Представяме на вашето внимание десетте най-безопасни нови автомобила, които са проверени от независимата европейска агенция EuroNCAP през годината. Полезното от тази статистика е, че повечето от отличилите се превозни средства за отминаващата 2013-а се продават на българския пазар. Основните критерии, по които EuroNCAP оценява автомобилите, са: безопасност на възрастни пасажери, безопасност на деца, безопасност на пешеходци и наличие на допълнителни системи за безопасност. За да се стигне до оценяването на тези четири критерия, специалистите от EuroNCAP взимат предвид и още куп други особености на всеки един от автомобилите. Ще припомни най-общо, че проверката става след анализ на симулиране на катастрофи. Челният удар на автомобила става в неподвижна преграда със скорост 64 км/ч. Впоследствие нови здрави екземпляри биват подлагани на страничен и удар отзад, като в салона винаги са позиционирани четири манекена - два на възрастни отпред и два на деца отзад. Ето и десетте най-безопасни автомобила за годината.
10. Peugeot 308
Безопасност на възрастни пасажери - 92%.
Безопасност на деца - 79%.
Безопасност на пешеходци - 64%.
Допълнителни системи за безопасност - 81%.
9. Mazda6
Безопасност на възрастни пасажери - 92%.
Безопасност на деца - 77%.
Безопасност на пешеходци - 66%.
Допълнителни системи за безопасност - 81%.
8. Suzuki SX4
Безопасност на възрастни пасажери - 92%.
Безопасност на деца - 80%.
Безопасност на пешеходци - 72%.
Допълнителни системи за безопасност - 81%.
7. Skoda Octavia
Безопасност на възрастни пасажери - 93%.
Безопасност на деца - 86%.
Безопасност на пешеходци - 66%.
Допълнителни системи за безопасност - 66%.
6. Mazda3
Безопасност на възрастни пасажери - 93%.
Безопасност на деца - 86%.
Безопасност на пешеходци - 65%.
Допълнителни системи за безопасност - 81%.
5. Honda CR-V
Безопасност на възрастни пасажери - 93%.
Безопасност на деца - 74%.
Безопасност на пешеходци - 68%.
Допълнителни системи за безопасност - 66%.
4. Ford EcoSport
Безопасност на възрастни пасажери - 93%.
Безопасност на деца - 77%.
Безопасност на пешеходци - 58%.
Допълнителни системи за безопасност - 55%.
3. Toyota Corolla
Безопасност на възрастни пасажери - 94%.
Безопасност на деца - 82%.
Безопасност на пешеходци - 67%.
Допълнителни системи за безопасност - 66%.
2. Chevrolet Tracker
Безопасност на възрастни пасажери - 94%.
Безопасност на деца - 85%.
Безопасност на пешеходци - 64%.
Допълнителни системи за безопасност - 81%.
1. Maserati Ghibli
Безопасност на възрастни пасажери - 95%.
Безопасност на деца - 79%.
Безопасност на пешеходци - 74%.
Допълнителни системи за безопасност - 81%.
Поставете оценка:
☆
☆
☆
☆
☆
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 sujuka
Коментиран от #2
09:43 16.12.2013
2 skier
До коментар #1 от "sujuka":
Каква реклама бе пич. Това са данни от EuroNCAP. трябва, ако има начин, да се забранят коментарите на лица като теб. Писна ми да чета изявления на лаици и хора които разбират от всичко. Имам чувството че четат дадена статия за да търсят гафове а не да се кефят на самия материал.10:10 16.12.2013
3 Димитър Рупанов
10:33 16.12.2013
4 ВИП АМГ
10:53 16.12.2013
5 Kuramiqnko Petrov
11:02 16.12.2013
6 Kuramiqnko Petrov
Коментиран от #11, #15
11:02 16.12.2013
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Kuramiqnko Petrov
До коментар #9 от "Kuramiqnko Petrov":
Извинявайте пичове за многото постове, ама нещо нета се е*ава11:30 16.12.2013
11 skier
До коментар #6 от "Kuramiqnko Petrov":
Айде стига с глупостите бе. Става дума за модели, които са тествани от Н-кап през тази година. Четете малко преди да си говорите ей така, за да не заспитеКоментиран от #13
11:31 16.12.2013
12 Vasil Stoev
Коментиран от #16, #18
12:17 16.12.2013
13 Димитър Рупанов
До коментар #11 от "skier":
Те тествани ама годината не е приключила още. Бмв имат нов Х5.Коментиран от #17
12:40 16.12.2013
14 The Bear
Коментиран от #20, #21
13:12 16.12.2013
15 Dimitar Chardakliev
До коментар #6 от "Kuramiqnko Petrov":
Специално си направих профил, за да мога да напиша ответ на тази словесна диария, която си изходил в коментарите. Това е тест на ЕuroNCAP, това е инстититуция, не рекламна агенция. Целта на теста е, да се определи безопасността на пасажерите и пешеходците, а не да се разбере коя кола е по-здрава. Един Буик от 60-те ако се срещне с някоя умряла Х5-ца ще я смели до неузнаваемост без да одраска боята, ама познай какво се случва с пасажерите.. Аман от философи. Разбира повече от институция определяща коя кола влиза в производство и коя не..Коментиран от #31
14:24 16.12.2013
16 Dimitar Chardakliev
До коментар #12 от "Vasil Stoev":
Нито Ауди, нито Мерцедес могат да пуснат която и да е била кола в производство без да е преминала успешно тестовете на ЕuroNCAP.14:26 16.12.2013
17 Dimitar Chardakliev
До коментар #13 от "Димитър Рупанов":
Tи трябва да се шегуваш ? :D14:28 16.12.2013
18 iiiiiii!!!!!!!!
До коментар #12 от "Vasil Stoev":
Мога да ти кажа , че освен шведските автомобили (СААБ също са шведски , не съм сигурен дали знаеш , но и те не изостават от към сигурност ) ,френските са най-безопасните от много време насам.14:49 16.12.2013
19 PROFESIONALISTA
16:09 16.12.2013
20 PROFESIONALISTA
До коментар #14 от "The Bear":
айде купи си го вече това Волво, ясно е че не спиш сън заради него:)))Коментиран от #26, #28
16:11 16.12.2013
21 Nikolay Kazakov
До коментар #14 от "The Bear":
Какви повреди говориш бе , тука става дума за безопасност на пътниците !!!! Отчайвам се като гледам колко прости хора има !Коментиран от #29
16:34 16.12.2013
22 Бай Иван
Коментиран от #24
19:51 16.12.2013
23 БМВ БЪЛГАРИЯ
20:00 16.12.2013
24 БМВ БЪЛГАРИЯ
До коментар #22 от "Бай Иван":
Говориш за сузукито, форда и шевролета ? Да много си прав20:01 16.12.2013
25 Николай Стоянов
20:26 16.12.2013
26 Ivan Ivanov
До коментар #20 от "PROFESIONALISTA":
Не знам, не искам никой да обиждам или убеждавам, но с приятел ходихме да търсим глава /за дизел 163 к.с./ за VOLVO XC90. Намерихме във Варна едно блъснато и обръщано-беше смачкано до неузнаваемост. Приятелят ми, бъзлив, ни искаше да погледне в салона-очакваше кръв и т.н. Всичко беше смазано, но салона беше запазил обема си. Говорихме с продавача, който се оказа собственика и шофьора на колата, катастрофирал заедно с жена си. Живи и здрави, обърнали се многократно с висока скорост по магистралата. Та, ВОЛВО си е ВОЛВО, малко не вярвам на тези класации, особено пък за ПЕЖО. Масата, обема и марката са си решаващи. На никой не пожелавам да пробва здравината на колата си! Живи и здрави и веселие на предстоящите почивни дни!20:43 16.12.2013
27 Виктор Христов
00:06 17.12.2013
28 The Bear
До коментар #20 от "PROFESIONALISTA":
Ми още не съм намерил отговор на въпроса "кво ще го правя наред с другите":))) Пък и другите не ми се продават, а и като че ли ми се иска вече нещо по-ниско и спортно, пък имам нужда от 8-9 местен бус (за семейна кола) - въобще нямам угодия.....:) На ХС90-то така тихичко му се възхищавам, докато някой ден ще ме хванат карастанчовите и ще си взема едно :))) - ей ся в магазина са 68800 лева без ДДС (а си го връщаш щото има 7 места) - цена убиец - няма аналог в сегмента...... по-ниско излиза дори от Санта-Фе...... Хайде на всички пожелавам да карат разумно, и никога да не им се налага да се убеждават от личен опит, че това което казват PROFESIONALISTA и Ivan Ivanov е истина!00:19 17.12.2013
29 The Bear
До коментар #21 от "Nikolay Kazakov":
По това ли съдиш, че съм прост, бе пич:))) Ти дефиниция за "прост" можеш ли изказа? .. или пък да напишеш?! ..... Не прибързвай с генералните изводи, младеж! Дай по-спокойно, и като помислиш логично - колкото повече са повредите по автомобила, толкова по-вероятно е да има пострадали хора в него, нали!? Не мисли, че има толкова много вълшебни автомобили, които целите да са смляни, а хората драскотина да нямат, както и автомобили, които няма да са повредени, а хората вътре ще са фатално пострадали! Споменах едната крайност (според мен) - Волво ХС90 - и то не е напразно - години целенасочени усилия и внедряване на прогрес, голямо тегло, големи размери, големи гуми, всичко е голямо, висока и отдалечена позиция на седене. Сега ще спомена и другата крайност при СЮВ-моделите - Jang Ling Land Wind - Забраниха ги за продажба в Германия.И хайде, недей се изказва обидно! - това е най-лесно!
00:27 17.12.2013
30 Iaroslav Stanchev
Те хората не случайно правят тестовете със скорост до 64 км/ч.Щото от там нагоре става като в статията с G-класата,дето се търкаляла с 200 и с колата на Пол Уокър,дето уж се ударил със 70.
09:38 17.12.2013
31 Vasil Stoev
До коментар #15 от "Dimitar Chardakliev":
Теб пък май те гони умственият запек.Погледни ,че в класацията са най-евтините автомобили без първата естествено.Като толкова им вярваш купи си една от тях ,те са за такива като теб.19:07 17.12.2013
32
6to za izmislena klasacia???
Коментиран от #33
21:14 17.12.2013
33 iiiiiii!!!!!!!!
До коментар #32 от " ":
Те и да са участвали , това не означва , че ще дадат по-добри резултати.13:52 20.12.2013