Четири месеца след официалния дебют на Volkswagen ID.7, производството на моралния наследник на Passat вече започна. Фабриката в Емден, Германия е мястото на което Volkswagen произвеждаше седанът Passat само до преди няколко месеца, преди моделът да бъде официално премахнат от гамата на германците в Европа. Там е мястото и на което през 2022 започна производството на ID.4 след голяма инвестиция от страна на Volkswagen.
Заводът в Емден е построен в началото на 60-те години на миналия век, за да подпомогне завода във Волфсбург в производството на Beetle и да използва важното търговско пристанище на града за износ. Автомобил номер едно на Volkswagen, към който временно се добавят второто поколение Transporter (T2) и 1500 или Typ 3, продължава да се произвежда до 1978 г., когато последният европейски Beetle слиза от поточните линии, за да освободи място за друг ключов модел - Passat, който започва да се сглобява едва година по-рано.
От този момент нататък Емден се превръща в главната фабрика, посветена на този модел, и започва да произвежда за кратък период от време и неговия братовчед за Южна Америка - модела Santana. Впоследствие, в допълнение към класическите седани и комбита, там се произвежда и Passat CC и неговият наследник Arteon.
През 2019 г., когато компанията обявява амбициозния си план за електрификация, Емден е в списъка на първите стратегически заводи, които ще бъдат обновени и преобразувани от производство на модели с конвенционални двигатели към изцяло електрически такива на платформата MEB.
Процесът отнема около три години и приключва през пролетта на 2022 г., когато заводът започва да произвежда втория по ред модел ID, а именно компактния SUV ID.4, заедно със завода в Цвикау, където същият модел се произвежда заедно с ID.3. Междувременно производствената линия на седана Passat спира за постоянно в очакване на определения за негов наследник - ID.7 Производството към момента се извършва с намалени темпове, но Volkswagen е готов да ги ускори, тъй като поръчките вече са отворени, а доставките ще започнат през есента на 2023 г.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 кокоран розовия стринг
14:23 22.08.2023
2 такива работи
14:51 22.08.2023
3 Мнение
Когато давосджии ти управляват континента със спуснати правителства, тогава и ако да им кажат да намажат на предния капак и това ще направят!!!
Съвременните електрички са нищо повече от прах в очите на хората!
Нито са еко, нито са надеждни, нито имат адекватна втора употреба!
Време е кукловодите на фащ да се изнасят от Европа!
Хем ще настане мир, хем просперитет, пък и токувиж може да се намери наистина еко енергиен източник, който да е евтин и широко достъпен за всички (нещо към което глобалистическите фашисти изпитват неприязън)!!!
Коментиран от #4
15:20 22.08.2023
4 Така е
До коментар #3 от "Мнение":
Редовни коментари на объркани 4000ници в автофорум. Навързват нещата по опорни точки от изток. Изтокът предлага само и единствено разруха.А и огромен 1.8 мотор с 120кс роден 1965г. в Торино.16:39 22.08.2023
5 Онуфри
22:55 22.08.2023
6 Кори за яйца
Коментиран от #8
19:07 24.08.2023
7 Хидроген
10:28 25.08.2023
8 Муньо
До коментар #6 от "Кори за яйца":
Ще има специално пригодени отделения за бидонче със сиринье и едно за кисело зеле.12:13 25.08.2023
9 Хабер си нямам
23:18 25.08.2023