Tesla планира мащабни промени във фабриката си край Берлин, включително разширяване на производството на батерии, което показва, че плановете за увеличаване на производството продължават да се изпълняват въпреки неотдавнашното изместване на фокуса към увеличаване на производството в САЩ. Документите, публикувани от местното министерство на околната среда и водите в сряда, показват дългия списък с промени, които Tesla планира, за да превърне обекта в най-големия завод за автомобили в Европа.
Tesla иска да удвои годишния си капацитет до 1 млн. автомобила и да добави 100 гигаватчаса за производство на батерии в завода, който бе открит през март 2022 г. в Грюнхайде на 35 км югоизточно от Берлин. Модификациите, описани в заявлението, трябва да влязат в експлоатация през първата половина на 2024 г., според документите. Те включват изграждане на лаборатория за изпитване на клетки и разширяване на рециклирането на вода.
Промените включват също така разширения или промени в съществуващи части на съоръжението, като например цех за пресоване и бояджийски цех, както и изграждане на нови съоръжения, като например склад за материали. Tesla се сблъсква с възражения от страна на местното население, главно във връзка с въздействието върху околната среда и използването на вода. Във вторник компанията се опита да успокои опасенията на местните жители чрез сесия за въпроси и отговори.
За разширяването Tesla се ангажира да не използва допълнителен воден капацитет, а да рециклира 1,4 милиона кубични метра вода, за които има лиценз. Местните жители имат срок до средата на септември да подадат възражения срещу последните предложения.
Когато заработи на пълни обороти, заводът ще има по-голяма производителност от завода на Volkswagen във Волфсбург, който има годишен капацитет от 800 000 автомобила, но през миналата година е произвел само 400 000 автомобила. В момента Tesla произвежда около 5000 автомобила седмично в Грюнхайде и не е представила график за увеличаване на производството.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Калпазанин
Коментиран от #3, #4, #8
10:37 22.07.2023
2 ама падат ли им още
10:41 22.07.2023
3 Емил
До коментар #1 от "Калпазанин":
литият е собственост на Китай ама кой да мисли а китай така или иначе че китай има интерес да си продава ресурсите за разлика от задунайската губерния.10:53 22.07.2023
4 Леля Гошо
До коментар #1 от "Калпазанин":
Китайците знаят че е много по-изгодно да продават продукти отколкото суровини. За Матушката не е много ясно.Коментиран от #10
11:05 22.07.2023
5 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
Нещо подобно на съществуващото рентакар ❗
11:22 22.07.2023
6 Име
11:35 22.07.2023
7 Б.Б
12:16 22.07.2023
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Гост
14:31 22.07.2023
10 Калпазанин
До коментар #4 от "Леля Гошо":
Те китайците слама ядът, и не могат да правят вече коли на ток хич биля, техният готов при това пооожение ще е в пъти по евтин от на другите, не че и сега не е. Някой да се е замислял по темата зарова е и това незарихвсщо мучене от обора последните години16:02 22.07.2023
11 Хахохи
10:46 23.07.2023