Last news in Fakti

3 Март, 2001 00:00 1 750 1

Bon Voyage

  • chrys­ler-
  • voyager-
  • grand voyager

Съществуват автомобили, които въплъщават в себе си не само традиция и имидж, натрупан през годините, а и свой собствен дух. Подобна култова марка е Chrys­ler. Когато човек види новата европейска версия на Voyager пък, веднага разбира, че при нея е приложена типичната американска максима - “Само голямото е хубаво”. Новият модел се отличава с агресивната предна част, където отново се открива позабравената за известно време характерна форма на радиаторна решетка. Масивните фарове стоят далеч по-добре, отколкото тесните “светлинки” на предишните модели. Всъщност те, заедно с радиаторна решетка, наподобяваща прекалено силно аналогичния Dod­ge, бяха основният момент в критиката към автомобила в предишните му версии.

От Chrysler разчитат много на своя нов любимец, като се надяват само до края на годината в Германия да продадат около 7000 броя. Вниманието си компанията насочва към домакинствата, имащи нужда от автомобил с голямо пространство, а и към онези представители на деловите среди, които винаги са харесвали да пътуват с доста спътници.

Както и досега от Chrysler ще предлагат два модела, съответно с по-голямо или по-малко междуосие. Дори “малкият” Voyager достига дължина от 4.80 метра, с което става безспорен лидер по габарити, надминавайки Renault Espace и Ford Galaxy. При Grand Voyager пък използваното определение “миниван” направо е смехотворно. Дължината от 5.10 метра, функционалното купе, страничните плъзгащи врати и практичната и същевременно прецизна изработка дори на най-малките детайли, прави от Voyager потенциален шампион в класа.

Към атрактивните изпълнения във вана се отнася средната конзола на арматурното табло, на която е разположен и специален статив за мобилен телефон. Особено практична е изработката на трите самостоятелни седалки на последния ред. Те не само могат да бъдат сгъвани, а и да се придвижват на специални колела, което облекчава демонтирането им за освобождаване на по-голямо пространство за багаж. Иначе обемът на багажника варира от минимум 660 литра за “малката” версия до максимум 4130 литра при Grand Voyager.

При желание от страна на купувача страничните плъз­гащи врати и задният капак могат да се отварят и затварят електрически. Електронните сензори в този случай не позволяват нещо или някой да бъдат затиснати от вратата. Те отчитат по-високо съпротивление и се отварят отново.

Много е направено и по отношение на сигурността при пътуване. Освен специфичния външен дизайн, шофьорът и пътуващият до него разполагат с обтегач на коланите и неизменните предпазни въздушни възглавници. Всички седалки са обезопасени с предпазна облегалка за главата на пътуващия. За съжаление обаче ESP не се монтира и в новата версия на Voyager.

За безпроблемното пътуване с голямото возило трябва да се погрижи и обновеният двигател. Новият Voya­ger вече се оборудва с 4-цилиндров Commоn-Rail-Diesel с мощност от 142 к.с. От компанията се надяват, че мощният и същевременно икономичен двигател ще бъде добре посрещнат от бъдещите клиенти. Те трябва да имат предвид обаче, че той може да бъде комбиниран единствено с ръчна скоростна кутия.

Всъщност избор между ръчна и автоматична скоростна кутия може да бъде правен единствено при версията с работен обем от 2.4 литра, чиято мощност е понижена от 150 на 147 к.с. С автоматик е серийно оборудвана топмодификацията с 3.3-литров двигател, който е далеч по-съвършен от своя предшественик. Въртящият момент е повишен до 278 Нм, а максималната мощност - до 174 к.с.

При първите пробни пътувания с новия ван става ясно, че големият размер не е пречка пред бързото и безпроблемно ускоряване от място. Явно двигателят пасва добре на параметрите на купето. Автоматичните скорости превключват плавно и създават комфорт. Дисковите спирачки, съобразени с европейските предпочитания също се грижат за сигурността и удобството при пътуването. Проблемите идват при завои в тесни или хълмисти местности, но всъщност кой очаква нещо друго от автомобил, дълъг пет метра. Това затруднение е преодоляно в по-голяма степен при “малката” версия, снабдена с нов бензинов двигател с работен обем от 2.4 литра. Новата 5-степенна ръчна скоростна кутия също подсигурява удоволствието от управлението на автомобила, особено при каране по магистрала.

Станислав Гавазов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Роман Ценов

    0 0 Отговор
    много добри са тия ванове