Last news in Fakti

16 Декември, 2013 09:13 21 473 33

Вижте кои са най-безопасните нови коли

Представяме на вашето внимание десетте най-безопасни нови автомобила, които са проверени от независимата европейска агенция EuroNCAP през годината. Полезното от тази статистика е, че повечето от отличилите се превозни средства за отминаващата 2013-а се продават на българския пазар. Основните критерии, по които EuroNCAP оценява автомобилите, са: безопасност на възрастни пасажери, безопасност на деца, безопасност на пешеходци и наличие на допълнителни системи за безопасност. За да се стигне до оценяването на тези четири критерия, специалистите от EuroNCAP взимат предвид и още куп други особености на всеки един от автомобилите. Ще припомни най-общо, че проверката става след анализ на симулиране на катастрофи. Челният удар на автомобила става в неподвижна преграда със скорост 64 км/ч. Впоследствие нови здрави екземпляри биват подлагани на страничен и удар отзад, като в салона винаги са позиционирани четири манекена - два на възрастни отпред и два на деца отзад. Ето и десетте най-безопасни автомобила за годината.

10. Peugeot 308

Безопасност на възрастни пасажери - 92%.
Безопасност на деца - 79%.
Безопасност на пешеходци - 64%.
Допълнителни системи за безопасност - 81%.
 

9. Mazda6

Безопасност на възрастни пасажери - 92%.
Безопасност на деца - 77%.
Безопасност на пешеходци - 66%.
Допълнителни системи за безопасност - 81%.
 

8. Suzuki SX4

Безопасност на възрастни пасажери - 92%.
Безопасност на деца - 80%.
Безопасност на пешеходци - 72%.
Допълнителни системи за безопасност - 81%.
 

7. Skoda Octavia

Безопасност на възрастни пасажери - 93%.
Безопасност на деца - 86%.
Безопасност на пешеходци - 66%.
Допълнителни системи за безопасност - 66%.
 

6. Mazda3

Безопасност на възрастни пасажери - 93%.
Безопасност на деца - 86%.
Безопасност на пешеходци - 65%.
Допълнителни системи за безопасност - 81%.
 

5. Honda CR-V

Безопасност на възрастни пасажери - 93%.
Безопасност на деца - 74%.
Безопасност на пешеходци - 68%.
Допълнителни системи за безопасност - 66%.
 

4. Ford EcoSport

Безопасност на възрастни пасажери - 93%.
Безопасност на деца - 77%.
Безопасност на пешеходци - 58%.
Допълнителни системи за безопасност - 55%.
 

3. Toyota Corolla

Безопасност на възрастни пасажери - 94%.
Безопасност на деца - 82%.
Безопасност на пешеходци - 67%.
Допълнителни системи за безопасност - 66%.
 

2. Chevrolet Tracker

Безопасност на възрастни пасажери - 94%.
Безопасност на деца - 85%.
Безопасност на пешеходци - 64%.
Допълнителни системи за безопасност - 81%.
 

1. Maserati Ghibli

Безопасност на възрастни пасажери - 95%.
Безопасност на деца - 79%.
Безопасност на пешеходци - 74%.
Допълнителни системи за безопасност - 81%.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 sujuka

    3 6 Отговор
    Не, не, изобщо няма реклама на Мазерати

    Коментиран от #2

  • 2 skier

    9 2 Отговор

    До коментар #1 от "sujuka":

    Каква реклама бе пич. Това са данни от EuroNCAP. трябва, ако има начин, да се забранят коментарите на лица като теб. Писна ми да чета изявления на лаици и хора които разбират от всичко. Имам чувството че четат дадена статия за да търсят гафове а не да се кефят на самия материал.
  • 3 Димитър Рупанов

    7 5 Отговор
    Да бе, наред със Сузуки, Шкода и Форд сложили Мазерати на първо място. Да не пренебрегваме и факта, че половината са джипки. :) И тъй ли няма един здрав Мерцедес, Бмв или Ауди. Нека блъснат едно Q7 и Сузукито да видим кое по-здраво.
  • 4 ВИП АМГ

    4 2 Отговор
    Най-красивата кола е и най-сигурна = Maserati Ghibli
  • 5 Kuramiqnko Petrov

    5 4 Отговор
    Изобщо не е купена тази класация, ама изобщо... Малките кофи на Пежо ,Сузуки и Мазда излизат по надеждни от Волво или от някой немски джип.. хахах
  • 6 Kuramiqnko Petrov

    2 4 Отговор
    Изобщо не е купена тази класация, ама изобщо... Малките кофи на Пежо ,Сузуки и Мазда излизат по надеждни от Волво или от някой немски джип.. хахах

    Коментиран от #11, #15

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Kuramiqnko Petrov

    3 3 Отговор

    До коментар #9 от "Kuramiqnko Petrov":

    Извинявайте пичове за многото постове, ама нещо нета се е*ава
  • 11 skier

    6 3 Отговор

    До коментар #6 от "Kuramiqnko Petrov":

    Айде стига с глупостите бе. Става дума за модели, които са тествани от Н-кап през тази година. Четете малко преди да си говорите ей така, за да не заспите

    Коментиран от #13

  • 12 Vasil Stoev

    5 6 Отговор
    Tези от EuroNCar могат да си позволят да блъснат само тези марки автомобили. Ровар,Мерцедес,Ауди,Порше,БМВ няма кой да им даде да блъснат,малко им са паричките.А този под мен Скиер 11 да се качи на едно Пежо,Шкода,Сузуки и другите и да се блъсне с 65км и ако всеоще може да пише да ми се похвали.

    Коментиран от #16, #18

  • 13 Димитър Рупанов

    2 2 Отговор

    До коментар #11 от "skier":

    Те тествани ама годината не е приключила още. Бмв имат нов Х5.

    Коментиран от #17

  • 14 The Bear

    2 2 Отговор
    VOLVO XC90 е модел на 13 години, в производство от 11 години, а все още е на първите места по всякаква безопасност. И някак си не ми се ще да вярвам, че при сблъсък между него и едно пежо 208 примерно повредите ще са съизмерими.......

    Коментиран от #20, #21

  • 15 Dimitar Chardakliev

    3 4 Отговор

    До коментар #6 от "Kuramiqnko Petrov":

    Специално си направих профил, за да мога да напиша ответ на тази словесна диария, която си изходил в коментарите. Това е тест на ЕuroNCAP, това е инстититуция, не рекламна агенция. Целта на теста е, да се определи безопасността на пасажерите и пешеходците, а не да се разбере коя кола е по-здрава. Един Буик от 60-те ако се срещне с някоя умряла Х5-ца ще я смели до неузнаваемост без да одраска боята, ама познай какво се случва с пасажерите.. Аман от философи. Разбира повече от институция определяща коя кола влиза в производство и коя не..

    Коментиран от #31

  • 16 Dimitar Chardakliev

    3 1 Отговор

    До коментар #12 от "Vasil Stoev":

    Нито Ауди, нито Мерцедес могат да пуснат която и да е била кола в производство без да е преминала успешно тестовете на ЕuroNCAP.
  • 17 Dimitar Chardakliev

    1 1 Отговор

    До коментар #13 от "Димитър Рупанов":

    Tи трябва да се шегуваш ? :D
  • 18 iiiiiii!!!!!!!!

    1 3 Отговор

    До коментар #12 от "Vasil Stoev":

    Мога да ти кажа , че освен шведските автомобили (СААБ също са шведски , не съм сигурен дали знаеш , но и те не изостават от към сигурност ) ,френските са най-безопасните от много време насам.
  • 19 PROFESIONALISTA

    4 2 Отговор
    Да ви кажа ли защо тези тестове са пълна поръчкова пропаганда? Защото те се правят както пише и по-горе- при скорост 64 км/ч и удар в неподвижна преграда. Това обаче до много малка степен припокрива случващото се в реални условия на пътя. Там скоростта е доста по-голяма, а при по-голяма скорост резултатите съвсем не са идентични. Също така ако удара е с друго МПС, а не в неподвижна преграда, много важен е един единствен фактор- МАСАТА на всяко от двете МПС. Разберете, че няма шансове едно пикливо Пежо 308 да се блъсне челно с джип над 2,5 тона, и да остане нещо от него... Също така при страничен, или частично страничен удар, резултатите от този тест биха били съвсем други... Истината е- тежка и висока кола с възможно по-големи гуми и по-здраво купе, и позицията на шофьора- колкото се може по-назад от предната броня. Всичко друго са едни украсени рекламни алабалистики.
  • 20 PROFESIONALISTA

    3 1 Отговор

    До коментар #14 от "The Bear":

    айде купи си го вече това Волво, ясно е че не спиш сън заради него:)))

    Коментиран от #26, #28

  • 21 Nikolay Kazakov

    4 5 Отговор

    До коментар #14 от "The Bear":

    Какви повреди говориш бе , тука става дума за безопасност на пътниците !!!! Отчайвам се като гледам колко прости хора има !

    Коментиран от #29

  • 22 Бай Иван

    3 2 Отговор
    Това някаква класация за най грозна кола ли е?Не мога да повярвам,че е възможно да се произведе толкова грозен автомобил като тези от снимките по горе. Направо ми се доповръща!

    Коментиран от #24

  • 23 БМВ БЪЛГАРИЯ

    3 1 Отговор
    Ми може то новите мерцедеси и бмв имат толкова системи за безопасност че няма как да се блъснеш с тях за това ги няма :)
  • 24 БМВ БЪЛГАРИЯ

    2 0 Отговор

    До коментар #22 от "Бай Иван":

    Говориш за сузукито, форда и шевролета ? Да много си прав
  • 25 Николай Стоянов

    2 2 Отговор
    Що не ги засилите тези немски автомобили срещу някой тир да видим кой е по здрав след като много ви знае устата.
  • 26 Ivan Ivanov

    3 0 Отговор

    До коментар #20 от "PROFESIONALISTA":

    Не знам, не искам никой да обиждам или убеждавам, но с приятел ходихме да търсим глава /за дизел 163 к.с./ за VOLVO XC90. Намерихме във Варна едно блъснато и обръщано-беше смачкано до неузнаваемост. Приятелят ми, бъзлив, ни искаше да погледне в салона-очакваше кръв и т.н. Всичко беше смазано, но салона беше запазил обема си. Говорихме с продавача, който се оказа собственика и шофьора на колата, катастрофирал заедно с жена си. Живи и здрави, обърнали се многократно с висока скорост по магистралата. Та, ВОЛВО си е ВОЛВО, малко не вярвам на тези класации, особено пък за ПЕЖО. Масата, обема и марката са си решаващи. На никой не пожелавам да пробва здравината на колата си! Живи и здрави и веселие на предстоящите почивни дни!
  • 27 Виктор Христов

    0 0 Отговор
    Мазерати
  • 28 The Bear

    0 0 Отговор

    До коментар #20 от "PROFESIONALISTA":

    Ми още не съм намерил отговор на въпроса "кво ще го правя наред с другите":))) Пък и другите не ми се продават, а и като че ли ми се иска вече нещо по-ниско и спортно, пък имам нужда от 8-9 местен бус (за семейна кола) - въобще нямам угодия.....:) На ХС90-то така тихичко му се възхищавам, докато някой ден ще ме хванат карастанчовите и ще си взема едно :))) - ей ся в магазина са 68800 лева без ДДС (а си го връщаш щото има 7 места) - цена убиец - няма аналог в сегмента...... по-ниско излиза дори от Санта-Фе...... Хайде на всички пожелавам да карат разумно, и никога да не им се налага да се убеждават от личен опит, че това което казват PROFESIONALISTA и Ivan Ivanov е истина!
  • 29 The Bear

    0 0 Отговор

    До коментар #21 от "Nikolay Kazakov":

    По това ли съдиш, че съм прост, бе пич:))) Ти дефиниция за "прост" можеш ли изказа? .. или пък да напишеш?! ..... Не прибързвай с генералните изводи, младеж! Дай по-спокойно, и като помислиш логично - колкото повече са повредите по автомобила, толкова по-вероятно е да има пострадали хора в него, нали!? Не мисли, че има толкова много вълшебни автомобили, които целите да са смляни, а хората драскотина да нямат, както и автомобили, които няма да са повредени, а хората вътре ще са фатално пострадали! Споменах едната крайност (според мен) - Волво ХС90 - и то не е напразно - години целенасочени усилия и внедряване на прогрес, голямо тегло, големи размери, големи гуми, всичко е голямо, висока и отдалечена позиция на седене. Сега ще спомена и другата крайност при СЮВ-моделите - Jang Ling Land Wind - Забраниха ги за продажба в Германия.
    И хайде, недей се изказва обидно! - това е най-лесно!
  • 30 Iaroslav Stanchev

    2 0 Отговор
    Нормално е Мазерати да е най-добре.Все пак е доста голяма кола.5 метра дължина и 2 ширина са си доста големи габарити.По-трудно се смачкват при тази скорост.Останалите са масовка и за размерите си са задоволително безопасни.
    Те хората не случайно правят тестовете със скорост до 64 км/ч.Щото от там нагоре става като в статията с G-класата,дето се търкаляла с 200 и с колата на Пол Уокър,дето уж се ударил със 70.
  • 31 Vasil Stoev

    0 0 Отговор

    До коментар #15 от "Dimitar Chardakliev":

    Теб пък май те гони умственият запек.Погледни ,че в класацията са най-евтините автомобили без първата естествено.Като толкова им вярваш купи си една от тях ,те са за такива като теб.
  • 32

    0 0 Отговор
    Mercedes,BMW i AUDI iavno nesa u4astvali!
    6to za izmislena klasacia???

    Коментиран от #33

  • 33 iiiiiii!!!!!!!!

    0 0 Отговор

    До коментар #32 от " ":

    Те и да са участвали , това не означва , че ще дадат по-добри резултати.