Last news in Fakti

7 Ноември, 2013 12:07 11 757 7

Най-мощните коли от SEMA

  • sema

Всяка година в началото на ноември Лас Вегас става домакин на изложението Specialty Equipment Market Association. Събитието е централно за автомобилния живот в Щатите и участниците се готвят целогодишно за участието си. Резултатът от старанието на тунинг ателиетата често са возила, от чиято мощност и динамични показатели полазват мравки по гърба. Ето и някои от най-зловещите експонати на SEMA.

Hennessey Corvette Stingray



Hennessey Performance има култов статут сред почитателите на детройтската мускулатура. Славата на ателието не се дължи само на най-бързия суперкар в света Venom GT. Специалистите на компанията сякаш могат да изцедят четирицифрена мощност дори от сенокосачка. Ето защо никой не се учудва, че доработеният от Hennessey Corvette Stingray развива 1 100 к.с.



Увеличението на мощността над два пъти (заводският автомобил разполага с 461 к.с.) се постига с два турбокомпресора, алуминиеви бутала и стоманени мотовилки, препрограмиране на управляващия блок на двигателя, модернизирани глави, горивна система, всмукателен колектор и междинен охладител. Комплектът от доработки струва $68 000, със $17 000 повече от базовата версия на самия Corvette.


Underground Racing Gallardo



Мнозина смятат Lamborghini Gallardo, Ferrari 458 Italia и Audi R8 за еталони в класа на суперколите. От Underground Racing са на друго мнение. Екипът екстремисти от Северна Каролина "обработва" европейски екзотики с пълно изкормяне и преработка по свой вкус, в резултат на което мощността нерядко им нараства трикратно.



Един от най-ярките примери за стила на Underground Racing е серията от тунинг пакети за Gallardo, които предлага ателието. Най-евтиният струва $32 000 и позволява увеличаване на мощността на V-образния 10-цилиндров мотор от заводските 560 на 800 к.с. С фаза 2 табунът нараства на 850, а със Stage 3 - на 1 000 коня. Това обаче не е всичко. Американците предлагат и състезателни модификации с 1 500 и 1 850 коня, които обаче работят на гориво с октаново число 117.


Shelby Mustang 1000 S/C



Историята на Shelby American помни не един и два умопомрачителни "мустанги", но един от тях все пак се откроява. Създаден е през пролетта и крие под капака си 1 200 к.с. Mustang 1000 S/C е оборудван със стандартен 5.8-литров V8, но с механичен компресор, нов всмукателен тракт, охладителна система с по-голям капацитет, различни бутала, мотовилки и колянов вал. Доработките удвояват базовата мощност от 662 коня.



От Shelby American основателно наричат 1000 S/C най-мощния сериен мускулест автомобил на пазара. Под въпрос е само прилагателното "сериен", тъй като тиражът е едва 100 бройки. Всяка струва $200 000, в които не е включена цената на донора Mustang GT500.


GT-R AMS Alpha



Американските тунинг ателиета доработват основно щатски автомобили, но патриотизмът не им пречи да посягат и на чуждестранни модели. Майсторите от AMS Performance, например, са почути с умението си да изстискват възможно най-много от потенциала на Nissan GT-R. Често тунингът, който предлагат, струва колкото чисто нов Porsche Cayman S.



Пакетът Alpha 9 увеличава мощността на "Годзила" от стандартните 550 до 1 052 к.с. От AMS твърдят, че така подготвеният автомобил ускорява до 210 км/ч по-бързо от Bugatti Veyron. "Менюто" продължава с програмите Alpha 10 (1 166 к.с.), Alpha 12 (1 500 к.с.) и Alpha 14 (1 605 к.с.).

Черешка върху тортата поставя пакетът Alpha 16. Благодарение на него GT-R се сдобива с мощност 1 840 к.с. и да ускорява от 96 до 210 км/ч за безумните 2.91 секунди. Veyron изпълнява същото упражнение за 5.6 секунди, а 390-килограмовото Suzuki GSXR1000 със 180 к.с. - за 5.9. Точка.


RDP Challenger



RDP Motorsport съвсем не е от ателиетата, чиито майстори изпитват неудържимо желание да наврат монитор във всяка възможна ниша на салона. Компанията има сериозна работилница за изработка на изпускателни системи и поддържа собствен отбор по драг рейсинг. Това обяснява стремежа им да направят от Dodge Challenger нещо по-различно.



След доработката на RDP мощността на култовия мускуляга нараства от заводските 425 на 1 000 к.с., а класическата дистанция от 402 м му отнема 9 секунди. За сравнение Lamborghini Aventador преодолява четвърт миля за 10.7, а Bentley Continental GT Speed – за 12 секунди. за постигането на този резултат двигателят на Challenger се сдобива с уникален механичен компресор и система за впръскване на азотен окис.


Dodge Ram Mega Cab



Този пикап с 5.9-литров дизел Cummins не е дело на тунинг ателие, а на самостоятелен ентусиаст на име Джерад Уитуър. Той е собственик на компания за доставка и продажба на резервни части за ремонт и доработка на нафтови мотори, а проектът има за цел да провери докъде стига потенциалът на агрегата със заводска мощност 330 к.с.

Като начало Уитуър монтира турбокомпресори с по-висока производителност, препрограмира електрониката и увеличава дебита на всмукателната система, в резултат на което табунът се нароява до 860 коня.



Джерад обаче не е доволен, разглобява двигателя и влага в него модифицирани компоненти на стойност $30 000. След операцията мощността достига 1 000 к.с., а въртящият момент - 2 527 Нм.


Mothers 1970 Chevelle ProPane



Може ли производител на препарати за пастиране и подобна автомобилна химия да построи автомобил с газова уредба и мощност над 1 000 к.с. Защо пък не, след като компания за енергийни напитки редовно унижава Ferrari и Mercedes-Benz във Формула 1?



Разбира се, служителите на Mothers Polishes надали биха се справили сами със задачата. За дизайна на белия Chevelle отговаря легендарният Чип Фууз, а изработката е възложена на Paul Gonzalez Custom Cars.

Под предния капак на напълно преработената класика има 8.6-литров V8, а динамичните показатели... Кого го интересува всъщност? Важното е, че върви и най-вече изглежда добре.


ICS Performance M3 E36



Малкото тунинг ателие ICS Performance от градчето Стамфорд, Кънектикът, може да се похвали с наистина уникален автомобил. Жълтото BMW M3 E36 крие стандартен 3.2-литров шестак. След монтажа на високопроизводителна турбина, преработка на всмукателната система и замяна на управляващия блок мощността му достига 1 025 к.с., четири пъти повече от заводската.




Sean Hyland Motorsport King Cobra

AC Cobra няма особена нужда от доработки. Стандартният 7.0-литров V8 от Ford развива напълно достатъчните за автомобил с такова тегло 425 к.с. Канадците от Sean Hyland Motorsport обаче не смятат така. Монтират нов 5.4-литров мотор от Mustang Shelby GT500 с механичен компресор Kenne Bell и мощност 1 000 к.с.

Въпреки исполинската мощност модифицираната Cobra има съвсем стандартна 6-степенна механична трансмисия от Mustang. Окачването и спирачките обаче са адаптирани за справяне с нарасналата потентност на роудстъра.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 триста итридесети

    1 3 Отговор
    Как пък никой не доработи някоя хонда, особено 1.4 носи много на тунинг.

    Коментиран от #2, #3, #6

  • 2 Благовест Стефанов

    1 1 Отговор

    До коментар #1 от "триста итридесети":

    То всеки знае кои са бързите коли, но за без пари толкова. Виж това видео не CIVIC 1.3, после виж рекордите на пистата и ще разбереш, че няма невъзможни неща.

    http://www.youtube.com/watch?v=6v2MG2GTRR8
  • 3 Николай Стоянов

    1 1 Отговор

    До коментар #1 от "триста итридесети":

    Доработки за Сивик има колкото искаш. В статията са показани само скъпи автомобили с изключение на БМВ, но то е стар модел.
  • 4 Киро Стоев

    1 1 Отговор
    Нещо сте объркали моделите. Тази година на SEMA няма нито един от тези, които сте публикували, а за снимките пък нямам думи - нито една не е от шоуто.



  • 5 Iaroslav Stanchev

    0 0 Отговор
    Къде сте тръгнали с тези 1000-1600 коня.Дубайските тунери с чалмите,щяха да извадят поне по още 1000 коня от всяка кола.
  • 6 Iaroslav Stanchev

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "триста итридесети":

    А от хонда сивик щяха да изкарат поне 3568 коня......,ама сгънати на оригами.
  • 7 Nikolai Donchev

    1 0 Отговор
    Да вметна една поправка в статията въпросното е36 не е 3.2 а 3.0 ... 3.2(321hp) и 3.0 ( 286hp) двоен ванус са произвеждани за европа азия и т.н БЕЗ АМЕРИКА ! М3 е36 изнасяни за щатите са 3.0 единичен ванус и леко дефорсиран мотор от порядъка на 260-270 коня немога да кажа с точност. Дори на самата снимка се вижда ;)