Примерът, който е най-пресен към днешна дата засяга Бразилия, страна, която се опитва да продължи живота на автомобилите с двигатели с вътрешно горене. Бразилците все пак ще спазват Парижкото споразумение, но чрез въвеждане на т.нар. биогорива.
За целта Бразилия ще проучи потенциално увеличаване на количеството безводен етанол, смесен с бензин, продаван на бензиностанциите. това е последният ход на администрацията на президента Луиз Инасио Лула да Силва за увеличаване на потреблението на биогорива и намаляване на емисиите на парникови газове. Това съобщава S&P Global.
Министърът на мините и енергетиката Александър Силвейра планира да предложи проучвания, които биха увеличили сместа етанол-бензин до 30%, като това ще се случи още на следващото заседание на Националния съвет за енергийна политика на Бразилия (CNPE). CNPE, който е основният политически орган на Бразилия по енергийните въпроси, проведе първата си среща през март и се очаква да се събере отново през втората половина на 2023 г.
Стремежът за увеличаване на употребата на етанол подкрепя плановете на Лула да разшири правителствената програма RenovaBio, широкомащабна програма за подпомагане на индустриите за биодизел и етанол, насочена към увеличаване на употребата на биогорива в страната за постигане на климатичните цели съгласно Парижкото споразумение. Програмата обаче претърпя неуспехи при предишното правителство.
Последният ход за увеличаване на потреблението на биогорива бе увеличението на количеството биодизел, смесено с дизел, продавано на бензиностанциите, което се повиши от 10% на 12% от 1 април. По-високият процент сложи край на няколкогодишната несигурност за производителите на биодизел, които бяха засегнати от колебания в биодизеловия микс по време на пандемията на фона на опасения относно цените на суровините за биодизел като соя и говежда лой.
Съдържанието на биодизел ще се увеличи до 13% през април 2024 г., до 14% през април 2025 г. и до 15% през април 2026 г., според Министерството на мините и енергетиката на страната. Според предишната итерация на програмата RenovaBio, Бразилия планира да увеличи количеството биодизел в дизеловото гориво, продавано на бензиностанциите, до 15% от 1 март. Сместа биодизел/дизел се поддържа на 10% през по-голямата част от 2022 г. и първите три месеца на 2023 г.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Яяяяя
16:43 03.05.2023
2 ДрайвингПлежър
Електрификацията е за електропитеци!
Коментиран от #4, #10
17:23 03.05.2023
3 Разследване няма да има.
17:50 03.05.2023
4 бай Даньо
До коментар #2 от "ДрайвингПлежър":
Хибридните коли също отрязват около 40% от консумацията на въглеродни горива , ама не са тая революция която провижда милиардери паразити като Мъск и не става... по строги регулации за американците който сутрин слагат вратовръзка и се мятат на 8 цилиндров камион за да отидат на 30 мили на работа като банкови чиновници ... и минаване на индустрията на железопътен транспорт (поне за товари) ще отреже още 25% и проблема с въглеродните емисии по същество е решен ама без много харч, а държавния харч произвежда милиардерите (не само в България ) ... тц , не става!Коментиран от #5
18:43 03.05.2023
5 ДрайвингПлежър
До коментар #4 от "бай Даньо":
Всъщност бай Даньо, даже и американците с техните Ве 8ци не са големия проблем!Емисиите на всички коли в Европа дават 0.9% от световните емисии - не да ги заменим ми да ги спрем от утре сабахлям пак нищо не променяме!
Еврооткачалниците и зелените терористи трябва да разберат, че ще "спасят" света, когато Азия и Африка спре да бута въглища и да ползва за базова енергия дърва!!!
Щото пък е малко нагло след като Европа и Америка бяха изградени точно върху планините изгорен кюмур през последните 150 години на "индустриална революция" и евтината достъпна енергия от въглищата да кажеш на черничките:
- Вижте пичове ние го направихме ама вие нямате право щото нас не ни кефи...
е няма да стане така - и те искат телевизор и хладилник и кола и всичко останало и полека лека започват да го имат... Там е заровено кучето, не в колите - ама пуста пропаганда
Коментиран от #6
19:10 03.05.2023
6 бай Даньо
До коментар #5 от "ДрайвингПлежър":
Съгласен. Моя пойнт беше че ако проблема е в колите конкретно има и други решения освен тия които просто правят някой милиардери. Част от решението е по малко летене със самолети за щяло и не щяло ( в западния свят и особено Америка) , изграждане на ефективни жилищни сгради ( 16 милионен Лос Анжелос от едноетажни еднофамилни къщи) отоплявани с газ ... Съгласен че и западния свят трябва да поеме грижата да реши проблема и не за сметка на бедните , няма и начин да ги спреш бедните да искат да потребяват каквото и да било ... Трагедията е че дискусията дори не е на тая плоскост още ...19:47 03.05.2023
7 Последния Софиянец
Коментиран от #8
19:53 03.05.2023
8 Идиократор
До коментар #7 от "Последния Софиянец":
Селски,гледал ли си "Идиокрация"?Ти тръгвай натам,ние ще поостанем при изкопаемите горива.22:24 03.05.2023
9 Еколог
09:20 04.05.2023
10 Ами така
До коментар #2 от "ДрайвингПлежър":
В Бразилия и Аржентина 30% от автомобилите се движат с етанол (спирт). Спирта се произвежда от меласа или житни растения и е "възобновяем източник на енергия", освен това е и екологично гориво подобно на пропанбутана. Страните от Южна Америка още преди 15-20 години искаха спирта да стане борсова суровина и да се въвежда масово като гориво, НО ... страните от Северна Америка, естествено, не допуснаха това да се случи.16:56 04.05.2023