Last news in Fakti

8 Юни, 2023 09:10 12 000 17

Тествахме Volkswagen ID.Buzz - бусът с който ще ви забележат навсякъде (БГ ЦЕНИ)

  • vw-
  • volkswagen-
  • id.buzz-
  • бус-
  • електрически бус
Тествахме Volkswagen ID.Buzz - бусът с който ще ви забележат навсякъде (БГ ЦЕНИ) - 1

През 2017 година по време на автомобилно изложение в Детройт Volkswagen представи концепт с името ID.Buzz. Тогава видяхме електрически бус с футуристична визия, комбинирана с ретро мотиви. През следващата една година електрическото возило се появяваше на разнообразни събития, както в САЩ, така и в Европа и други части на света. През 2018 година компанията обяви, че бусът с интересна визия ще бъде превърнат в серийно возило, което ще запази максимално стила на концепта.

Изненадващо за някои, това наистина се случи и през март 2022 година видяхме серийната версия на ID.Buzz, която прилича изключително много на концепта и събира погледите, където и да отидете. По време на нашия тест ние имахме възможността да шофираме пътнически екземпляр в двуцветна конфигурация, която прибавя още малко „фойерверки“ към вече екстравагантната визия на колата. Използваме думата екстравагантна, тъй като по време на теста ни срещнахме разнообразни мнения за това дали бусът е красив или не, но пък със сигурност стигнахме до консенсус, че е забелязващ се отдалеч, макар и да не се чува изобщо.

Продължавайки с дизайна, всъщност ще се върнем към премиерата на буса в България, която се състоя на 14 февруари тази година. Тогава един до друг около сцената бяха разположени изцяло новият ID.Buzz и неговият „дядо“ Volkswagen T1. Именно от там най-новото попълнение в гамата на VW Лекотоварни черпи своя дизайн. При двуцветния вариант това е ясно видимо, но дори и без него, няма как да объркате марката на този бус, дори и без огромните (да, наистина са огромни), емблеми отпред и отзад.

Разбира се, тук формите са модернизирани, за да паснат в стила на ID. Бранда на Volkswagen с добре познатите ни фарове и свързващата ги LED ивица. Бронята е с големи осмоъгълни отвори, част от които истински, други не, а точно в средата ѝ е разположен и голям сензор за следене на колите отпред, познат още и като дистроник. Страничната линия е максимално изчистена с две дръжки за вратите и големи прозорци или метален панел при товарната версия.

Модерна нотка има и при джантите, които при тестовата версия бяха 21-цолови със специален аеро дизайн. Готин елемент са трите „отвора“ в задната част, които оприличаваме като имитация на отвори за охлаждане, също препратка към оригиналния T1. Голямата емблема на Volkswagen и надписът ID.Buzz са основен акцент в задната част. Над него можем да открием и тънки стопове, отново свързани с ивица. Под емблемите е и мястото за номера, както и малка броня със светлоотразители в двата края.

Интериор

И докато в екстериора можем да открием много прилики с Volkswagen T1, то в интериора такива вероятно са само емблемите на Volkswagen. Вътрешността поне в предната част е много сходна с тази при другите ID. модели с малък екран пред водача, точно зад волана и 12-инчова мултимедийна система в средата на таблото. За разлика от другите модели на ток, тук превключвателят за скоростите не е до екрана, а е разположен на мястото на „ръчката“ за чистачки. Таблото е по-високо от това при другите модели, поради спецификата на буса, а също така вътрешността предлага и множество пространство за съхранение, включително различни джобове събиращи какви ли не вещи, безжично зарядно за смартфон, както и няколко скрити отделения, някои от които наистина добре прикрити.

В интериора могат да бъдат намерени и много готини препратки към ерата на 70-те и 80-те години, като например капачетата на болтовете, които са с формата на усмивка или пък силуета на ID.Buzz, който се движи по корите на вратите или праговете. Друго удобство е преместваемата централна конзола, която може да премахнете напълно, ако не използвате и да отворите място към задната част. При нашата версия седалките бяха електрически с памет и масаж, като по нищо не се отличават от тези на другите модели на Volkswagen. Предлагат комфортна позиция, дори и за по-големи хора с малка странична опора, която тук по-скоро не е толкова нужна. Малко сме разочаровани от подлакътниците от двете страни на седалките, които не са от най-удобните, но все пак са там.

По отношение на пространството, бусът предлага изключително много, както за пътниците отпред, така и за тези отзад. Мястото отпред е предостатъчно, както за главата, така и за краката, дори и да сте по-високи. Отзад нещата стоят по абсолютно същия начин и пет човека може да се возят напълно спокойно с багаж за седмична ваканция. Трябва да споменем, че тествахме варианта с пет места, а съвсем наскоро излезе и седемместна версия с по-голямо междуосие. При тестовия вариант багажникът е с опция, която го разделя на две нива с подвижен борд под който има удобни кутии за съхранение. По този начин багажникът е с обем от 1211 литра с голям отвор за товарене и сравнително правилна форма. При сгъване на седалките, този обем нараства почти двойно и достига 2205 литра.

За съжаление, интериорът има и няколко основни недостатъка, като например материалите. Донякъде това се дължи на факта, че от Volkswagen използват еко опции, като рециклирани пластмаси, синтетични материали и куп други неживотински тъкани, но определено това влияе на усещането при допир. Друг минус който бихме отбелязали е озвучителната система, която вероятно поради формата и големината на буса, просто не се усеща по начина по който сме свикнали да чуваме в други модели на марката.

Задвижване и технически характеристики

Към момента ID.Buzz се предлага с една единствена опция за задвижване, а именно добре познатият електромотор с 204 конски сили и максимален въртящ момент от 310 конски сили. Тази конфигурация задвижва единствено задните гуми, а за нейното захранване се грижи батерия с капацитет от 77кВтч. Очаква се скоро да се появи и по-дългата версия с по-мощен мотор и 4х4, но за нея ще стане въпрос по-напред във времето.

Volkswagen ID.Buzz се усеща тежък на пътя…, просто защото е тежък. С тегло от около 2.4-2.5 тона, това съвсем не е най-лекото превозно средство на пътя. Поради споменатото вече тегло, както и ниският център на тежестта, бусът дава солидно спокойствие в завои, дори и при по-висока скорост и може да ви накара да забравите, че карате нещо с дължина от 4.7 метра, височина от близо 2 метра и същата ширина. Макар и с 21-цолови джанти, неравностите на пътя не се усещат толкова сериозно, колкото бихте очаквали с подобен размер гуми и джанти.

По отношение на показателите до 100км/ч, вероятно не е изненада за никой, че ID.Buzz не е спортист. Официалните данни сочат ускорение до 100км/ч за 10.2 секунди и сме напълно склонни да се съгласим, макар и без да мерим с хронометър. Въпреки това, ID.Buzz се представя много добре при градско и извънградско шофиране, благодарение на въртящия момент, който е наличен още при натискане на педала с изобразен бутон "Play" на него. Бусът е напълно способен да остави чувство на спокойствие при изпреварване на междуградски път или пък да ви даде преднина от един до друг светофар. За тези цели има и режим Sport, който честно казано включихме за няколко минути просто, за да забележим минималната разлика в поведението на модерното „Були“.

Разполагате още с режим Comfort, Eco и Individual, които сами по себе си говорят за това какво правят. Най-много време прекарахме в стандартния режим, както и с включен “B” режим, където рекуперирането на енергия бе на най-висока степен. При спокоен стил на шофиране в споменатия режим ID.Buzz може съвсем спокойно да достигне обещаните от Volkswagen стойности, а именно около 400-450 километра или дори повече в зависимост от терена по който карате и тежестта на крака ви. Максималната скорост е ограничена на 145км/ч, което може и да се струва малко на някои хора, но все пак да не забравяме, че в България можете да вдигнете най-много 140км/ч, без да имате проблеми със закона.

Честно казано, ID.Buzz се представя изненадващо добре и на магистрала, и след тръгване от град Ловеч със заредена на 90% батерия, успяхме да стигнем в София с батерия от 34% и оставащ пробег от 134 километра. Разбира се, това включва и магистрално шофиране с близка до максималната скорост на буса на места, както и извънградско шофиране с до 90км/ч. В града лесно може да се забрави за най-големия "недостатък" на буса, а именно габаритите, поради изключително малкия радиус на завиване. Той е едва 11.1 метра и наистина се усеща при ежедневно ползване.

По отношение на зареждането, бусът може да поеме до 170кВ от подходяща зарядна станция, като това на теория ви допълва от 5% до 80% в рамките на 30 минути. При зареждане от 7кВ зарядно за вкъщи ще ви трябват около 11 часа за зареждане, докато 11кВ зарядно ще свали това време до около 7 часа и половина.

Цена

Към момента ID.Buzz се предлага само във версия Pro при пътническите варианти, а цената тук започва от 122 120 лева. В този случай получавате сив бус с 19-цолови колела, докато модел като нашия с двуцветна боя и 21-цолови джанти ще ви струва още около 5700 лева отгоре. Добавяйки и някой от опционалните салони може да увеличите цената с до 3500 лева, като добавите още толкова за екстри като пакета Комфорт Плюс. Електрическите плъзгащи врати и заден багажник са допълнителни 1888 лева, заедно с асистиращи системи за още 3885 лева. Общо взето цената може да нарасне до близо 140 хиляди в зависимост от това колко време прекарате в конфигуратора.

Заключение

Струва ли си ID.Buzz?

Еднозначен и универсален отговор на този въпрос няма. Към момента предлагането на такъв тип возила на пазара е минимално и алтернативите са едва няколко на брой. Подобен е Mercedes EQV, който започва от 164 940 лева, но пък за сметка на това предлага три места повече. Peugeot също предлага алтернатива в лицето на e-Traveller, който започва от около 100 хиляди лева и също предлага повече места. Подобни предложения има и от Citroen и Toyota, но пък нещото, което никой не предлага е визията на ID.Buzz. По време на нашия тест нямаше място на което да отидем, а хората да не се обърнат след нас, да не ни спрат или пък да не снимат ID.Buzz. Дали цената на ID.Buzz си струва на фона на всичко изброено по-горе, оставаме на вас да прецените.


Поставете оценка:
Оценка 4.7 от 9 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Сув фен

    19 12 Отговор
    Трагедия и вън и вътре
  • 2 комплексарска работа

    16 8 Отговор
    странно комплексарите не карат такива грозни бусчета а вие сте писали за тях ? неразбирам какво е това желание да те “забележат” каква ламарина търкаляш???
  • 3 Новото ретро

    10 3 Отговор
    Като излязъл от филм е. Страхотен цвят!
  • 4 Туранага Сама

    22 7 Отговор
    Бива ама тез 140 бона не е добре за камьон 2500кг.+ пътници и багаж 500кг.= 3000кг. което е = на 250-300км. пробег лятото.😁На някой байр може и на зад да тръгне.
  • 5 Не мерси

    18 9 Отговор
    Дизайн трагедия.
    И преди съм го казвал, и сега ще го кажа - вземете някоя класическа кола (в случая vw t1) и й сложете нова технология, климатик и екстри, и хората ще се утрепят да ги купуват.
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Пилот на Ферари

    22 2 Отговор
    Това е превозно средство за жендъри като отиват на някой прайд .
  • 8 нео

    5 1 Отговор
    Симпатичен вид , но тази цена е доста висока . Аз лично бих предпочел рав 4 от 2015 г нататък , дължината е почти същата , има 44 , голям багажник , става за града и за туризъм и цената е по ниска
  • 9 хахах

    16 0 Отговор
    И това, ако са народни цени...., явно парите ги нямат за нищо.
  • 10 ИВАН

    7 0 Отговор
    Натъпкано с кви ли не излишни системи и екстри, които така или иначе не винаги действат, оскъпено до безбожност, и нито по аеродинамично, нито по екологично, да не говорим за економично ... света е тръгнал в погрешна джендърска посока - отразява се и на колите - и те безумни, неадекватни - като създателите си
  • 11 Кози

    7 0 Отговор
    Един ш1бан бус струва 120 хилки, и после се чудим защо панелките в СФ вървят по 200 хиляди.
  • 12 Алекс

    7 0 Отговор
    Дори и да имам възможност да го купя не бих го направил...
    По простата причина да ме вози 2.5 тона електрически кашон...
  • 13 Ха ха ха

    2 0 Отговор
    чудесен избор, ако си геюшА и искаш да бъдеш забелязан !
  • 14 Христо

    3 0 Отговор
    Защо след като сте го тествали, няма снимки по време на теста, как го карате , репортаж, видео с коментар как го тествате?? Както правят всички други
  • 15 Класика

    4 1 Отговор
    По точно ще ви сочат навсякъде и ще кажат;
    Още едно излъгано изделие на матрицата е взело и се вози без мозък в най опасните за природата и човешкото здраве -ел колите !!!!! Още един продукт на матрицата използва климатичния убиец за щастие на спекулантите!
  • 16 Коце

    2 0 Отговор
    Фантастичен дизайн и концепция! Това вече е модерен дизайн и прилича на нещо от 21 век, за разлика от много сув креатури.
  • 17 мале майко

    2 0 Отговор
    страхотен народен /фолкс ваген/ бус страхотна цена като на всичките народни коли правени от VAG да се чудиш да го ползваш ли или да се снимаш с него