В Русия се появи обява за изключително рядко Жигули с прозвището „Копейка“ съобщават колегите ни от motor.ru. Колата е обявена за продажба срещу цена от 1.5 милиона рубли или близо 30 хиляди лева. Специалното на този екземпляр е, че е направен в цвят „Хромос-456“ или много тъмно син цвят, произвеждан в Югославия.
Жигули-то е запазено в изключително добро състояние, макар да не са съобщава какъв точно е пробегът, който колата е изминала през годините. В интериора може да бъде открит светъл кожен интериор, заедно с комплект инструменти, чисто нова резервна гума, както и всички други книжки, които пристигат с колата като нова.
Под капака работи 1.2-литров бензинов двигател с мощност от 59 конски сили куплиран с механична трансмисия и задно предаване. През изминалата година подобен екземпляр се е продал за сумата от 2.85 милиона рубли.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Aлфа Bълкът
Коментиран от #27
12:07 23.09.2023
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 !!!?
12:36 23.09.2023
4 Кога ще
Коментиран от #39
12:38 23.09.2023
5 Оракул
12:46 23.09.2023
6 И колко искате да струва едно Жигули
12:53 23.09.2023
7 Няма по добри коли
Коментиран от #9
12:54 23.09.2023
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Дааа ...
До коментар #7 от "Няма по добри коли":
Искрено ви пожелавам вие и цялото ви поколение в бъдеще да карат само ВАЗ и ЗАЗ !13:25 23.09.2023
10 Никси
Коментиран от #11
14:13 23.09.2023
11 БМДТ
До коментар #10 от "Никси":
Прав си.Нека сега Копейките да ми говорят за "евтинията" през комунизЪма. 6100 лева при МРЗ цели 80 лева. А парите са спестени при МРЗ от колосалните 65 лева, защото ДСК НЕ ДАВАШЕ потребителски заеми над 2500лева
Коментиран от #13, #28
14:25 23.09.2023
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Никси
До коментар #11 от "БМДТ":
че беше евтино беше през Комунизма , но и заплатите тогава са били до 150/200 лева макс . , а баща ми работеше в една мина като шофьор на Татра 148-самосвал и тогава взимал много добри пари за разлика от тия по заводите и даповете , бил си е спестил пари за колата от неговата заплата , а преди това се е возил с мотор Ковровец , ква мъка е било кво чудо , зиме и лете направо не е истина било !!!.Коментиран от #16, #20
14:33 23.09.2023
14 тоз
Коментиран от #17, #18, #24
14:48 23.09.2023
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Стършел
До коментар #13 от "Никси":
Добре, спестил, но колко години трябваше да чакаш за да я купиш?!Коментиран от #19
14:50 23.09.2023
17 Никси
До коментар #14 от "тоз":
помня как ! , нямаше найстина и с боя металик а бяха с акрилна боя !!!.14:52 23.09.2023
18 Никси
До коментар #14 от "тоз":
помня как ! , нямаше найстина и с боя металик а бяха с акрилна боя !!!.14:52 23.09.2023
19 Никси
До коментар #16 от "Стършел":
спецялно за първите Жигули не се чакаше ред , после излезнаха вноските за Лада , отиваш даваш парите в кеш и ти изкарват колата , мият я и ти я дават да я изпробаш , след това си я взимаш , но Ладите се чакаше ред с вноска с бордеро в нея от 1500лева !!!.14:57 23.09.2023
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Газо
Коментиран от #22
15:04 23.09.2023
22 Незнаещ
До коментар #21 от "Газо":
Баце, ти ли си??15:51 23.09.2023
23 Галинчо бабин,
Коментиран от #29
16:38 23.09.2023
24 Никси
До коментар #14 от "тоз":
имаше черни само Лада Самара и Лада Спутник , но другите не се продаваха в черен цвят !!!.16:53 23.09.2023
25 Класика
Не като днешния скрап с електроника вкаран от манипулаторите- престъпници за да взимат още повече пари!
Днешните коли са като безформени- тежки трафопостове наблъскани с никому ненужна и опасна за човека електроника! Но човеците вече не са човеци,а облъчена супа от мозъци на " ишлеме" и си заслужават адските мъки!
.... А колите бяха лесни за обслужване и всички си ги правихме сами на бира и пържени картофки,двигателите се правеха на коляно,а частите бяха пари за семки! Леки, красиви, панорамни произведения на художниците и инженерния гений бяха колите за душевен оргазъм и радост...,но защото имаше личности а не стадо!
Коментиран от #26, #52
17:29 23.09.2023
26 Никси
До коментар #25 от "Класика":
баш ,👍👍👍👍👍👍👍👍!!!.17:54 23.09.2023
27 Аман от спецове
До коментар #1 от "Aлфа Bълкът":
Явно си голЕм "спец". Иначе щеше да знаеш че тия дето са броили рацликите между двете коли са установили над 700 разлики. За по лесно те съветвам да започнеш с външните разлики, после вид другите агрегати и "общото" в двигателите, спирачната системи .......... и т.н. !!!Алфа Вълк !? Проскубано беззъбо куче си ти !!!
Коментиран от #34
18:43 23.09.2023
28 Инж. Химик
До коментар #11 от "БМДТ":
Първо , почти всички по това време получаваха повече от 80 лв. Второ, разходите за ток,вода,парно , бяха смешно ниски и съставляваха малък процент от заплатата. Трето, всички в градовете , реално имаха къщи на село и там родителите им гладаха животни, правеха сирене , яйца , заленчуци , плодове. Правеха се буркани , от тук там се пооткрадне нещо , реално за храна също почти не се даваха пари. След всичко казано , тогава един най- обикновен работник можеше да си купи чисто нова кола , сега не може. Ай кажи ми , кога е било по-скъпо? Тогава или сега? И моя баща си купи нова Жигула за 6100 лв и това не ни попречи да отидем на море аз, сестра ми , майка и татко за 14 дни. Аз лично нямам носталгия по социализма , но фактите са факти. Искам да вида как в днешно време , човек на МРЗ , събира пари за нова дачия (25 000 лв)Коментиран от #30, #32
19:08 23.09.2023
29 Порастнал
До коментар #23 от "Галинчо бабин,":
Така е, и е трудно да се разбере носталгията по комунизма ли е или по младостта.Коментиран от #49, #53
20:16 23.09.2023
30 Комунист
До коментар #28 от "Инж. Химик":
Правилно другарю ,да живей труда на мама и тати на гърба.Значи родителите са те хранили а ти само си ходил да прибираш храната и си спистявал Браво20:27 23.09.2023
31 НАДИН
Коментиран от #50, #51
20:28 23.09.2023
32 Много лесно
До коментар #28 от "Инж. Химик":
Сега се харчат пари за глупости, които през соца ги нямаше. Днес работещите са по-богати, ако ще се купуват определени продукти, но се и харчи за повече глупости. Например, мобилен телефон, интернет, кабелна телевизия. После ще се развали техниката, защото е от калпава по- калпава, купуваш я хладилник, я телевизор. Телефонът ти се сменя на 3 години. После, циклене по кафенета, цигари, чипсове и разни други боклуци за ядене, ресторантче, дискотека и т.н. През соца не се пътуваше много с кола, но сега за мляко да отидеш, масово се пали колата. После, дрехи, маркови очила, суета, салфетки. Една Дачия за 30 000лв е равна на 2 годишна заплата и то ниска заплата. 6100лв за Жигули си бяха поне 3 годишна заплата и то от средните. Тези неща бяха по-скъпи през соца отколкото са сега. В днешно време данъците, качествената храна, здравните услуги и сметките са по-скъпи от преди, но основният проблем е, че масово се харчат пари за странични неща.20:30 23.09.2023
33 Живеем в 21 век
Коментиран от #40, #42
20:30 23.09.2023
34 Aлфа Bълкът
До коментар #27 от "Аман от спецове":
Явно си пропуснал статията тук, че руснаците подписали споразумение с италианците да им копират колата. Първите жигули били най-точно до оригинала и затова били най-качествени.Прочети статията "FIAT 124 срещу ВАЗ-2101".
Коментиран от #36
21:10 23.09.2023
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Стършел
До коментар #34 от "Aлфа Bълкът":
Точно първите имаха проблем с окачването.Коментиран от #41, #47, #57
10:48 24.09.2023
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Минчо
До коментар #4 от "Кога ще":
Вече не са толкова евтини частите при това фалшиви. Като се има предвид това че постоянно се развалят не чак толкова евтини части няма полза освен това пречи на пътя сегашните по бързи автомобили все пак са и по надеждни по безопасни но пък за времето си Ладата си беше лукс сравнение със Трабант Варбург Шкода и други такива. В момента имам 2107 карам я всеки ден ако мога да я заменя с друга марка бих я заменил това е кола само да стои и да напомня времето когато сее карала и строя който беше по нейно време17:11 24.09.2023
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 Никси
До коментар #36 от "Стършел":
ама тези правени 70/71 година , наща беше 73 купена Април значи правена е през 72 година (Сдялана в СССР) и нямаше проблеми с окачването , горни нивови шарнири ставаха долни на жигулито и заспива точно и не се чупеше често , най много носача да изгние там покрай болтчетата дето се връзваше шарнира , сменя се носача с вселеновите втулки и втулките на паразитния хебел ,за да няма луфтове на предницата !!!.Коментиран от #44, #58
18:26 24.09.2023
42 Знайко
До коментар #33 от "Живеем в 21 век":
Моята баба Жужа-21013 с мотор 1.3 я взех за 600 лв., тунинг със седалки от Голф1, шибедах с отраваряне на 3 степени, никелирани лайсни на калниците и топка за скоростния лост Camei.След 1 година отиде на основен ремонт , който струваше 120 лв-частите + труда на майстора, но 3 дни стоях при него и му помагах да му държа контра и други подробности.
Вдигаше 156 км/ч с вятър в гърба.
Гореше 8-9 бензѝин на сто.
Карал съм я 12 км вместо с ремък -с дамски чорапогащник!
По някое време ми дадоха служебен форд -баничарка и след 2 години престой на паркинга отиде на металекса за 430 лв!
Смятай колко съм се набутал с тоя рузки боклук- цели 270 лева!
Ай смятайте си каскотата и гражданските на новите боклуци, само си вземете слки с повечко нули!
Коментиран от #56
18:30 24.09.2023
43 Българин
Коментиран от #48
18:35 24.09.2023
44 Знайко
До коментар #41 от "Никси":
Ехеееейй....селенови втулки, които са изработени от желязо в совхоза в армения ли?Не беше лесно да си намериш оригинални, но те не се износваха никога!
Имам забележки към барабанните задни спирачки- никога не можеш да ги накараш да разботят заедно с дисковите. Аз лично се стараех да обезвъздуша предните перфектно, а задните ....така или иначе не бачкат, поне да не пречат на работата на предните и да не суркат гумите при малко сцепление!
Ако предните носачи имаха по-добре настроени пружини и газови амортисьори , а отзад имаше незавизимо окачване вместо тази тъпа тръба, щеше да е доста успешен автомобил!
Виждал съм лади с глава двувалка от Fiat ABARTH и турбо....къса вратове , но иска ремонт на 3000-5000 км. Диференциалите не стават за туннинг- най-силния е от ЛАДА 4-комби, но и той е кекав и няма блокажи. РЕейсърите слагат от бмв!
Коментиран от #45, #46, #54
18:38 24.09.2023
45 Никси
До коментар #44 от "Знайко":
да вселеновите втулки на носачите бяха кът особено долните , но и за това имаше лек , един си направи преса стар гумаджия и ги правеше , също правеше доста тампони и гумени фтулки по колите и пълнеше амортисьорите и вулканизираше външни и вътрешни гуми , що се отнасяше до задните барабанни спирачки често сменяхме с баща ми цилиндърчетата на накладките защото клеасваха и не работеха , а предните си бяха на дискове и нямаше проблем , изкопа ли го феродото и направи ръб диска се сменя веднага , относно дифренцяла , сменихме един с друг дифренцял с по малко зъби на короната и пиньона , е нали знаеш къде е тънко там най се къса , счупиме съединителя и се напукаха фланците на кардана , тоя дифренцял е бил правен за коли с по яки двигатели или за състезателни Лади , е после си сложихме оригинала и нямаше проблеми , единствено прокапа масло от семеринг и на полуоската сменявахме втулката която се нагрява като на зъбния венец на маховика и нов семеринг и си даваш газ , да харчеха доста гориво защото не се беше сетил на тия буболечки да направят инжекцйонни мотори , но в крайна сметка горивото беше стотинки и не го усещаш , но една Жугула с карбуратор ще харчи 8/100 а един западен автомобил със същата кубатура и инжекцйон ще харчи двойно по малко !!!.19:16 24.09.2023
46 Тотален
До коментар #44 от "Знайко":
незнайко, на ладовия блок няма как да насадиш 2-валова фиат-ова глава!!! Най-много да си видял с някоя атмосферна 1.6 или 2.0 от Арджента/132…. и кутиите, карданите и дофовете се лекуваха с такива от 2.5 дизел…За другите измишльотини не ми се и коментира….
19:28 24.09.2023
47 По-скоро
До коментар #36 от "Стършел":
с износването на разпределителния вал…19:29 24.09.2023
48 Никси
До коментар #43 от "Българин":
а , има разлика колега от служебен автомобил и собствен ти да си го карал само и обслужвал и правил ремонти , служебните ги карат много хора и всеки различно кара автомобил , за това така ти се видяло , имахме в наща болница Лада 2105 /1300 s Чисто Нова светло синя , возеше Директора на Болницата , докато я караше само един шофьор , човека я пазеше , лъскаше я , грижеше се за нея , докато не я докачи един и на втория ден я обърна нагоре с колелата по таван , и от всяко дърво свирка не става , не всеки му прилича да е шофьор и да ти идва отвътре това да го работиш , да не убидя някои колеги но си е баш така !!!.19:47 24.09.2023
49 Никси
До коментар #29 от "Порастнал":
абе кой ти говори за Комунизъм , тогава наз младите не ни занимаваха с политика , а по скоро носталгията с младостта с хубавите спомени , щото бяха в съвсем друга форма от ваща младост , сега журналистите ви напълниха главите с политика и всеки втори трол знае кво е бил Комунизъм , знаете ама дръшки , знаете от пропагандаторите , нито Комунисти , нито Еничари , нито Фашисти , за Комсомола няма да говоря ДКМС , но там участваха подбрани хора , синове и дъщери на еди кои си хора с Партийните книжки ЧЕРВЕНИ !!!.19:56 24.09.2023
50 Спестовник
До коментар #31 от "НАДИН":
Тук със сигурност ще расърдя някой..... Но..... Разликата от тогава и сега написаното по горе е точно и истинско за работния човек спирка няма само че тогава с работа можеше всичко сега обаче нищо. Братовчед на баща ми със 2 години шилигар без вноска си купи Лада 1500 от мототехника Ст. Загора през живота си построи 2 къщи21:30 24.09.2023
51 Минчо
До коментар #31 от "НАДИН":
Там където другите не могат руското може...... За превоз по тежак терен без път черен път руското е супер кой квот да каже това е21:36 24.09.2023
52 И така
До коментар #25 от "Класика":
Има едно важно нещо....... По горе коментара е за стари и нови коли но спор няма новото си е ново но преди новите със старите нямаше толкова катастрофи пътищата отговаря ха за автомобили които се движеха рядко със 120 километра пазеха се хората бяха отговорни защото им се налагане едва няколко пъти в месеца на сватба на море и това затова от таз гледна точка на мен ми харесват много. Имам 2107 в момента имам и доста по хубава от нея затова знам разликата21:46 24.09.2023
53 Спас
До коментар #29 от "Порастнал":
И ДВЕТЕ ДЯДО............ И ДВЕТЕ21:48 24.09.2023
54 Диьмо
До коментар #44 от "Знайко":
Окачването е пълна простащината карам всеки ден лада знам я много добре. Но е 60 70 те години конструирана нищо до сега нее променено освен външно направена е още по квадратна да е по гадна особенно с тия седалкиКоментиран от #60
22:06 24.09.2023
55 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
08:41 25.09.2023
56 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
До коментар #42 от "Знайко":
Защо не носиш резервен ремък и ключ 17.понякога трябва и 19.малка щанга или голяма отверка също трябва. смяната е за 10минути ,не повече!С Чоропогащник съм карал,докато спра на подходящо място ...Не зарежда така добре и трябва много финно да се подава газ за да зарежда добре.08:53 25.09.2023
57 Гост
До коментар #36 от "Стършел":
Имаха проблем с окачването,защото руските "инженери" промениха конструкцията на шарнирите и накрайниците на кормилните щанги.10:38 25.09.2023
58 Гост
До коментар #41 от "Никси":
...селеновите втулки...Коментиран от #59, #61
10:41 25.09.2023
59 Този коментар е премахнат от модератор.
60 Никси
До коментар #54 от "Диьмо":
то от Лада до Лада има разлика особено със задно и предно предаване ,както и седалките, седни в една 21011 , пък седни в една 2107 за седалките спецялно ньи думай бааа на 7-цата , значи ако неси карл 2107 не си никъв Лададжия и 2106/061!!!.18:40 25.09.2023
61 Този коментар е премахнат от модератор.
62 Никси
21:51 25.09.2023
63 Александър
16:24 07.10.2023
64 Александър
16:30 07.10.2023
65 Александър
16:40 07.10.2023
66 Александър
16:52 07.10.2023