29 Ноември, 2023 11:31 30 432 73

Ето я новата Dacia Duster - без дизелов двигател, но с фабрична АГУ

  • dacia-
  • duster-
  • хибрид-
  • jogger

Обновеният кросоувър пристига с хибридно задвижване

Ето я новата Dacia Duster - без дизелов двигател, но с фабрична АГУ - 1

Седем години след премиерата на второто поколение Dacia Duster, ето, че сега румънската марка представи трето поколение на своя популярен кросоувър, който пристига с изцяло променен стайлинг, ново задвижване и нови технологии. Визията е заимствана от по-големия Bigster, който бе разкрит като концепт през 2021-ва.

Ясни сигнали за това са по-острите линии, които виждаме, както и изцяло променената форма на модела. Фаровете вече са с по-правоъгълна форма и Y-образни дневни светлини, докато решетката е тънка. Под нея откриваме и голям отвор за охлаждане, който придава по-агресивен вид на „джипа“.

Ето я новата Dacia Duster - без дизелов двигател, но с фабрична АГУ

Пластмасови елементи обграждат цялата долна линия на колата, включително калниците, праговете и броните. Можем да видим, че задната врата вече няма дръжка на традиционното място, а тя е преместена на колонката. В задната част наблюдаваме изцяло нов прочит с почти триъгълни стопове и максимално изчистен заден капак.

Ето я новата Dacia Duster - без дизелов двигател, но с фабрична АГУ

С дължина от 4343 мм новият Duster е почти еднакъв с предшественика си. Това обаче използва различна основа, преминавайки към по-усъвършенстваната платформа CMF-B. Благодарение на по-модерната архитектура, адаптирана от компанията-майка Renault, товарният капацитет е увеличен с шест процента до 472 литра. Освен това пътниците отзад получават повече място за краката.

Ето я новата Dacia Duster - без дизелов двигател, но с фабрична АГУ

Интериорът следва външния облик с ръбати форми и повече практичност, отколкото модерна визия. Все пак получавате седем-инчов цифров инструментален панел и 10,1-инчов сензорен екран, обърнат към водача. Има също така до четири осветени USB порта, безжично зареждане на смартфон, аудиосистема с шест високоговорителя и поддръжка на безжичните Android Auto и Apple CarPlay. Традиционният скоростен лост е заменен от малък првеключвател на очакваното място.

Ето я новата Dacia Duster - без дизелов двигател, но с фабрична АГУ

Няма да намерите дизелов двигател, тъй като изпитаният 1,5-литров dCi на Renault вече не се използва. Вместо това Duster 2024 ще се предлага с агрегат TCe 130 като 1,2-литров двигател с турбокомпресор. Този трицилиндров агрегат работи по цикъла на Милър. Той може да се предлага с предно или със задвижване на всички колела с шестстепенна механична трансмисия. От Dacia твърдят, че разходът на гориво е намалял с 10% в сравнение с неелектрифицираната версия на същия двигател, като в същото време производителността вече е по-добра.

Двигателят ECO-G 100 работи с газ (LPG) и може да измине до 1300 км с 50-литров резервоар за бензин и 50-литров резервоар за LPG, пълни докрай. Първият е разположен под задната седалка, а вторият - под пода на товарния отсек, така че багажният капацитет остава непроменен. Не само, че LPG е значително по-евтин от бензина, но и Dacia твърди, че емисиите на CO2 са намалени с 10% в сравнение с еквивалентен двигател, работещ само с бензин.

Ето я новата Dacia Duster - без дизелов двигател, но с фабрична АГУ

Най-важната новост по отношение на задвижването е използването на хибридна конфигурация, наследена от Jogger. Тя съчетава 1,6-литров двигател с два електромотора, 1,2-кВтч батерия и автоматична трансмисия. Единият от електродвигателите осигурява мощност от 49 конски сили, докато другият служи като стартер/генератор. Duster Hybrid 140 поддържа рекуперативно спиране, а задвижващият му агрегат винаги стартира в електрически режим. От Dacia твърдят, че разходът на гориво се намалява средно с 20% и с до 40% при шофиране в града. Румънската марка изчислява, че в града ще се движите в електрически режим през 80 процента от времето.

Новият Duster предлага още 217 мм пътен просвет за модела с AWD. Той предлага 31-градусов ъгъл на заход и 36-градусов ъгъл на спускане. Той Има и пет режима на шофиране, от които можете да избирате: Auto (Автоматичен), Snow (Сняг), Mud/Sand (Кал/Пясък), Off-Road (Офроуд) и Eco (Еко).


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 57 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Факт

    72 19 Отговор
    Шкода умре
  • 2 хикс

    91 9 Отговор
    Въпреки че съм с Рав 4 , с ръка на сърцето казвам , че този Дъстър ми хареса като дизайн .

    Коментиран от #7

  • 3 Супер

    45 13 Отговор
    изглежда ама аз ще изчакам за албанската електричка на Киро П.
  • 4 А Батко?

    47 7 Отговор
    Някой да провери дали Сектанта е добре? 45 мин от публикуване на новината, а него го няма!

    Иначе двигателите май са същите като на сегашното поколение, така че остава да видим колко е надценката за таблета с Андроида и Карплея.
  • 5 Ако сте пропуснали...

    59 4 Отговор
    Dongfeng - 7 години гаранция или 150 000 км, за 35 000 лв. (без ДДС) със 7 места.
    А, дакелът си го бива - за хора, които не са състезатели и не страдат от предразсъдъци и комплекси.

    Коментиран от #10, #13

  • 6 сектант

    33 1 Отговор
    ще изчакам Ред Лайн-а
  • 7 антрашпиц

    11 30 Отговор

    До коментар #2 от "хикс":

    На мен пък настоящия Дъстър по-ми харесва като визия.Новия си е направо САНДЪК или КОВЧЕГ(избери си).
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Мхм

    16 22 Отговор

    До коментар #8 от "Мнение":

    Ще ми дадеш ли поне една причина да се подържа дизела.Не съм му фен няма предимства общо взето тъпа технология.Какъв е смисъла от съществуването му.Сори ама единственият довод срещу бензина и 5 литровия осмак е завишените нива на ЦО2 е сори ама ЦО2 не е опасен газ единствената мантра срещу него е измисленото глобално затопляне.

    Коментиран от #12, #14, #20, #26

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 ЛЕКАР

    24 30 Отговор

    До коментар #8 от "Мнение":

    - Дизеловите и бензиновите (с директно впръскване) твърди частици са с такива размери, че не се филтрират в дихателната система, а навлизат директно в кръвта. След което кардиолог, пулмолог и онколог доволно протриват ръце - имат работа.
    - После имаме азотни окиси,
    въглероден моноксид,
    серен двуокис,
    летливи органични съединения (бензен, ацеталдехид, 1,3 бутадиен и мн. др.)

    - Накрая, проучване в университета Хаселт в Белгия: Химикaли от мpъсен въздyх прeминават прeз плацeнтата и достигат до бeбето. За първи път черен въглерод е намерен от вътрешната страна на човешката плацента. Това е отпаден и замърсяващ химикал, получаващ се при изгаряне на изкопаеми горива.

    Целият този коктейл от отрови уврежда всички органи и системи на човека: бронхити, астми, белодробна недостатъчност, нарушена устойчивост на пневмония и инфлуенца, намален белодробен обем при децата, ограничаване на кислорода до сърце, мозък и др. жизнени органи, забавено развитие при децата, сърдечносъдови заболявания, деменция, Алцхаймер и рак.
    Установено е, че мръсният въздух води до 4,2 млн. случая на преждевременна смърт годишно.

    Ауспусите НЯМАТ място в местообитанието на човека!
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Доктора

    17 37 Отговор

    До коментар #5 от "Ако сте пропуснали...":

    Как може да рекламирате нов автомобил, който е на ниво Лада Нива и да го сравнявате с европейски?
    1.Никаква безопасност - евтините китайски автомобили се представят много лошо при краш тестовете.
    2.Архитектура и окачване от края на 70-те години - НЯМА независимо окачване.
    3.Морално остаряла CVT кутия, без опция за автоматик или ръчна, а Duster се предлага с 6-степенна ръчна или модерен автоматик с два съединителя.
    4.Предно предаване, като при Дъстър има опция за 4х4.
    5.Никакъв избор от горива и двигатели, като при Дъстър има избор.
    6.При Дъстър има гаранция 7 години или 200 000км. срещу цели 1300лв.
  • 14 Този

    55 2 Отговор

    До коментар #9 от "Мхм":

    Не поддържам нито дизела, нито бензина, още по малко пък химичния бълвоч батерията. Спасението ни е LPG, CNG и всички газоизползващи технологии. Резултат от изгарянето - бистра водица и малко CO2. Ама цената не е като конвенционално гориво а в пъти по-ниска, което пречи на печалбата. Та ако в света имаше разум на който му пука за планетата, на този етап това е най-щадящото околната среда гориво...

    Коментиран от #63

  • 15 Матс Виефер

    8 15 Отговор
    Нищо чудно, че никой от коментиращите тук не са карали Bentayga :)

    Коментиран от #17

  • 16 Кдйдй

    36 4 Отговор
    Всичко добре,но защо няма 1.6 чист бензин с газ??? Какви са Тея 1.0 за офф роот?? Иначе много добре. 1000 км без да зарешдаш си е супер от Враца до Бургас и обратно. Къде са електрическите?? КОГА ЩЕ ГИ СТИГНЕМ/ не американците/ румънците,кога ще стигнем?!
  • 17 Дфен

    13 3 Отговор

    До коментар #15 от "Матс Виефер":

    Ти кога успя

    Коментиран от #21

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Баш Батка

    11 3 Отговор
    Супер, резервоарите така са разположени ,че при ПТП няма да страдаш от раните си.
  • 20 Доктора

    17 19 Отговор

    До коментар #9 от "Мхм":

    Като човек, минал през повече от 20 автомобила от всякакъв клас и мощност, (в момента собственик на 4-литров бензинов осмак), ти казвам предимства на дизел -
    Генерално по-високо качество на материалите и по-висок въртящ момент от ниски обороти, което означава 4 неща.

    1. Спокойно и бързо придвижване - Може да се кара сериозно бързо, без нужда да се превишават 2600-2700 оборота.
    2. Поради здравите материали, начина на работа и това, че няма нужда да се кара на високи обороти за да върви се получава така, че в много случаи - дизеловите агрегати са по-надеждни.
    3. Перфектен за дърпане на каравани и ремаркета без усилия - неслучайно всички камиони и автобуси
    4. Значително повишена товароносимост.

    Коментиран от #22, #67

  • 21 Матс Виефер

    2 12 Отговор

    До коментар #17 от "Дфен":

    Докарах си от Дубай и спестих 40% от пазарната стойност, PHEV V6 с турбо, само на 13.000 км

    Коментиран от #34

  • 22 Мхм

    18 19 Отговор

    До коментар #20 от "Доктора":

    Искаш да кажеш че трябва да караме само в ниските обороти ли от сега ти го казвам безсмислица.
    От барел петрол получавам два пъти повече бензин от дизел мога да залея пазара с бензин на безценица и да обезсмисля ниския разход на дизела и да го изтрия от картата като средство за задвижване.Предимство на дизела няма такова.

    Коментиран от #23

  • 23 Доктора

    15 13 Отговор

    До коментар #22 от "Мхм":

    Искам да кажа, че за да изпреварваш бързо и спокойно с, да кажем : 200к.с. бензин, трябва да го настъпиш до поне 5 хил. оборота, което скъсява живота на двигателя и го прави шумен и непрактичен, а за да изпреварваш бързо и спокойно с 200к.с. дизел, не са ти нужни повече от 2600-2700 оборота, което не го напряга и го прави тих и гладък.

    Сега два неудобни въпроса :
    1.А за товарните автомобили какво ще измислиш, че дори товарните автомобили под 3.5т. са дизелови всичките?
    2.Защо като дизелът няма предимство, доминираха 23-години подред на рали Дакар?

    Коментиран от #25, #33

  • 24 Мнение

    29 5 Отговор
    Доказателство, че една не малка част от човечеството са със съзнание на оФчици!

    Изпищяха краварите за т.нар. "дизелгейт" и хоооп всички по света (без собствено мнение) ахнаха вкупом като мисирки, колко лош бил дизелът и дизеловите двг?!
    То не бяха обяснения, разяснения, анализи и коментари, колко голям проблем бил фактът, че дизеловите двг при ФВ замърсяват една идея повече от това което твърдят???!!!
    Толкова недоволстваха, че чак да се замисли човек, добре бе толкова ли висок стандарт за екология имат във фащ???
    Ами НЕ, там средния обем двг е вероятно над 3.0 литра (голяма част от които все още на карбуратор), което значи, че замърсяването никога не им е било проблем!!!

    Отделно обясняваха колко било важно да се пристъпи към т.нар. "зелена сделка", която казва, че кравите са вредни за планетата, затова човечеството трябвало да се храни с насекоми, че да имало въглеродна неутралност?!
    В единия момент разправят за дизела, че бил ултра замърсяващ, а в другия поощряват двг на бензин (отделящ повече CO2)и батерии, зареждани от енергиен микс, захранван основно от въглища?!
    Изглежда кукловодите си имат план за изпълнение, който до момента изглежда успешен?!
  • 25 Мхм

    8 19 Отговор

    До коментар #23 от "Доктора":

    Тоест искаш да караме само в ниските сиреч трактори е къде си тръгнал да изпреварвсш с трактор бе мой човек.
    Защо дизела се е задържал а ми кофти доставчици и брендове на нефт немски натиск в Европа неадекватни французи и италианци слаби инженери и тн са го допуснали.Товарният автомобил може на всичко що гори да се движи газ бензин хибрид идва и водорода и така нататък.Нежелание му се вика.
    И все пак да обобщим според теб трябва да се движим в диапазона до 2-3к оборота защото това се разбира от думите ти и макс скорост 60км/ч

    Коментиран от #28, #40

  • 26 Мнение

    19 5 Отговор

    До коментар #9 от "Мхм":

    Поне една ли?!
    Ти от Марс ли падаш, или от Венера???
    Всичко, което възприемаш като съвременни технологии в 21-ви век е БЛАГОДАРЕНИЕ НА ДИЗЕЛОВИТЕ ДВГ!!!
    Като започнеш от суровините добивани от мините, минеш през корабоплаването, строителството, през земеделието и животновъдството, та чааак до логистичния транспорт, чрез който ти доставят всяка една "блангинка" в магазините!!!
    Ако нямаше дизелови двг, бензинът (нищо, че е повече като фракция от рафинирането на петрола) нямаше да ти стигне само за земеделие, камоли за гигантски контейнеровози и танкери на втечнен газ!!!
    Сори, ама когато мисловната ви дейност е ограничена до 5 литровия осмак, който ви кефи, че прави "буу и връъъм", не се изказвайте по теми изискващи повече от това което можете!

    До 11!
    Г-н Докторе!
    И Вие ли падате от Марс, та едва сега проумяхте вредите от индустриализацията???
    От кога има дизелови двг???
    Защо едва сега възроптахте???
    А нима бензиновите нямат фини частици, или токсични въглеводороди, които също така мащабно си дишаме???
    А течности които не са минали изпитателен срок, наричате ваксини а???
    А нещо да кажете за световния енергиен микс, че се захранва основно от въглища???
    Или когато малката нужда в басейна се прави в другия край, тогава не ни пречи?!

    Оставете гръмките изказвания за абдалите!
    Ние нормалните хора искаме реална алтернатива, а не празни приказки!

    Коментиран от #27

  • 27 Мхм

    2 9 Отговор

    До коментар #26 от "Мнение":

    Кажи ми кое от тия неща не може да се извършва от друго задвижване.Искаш да кажеш че трябва да караме само в ниските обороти ли.Веднага ти отговарям Глупост.

    Коментиран от #29

  • 28 Гост

    26 2 Отговор

    До коментар #25 от "Мхм":

    Дизеловият двигател е по-ефективен от бензиновия, съответно бензиновия двигател преобразува повече енергия в топлина отколкото в полезно действие. В единица дизел се съдържа по-голямо количество енергия от колкото в единица бензин. Ниските обороти на дизела са предпочитани при потеглянето с тежки товари или в офроуда, това удължава живота на компонентите на трансмията(съединител, скоростна кутия, кардани и т.н). Бензиновите двигатели могат да постигнат това, но при значително по-голяма кубатура и по-голям разход. Дизеловият двигател работи при по-голяма компресия, заради което блоковете са им по-здрави и по-издръжливи. Грешиш за скоростта при дизелите. Съвременните дизели могат да бъдат доста бързи и тихи. Ауди имаха значителни постижения в 24 часа Льо Ман с дизели. Бъркаш за френските и италианските инженери - те са разработили едни от най-добрите дизелови двигатели. Бъркаш за оборотите - комфортът при дълго пътуване с 2к оборота и еластичността на дизеловия двигател в тези обороти е значително предимство. Дизелите действително замърсяват повече, а очиствателните им системи станаха толкова скъпи и сложни, че първото ги прави привлекателно за разни търгаши(крадци на катализаторите например), а второто ги прави недолюбвани от механиците и съответно скъпи ремонти. И не на последно място дизелът е по-устойчив за съхранение - не се пали от искра и не е експлозивен както бензина.

    Коментиран от #31, #32

  • 29 Мнение

    8 4 Отговор

    До коментар #27 от "Мхм":

    Леле мале, къв коментар?!
    Тръгнал да спори по технически теми с аргументи от рода:
    "Искаш да кажеш че трябва да караме само в ниските обороти ли"...

    Коментиран от #30

  • 30 Мхм

    1 8 Отговор

    До коментар #29 от "Мнение":

    А ми ако беше умен щеше да разбереш че съм прав.А че не си е ясно.
  • 31 Мхм

    4 8 Отговор

    До коментар #28 от "Гост":

    А ми това не идва от двигатрля а от калоричността на самото гориво бе тъ пчоу ама то наистина трябва да си зъу хаф за да не се усетиш.Между калоричност в единица обем и двигател няма никаква връзка освен начина на изгаряне което не значи че дяигателяндизелме по ефективен а че горивото е по калорично второто няма отношение към първото.Айде първо научи нещо техническо и тогава приказвай
  • 32 Мхм

    8 12 Отговор

    До коментар #28 от "Гост":

    И при положение че сваля цената на бензина защото в барел петрол има повече от него за чии ми е ниският разход като го компенсирам с ниска цена.По трудната запалимост на дизела означава и непълно изгаряне сиреч прахосване на енергиен капацитет вместо да го направя на лека фракция и да го изразходя и намаля цената на готивата.Дизела е доказано безсмислен.И само яко неук може да твърди противното.

    Коментиран от #37

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Съдията Дред

    6 0 Отговор

    До коментар #21 от "Матс Виефер":

    Явно не знаеш защо друг не се е сетил да си докара нещо евтинко от Дубай....
  • 35 Българин

    18 6 Отговор

    До коментар #33 от "Мхм":

    "Недоразумението 1.5 DCI" е най добрият двигател на Рено и Дачия.Карам Рено Клио Грандтур с такъв двигател и мога да ти кажа че с неговите 75кс и 210nm, върви прекарсно и на равно и на баир, не сменям скоростите непрекъснато и натоварена кола с 400кг багаж, моторът не го усеща.На дълго в голямата жега с включен климатик от Видин до Кранево ми даде разход 4.3л/100км.Когато другите мотори 1.0 и хибриди покажат такива възможности и разход, тогава ще говорим пак.

    Коментиран от #36

  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Само

    12 5 Отговор

    До коментар #32 от "Мхм":

    ако знаеш колко си зле,ще оставиш и бензин и дизел....и ще идеш на лекар.

    Коментиран от #39

  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Мхм

    3 9 Отговор

    До коментар #37 от "Само":

    Що бе някакви аргументи имаш ли или си просто тъ п
  • 40 Доктора

    7 7 Отговор

    До коментар #25 от "Мхм":

    Просто ти казвам едно от предимствата на дизеловите двигатели, че като го настъпиш - потегля и ускорява ефективно още от 1200 оборота, докато при бензинов, в повечето случаи не се случва абсолютно нищо при под 4500 оборота.

    Ще ти го обясня на прост език : Имаш една бензинова турбо кола с 300к.с. и една дизелова турбо кола с 200к.с. и двете се движат със 70км/ч. при 1300об/м. на 5-та предавка и като подадеш рязко газ, без да сваляш предавка, то дизелът ще се изстреля, а бензинът ще си седи на едно място още дълго...

    Според теб нито един от световните производители не произвежда товарен автомобил, който да не е дизелов защото някой ги натискал, а иначе можело?

    Коментиран от #42, #68

  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Мхм

    2 5 Отговор

    До коментар #40 от "Доктора":

    Не пиши небивалици а чети коментар 41 че си нямаш понятие от Физика и Математика е 100+% сигурно

    Коментиран от #43

  • 43 Мнение

    4 1 Отговор

    До коментар #42 от "Мхм":

    Пхаххаха недоразумението, дето дава аргументи по технически теми, от рода на:
    "Искаш да кажеш че трябва да караме само в ниските обороти ли", тръгнало да обижда на капацитет останалите във форума?!

    Баце седни и прочети малко технически факти, преди да драскаш небивалици! Разбери как се изчислява мощност при различните с-ми, пък тогава джафкай по форумите!

    Коментиран от #44

  • 44 Мхм

    1 12 Отговор

    До коментар #43 от "Мнение":

    Смешник щом защитаваш дизрла си ми ясен че си неграмитен.Ако не беше неграмотен щеше да знаеш че мощност е въртящ момент по обороти.А ма не знаеш дет се вика ако нр беше прост нямаше да защитаваш дизела а ти го защитаваш.Причинно следствена връзка му се вика.Я кажи ти смешен щом дозела бил незаменим как така автобусите в Софиа минаха на метан нали не можело.

    Коментиран от #45, #46

  • 45 Мнение

    14 3 Отговор

    До коментар #44 от "Мхм":

    Хахахах пак не си прав!
    Не е само обороти по въртящ момент, а също и по коефициент, който е различен при дизела и бензина!
    Поредното доказателство, че на горния ти етаж духа бурен вятър!

    "Автобусите в София..."???
    Хахаххах, пич май нямаш идея на кой свят се намираш!
    Чувал ли си, че дизеловите ДВГ, спокойно могат да работят и на природен газ???
    Що не го бяха направили до сега ли?!
    Знаеш ли, че когато сложиш тонове тежки бутилки за тоя природен газ, ще премахнеш и доста от полезния товар на тежкотоварното превозно средство???
    Или до такива сложни разсъждения не си стигал?!
    Т.е. това с автобусите го правят заради добитъка, който им вярва, че се грижат за здравето му!
    Обаче "професорите" като теб сте слепи за тия факти!

    Коментиран от #56

  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 Доктора

    3 5 Отговор

    До коментар #41 от "Мхм":

    Личи си колко четеш, ама явно за теб важи - Чукча не читател, Чукча писател.
    Още в първият си коментар споменах какво карам в момента.
    Та кажи ми с кой хибрид мога да ускорявам бързо само на ел. енергия, че до сега нещо не отговаряш на никакви въпроси, относно бисерите, които пишеш.

    Коментиран от #51, #54

  • 48 Мнение

    9 4 Отговор

    До коментар #46 от "вседрфтгъхуи":

    Моля ви, спрете се с тия "нютони"!
    Сам по себе си въртящият момент не прави абсолютно нищо!!!
    Ако приложиш напр 1000Nm върху голяма и ръждясала гайка, която не се завърти изобщо, т.е. имаш 0 оборота, получаваш нулева извършена работа!!!

    Така, че вместо да дъвчете като дъвка "нютоните" при дизеловите двг, просто кажете, че те (дизеловите двг) имат по-голяма мощност при по-ниски обороти, спрямо еквивалентния обем бензинови!

    Коментиран от #50

  • 49 Ттт

    15 0 Отговор
    Мда, съседите направиха нещо което и ние можехме. Ама с хора като шиши начело и колела не можем да произввждаме с тая корупция. Румъния скоро и в Г20 сигурно ще влезне
  • 50 Мхм

    2 6 Отговор

    До коментар #48 от "Мнение":

    А ми въртящ момент по обороти написал съм го ама няма кой да чете.А ти дизелджията къде си тръгнал казах ти литровата мощност при бензин е по голяма Винаги.Айде бегай

    Коментиран от #57

  • 51 Мхм

    1 5 Отговор

    До коментар #47 от "Доктора":

    А бе клоун кажи ми по бързо ускоряващ физел от бензин а ми такъв няма
  • 52 Мхм

    1 4 Отговор

    До коментар #46 от "вседрфтгъхуи":

    Тотален факт е че дизела като гориво има по голяма калоричност.А вярвай ми какво са сръ ли динозаврите няма никакво отношение към изобретяването на двг.Сиррч те не са знаели че сръ нето им ще се ползва след 10к години за нещо
  • 53 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 54 Мхм

    3 7 Отговор

    До коментар #47 от "Доктора":

    А ми виж една Тесла какво прави само на ел енергия и отивай да я бегаш с нафтата бе кюмюр

    Коментиран от #61

  • 55 Мхм

    0 4 Отговор

    До коментар #46 от "вседрфтгъхуи":

    За да придвижваш каквотоми да било ти трябва само едно нещо и то се нарича мощност.Която е въртящ момент по обороти няма как компонента от една формула каквато е въртящият момент да е по значима от мощността.Камион може на всичко да върви имало е и парни камиони.
  • 56 Мхм

    1 4 Отговор

    До коментар #45 от "Мнение":

    Могат да работят но няма смисъл да го правят защото предимството на дизеловия двг свършва с използването на дизеловото висококалорично гориво а по голямото му тегло и скъпо производство го обезсмислят другаде.Иначе на газ и бензиновият двг работи.
  • 57 Мнение

    4 1 Отговор

    До коментар #50 от "Мхм":

    Пхахах, дефинирай литрова мощност???
    Колко масло, антифриз и бензин ще ти изхарчи (преди да ти се скапе) бензинката на газ, или колко "увеличаваш" капацитета си, визирайки "литровата мощност" след консумация на ракия?!

    Защо няма индустрия на бензин ли?
    Щото бензиновите двг, за да имат мощност трябва да вдигат доста обороти, обаче високите обороти водят до преждевременно износване! Отделно компонентите там се правят от "кашкавал" поради ред причини, да не говорим гигантската загуба на мощност, поради износването им след време!
    Та кой би си купил бенз мотор за индустрията, когато дизеловите са много по-надеждни и дълготрайни?!

    Сега ще кажеш, да де ама аз ти говоря за индустрията, а не за леките автомобили ?!
    Ами същото важи и при собствениците на леки автомобили! Никой от нас не иска да си купи автомобил с фабрична мощност от примерно 200коня, а се окаже накрая, че от тях "живите" са останали около половината!

    Замислял ли си се защо няма масово въведен транспорт към бизнеса, който да е на бензин???
    Помисли (ако можеш)!

    Коментиран от #58

  • 58 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 59 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 60 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 61 Доктора

    8 1 Отговор

    До коментар #54 от "Мхм":

    Ти писа, че хибрид можел да ускорява само на ел. енергия, а сега ми даваш Тесла за пример...
    Има безброй дизели, които вървят повече от бензин, като пример ще ти дам, че двата най-бързи варианта на Q7 от първото поколение са с дизелови двигатели.
    Рали Дакар 12 години подред беше печелено от дизели.
    Това достатъчно ли е?

    П.С. : Имам сериозни съмнения, че всъщност си на 12-годишна възраст, а ако съм прав, бих ти дал един приятелски съвет от човек, минал през всякакви автомобили - на предно, задно и 4х4, бензин, дизел, газ, от 3, 4, 5, 6, 8 и 12-цилиндрови, редови, боксери и V-образни, с мощности от 38 до 640к.с. (на колела) : Изчакай да станеш на 18, изкарай си книжка, премини през поне 5-6 коли от различен тип и клас, виж как седят нещата в реалния свят и тогава пиши възоснова на опитът си и на опита на истинските експерти и авто-ентусиасти, а не някакви неща, които си чел някъде си.
  • 62 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 63 Никче

    1 0 Отговор

    До коментар #14 от "Този":

    В Бангладеш вече е направено. Всяко МПС там е а газ. Газта - местна, газовите инсталации - също.
  • 64 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 65 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 66 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 67 Врачанин

    5 2 Отговор

    До коментар #20 от "Доктора":

    Да добавя. Дизела тегли по нагорнище като бивол. Няма опиране.500 хиляди не са проблем.
  • 68 Пий си хапчетата докторе

    5 4 Отговор

    До коментар #40 от "Доктора":

    Тази легенда за китайските автомобили не важи от поне 5 години. Специално Донгфенг имат 5 звезди за сигурност от европейските комисии, за сравнение Дачия има 2. Пълни са с екстри и изкарват по 200 хиляди километра без проблем, на всичкото отгоре имате 7 години ПЪЛНА гаранция. Не стойте в миналото докторе, излезте подишайте малко свеж въздух и се информирайте.

    Коментиран от #69, #70

  • 69 Доктора

    6 3 Отговор

    До коментар #68 от "Пий си хапчетата докторе":

    В сайта на Euro NCAP не фигурират DongFeng, следователно, дори не са тествани от евро комисиите, а имат 5 звезди в китайският NCAP, където изискванията са силно занижени и тестовете са по-лекички.
    А Duster 2017г. получава 3 звезди на Euro NCAP.
    Като гледам именно DongFeng са в миналото.
    С торсионното окачване, защото независимото окачване се използва масово от има-няма 50 години.
    За CVT кутиите също важи горното.
  • 70 Доктора

    3 2 Отговор

    До коментар #68 от "Пий си хапчетата докторе":

    Безплатен обяд няма.
    Няма как да купите еквивалент на Audi Q5 на цената на базов Дъстър, просто е невъзможно.
    Има добри съвременни и безопасни китайски автомобили, но са на цената на европейските и са предимно на ток, а има сериозни съмнения, че те са много опасни по напълно различен параграф, както всички знаем.
    Lync Co са един от малкото производители на автомобили с вътрешно горене, които да са аналог на останалите, но и те са на цената на останалите.
  • 71 бай Даньо

    1 2 Отговор
    Много специалисти бе,... до преди мен 70 бройки. Сигурно са същите знаещи дето говореха с патос за електромобилите. Е, по-добре кола в два вида гориво, отколкото електро. А другите + или - за Дачия си ги запазете за себе си
  • 72 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 73 Ванков

    0 0 Отговор
    Ще има ли ECO G с автоматична трансмисия