Последните данни на S&P Global Mobility разкриват забележителна промяна в потребителските предпочитания на собствениците на автомобили в САЩ, разкривайки нарастваща склонност към използване на хибридни автомобили в сравнение с техните електрически аналози. Данните, обхващащи периода от януари до октомври 2023 г., показват, че 8,3% от домакинствата с бензинови автомобили са избрали традиционни или плъг-ин хибриди като заместители през този период. Забележително е, че през октомври тази цифра нараства до 9,9%, демонстрирайки значително увеличение от 3,8% спрямо същия месец на 2022 г. За разлика от това, само 5,7% от собствениците на бензинови автомобили са преминали към електрически превозни средства през октомври.
Различни фактори допринасят за тази зараждаща се тенденция, като финансовите съображения играят ключова роля при формирането на потребителския избор. Средната месечна вноска за нов бензинов автомобил в САЩ е регистрирана на стойност 675 долара, което е малко по-ниско от 670 долара за хибриден автомобил. В същото време хибридите с възможност за включване към електрическата мрежа са с по-висока средна месечна вноска - 798 долара, а електромобилите се очертават като най-скъпата опция със средна месечна вноска от 828 долара. Това подсказва, че потребителите, които се съобразяват с разходите, може би избират хибридите като по-достъпна и позната алтернатива, като се има предвид настоящата икономическа ситуация.
Сред популярните хибридни модели, които привличат собствениците на традиционни автомобили с вътрешно горене, са Honda CR-V Hybrid, Toyota RAV4 Hybrid и Honda Accord Hybrid. Не е изненада, че Tesla Model Y се очертава като предпочитан избор за електрифицирани превозни средства, събирайки 112 195 регистрации от януари до октомври. Въпреки че автомобилната индустрия несъмнено преминава към пълна електрификация, тенденцията потребителите да избират хибриди пред електрически автомобили показва премерен подход. Изглежда, че потребителите се ориентират към тази промяна предпазливо, вероятно водени от съображения като разходи, инфраструктура и обща познатост, което подчертава нюансираната еволюция в автомобилния пейзаж.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Нормално
13:15 20.01.2024
2 УЛЕВО
13:23 20.01.2024
3 ДА, БЕ, ДА
Коментиран от #7, #10
13:49 20.01.2024
4 Леля Гошо
Коментиран от #6, #11, #12
14:03 20.01.2024
5 Американците
14:16 20.01.2024
6 Японеца
До коментар #4 от "Леля Гошо":
Каква е тази кола? Над 300к.с с разход 6/100! Пиши, да си купим и ние!14:18 20.01.2024
7 Хибрид на 10г карам
До коментар #3 от "ДА, БЕ, ДА":
Къде е блял като е купувал? Мери се колко процента е батерията!14:20 20.01.2024
8 СЗО
14:22 20.01.2024
9 хммм
14:36 20.01.2024
10 Тоз
До коментар #3 от "ДА, БЕ, ДА":
Приказки, приказки. На колко години и колко реални километра е този хибрид. Каква марка е този хибрид. И кой купува хибрид на 15г. и каран като такси. Приказки, приказки.15:46 20.01.2024
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Софиянец
До коментар #4 от "Леля Гошо":
В София баш 300 коня си използвал, за да ги разнасяш тези 2 тона от светофар до светофар. Я, я натисни два-три пъти до 4000 оборота, където горе-долу вероятно се обаждат въпросните 300 коня и пак ела да споделиш за разхода.Коментиран от #14
15:51 20.01.2024
13 тъй шъй
Е и в тази статия се плъзгаме по повърхността и не се отделя пълен от плъгин хибрид, ама то сложна наука се оказаха хибридите. А като гледам колко приятели и познати накупиха нови хибриди, засега това е бъдещето.
15:58 20.01.2024
14 Тоз
До коментар #12 от "Софиянец":
Ами моите не са 300 ама 220кс на 5м седан 1600кг хибрид-среден разхад 5.5. И 5-6 в града. Как не разбрахте, че хибридите, особено на Тойота са изключително икономични. Едно е да не му се вярва на човек, друго е след толкова много информация, пак да упорства, че това не е възможно. Ами доближете се до един таксиметърджия с Корола 140кс и попитайте колко гори. Няма нищо страшно да се попита.Коментиран от #20, #26
16:03 20.01.2024
15 Реалните причини
- В БГ зарядните станции са вече повече от бензиностанциите. Справка VsichkoTok.
Имаме над 10 оператора на зарядни мрежи и цели 3 на бързо-зарядни мрежи: Елдрайв, Финес Чарджинг и Мегалан Чардж с бързи DC станции навсякъде. НЯМА вариант грамотен човек да остане без заряд.
- Има модели с термопомпа, с по начало нисък разход и идеално термоуправление на батерията, при които модели разходът зимата се качва само с 20% (Модел 3, Модел У), докато при ДВГ се качва с 30.
- Електроавтомобилът е най-надеждното средство при критични и зимни условия (справка Nissan Prairie Joy EV от 95-та на Северния полюс). Подгрява се през телефона и винаги е размразен и готов да покорява.
- Колите на ток имат най-доброто 4х4 (Модел 3/Модел У Long Range или Performance), с векторно разпределение на въртящия момент, вместо примитивни диференциали и с контрол на сцеплението (тракшън контрол) с честота 1000 пъти в секунда (токът се движи със скоростта на светлината, горивото и дросела - не). Докато при ДВГ тракшън контрола е до 5 пъти/сек.
- Хибридите са излишно усложнени с 2 задвижващи системи и по-малко място за пътници и багаж. С малка батерия без бързо зареждане. Влачиш и обслужваш ДВГ цяла година от страх да не ти свърши тока при едно ходене на море и едно на планина с дузина зарядни по пътя и по места.
- Бученето на бензиновия генератор в Шевролет Волт, Опел Ампера, BMW i3 REX и MX-30 R-EV е просто ужасно
Коментиран от #17, #18, #21, #22, #23
16:13 20.01.2024
16 Тойота
16:27 20.01.2024
17 Гост
До коментар #15 от "Реалните причини":
Хибридите са за предпочитане пред електрокара, но Теслю(реални причини ) неверни не вдява.16:41 20.01.2024
18 тъй шъй
До коментар #15 от "Реалните причини":
Няколко сериозни грешки. Разходът на ДВГ или хибрид през зимата се качва за първите 5-10 минути. След това няма как да се вдигне, заради достигналия вече до приемлива температура двигател. И дали ще се кара 1 час в града или 3 часа на магистрала, отоплението е гарантирано и не е за сметка на допълнително изгорен бензин. За разлика от елкара, допълнително и постоянно харчещ от батерията. Термопомпата само намалява потреблението. И другата опорка, тотално грешна е за намалено пространство в хибрида- при пълен хибрид няма намалено пространство. Батерията е под з.седалка на всички нови Тойоти от 5-6г насам.16:44 20.01.2024
19 Гост
18:59 20.01.2024
20 Гост
До коментар #14 от "Тоз":
ХА ХА ХА Таксиметърджия, викаш? Бак6и6ите, на маса разправят, че к0т0рите им едва ли не само миришат горивото. След това отиват в сервиза при газаджията и викат "Брат, дай да направим нещо, че много гори". Не ги слушай ти, бак6и6ите.19:03 20.01.2024
21 Гост
До коментар #15 от "Реалните причини":
Зарядни станции къде в БГ били повече от бензиностанциите? Май не живееш в България, а? Разходът на ток зимата ти се качва с 20%, но забравяш как онзи снимаше клип, след една нощ на студено и батерията му беше наполовина празна. При ДВГ резервоарът е винаги пълен, колкото и студени нощи да изкара. При тока, след третата нощ на -10 батерията ще е празна. От тези надеждни зимни електромобили, автоплатформите направиха милиони. Само чакат да падне сняг и студ и знаят, че иде електромобилната жътва. Тракшън с честота 5 пъти в секунда ти е абсолютно достатъчен. 1000 пъти в секунда ще ти трябва само, ако се движиш като ракета в космоса. Излишни хвалби. Голямо хвалене на тия електромобили, а още си карате ДВГ.19:11 20.01.2024
22 Продължение
До коментар #15 от "Реалните причини":
- Бученето на бензиновия генератор в Шевролет Волт, Опел Ампера, BMW i3 REX и MX-30 R-EV е просто ужасно и дразни всички. Много от хората с Тесла у нас са имали първо тези коли. Същото е с CVT кутията на хибридите. Малък вървеж и ужасно бучене. На дълъг път ти надува главата като Лада петица (ВАЗ 2105).- Хибридът е преходна техника за времето, в което колите на ток не минаваха по 500 км с магистрална скорост и не зареждаха с 250-300 кВт за 20 мин. Сега и в България тези станции и коли са факт. Както са факт и зарядните хъбове с множество бързи станции на едно място. Сега имаме супер бързи SSD-та и флаш памети, а DVD-тата отпаднаха и никой не ги ползва. Също като хибридите.
- Хибридите са като русалките. Когато ти трябва риба - получаваш жена, когато ти трябва жена - получаваш риба.
Коментиран от #24, #25
20:03 20.01.2024
23 Турбо
До коментар #15 от "Реалните причини":
Бих предпочел една хибридна баничарка пред електрическа,но засега няма.20:03 20.01.2024
24 Турбо
До коментар #22 от "Продължение":
Направих тест драйв с хибридна Тойота РАВ 4 и не чух такъв шум.Пак лъжеш тесльо.20:06 20.01.2024
25 Гост
До коментар #22 от "Продължение":
Русалката ще я търсиш на пристанището в Копенхаген.20:57 20.01.2024
26 Дизел
До коментар #14 от "Тоз":
Че те разни турбинирани 3литрови дизели дават среден разход от 6/100, а те не е като да не вървят, така че не виждам с какво точно се хвалиш.А таксиджиите тъй като цепят стотинката не на две, а на четири, не случайно карат на газ или метан от време оно. Още преди 20-ина години едни ентусиасти направиха таксиметрова фирма само с Приуси в София. Може и още да ги има, ама не съм ги мяркал скоро по улиците, така че едва ли са направили някакъв фурор и са станали милионери от невероятно ниския разход на тия хибриди.
Коментиран от #27
21:50 20.01.2024
27 Мхм
До коментар #26 от "Дизел":
Я кажи на градски рия руебинирани дизели дали свалят под 10-12л на 100кмм06:17 21.01.2024
28 Пешеходец
Коментиран от #29
08:46 21.01.2024
29 Българин
До коментар #28 от "Пешеходец":
Причината за проблема не е в дизела или бензина, а в това че хората карат много стари коли които са със свалени катализатори и филтри.При нормален стандарт всеки човек би си купил нова кола която ще е еколигична, независимо дали е бензин или дизел.Лично за не предпочитам електромобилите защото са много скъпи и все още нямат достатъчно пробег. В момента карам дизелова кола закупена нова и съм доволен защото ми харчи около 4.5л гориво и с един резервоар минавам около 100км.14:16 24.01.2024
30 прозрели
17:27 24.01.2024