-дрън":
Зареждаш си от контакта,на електромера показва 100 киловатчаса,колко ще влязат в батерията?Най много 80 киловатчаса.Останалото са ти загуби.Добави и кпд на електромотора и трансмисията.Колко получи.Коментиран от #14, #16, #24, #28
17:46 26.10.2022
14 Домакина
До коментар #13 от "Гост":
Пълни глупости! С какво и къде ги измери 20 на 100 загуби? Като подкараш кола на ток, тогава се изказвай. Свободни съчинения. Със 70 кинта минаваме 3000 км градско. Със 70 кинта можеш само да долееш колко да не свети лампата и на другата сутрин няма никой.Коментиран от #15, #17, #23
20:05 26.10.2022
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Така
До коментар #14 от "Домакина":
Дрън-дрън,ти кога си купи кола на ток.Батерията не се ли охлажда през лятото,не се ли затопля през зимата,при зареждане не се ли губи енергия.Колите на ток да не са перпетомобиле.Коментиран от #21, #22
21:43 26.10.2022
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Хайл
21:51 26.10.2022
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Хайл
До коментар #17 от "Така":
Купил,само че картинка...тоя ганюф за никъв гyй не става21:53 26.10.2022
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Ти да видиш!
До коментар #13 от "Гост":
Първо казваш"кпд на зареждането от електромера 0,9"
После с това КПД смяташ:
"Зареждаш си от контакта,на електромера показва 100 киловатчаса,колко ще влязат в батерията?Най много 80 киловатчаса.Останалото са ти загуби."
Ако в най-добрия случай от 100 киловатчаса стигат най-много 80 киловатчаса до батерията, колко стигат в най-лошият случай? 50? 20? Или вероятно само 10 киловатчаса?
Коментиран от #25
22:53 26.10.2022
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Да видим?
Първо това не е КПД, а ефективност. КПД е в проценти.
Значи онази Тесла дето по борд компютър е ползвала от батерията 16,2квч/100км за движение със 130км/ч от София до Бургас от тях
При трансформация
16,2х0,9=14,58 до електромотора х 0,95 =13,851 до трансмисията х 0,9=12,4659 киловатачаса/100км до гумите?
Това са 18 киловата мощност за поддържане на 130км/ч, така ли?
23:10 26.10.2022
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Забравих да питам
До коментар #13 от "Гост":
Тези 16,2 киловатчаса на 100км са използвани от батерията. Колко киловатчаса е платил собственика като приспаднеш загубите при зареждане според тебе?По твоите сметки излиза че е платил поне за 20,25 киловат часа в най-добрия случай. В най-лошия колко?
Коментиран от #29
09:13 27.10.2022
29 Гост
До коментар #28 от "Забравих да питам":
При преноса на тока и трансформацията променлив прав ток до батерията няма ли загуби.От батерията трансформацията прав променлив ток,кпд на електромотора,кпд на трансмисията няма ли загуби.Колко е общото кпд на цялата система.Коментиран от #30
11:01 27.10.2022
30 Какво нервничиш?
До коментар #29 от "Гост":
Както виждаш съм ти направил сметките без да взимам никакво отношение. Можеше просто да ги провериш и да кажеш има ли грешка или няма?Някой да ти е казал че няма такива загуби? Въпросът е дали са в границите, които очертаваш.
Сметките са направени по твоите данни. Реални ли ти се виждат цифрите?
Има и уточняващи въпроси, на които моля да отговориш.
Благодаря предварително!
11:06 27.10.2022
31 Гост
Коментиран от #32, #33
13:31 27.10.2022
32 Няма какво да уточняваме
До коментар #31 от "Гост":
Говорим за онази тесла модел 3 която измина 420 км с едно зареждане и 68 киловатчаса. Както виждаш аз ти говоря с конкретни реални примери с точни цифри.Ти хвърляш едни хипотетични цифри във въздуха изсмукани от пръстите, които нямат нищо общо с реалността и дори в две последователни мнения загубите са се увеличили със 100%. В едното мнение имаше 10% загуби при зареждане а още в следващото станаха 20 и то минимум 20.
То при тебе май стана като че си най-добрия метеоролог в света. В едното мнение казваш, че утре ще вали, а в следващото казваш, че няма да вали, а в третото заявяваш че си най-добрият метеоролог в света и познаваш прогнозата на 100% и на следващия ден наистина си познал, нали?
Не че е невъзможно да има 20% загуби на зареждане, но това ще е по-скоро изключение при много специфични обстоятелства.
Но ако говорим за най-добра ефективност, загубите са по-малко от 10%, а не повече от 20 както твърдиш. Типичното кпд на зареждане е над 90%.
А иначе максималните загуби при зареждане могат да достигнат и 200%, а не само 20%. На практика максимум няма.
13:51 27.10.2022
33 Мълчанието било знак за съгласие
До коментар #31 от "Гост":
Тоест няма какво да кажеш.Тоест от 16,2 киловатчаса от батерията до колелата стигат 12,5 киловата часа за 100 километра.
Тоест дори по твоите сметки, КПД е 77%.
Колко е КПД на подобен бензинов автомобил? Например BMW M3 с подобна мощност при същите условия? Можеш ли поне да предположиш?
Изстреляй два три четири резултата, които да се различават с по 100% помежду си?
Дали може модел 3 да е само 100% по ефективен от bmw-то? А дано ама надали, по-скоро е 400% по-ефективен.
Коментиран от #34
19:54 27.10.2022
34 Гост
До коментар #33 от "Мълчанието било знак за съгласие":
16,2 киловатчаса от батерията са ти 20 киловатчаса от контакта.На колко падна кпд?12,5/20 колко се получава.Коментиран от #40
20:03 27.10.2022
35 Хайл
20:07 27.10.2022
36 Гост
Коментиран от #37
20:08 27.10.2022
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Гост
Коментиран от #41
20:16 27.10.2022
39 Гост
До коментар #37 от "Хайл":
Здравей пич.Забавно ми е как с измислени от него аргументи,с клипове от ютуб се мъчи да ми докаже тезата си.Гъбаркам се с многониковия,той не се усеща.Коментиран от #42
20:18 27.10.2022
40 А ти?
До коментар #34 от "Гост":
Ще включиш ли превоза на горивото, тока на бензиноколонката и другите разходи за пълнене на горивото в резервоара?Не случайно си има понятия tank to wheel efficiency, точно това което съм ти изчислил аз.
Все пак, ако благоволиш да ми кажеш разумно кпд на зареждане ще го включа и него. Това с минималните 20% загуби обаче, не ми звучи реалистично. При ефективност 0,9 ще платиш 18 киловатчаса. Тогава КПД отива на 70%.
Коментиран от #44
20:39 27.10.2022
41 Супер
До коментар #38 от "Гост":
Сметни сега всички загуби и кажи колко е КПД от резервоара до гумите? Защото дори да приемем и загубите при зареждане, теслата е поне 300% по-ефективна от bmw-то.Коментиран от #43, #45
20:41 27.10.2022
42 Хайл
До коментар #39 от "Гост":
То и аз го гъбарках много...математиката му куца много,но върхът беше когато почна да "ЛЕЕ КУПЕТА С ПРЕСА ВЪРХУ БЕТОНОВ ПОСТАМЕНТ БЕЗ КОФРАЖ" 🤣🤣🤣🤣Коментиран от #47, #48
20:44 27.10.2022
43 Хайл
До коментар #41 от "Супер":
Резервоара от коя страна му е гърловината и има ли значение сам ли наливаш горивото или бензанджия20:50 27.10.2022
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 Гост
До коментар #41 от "Супер":
Разликата няма и 10%, 300% е само в твоята електрическа глава.Коментиран от #49
21:48 27.10.2022
46 Гост
Да ти включа копането и транспорта на въглищата за ТЕЦ,загубите по мрежата,такси пренос достъп, задължения към обществото.
21:49 27.10.2022
47 Гост
До коментар #42 от "Хайл":
А еластичния колянов вал,отрицателната мощност,стоманата за пикапа на Тесла била едновременно супер твърда и мега еластична.21:52 27.10.2022
48 Гост
До коментар #42 от "Хайл":
Има и други изцепки.Питай турбо.Коментиран от #50
22:04 27.10.2022
49 Сметни де!
До коментар #45 от "Гост":
За да се придвижи BMW-то за 100км ако му трябват същите 12,5 киловатчаса енергия на колелата, колко е ефективността на трансмисията и колко е ефективността на двигателя, за да видим колко гориво му е необходимо? Сигурен ли си, че ще му е необходима само 10% повече входяща енергия от горивото, отколкото на Модел 3?Вместо 2 литра, еквивалент на електрическата енергия за измиване на 100км, на BWW-то ще му стигнат 10% повече - 2,2 литра на 100 за движение по магистралата? Преспи тази нощ и утре пак помисли на трезво! Казват ще утринта била по-мъдра от вечерта.
Аз продължавам да залагам на 300-400% повече.
Коментиран от #52
23:47 27.10.2022
50 Хайл
До коментар #48 от "Гост":
Помня тия му простотии🤣🤣🤣то и турбо му бъркаше съня🤣🤣🤣като го питах с "камиона тесла" за колко дни ще мине през Монт Блан,той хукна камъните да катери,30 км ДЕНИВЕЛАЦИЯ ИЗМИСЛИ!!!!! ТЕРАГЕДИЯ,ТРАГЕДИЯ 🤣🤣🤣Коментиран от #51
01:14 28.10.2022
51 Тр@лски номера
До коментар #50 от "Хайл":
Няма да провокираш дискусия с тебе като се опитваш да ми лепнеш твоите твърдения на мен. Всичко си е написано черно на бяло и ето ми първата реакция на твоите думи за 1000 метра денивелация:"39 До 33 от Хайл
Къде в радиус 15 километра от тунела има 1000м деневилация, та чак пък си я минавал десетки пъти? Тези 300 метра ли ти се сториха километър деневилация?"
Какъв е смисъла да спориш с човек който преднамерено е дошъл с единствената цел да се заяжда и казва на черното бяло? Няма да ти падна на нивото! Говори си сам.
Коментиран от #55
09:35 28.10.2022
52 Владо
До коментар #49 от "Сметни де!":
Автомобилния ерудит,пак избра да смяташ с най изгодните условия за електромобила.Направи изчисления за минус 20 градуса през зимата,пробега пада от 600 на 300 км с едно зареждане на 100 киловатчасова батерия.Колко е КПД на този електромобил,при 12,5 киловатчаса на гумите?Коментиран от #53, #54
09:50 28.10.2022
53 Веднага смятам
До коментар #52 от "Владо":
При тези най-лоши условия които измисли, ефективността на електромобилите, наистина пада с 50% и вече е само 200% по-ефективен от bmw-то при най-добрите възможни условия за bmw-то.Други въпроси имаш ли?
11:02 28.10.2022
54 А ти?
До коментар #52 от "Владо":
Ще сметнеш ли в ден като днешния, колко ще е кпд на електромобила и на bmw-то в градски условия?На електромобила ще стане повече от 70%. А за bmw-то? Ще успее ли да докара до 20% кпд от резервоара до гумите за 100 км?
При електромобилите отоплението и охлаждането влияе на ефективността само в малка част от годината, а работата на празен ход на двигателя влошава ефективността през цялата година всеки божи ден. Включително и през зимата, когато подгряваш двигателя на място пет минути за да стигнеш за още пет минути до работното място, а вечерно време повтаряш процедурата за да се върнеш.
И това са пет минути без задръствания. Като добавиш и 15 минути задръстване, си шофирал пет минути, а двигателя е работил 30 минути през зимата и 20 минути през лятото.
11:24 28.10.2022
55 Този коментар е премахнат от модератор.