Volkswagen използва означението GTD от години, като по този начин обикновено се означават най-върховите дизелови модели на компанията. Сега означението бе прието и от Ford, които го използваха за най-новата версия на Mustang. Тя ще бъде направена в лимитирана серия и ще влезе в продажба в края на 2024-та като легална за пътищата версия на състезателното GT3.
Противно на слуховете, Mustang GTD няма централно разположен двигател. Пред водача е разположен 5,2-литров V8 двигател с принудително пълнене. Максималната мощност все още не е налична, но Ford се стреми към над 800 конски сили, което прави този Mustang с най-висока мощност, предлаган някога от автомобилния производител. Моторът се развърта до над 7500 об/мин и е оборудван с титаниева изпускателна система с активни клапи.
Mustang GTD е с трансмисия transaxle, което означава, че трансмисията е отзад, което допринася за разпределението на теглото на автомобила почти 50-50. Тя е осемстепенна с двоен съединител, а карбонов задвижващ вал предава мощността от двигателя към нея. Системата за променлив контрол на сцеплението в режим Track Mode позволява да се настройва мощността на двигателя и контрола на сцеплението.
GTD е оборудван с полуактивно окачване, което може да регулира пружините и височината на возене. Компонентите включват адаптивни амортисьори с клапани, а настройката Track Mode понижава автомобила с 40 мм. В багажника вече няма място за съхранение, тъй като архитектурата на амортисьорите, хидравличната система за управление и охладителната система на кутията са отзад. Въздуховодите на мястото на задните стъкла вкарват въздух, за да охлаждат именно там.
Стандартните джанти са 20-инчови ковани алуминиеви елементи. По желание се предлага комплект ковани магнезиеви джанти, които имат Y-образни спици с дизайн, подобен на този, който използва състезателният автомобил GT3. Карбон-керамичните спирачки Brembo са стандартни.
По купето на GTD широко се използват въглеродни влакна, за да се намали теглото. Лекият материал съставлява предния сплитер, капака на двигателя, калниците, праговете на вратите, покрива, капака на багажника и задния дифузьор. Карбоновите елементи за предния и задния капак се предлагат като опция. Купувачите могат да се сдобият и с наличен аеродинамичен пакет, който добавя хидравлично управлявани предни въздуховоди, карбонова кора и активно задно крило. Избраните купувачи на GTD могат да изберат всеки цвят, който желаят, дори нестандартен нюанс, който производителят предоставя.
Салонът на GTD се отличава със смесица от велур, кожа и въглеродни влакна. Пътниците седят на седалки Recaro. Опционалният пакет включва 3D-отпечатан титан за лостчетата за превключване на скоростите и табелката със серийния номер.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 сектант
11:12 18.08.2023
2 Пич
Коментиран от #4, #7
11:16 18.08.2023
3 Ония с Фордо
11:20 18.08.2023
4 истина ти казвам
До коментар #2 от "Пич":
Е ся електрооджендърляка кръв ше пикаят!11:23 18.08.2023
5 Тигъра V8
11:56 18.08.2023
6 Мхм
12:17 18.08.2023
7 Пичага
До коментар #2 от "Пич":
за каране всеки ден-малко неудобно ще дойде в това си изпълнение…и го сравняваш с кое Ферари!???13:31 18.08.2023
8 Млечин
10:50 26.08.2023
9 Този коментар е премахнат от модератор.