Завърши TRUCK EXPO 2023. Най-голямото автомобилно изложение представи над 100 световни бранда от тежкотоварни и лекотоварни автомобили, автобуси и специализирани превозни средства. Повече от 5500 души посетиха събитието в Международен панаир Пловдив. Дойде време за изводи.
Бизнесът демонстрира пълна готовност за преминаване от автомобили с вътрешно горене към нискоемисионни и изцяло електрически превозни средства. Отделните кризи през последните три години не са спрели българския транспортен бранш да обновява автопарка си и България продължава да стои уверено в едно от челните места на тежкотоварния автомобилен транспорт в Европа. Конкуренцията и модернизацията вървят ръка за ръка и експертите отбелязаха този факт със задоволство.
Свидетели сма на сериозна промяна в сектора – преминаването от двигатели с вътрешно горене към такива с ниски и нулеви емисии и това се видя по време на тридневния форум в Пловдив. За първи път участниците в TRUCK EXPO 2023 показаха такова разнообразие от модели и приложения на електрически превозни средства. Налице е и първата доставка на електрически камион за клиент в България, който посетителите можеха да разгледат и да получат информация от първа ръка.
Бизнесът има ясна стратегия и конкретни стъпки за понижаване на въглеродните емисии, което е и европейската политика в сектора. Съгласно Парижкото споразумение тежкотоварните производители трябва да намалят въглеродните емисии с 45% до 2030 година и с 90% до 2040 г. Електрическите превозни средства ще ни помогнат да постигнем тази цел, тъй като вече се изчерпва потенциала за намаляване на вредните емисии в дизеловите двигатели, споделиха участници в изложението.
55% от транспортните дейности в Европа се извършват в радиус от 300 км. от началната точка. Задвижващият трак вече е достатъчно ефективен, което да позволи голяма част от тези дестинации да бъдат поети от изцяло електрически камиони. Освен нулевите емисии, електрическите камиони са и изключително приятни и комфортни за шофиране. В купето няма никакъв шум и вибрации, което намалява умората у водачите и позволява още по-ефективна работа в градска среда и за междуградска дистрибуция. С други думи, вече нищо не пречи такива превозни средства да се движат по улиците на градовете дори в нощните часове, тъй като не създават околен шум и правят транспортната услуга още по-гъвкава, достъпна и ефективна. Световните автомобилни производители и техните оторизирани представители в България вече с любопитство очакват какви ще са новите технологични постижения за следващото TRUCK EXPO.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Сатана Z
Това е ,като да си купиш фабрика на 8 ми септември
Коментиран от #5
16:28 12.06.2023
2 анонимен
Коментиран от #4
18:22 12.06.2023
3 ТИР
18:23 12.06.2023
4 Няма го
До коментар #2 от "анонимен":
Но пък има volvo, което при шофиране ти позволява да слушаш пеенето на птичките като си отвориш прозореца и не чуваш нищо друго.Коментиран от #6, #7
18:35 12.06.2023
5 Никси
До коментар #1 от "Сатана Z":
на баба ти хвърчилото , може ама ако е държавен и е Дападжийски или текезесарски , а те са си часна собственост на физически лица , я не лъжи и не плаши хората !!!.20:41 12.06.2023
6 Тесльо
До коментар #4 от "Няма го":
ти като че ли си отварял прозореца на друг влекач и знаеш какво се чува….орнитолога….🤣🤣🤣22:37 12.06.2023
7 Никси
До коментар #4 от "Няма го":
клипчето не беше лошо , даже камьона са го много перфектно направили , но понеже гледам много клипове в тубата камьонджииски и дали още ни е рано за тази трансформация като цяло , тъй като гледам по тир паркингите няма още станцйи в Европа зярядни за зареждане на батерйи , но понеже гледам че пътуваш често , може би и да си видял в някоя държава да са исталирали зарядни станцйи , следващия път ще бъде интересно д някой 4-ос самосвал да се тедтва в някоя мина да се види как на тока влияе ли му водата и калта , освен тия компоненти са затворени херметически за батерйите и инсталацията на камьона и как идържа на натоварване със скална или земна маса , между другото гледах клип на Филип Бричка с такъв подобен камьон Волво , бордово мисля че беше и с кран , направи ревю и човека каза че в градски условия е перфектен за стройтелството , защото с едно зареждане минава около 260 км градско каране , мисля че натам е бъдещето но май още ние не сме подготвени за тази модерна иновация , един мой приятел колега каьваше , в мината рогуша не изрове ли и не изпушили црън пушек на клубета , не ми га хвали Татра 815 !!!,,👍👍👍👍👍👍.23:01 12.06.2023