Last news in Fakti

3 Май, 2023 16:13 1 791 10

Ето как някои държави се опитват да избегнат навлизането на електромобилите, подпомагайки икономиката си

  • биогорива-
  • етанол

Бразилия планира да увеличи съдържанието на етанол в бензина до 30 процента

Ето как някои държави се опитват да избегнат навлизането на електромобилите, подпомагайки икономиката си - 1

Примерът, който е най-пресен към днешна дата засяга Бразилия, страна, която се опитва да продължи живота на автомобилите с двигатели с вътрешно горене. Бразилците все пак ще спазват Парижкото споразумение, но чрез въвеждане на т.нар. биогорива.

За целта Бразилия ще проучи потенциално увеличаване на количеството безводен етанол, смесен с бензин, продаван на бензиностанциите. това е последният ход на администрацията на президента Луиз Инасио Лула да Силва за увеличаване на потреблението на биогорива и намаляване на емисиите на парникови газове. Това съобщава S&P Global.

Министърът на мините и енергетиката Александър Силвейра планира да предложи проучвания, които биха увеличили сместа етанол-бензин до 30%, като това ще се случи още на следващото заседание на Националния съвет за енергийна политика на Бразилия (CNPE). CNPE, който е основният политически орган на Бразилия по енергийните въпроси, проведе първата си среща през март и се очаква да се събере отново през втората половина на 2023 г.

Стремежът за увеличаване на употребата на етанол подкрепя плановете на Лула да разшири правителствената програма RenovaBio, широкомащабна програма за подпомагане на индустриите за биодизел и етанол, насочена към увеличаване на употребата на биогорива в страната за постигане на климатичните цели съгласно Парижкото споразумение. Програмата обаче претърпя неуспехи при предишното правителство.

Последният ход за увеличаване на потреблението на биогорива бе увеличението на количеството биодизел, смесено с дизел, продавано на бензиностанциите, което се повиши от 10% на 12% от 1 април. По-високият процент сложи край на няколкогодишната несигурност за производителите на биодизел, които бяха засегнати от колебания в биодизеловия микс по време на пандемията на фона на опасения относно цените на суровините за биодизел като соя и говежда лой.

Съдържанието на биодизел ще се увеличи до 13% през април 2024 г., до 14% през април 2025 г. и до 15% през април 2026 г., според Министерството на мините и енергетиката на страната. Според предишната итерация на програмата RenovaBio, Бразилия планира да увеличи количеството биодизел в дизеловото гориво, продавано на бензиностанциите, до 15% от 1 март. Сместа биодизел/дизел се поддържа на 10% през по-голямата част от 2022 г. и първите три месеца на 2023 г.


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 9 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Яяяяя

    6 6 Отговор
    Искам ефтин етанол. Фордчето ми работи и на етанол. Ехааа.
  • 2 ДрайвингПлежър

    12 5 Отговор
    Това е истината!!! Представете си микс от петрол синтетично гориво и био гориво - директно може да отрежем 40% от емисиите и то приложимо за почти всички коили ВЕДНАГА вместо да се инвестират трилиони в електрическа дивотия и нова инфраструктура и да се чака (и то с много евентуален резултат) 50 години!!!
    Електрификацията е за електропитеци!

    Коментиран от #4, #10

  • 3 Разследване няма да има.

    2 0 Отговор
    това е ясно.Опита се милиционера да се изкара жертва,но се получи обратния ефект.Стана за смях.
  • 4 бай Даньо

    6 3 Отговор

    До коментар #2 от "ДрайвингПлежър":

    Хибридните коли също отрязват около 40% от консумацията на въглеродни горива , ама не са тая революция която провижда милиардери паразити като Мъск и не става... по строги регулации за американците който сутрин слагат вратовръзка и се мятат на 8 цилиндров камион за да отидат на 30 мили на работа като банкови чиновници ... и минаване на индустрията на железопътен транспорт (поне за товари) ще отреже още 25% и проблема с въглеродните емисии по същество е решен ама без много харч, а държавния харч произвежда милиардерите (не само в България ) ... тц , не става!

    Коментиран от #5

  • 5 ДрайвингПлежър

    6 2 Отговор

    До коментар #4 от "бай Даньо":

    Всъщност бай Даньо, даже и американците с техните Ве 8ци не са големия проблем!
    Емисиите на всички коли в Европа дават 0.9% от световните емисии - не да ги заменим ми да ги спрем от утре сабахлям пак нищо не променяме!

    Еврооткачалниците и зелените терористи трябва да разберат, че ще "спасят" света, когато Азия и Африка спре да бута въглища и да ползва за базова енергия дърва!!!

    Щото пък е малко нагло след като Европа и Америка бяха изградени точно върху планините изгорен кюмур през последните 150 години на "индустриална революция" и евтината достъпна енергия от въглищата да кажеш на черничките:
    - Вижте пичове ние го направихме ама вие нямате право щото нас не ни кефи...
    е няма да стане така - и те искат телевизор и хладилник и кола и всичко останало и полека лека започват да го имат... Там е заровено кучето, не в колите - ама пуста пропаганда

    Коментиран от #6

  • 6 бай Даньо

    3 1 Отговор

    До коментар #5 от "ДрайвингПлежър":

    Съгласен. Моя пойнт беше че ако проблема е в колите конкретно има и други решения освен тия които просто правят някой милиардери. Част от решението е по малко летене със самолети за щяло и не щяло ( в западния свят и особено Америка) , изграждане на ефективни жилищни сгради ( 16 милионен Лос Анжелос от едноетажни еднофамилни къщи) отоплявани с газ ... Съгласен че и западния свят трябва да поеме грижата да реши проблема и не за сметка на бедните , няма и начин да ги спреш бедните да искат да потребяват каквото и да било ... Трагедията е че дискусията дори не е на тая плоскост още ...
  • 7 Последния Софиянец

    2 6 Отговор
    Електрическите коли са ужасния ужасТ за чаршафи и колхозници !

    Коментиран от #8

  • 8 Идиократор

    4 0 Отговор

    До коментар #7 от "Последния Софиянец":

    Селски,гледал ли си "Идиокрация"?Ти тръгвай натам,ние ще поостанем при изкопаемите горива.
  • 9 Еколог

    1 5 Отговор
    Гледам бая елементарни хора са писали тук
  • 10 Ами така

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "ДрайвингПлежър":

    В Бразилия и Аржентина 30% от автомобилите се движат с етанол (спирт). Спирта се произвежда от меласа или житни растения и е "възобновяем източник на енергия", освен това е и екологично гориво подобно на пропанбутана. Страните от Южна Америка още преди 15-20 години искаха спирта да стане борсова суровина и да се въвежда масово като гориво, НО ... страните от Северна Америка, естествено, не допуснаха това да се случи.