Last news in Fakti

16 Ноември, 2002 00:00 841 0

Един болид на пътя

  • gemballa gtr 600 evo-
  • gtr 600 evo

Много деца си мечтаят като пораснат да станат автомобилни състезатели. По различни причини обаче това не се удава на всички. Ако вече сте пораснали и не сте осъществили отколешната си детска мечта, но все още имате амбиции, необходимия стаж и опит, както и повечко пари в излишък, можете да се обърнете за помощ към тунинг студията Gemballa Automobiltechnik. Там ще ви предложат болид, в който са внедрени всички съвременни технологии, използвани в DTM-шампионата. Става дума за “уличния атлет”

Инженерите от немската студия са си наумили да превърнат творението си в истински господар на пътя и трябва да се признае, че съвсем не са далече от истината. Екстериорът е “пипнат” съвсем леко, като целта не е промяна във визията, а подобряване на обтекаемостта, както и по-добро охлаждане на спирачките и агрегата. Предната броня е с леко видоизменени въздухозаборници. Задните калници са допълнително раздути, като и в тях са направени по-големи отвори за въздух. Благодарение на тези промени ширината на болида е с 60 мм повече от базовия модел. Точно по средата на задната броня се намира умопомрачителният завършек на ауспухната система, представляващ страховита “двуцевка”, способна да издуха всичко от пътя и придаваща на автомобила неповторим спортен вид.

Ходовата част е основно преработена, като за целта се намесват тесните специалисти от компанията H+M, които са стари партньори на Gemballa. След доработката се налага и много прецизна настройка, която да обезпечи максималната стабилност на двуместния болид. При избора на джанти и гуми се стига до оптималния вариант 18 цола. Джантите са изработени в студията от висококачествени алуминиеви сплави и носят името Gemballa Racing. Гумите са производство на Yokohama и са с размери 225/40 - отпред и 295/30 - отзад. Шарката представлява засрещащи се под ъгъл тънки канали. Тези гуми носят името Pneus.

Надникнете ли в моторния отсек ще Ви спре дъхът. Там нетърпеливо чакат възможност за изява 475 к.с. За тази потресаваща мощ се грижат два огромни турбо компресора. Мощността е с цели 225 к.с. повече от тази на стандартното Porsche с 2.7-литров мотор. Подавате ли газ, стрелката на скоростомера няма да спре възхода си, докато не стигне цифрата 300. Въртящият момент, предаван на колелата, е просто колосален - 610 Нм. Пак ще направя сравнение с базовата версия, при която въртящият момент е едва 260 Нм. Gemballa Roadster GT Biturbo ускорява от 0 до 100 км/ч точно за 5 секунди, а от 0 до 200 - за 12.6 (!). Кабриолетът тежи 1 280 килограма, а размерите са му 4 315/1 780/1 270 - съответно дължина широчина и височина.

Собственикът на тунинг студията Уве Гембала прави този уличен шедьовър благодарение на доработения от него болид, предназначен само за състезания в DTM. Истинският спортист е създаден на базата на Porsche 911 GT3 и се управлява от пилота Волфганг Кауфман. Автомобилът е наречен

Почти всички технологии внедрени в GTR 600 EVO са използвани и при цивилната версия GT Biturbo. За да може обаче Кауфман да се качва по-често на най-високото стъпало на почетната стълбичка, Уве успява да събере 650 к.с. под задния капак на истинския спортист. Така Уве Гембала успява да стигне до първото място в клас GT, както и до победа в генералното класиране при тунинг фирмите. И това не е всичко. “Резачката” поставя абсолютен рекорд за тунинговани автомобили. Това става на пистата Хокенхайм, като Gemballa GTR 600 EVO дава време 1:09.464. Този факт естествено е суперреклама за тунинг специалиста от германския град Леонберг, който от доста време насам е популярен сред любителите на улични болиди и определено не се оплаква от клиентела.

Радослав Славчев
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА