Last news in Fakti

13 Ноември, 2023 16:08 4 387 13

Toyota има различен подход за запазването на ДВГ

  • toyota-
  • land cruiser-
  • двг-
  • водород

Компанията иска Land Cruiser на водород

Toyota има различен подход за запазването на ДВГ - 1

Само преди няколко седмици Toyota показа първият електрически Land Cruiser, макар и само като концепт, а сега от компанията бързат да „успокоят“ феновете, като разкриват план за запазването на всъдехода с ДВГ. От Toyota са категорични, че постигането на нулеви емисии може да се осъществи без непременно да се унищожи двигателят с вътрешно горене. Японският гигант има различен подход, като иска да адаптира ДВГ и да го накара да работи с водород. Всъщност 1,6-литровият двигател с турбокомпресор на GR Yaris и GR Corolla вече е тестван в състезания по-рано тази година.

По време на представянето на водородния HiAce в Австралия Toyota заяви, че технологията би имала смисъл и в Land Cruiser, както и в други големи автомобили, предназначени за теглене и превозване на големи товари. В интервю за Drive президентът на фабриката за водородни двигатели Мицумаса Ямагата заяви: "Има възможности за адаптиране на водородните двигатели в тези големи превозни средства, включително Land Cruiser. Това предимство на технологията може да се използва за тези превозни средства, включително тези, които се използват за теглене на тежки товари".

Toyota работи по двигатели с вътрешно горене, задвижвани с водород, от 2017 г. и представи технологията четири години по-късно, когато Corolla Sport се състезава в четири кръга от сериите Super Taikyu. В HiAce ДВГ е драстично ограничен, тъй като развива само 161 к.с. и 354 Нм. В стандартния Land Cruiser LC300 - който не се предлага в Съединените щати - този 3,4-литров V6 с две турбини произвежда 409 к.с. и 650 Нм, така че при преминаването от бензин към водород се жертва много енергия.

HiAce може да се похвали с три резервоара за водород, като тези, използвани от второто поколение на Mirai. Интересното е, че Toyota твърди, че не само се стреми да оптимизира опаковката, за да увеличи съхранението на горивото, но също така коригира процеса на горене и дори проучва възможността за добавяне на хибридна технология.


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 13 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 тъй шъй

    18 6 Отговор
    Тойота направиха най-важната крачка в екологията преди четвърт век- чрез хибридите намалиха значително разхода на бензин. Това е максимумът, който съвременните технологии позволява да се постигне без колосално усложняване и използване на токсични материали. Даже и да се окаже вярно, че глобалното затопляне е следствие на човешката дейност, това е адекватен отговор на този проблем, като се има предвид, нищожното значение на автомобилите в това замърсяване. Всички тези щуротии- водородни бомби по 3 броя в кола или хиляди литиеви бомбички под пътниците, са обречени на провал напъни. Пък може и да почне глобално застудяване, както е нормално да се случи и е имало такива цикли.

    Коментиран от #2, #11

  • 2 Ко речи

    4 15 Отговор

    До коментар #1 от "тъй шъй":

    Те затова ли нямаше нито една Тойота в неделя?
    Понеже водородните бутилки са на минус 250 градуса и 350-700 атмосфери и като думнат, замина кметството на Московска и Александър Невски..
    Колко водородни станции знаеш в София и страната? Нито една? За сметка на това зарядните са над 1000, а контактите милиони.

    Коментиран от #3, #4

  • 3 Мхм

    6 2 Отговор

    До коментар #2 от "Ко речи":

    То така гърми водордона бутилка като кутия с пуканки.
  • 4 Драйвър

    7 1 Отговор

    До коментар #2 от "Ко речи":

    Невероятно е, че нито един електрокар не се е запалил по време на "феста".
    Между другото, можеш ли да ми припомниш как гори и как се гаси електрокар, че съм виждал такова нещо и изглежда като сцена от някакъв апокалиптичен филм и няма гасене.

    Коментиран от #5

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Плашиш дете с пиратка

    3 4 Отговор
    Когато един електромобил се запали, започват бавно да горят хиляди клетки които се палят една от друга и е невъзможно да бъдат изгасени с вода, а единственото което могат да направят пожарникарите е да охлаждат съседните клетки за да не се запалят. Затова гасенето на електромобил е от трудно до невъзможно, но не представлява пряка опасност за пътниците ако не са блокирани по някакъв начин в автомобила, защото имате достатъчно време да слязат безопасно.

    При проблем с бутилката, пожарникарите не могат да помогнат, защото обикновено дори няма пожар. Всичко се случва за части от секундата без предупреждение и няма какво да се спасява.

    Пострадалия дори не разбира какво му се е случило и си заминава без мъки. Мъките остават за роднините.
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Тойота

    4 2 Отговор
    случайно преди доста години взех Тойота, а преди това само немски кашони и от тогава съм фен и само тойота/ лексус карам. комфорт, простор, качество, екстри и надеждност. доста грижи по- малко в ежедневието.

    Коментиран от #9, #12

  • 9 Ти да видиш

    3 3 Отговор

    До коментар #8 от "Тойота":

    За надежността пред немските съм напълно съгласен. За простора и качеството може да поспорим, ама ще ми кажеш ли кои са тези екстри, които са в повече, отколкото немските кашони могат да ти предложат?
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Намалили са разхода друг път

    4 2 Отговор

    До коментар #1 от "тъй шъй":

    ТОйота с хибридите са намалили разхода друг път. Като бивш собственик на две недоразумения от тойота (Приус и Ярис) хибриди, разхода на бензин градско не беше по нисък от много други коли - не хибриди !!!

    Коментиран от #13

  • 12 Тая марка вече съм я отписал

    2 4 Отговор

    До коментар #8 от "Тойота":

    Ти си късметлия. Аз съм имал 3 тойоти приз годините и с трите съм имал страшно много проблеми. А в пъти по-скъпите им части от други марки няма да коментирам, както и ръждата. Тая марка вече съм я отписал
  • 13 тъй шъй

    1 2 Отговор

    До коментар #11 от "Намалили са разхода друг път":

    Много сериозно мнение. За пръв път чувам, че някой подлага на съмнение почти двойно по-малкия разход на Тойота хибрид спрямо сходен бензин в града. Айде на магистрала някои разбрали-недоразбрали спорят, че не може да има разлика, но в града и най-върлите хейтъри не си позволяват такива приказки, защото усещат , че са нелепи.
    Моята лична статистика е от 3 години ползване на нов хибрид, а не някой търкалян, преустройван и тн гаврен.
    Едно от най-големите изненади е,че разхода е 5л в града. Аналогичен, а даже по-слаб 2.5л. мотор дава11-12л градско.