25 Януари, 2024 15:27 2 698 16

Запознайте се с новия Macan – повече пробег от Taycan и по-бърз от 911 GT3

  • porsche-
  • macan-
  • 911-
  • taycan

Продажбите започват през тази година

Запознайте се с новия Macan – повече пробег от Taycan и по-бърз от 911 GT3 - 1

Porsche представи изцяло новия Macan, с което отбелязва важен етап в преминаването към изцяло електрически модел за първи път в серията Macan. Планиран за пускане на пазара през втората половина на годината, Macan EV демонстрира уникални характеристики, предназначени да запазят отличителната идентичност на Porsche, като същевременно прегърнат електрическата енергия.

Запознайте се с новия Macan – повече пробег от Taycan и по-бърз от 911 GT3

Създаден на базата на архитектурата Premium Platform Electric (PPE) на Porsche, споделена с Audi Q6 e-Tron, Macan EV демонстрира прилика с елегантния си дизайн и характерните за Porsche елементи. С разширена следа, той вече е 5.8см по-дълъг, 7.62см по-висок и 2.24см по-широк от своя предшественик с двигател с вътрешно горене. По-големите размери допринасят за увеличеното вътрешно пространство, предлагащо допълнително място за краката на пътниците отзад и повече място за съхранение на товари.

Macan EV може да се похвали със система за задвижване на всички колела с електромотор на всяка ос, захранван от 800-волтова батерия с капацитет 100 kWh. Батерията включва обновена химическа смес и дизайн в сравнение с Taycan, което позволява зареждане с постоянен ток с мощност до 270 kW. Твърди се, че системата за зареждане осигурява бързо зареждане от 10% до 80% само за 21 минути, което повишава практичността на електромобила.

Запознайте се с новия Macan – повече пробег от Taycan и по-бърз от 911 GT3

Porsche е оборудвало Macan EV с редица модерни технологии, включително тройка екрани на арматурното табло, включващи 10,9-инчова информационно-развлекателна система, идентично устройство за предния пътник и 12,6-инчов информационен дисплей за водача. Информационният дисплей за водача поддържа добавена реалност, като предоставя информация за посоката на движение в динамичен формат. Автомобилът предлага и интеграция на Android Auto и Apple CarPlay като част от дисплея с добавена реалност.

При пускането на пазара гамата на Macan EV ще включва моделите Macan 4 и Macan Turbo, като и двата са със задвижване на всички колела. Базовият Macan 4 разполага с 402 к.с. и 648 Нм въртящ момент, като ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,9 секунди, докато вариантът Turbo, по-мощен с 630 к.с. и 1128 Нм въртящ момент, постига по-бързо време от 0 до 100 км/ч - 3,1 секунди. Пробегът е съответно 613 километра и 519 километра с едно зареждане.

Запознайте се с новия Macan – повече пробег от Taycan и по-бърз от 911 GT3

За подобряване на управляемостта Porsche е интегрирало функции като задния диференциал Porsche Torque Vectoring (PTV) за всеки Macan и усъвършенствана система PTV Plus за модела Turbo. И двете версии предлагат управление на четирите колела и въздушно окачване

С Macan EV Porsche се стреми да предостави изживяване при шофиране и управление, съответстващо на идентичността на марката, съчетавайки електрическа мощност с производителност и технологична сложност. Представянето на Macan EV отразява ангажимента на Porsche към електрификацията и бележи стъпка към целта за изцяло електрическа гама през следващите години. Първите доставки се очакват през това лято.


Поставете оценка:
Оценка 2.8 от 10 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 рейсър

    16 4 Отговор
    Порше на ток...не е ли да ти замирише на бензин - не ми го хвали...
  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Реалност

    11 2 Отговор
    Проблемът е че по каталог като пише пробег примерно 600км ,е сметнато в икономичен режим без допълнителни екстри ,зимата губиш разряд ,екстрите свалят стабилно батерията и като се накефиш малко в спортен режим (все пак караш порше) ,можеш спокоино да се познаеш в някои клип на отбивката на магистралата.
  • 4 Мъжа на урсула

    16 1 Отговор
    БМВ i4 M50, 544 коня, пробег 350 км при 110-130. Зимата под 300.
    Докато не притопли батерията мощността, която е на разположение пада с 30-40%. Тръгваш да изпреварваш с мръсна газ, вече си в насрещното и дисплея пищи че пълната мощност не е налична.
    Изръчкаш ли тия 544 коня не знам дали ще измине 250 км.
    Признавам, ускорението е наистина брутално.
    И за какво са ми 544 коня кат карам със 110 и час и половина зареждам на всеки 350 км???
    Измама са тия електрокари за извън града.
    Но за града малка евтина електричка е супер.

    Коментиран от #5, #9

  • 5 Единият любовник на Урсула

    4 6 Отговор

    До коментар #4 от "Мъжа на урсула":

    Просто още не са развили технологията. Все пак немските производители правят електрички от две години и нямат развити технологии в областта. Някои от тях все още вярват, че ДВГ-то е бъдещето и вероятно така ще умрат. Но заради ускорението електричките ще се наложат. Разликата е осезаема и създава впечатлението, че си в нещо на по-високо ниво от ДВГ-то.
    Не съм против ДВГ-то, това е лично впечатление и мнение.

    Коментиран от #7

  • 6 хммм

    5 7 Отговор
    Има коли Ферари ... и всички други!
  • 7 Бъдещето

    4 5 Отговор

    До коментар #5 от "Единият любовник на Урсула":

    Е в ДВГ на водород или синтетично гориво.Това сега е ала бала…
  • 8 Е46ца

    8 3 Отговор
    Моята тесла изминава над 4000 км с едно зареждане и то дори беше на 66%.Вдига над 300км/ч и се зарежда от 0 до 100% за около 5 минути.Поне така ми каза мъск.Не съм я засичал лично , но му вярвам.

    Коментиран от #12

  • 9 Мхм

    4 5 Отговор

    До коментар #4 от "Мъжа на урсула":

    Верно ли същата литиево йонна батерия ми е в тела и в снега и лятото на плажа все си е същата.Нещо не ти се връзва пропагандата

    Коментиран от #11

  • 10 SDEЧЕВ

    1 1 Отговор
    Отвътре е Хонда Е преди 5 години.

    Коментиран от #16

  • 11 Мъжа на урсула

    5 0 Отговор

    До коментар #9 от "Мхм":

    Не пропагандирам нищо. Просто лични наблюдения.
    Дизела има предимство извън града. Електричката - в града.
    Затова написах малка електричка в града, голяма дизелова кола за дълъг път.
    Да не говорим че на дълъг път зареждайки на станции ти излиза по-скъпо отколкото със 740d
    xDrive.
    Ако G11 740d xDrive го караш катo електричка със 110 харчи до 6/100. С 90 km/h харчи 4.7-4.9 l/100 km.
    I4 M50 харчи 24kwh в града, 27-29 kwh извън града.
    Mini Cooper SE 184 к.с. харчи 19 kwh на тангентата, 17.4 в града

    Образователното министерство неслучайно излезе с мнение че младите не умеят да осмислят информацията - функционално неграмотни.
  • 12 Мъжа на урсула

    2 1 Отговор

    До коментар #8 от "Е46ца":

    Ааа, Свети Илон, той затова е милиардер - продава скъпо вечти за безплатна возия.
    Той не е завършил Харвард но тия дет са го завършили работят за него

    Коментиран от #14

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.