Само преди няколко седмици Toyota показа първият електрически Land Cruiser, макар и само като концепт, а сега от компанията бързат да „успокоят“ феновете, като разкриват план за запазването на всъдехода с ДВГ. От Toyota са категорични, че постигането на нулеви емисии може да се осъществи без непременно да се унищожи двигателят с вътрешно горене. Японският гигант има различен подход, като иска да адаптира ДВГ и да го накара да работи с водород. Всъщност 1,6-литровият двигател с турбокомпресор на GR Yaris и GR Corolla вече е тестван в състезания по-рано тази година.
По време на представянето на водородния HiAce в Австралия Toyota заяви, че технологията би имала смисъл и в Land Cruiser, както и в други големи автомобили, предназначени за теглене и превозване на големи товари. В интервю за Drive президентът на фабриката за водородни двигатели Мицумаса Ямагата заяви: "Има възможности за адаптиране на водородните двигатели в тези големи превозни средства, включително Land Cruiser. Това предимство на технологията може да се използва за тези превозни средства, включително тези, които се използват за теглене на тежки товари".
Toyota работи по двигатели с вътрешно горене, задвижвани с водород, от 2017 г. и представи технологията четири години по-късно, когато Corolla Sport се състезава в четири кръга от сериите Super Taikyu. В HiAce ДВГ е драстично ограничен, тъй като развива само 161 к.с. и 354 Нм. В стандартния Land Cruiser LC300 - който не се предлага в Съединените щати - този 3,4-литров V6 с две турбини произвежда 409 к.с. и 650 Нм, така че при преминаването от бензин към водород се жертва много енергия.
HiAce може да се похвали с три резервоара за водород, като тези, използвани от второто поколение на Mirai. Интересното е, че Toyota твърди, че не само се стреми да оптимизира опаковката, за да увеличи съхранението на горивото, но също така коригира процеса на горене и дори проучва възможността за добавяне на хибридна технология.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 тъй шъй
Коментиран от #2, #11
17:45 13.11.2023
2 Ко речи
До коментар #1 от "тъй шъй":
Те затова ли нямаше нито една Тойота в неделя?Понеже водородните бутилки са на минус 250 градуса и 350-700 атмосфери и като думнат, замина кметството на Московска и Александър Невски..
Колко водородни станции знаеш в София и страната? Нито една? За сметка на това зарядните са над 1000, а контактите милиони.
Коментиран от #3, #4
18:07 13.11.2023
3 Мхм
До коментар #2 от "Ко речи":
То така гърми водордона бутилка като кутия с пуканки.00:04 14.11.2023
4 Драйвър
До коментар #2 от "Ко речи":
Невероятно е, че нито един електрокар не се е запалил по време на "феста".Между другото, можеш ли да ми припомниш как гори и как се гаси електрокар, че съм виждал такова нещо и изглежда като сцена от някакъв апокалиптичен филм и няма гасене.
Коментиран от #5
02:02 14.11.2023
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Плашиш дете с пиратка
При проблем с бутилката, пожарникарите не могат да помогнат, защото обикновено дори няма пожар. Всичко се случва за части от секундата без предупреждение и няма какво да се спасява.
Пострадалия дори не разбира какво му се е случило и си заминава без мъки. Мъките остават за роднините.
07:42 14.11.2023
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Тойота
Коментиран от #9, #12
09:38 14.11.2023
9 Ти да видиш
До коментар #8 от "Тойота":
За надежността пред немските съм напълно съгласен. За простора и качеството може да поспорим, ама ще ми кажеш ли кои са тези екстри, които са в повече, отколкото немските кашони могат да ти предложат?10:02 14.11.2023
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Намалили са разхода друг път
До коментар #1 от "тъй шъй":
ТОйота с хибридите са намалили разхода друг път. Като бивш собственик на две недоразумения от тойота (Приус и Ярис) хибриди, разхода на бензин градско не беше по нисък от много други коли - не хибриди !!!Коментиран от #13
16:31 14.11.2023
12 Тая марка вече съм я отписал
До коментар #8 от "Тойота":
Ти си късметлия. Аз съм имал 3 тойоти приз годините и с трите съм имал страшно много проблеми. А в пъти по-скъпите им части от други марки няма да коментирам, както и ръждата. Тая марка вече съм я отписал16:35 14.11.2023
13 тъй шъй
До коментар #11 от "Намалили са разхода друг път":
Много сериозно мнение. За пръв път чувам, че някой подлага на съмнение почти двойно по-малкия разход на Тойота хибрид спрямо сходен бензин в града. Айде на магистрала някои разбрали-недоразбрали спорят, че не може да има разлика, но в града и най-върлите хейтъри не си позволяват такива приказки, защото усещат , че са нелепи.Моята лична статистика е от 3 години ползване на нов хибрид, а не някой търкалян, преустройван и тн гаврен.
Едно от най-големите изненади е,че разхода е 5л в града. Аналогичен, а даже по-слаб 2.5л. мотор дава11-12л градско.
18:22 14.11.2023