Last news in Fakti

19 Януари, 2023 17:00 113 249 54

Golf се предаде. След 14 години на върха, сега имаме нов лидер

  • европа-
  • продажби-
  • автомобили
Golf се предаде. След 14 години на върха, сега имаме нов лидер - 1

Избрано за „ Кола на годината в Европа“ през 2020 г. , малкото Peugeot 208 сега e най-продаваният автомобил в Европа за 2022 година. С 219 000 регистрирани бройки моделът 208 изпреварва Dacia Sandero (Renault group, 201 800) и Toyota Yaris (187 000). Следват немският кросоувър Volkswagen T-Roc (181 000 бр) и чак тогава идва дългогодишният лидер Golf (177 800).

След тези пет модела се нареждат Fiat 500 (175 000 бр.) и Opel Corsa (165 300 бр.), Citroën C3 (161 100), Renault Clio (154 000) и Dacia Duster (152 500) . Разглеждайки по-детайлно този топ 10 виждаме, че в него има четири модела на френско-италиано-американската група Stellantis, като 208 и Opel Corsa са технически идентични.

Групата Renault разполага с три модела, но два от тях са на марката Dacia. А парадоксът е, че въпреки изобилието на френски модели в първите десет единственият „произведен във Франция“ от тези десет автомобила е... японската Toyota Yaris, произвеждана във Валансиен.

Победителят - Peugeot 208 се произвежда основно в Търнава в Словакия, където се сглобява електрическата версия e208, но също така и в Кенитра в Мароко и Паломар в Аржентина, Peugeot 208 е най-популярната кола във Франция (88 800 регистрации през 2022 г.), но също и в Нидерландия и е на подиума в Португалия, Белгия и Люксембург. Общото производство на този модел надхвърли 306 800 единици през миналата година.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 73 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ха ха

    127 14 Отговор
    Данните говорят само за едно - изтърбушване на средната класа от политиките давоските протежета в Брюксел. Нито повече, нито по-малко. Зелени сделки и енергиен терор довели до инфлация и намаляване на реалните доходи за сметка на обогатяването на давоската шайка.

    Коментиран от #30, #33, #50

  • 2 Иванчко+Марийка

    26 15 Отговор
    Крайно време беше.
  • 3 Потребител

    50 13 Отговор
    Ами купих си такова Пежо миналата година, ГТ варианта, перфектна кола, добре вози, икономична, има всички нужни системи.

    Недостатък е цената, човек за тези пари може да си купи две Дачии Степуей, но там се чака по 8 месеца, докато Пежото го има налично.

    Коментиран от #5, #18, #22

  • 4 оня с коня

    28 57 Отговор
    Това са Масови коли ЗА БЕДНИ.Жална му майка на тоя,който има пари единствено да си купи кола която е "на върха по продажби".

    Коментиран от #10, #11, #13, #19, #21

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Иван

    16 11 Отговор
    Е кое ще е на Върха у Перник? И пак някаква празниглава преписана статия на Факти! Тия само преписват, не мислят!
  • 7 АБВ

    13 119 Отговор
    По добра кола от Ауди няма всичко друго е компромис
  • 8 Анонимчо

    18 1 Отговор
    14 Тодини??
  • 9 Пилот на Ферари

    62 28 Отговор
    От как Фолксваген и Рено затвориха заводите в Русия , почнаха да връщат назад . Няма кой да ги произведе евтино . Но и няма кой да даде един куфар пари за тия кашони .
  • 10 хъхъ

    92 9 Отговор

    До коментар #4 от "оня с коня":

    Ех, тия коли били за бедни, друго си е викаш да купиш 15-годишен немски дизел за 10 хил. лева? Тогава си направо от елита, от бизнес класата.
  • 11 Пилот но Ферари

    73 5 Отговор

    До коментар #4 от "оня с коня":

    Ееееее..... не можем всички да сме богати като тебе и да си купим 15 годишно БМВ .

    Коментиран от #14

  • 12 Леля Гошо

    16 37 Отговор
    Ширпотреба за простолюдието, нищо хубаво не видях в първата десятка
  • 13 Догодина пак ли така ще говориш

    4 30 Отговор

    До коментар #4 от "оня с коня":

    "Това са Масови коли ЗА БЕДНИ.Жална му майка на тоя,който има пари единствено да си купи кола която е "на върха по продажби"."

    Тази година се очаква на върха по продажби в Европа да е тесла модел У, защото дори към момента производственият капацитет е над 160 000 годишно само в Германия и до края на годината ще се увеличи още повече, а не вярвам и вноса от Китай да спре напълно. Тоест с лекота ще надхвърли тази годишните 220 000 на първия в класацията.

    Тогава пак ли ще говориш че това е автомобил за бедни?
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Добърден

    12 9 Отговор
    Така е, както не могат да си разберат джендъра така не знаят и какво карат. Турлюгювеч е Европата.
  • 16 авто фен

    22 25 Отговор
    Golf 8 и Dacia Sandero са единствените красиви и стилни автомобили от изброените. Другите са разни табуретки, а Тойотата направо си е ретро,особено интериора, все едно е кола 98-ма година, Тойота Старлет е много по-красива и стилна от 98-ма.

    Коментиран от #20

  • 17 джоджен

    53 11 Отговор
    Браво на фиат-огромни продажби.Изненадан съм.Тук ако караш италианска кола,значи караш боклук.Явно европейците са глупави,а Бай Ганьо е най-умният,немски премиуми и се хвалят-на 500 000км.от зад пуши кърти,пак хората си купуват нов фиат и си им е ок.

    Коментиран от #51

  • 18 авто фен

    12 20 Отговор

    До коментар #3 от "Потребител":

    И за какво ти е тая табуретка Степуей, планини ли ще катериш с нея, а тя няма 4X4, ами пълна безсмислица. То не че Пежото е манекен на красотата, и то прилича на някаква табуретка. В тоя клас само Шкода Фабия харесвам, донякъде Фолксваген Поло, щото са по-ниски и по-приличат на леки автомобили и Хонда Джаз,която въпреки че е висока, всъщност е най-добрата и технологична кола в този клас,заедно с Ярис, но той е грозник тесен и табуретка. Докато Хондата е най-смислената кола в класа, като малък миниван, с много пространство, абе мислена и измислена кола.

    Иначе честито за Пежото, красив дизайн.

    Коментиран от #31

  • 19 Плам

    27 5 Отговор

    До коментар #4 от "оня с коня":

    Ти защото си богат караш 20 год.немски премиум на 500 000км.Лягай си приятел.Коли за бедни били,за това виждам ние сме бедни и караме само нови пежа.
  • 20 Пилот на Ферари

    24 11 Отговор

    До коментар #16 от "авто фен":

    Голф и стил ???? Какво му е стилното на тая каручка?

    Коментиран от #23

  • 21 авто фен

    27 3 Отговор

    До коментар #4 от "оня с коня":

    Такава една Хонда Джаз или Голф 8 започват от 50 000лева. Ти имаш ли парите да си купиш такава кола или си по-беден от бедните по твоите стандарти?

    Коментиран от #36

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 авто фен

    8 37 Отговор

    До коментар #20 от "Пилот на Ферари":

    Еми как да ти обясня какво е стил. Разгледай ниската и широка стойка на Голф 8, стилни никелирани лайстно, стилен,модерен интериор с интегрирана в таблото навигация, не стърчи над таблото като че ли е поставяна допълнително като при Тойота примерно, няма ретро бутони в таблото,а всичко е тъч като смартфон, тъч контроли, тъч плъзгачи за управление на уредите в автомобила, няма скоростен лост за автоматика,а само плъзгач като от японски усилвател или уредба/касетофон/ от 80-те, бяха много стилни японската техника тогава, а и сега. Та Голф 8 изглежда хем с най-модерен интериор, хем с най-стилен дизайн, прави ,стилни форми, няма неадекватни чупки, но фаровете са издължени- придават динамика, стоповете са стилни,с характер и LED, фарове LED И Matrix LED. И много важно - колата е ниска,с ниска стойка,а не прилича на табуретка. Голфът е издължен и нисък, истинска лека кола в най-добрите традиции напук на тенденциите за високи стойки на новите автомобили,които ги правят гротески. Примерно един Hyundai Ionic 5 - красив,идеен дизайн, модерен, но много висока кола,много квадратна и много висока, на пътя седи гротескно, нито е СУВ ,нито е лека кола.

    Коментиран от #24

  • 24 Пилот на Ферари

    35 7 Отговор

    До коментар #23 от "авто фен":

    Негово неугледно Величество Golf VIII . Противоречив дизайн, объркващ интериор .
    Първото ми впечатление от осмото поколение е че това е най-грозният Golf, правен до момента .

    Но аз лично не мога да възприема заострената предница и „разкривените“ фарове, особено в комбинация с тумбестите, типични за хечбек, форми назад.
    Профилът и задницата са почти идентични с предишното поколение и тази предница на мен лично ми стои като зле поставена кръпка.

    Отваряйки вратата може да останете леко шокирани.
    Идеята да вляза в няколко менюта, за да открия функцията, която ми трябва не ми се нрави, особено в движение.
    Ако карам зад димящ камион и искам да спра климатика да вкарва външен въздух. На 99% от колите това става с натискането на един бутон. Дори и да сядам за пръв път в даден модел, успявам да го открия за броени секунди. Тук трябваше да натисна и настроя сумати менюта , при това в движение .

    Коментиран от #26

  • 25 Гост

    6 14 Отговор
    Голфа не е за бенняци. Факт!

    Коментиран от #54

  • 26 авто фен

    2 14 Отговор

    До коментар #24 от "Пилот на Ферари":

    Ами по принцип стилните коли, купетата, са със изострени,аеродинамични предници. На мен точно това ми харесва. Всъщност този е вторият красив Голф след Голф 7, всички други бяха нелепи табуретки.

    Коментиран от #27

  • 27 Пилот на Ферари

    17 3 Отговор

    До коментар #26 от "авто фен":

    Аеродинамичен Голф ? Това някаква смешка ли е ? Че и спортен автомобил .....

    Коментиран от #28

  • 28 авто фен

    1 2 Отговор

    До коментар #27 от "Пилот на Ферари":

    Говоря за дизайна,за линия на дизайна. Това прави колата да изглежда по-динамична и стилна. Това ми е мисълта и мнението. Ти имаш своя позиция. Смятам,че Тойота Селика във всички поколения е несравнимо по-красива кола от най новата Toyota GR86.

    Коментиран от #29

  • 29 Пилот на Ферари

    10 9 Отговор

    До коментар #28 от "авто фен":

    Забелязъл съм едно , тия където харесват или карат Голф - дядо им е карал Голф , после баща им е карал Голф , сега и те карат Голф ....
    Това е някаква традиция . Уважение към избора на дядото . А той може да е бил случаен , само с финансов критерий .

    Коментиран от #46

  • 30 гулаг

    1 0 Отговор

    До коментар #1 от "ха ха":

    а сняг има ли? дебл
  • 31 Потребител

    14 5 Отговор

    До коментар #18 от "авто фен":

    Новата Фабия е супер, ама пак нямат налични :-). За Хонда не съм проверявал.

    Голф 8 не е лош, пак се чака, но принципно бойкотирам по лични причини Volkswagen и не бих си купил нищо от тях.

    Относно Дачията, ами практична е, висока, има си най необходимото, без излични простотии, дизайна е по-добър от предишните, става да си я паркираш пред блока и да не ти пука много. Лично според мен Дачия доста са се развили и продават евтино и сравнително качествени неща, за парите си. Не са идеални, но за практични хора е добър избор.
  • 32 И двете марки са топ пръдня

    3 9 Отговор
    бягайте на далеко слушайте батко ви какво ви казва.
  • 33 3-фазния

    7 3 Отговор

    До коментар #1 от "ха ха":

    Мрън-мрън!
    Колата е чук!

  • 34 Готин

    10 5 Отговор
    Преди около три години тествах от първите 208. Отказах се набързо. Най-неудобният френски автомобил предназначен за "джуджета". Твърда возия и лоши седалки. Неудобен скоростен лост и превключваше зле.
  • 35 Разбирач

    4 5 Отговор
    Тирока е новия Голф. Същия размер, почти същата динамика, по-евтин, с повече място за хора и багаж. Но предното поколение беше по-добре щото имаше копчета за климатика, беше по-леко и с 2-3 коня повече. И дизайна става, за това, което е.
  • 36 оня с коня

    1 13 Отговор

    До коментар #21 от "авто фен":

    Ти не разбираш - НЕ Е ВЪПРОСЪТ колко струва подобна кола тип "Джаз" или ФауВе,просто НИКОГА няма да си купя подобна Сапунерка "на ново",а ще предпочета МАРКОВ Автомобил с достатъчно коне "на старо",дори и да струва повече от въпросните "коли на годината".Ако пък ги нямам парите както се опасяваш,няма проблем - ще чакам докато ги събера защото изповядвам Принципа "По-добре Нищо,отколкото с посредствен Ширпотреб"/термин от Соца/.Разгеле БМВ-то ми 6-Цилиндрово ,204 коня е като Пушка ,щото си го обгрижвам отвсякъде и може и да не е Порше,ама ...си е мое:)

    Коментиран от #45

  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Подлога БСП

    6 5 Отговор
    Не, че нещо, но малко да охладим ентусиазма на франкофоните.
    "Колите с най-много фабрични дефекти са Mercedes, Peugeot и VW"
    Като над 50% от дефектите се пада на новото 208
  • 39 Години

    1 0 Отговор
    14 ТОДИНИ
  • 40 Алексей

    6 4 Отговор
    В този клас, години нарде изявен лидер беше Фиеста. Може да не беше винаги на първо място, но беше 1-ва, 2-ра или 3-та. Безумно е толкова успешен модел да го спреш. Нито Фиеста, Нито 208 са в класа на Голфа. Определяща е цената. 208 е скъпо и то доста, но всичко останало, освен Сандеро е още по-скъпо. Нищо чудно и Сандеро да стане лидер в един момент. И все пак за мен Фиеста епо-добра от 208, в сегашните поколения
  • 41 Това е основния парк на Rent-a-car и те

    5 1 Отговор
    нищо ново под слънцето
  • 42 Години не Тодини

    3 4 Отговор
    Голфу е номер 1!
  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Радвайте се и на това

    0 4 Отговор
    Защото това поне са европейски модели, добри или лоши. А в бъдеще идват китайците да заемат челните места. Като например този градски електромобил който струва 8 000 долара в Китай и колкото и мита и такси транспорт да му сложат, ще се продава по-добре от 208, най-малкото защото е по-голям и просторен и е по-евтин както при първоначална покупка така и за поддръжка.

  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 Кози

    3 0 Отговор

    До коментар #29 от "Пилот на Ферари":

    Дедо ми е карал Жигули, тоя твой приятел да не е от махалата?
  • 47 фффф

    3 1 Отговор
    Само ще ви моля да извадите от бройката на продадените 208-ци електричките. Все пак на ФауВе електрическия Голф се води отделен модел и не влиза в статистиката нали.
  • 48 Заслужено

    8 2 Отговор
    Заслужено Пежо 208 има най много продажби ! може да подскачат някой тук, може всичко, но е заслужено. В семейството имаме същото Пежо произведено 2016 г, Дачия Сандеро 2015 година и Тойота Корола 2018 година. Всички коли имат и преимущества и недостатъци. Спор по това няма !!! От всички тези три коли като ЦЕНА-КЧЕСТВО Пежото е най-добро ! Аз даже бях учуден, че "бие" и Тойтата !!! Не се хваля, просто искам тези които карат "гарсониери" на колела малко да млъкнат ! Сигурно и техните "автомобили" имат достойнства, и то не малки. Но броя продажби показва къде е истината. Журналистите при определяне кола на годината не могат да са напълно безпристрастно. "Влияят" им по много начини производителите, но да "излъжеш" над 200 000 да купят една кола, няма как да стане !!!
  • 49 Кмета на Перник

    4 0 Отговор
    Обявявам ден на траур заради гоУфо !
  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 Евро реалист

    3 0 Отговор

    До коментар #17 от "джоджен":

    Огромна част от продажбите на Фиат 500 са само в Италия
  • 52 Абре

    3 7 Отговор
    Сульовци.Що не кажете каква е цената на кенефа 208 и каква е на голфа ?

    Коментиран от #53

  • 53 12345

    5 4 Отговор

    До коментар #52 от "Абре":

    Потребителите купуват Пежо, а не ГОЛФ 8, те са си казали мнението!

    Вашето мнение е от значение само в Перник.
  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.