Шведите от Volvo официално представиха своя първи миниван. Моделът изненада с оборудването и цената си. Презентацията на модела EM90, еднообемно превозно средство, което ще играе в премиум MPV сегмента, се проведе в Китай. На първо време Volvo ще предлага модела с богато оборудване и със задно задвижване, 116 киловатчаса батерия и пробег от 738 километра.
Цената обаче е невероятна: 818 000 юана или 105 000 евро, тоест Volvo EM90 е с 64 процента по-скъп от съплатформеника си Zeekr 009, който е и със система за задвижване на всички колела и се предлага в Поднебесната държава на цена от 499 000 юана (64 000 евро)!
Volvo EM90 всъщност е преработен Zeekr 009. Двата минивана имат същата каросерия, идентични странични панели, а разликата в дизайна се постига чрез приставки и уникална оптика и радиаторна решетка. И двата модела ще се сглобяват в един и същ завод на холдинговата компания Geely, така че основната разлика е само в електрическия тракт и тя не е в полза на Volvo.
EM90 има един електромотор за задвижване на задната ос (272 конски сили, 343 Нм), докато Zeekr 009 има силов тракт с два електромотора, които са със системна мощност 544 конски сили и 686 Нм максимален въртящ момент. По отношение на динамиката новият продукт на шведската марка също отстъпва на оригинала: ускорението от 0 до 100 отнема 8.3 секунди срещу 4.5 секунди за китайския оригинал.
И при акумулаторните блокове Volvo е колата с по-слаби показатели. Volvo има само базова батерия (116 киловатчаса), докато "деветката" може да бъде оборудвана с батерия от 140 киловатчаса. Volvo EM90 има пробег до 738 километра, докато еднообемният Zeekr може да измине до 822 километра (CLTC).
Пакетът EM90 включва система за активно намаляване на шума, двукамерно въздушно окачване, „безшумни“ гуми, 15.6-инчов екран, както и многоконтурни седалки на втория ред с масаж, вентилация, отопление и отделна климатична зона , прибиращи се маси и поще куп дребни екстри.
Миниванът има панорамен покрив, виртуално табло, безжично зареждане за джаджи, аудиосистема Bowers & Wilkins с 21 високоговорителя и прожекционен екран, но опциите не са уникални: Zeekr 009 също предлага всичко това.
Ключовият пазар за Volvo EM90 е Азия, но шведската марка ще анализира търсенето на премиум миниванове в Европа и САЩ. Интересното е, че определено няма планове за продажба на Zeekr 009 в Европа, така че няма да има конкуренция в рамките на холдинга Geely на експортните пазари.
В Китай обаче новият продукт неизбежно ще бъде сравняван със Zeekr, който дори в топ конфигурация струва 588 хиляди юана (75 500 евро), което е с почти 30 процента по-евтино от парите, необходими за Volvo EM90.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Oт 2010 няма шведи във Волво
09:39 13.11.2023
2 Йо Несбьо
10:03 13.11.2023
3 скопено китайче
10:32 13.11.2023
4 Те европейците
Коментиран от #5
10:46 13.11.2023
5 Мдааа
До коментар #4 от "Те европейците":
Забелязвам, че в Европа са се изтрепали да поръчват и купуват китайски пръчки. В Китай китаецът като забогатее си купува вносна кола.Коментиран от #6
11:14 13.11.2023
6 Как да си купя
До коментар #5 от "Мдааа":
като почти няма внос или пък ессср им слага едни мита, че стават непродаваеми. Сега си търся малка градска кола. АКо ново дребното WULINGS MINI EV го пуснат на цена, не като в Китай, но за 10 000 долара, веднага си купувам едно ново.11:38 13.11.2023
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 истина ти казвам
20:57 30.11.2023