Porsche представи изцяло новия Macan, с което отбелязва важен етап в преминаването към изцяло електрически модел за първи път в серията Macan. Планиран за пускане на пазара през втората половина на годината, Macan EV демонстрира уникални характеристики, предназначени да запазят отличителната идентичност на Porsche, като същевременно прегърнат електрическата енергия.
Създаден на базата на архитектурата Premium Platform Electric (PPE) на Porsche, споделена с Audi Q6 e-Tron, Macan EV демонстрира прилика с елегантния си дизайн и характерните за Porsche елементи. С разширена следа, той вече е 5.8см по-дълъг, 7.62см по-висок и 2.24см по-широк от своя предшественик с двигател с вътрешно горене. По-големите размери допринасят за увеличеното вътрешно пространство, предлагащо допълнително място за краката на пътниците отзад и повече място за съхранение на товари.
Macan EV може да се похвали със система за задвижване на всички колела с електромотор на всяка ос, захранван от 800-волтова батерия с капацитет 100 kWh. Батерията включва обновена химическа смес и дизайн в сравнение с Taycan, което позволява зареждане с постоянен ток с мощност до 270 kW. Твърди се, че системата за зареждане осигурява бързо зареждане от 10% до 80% само за 21 минути, което повишава практичността на електромобила.
Porsche е оборудвало Macan EV с редица модерни технологии, включително тройка екрани на арматурното табло, включващи 10,9-инчова информационно-развлекателна система, идентично устройство за предния пътник и 12,6-инчов информационен дисплей за водача. Информационният дисплей за водача поддържа добавена реалност, като предоставя информация за посоката на движение в динамичен формат. Автомобилът предлага и интеграция на Android Auto и Apple CarPlay като част от дисплея с добавена реалност.
При пускането на пазара гамата на Macan EV ще включва моделите Macan 4 и Macan Turbo, като и двата са със задвижване на всички колела. Базовият Macan 4 разполага с 402 к.с. и 648 Нм въртящ момент, като ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,9 секунди, докато вариантът Turbo, по-мощен с 630 к.с. и 1128 Нм въртящ момент, постига по-бързо време от 0 до 100 км/ч - 3,1 секунди. Пробегът е съответно 613 километра и 519 километра с едно зареждане.
За подобряване на управляемостта Porsche е интегрирало функции като задния диференциал Porsche Torque Vectoring (PTV) за всеки Macan и усъвършенствана система PTV Plus за модела Turbo. И двете версии предлагат управление на четирите колела и въздушно окачване
С Macan EV Porsche се стреми да предостави изживяване при шофиране и управление, съответстващо на идентичността на марката, съчетавайки електрическа мощност с производителност и технологична сложност. Представянето на Macan EV отразява ангажимента на Porsche към електрификацията и бележи стъпка към целта за изцяло електрическа гама през следващите години. Първите доставки се очакват през това лято.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 рейсър
15:33 25.01.2024
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Реалност
15:39 25.01.2024
4 Мъжа на урсула
Докато не притопли батерията мощността, която е на разположение пада с 30-40%. Тръгваш да изпреварваш с мръсна газ, вече си в насрещното и дисплея пищи че пълната мощност не е налична.
Изръчкаш ли тия 544 коня не знам дали ще измине 250 км.
Признавам, ускорението е наистина брутално.
И за какво са ми 544 коня кат карам със 110 и час и половина зареждам на всеки 350 км???
Измама са тия електрокари за извън града.
Но за града малка евтина електричка е супер.
Коментиран от #5, #9
17:04 25.01.2024
5 Единият любовник на Урсула
До коментар #4 от "Мъжа на урсула":
Просто още не са развили технологията. Все пак немските производители правят електрички от две години и нямат развити технологии в областта. Някои от тях все още вярват, че ДВГ-то е бъдещето и вероятно така ще умрат. Но заради ускорението електричките ще се наложат. Разликата е осезаема и създава впечатлението, че си в нещо на по-високо ниво от ДВГ-то.Не съм против ДВГ-то, това е лично впечатление и мнение.
Коментиран от #7
17:37 25.01.2024
6 хммм
18:04 25.01.2024
7 Бъдещето
До коментар #5 от "Единият любовник на Урсула":
Е в ДВГ на водород или синтетично гориво.Това сега е ала бала…18:18 25.01.2024
8 Е46ца
Коментиран от #12
20:22 25.01.2024
9 Мхм
До коментар #4 от "Мъжа на урсула":
Верно ли същата литиево йонна батерия ми е в тела и в снега и лятото на плажа все си е същата.Нещо не ти се връзва пропагандатаКоментиран от #11
20:40 25.01.2024
10 SDEЧЕВ
Коментиран от #16
21:17 25.01.2024
11 Мъжа на урсула
До коментар #9 от "Мхм":
Не пропагандирам нищо. Просто лични наблюдения.Дизела има предимство извън града. Електричката - в града.
Затова написах малка електричка в града, голяма дизелова кола за дълъг път.
Да не говорим че на дълъг път зареждайки на станции ти излиза по-скъпо отколкото със 740d
xDrive.
Ако G11 740d xDrive го караш катo електричка със 110 харчи до 6/100. С 90 km/h харчи 4.7-4.9 l/100 km.
I4 M50 харчи 24kwh в града, 27-29 kwh извън града.
Mini Cooper SE 184 к.с. харчи 19 kwh на тангентата, 17.4 в града
Образователното министерство неслучайно излезе с мнение че младите не умеят да осмислят информацията - функционално неграмотни.
06:25 26.01.2024
12 Мъжа на урсула
До коментар #8 от "Е46ца":
Ааа, Свети Илон, той затова е милиардер - продава скъпо вечти за безплатна возия.Той не е завършил Харвард но тия дет са го завършили работят за него
Коментиран от #14
06:27 26.01.2024
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Този коментар е премахнат от модератор.