26 Януари, 2024 13:52 1 996 61

Tesla може да детронира Toyota като най-продaвана марка в света

  • tesla-
  • model y-
  • toyota-
  • rav4

Очакват се финалните резултати

Tesla може да детронира Toyota като най-продaвана марка в света - 1

През 2023 г. Tesla постига значителен успех в продажбите на своя Model Y, като достави общо 1,23 милиона бройки в световен мащаб. Това постижение позиционира изцяло електрическия кросоувър като силен претендент за титлата най-популярен автомобил на годината и потенциален претендент срещу RAV4 на Toyota. Ако това се потвърди, ще бъде отбелязано историческо постижение, тъй като за първи път електрически автомобил ще заеме първото място по продажби в световен мащаб.

Model Y вече спечели титлата на най-продавания автомобил в Европа, като изпревари популярни местни модели като Dacia Sandero, Peugeot 208 и VW T-Roc. Tesla постигна продажби на 255 000 броя Model Y на европейския пазар, изпреварвайки останалите претенденти. Освен това електрическият кросоувър оглави и класациите за продажби в Китай, доставяйки над 456 000 единици, затвърждавайки доминацията на Tesla на двата най-големи пазара на електрически превозни средства в света.

Ключов фактор, допринесъл за успеха на Model Y, е ценовата стратегия на Tesla. Въпреки че не отговаря на по-ниските цени, предлагани от някои китайски производители на автомобили или Dacia, Model Y остава достъпна опция за електромобил на западните пазари. Беше отбелязано, че средната цена на дребно на Tesla Model Y през ноември 2023 г. е по-ниска от средната цена на електромобил в Германия и САЩ, което допринесе за голямото търсене и репутацията на Tesla като надежден и конкурентен производител на електромобили.

С 64% увеличение на продажбите на Model Y на годишна база, автомобилът съставлява около две трети от всички продадени от Tesla автомобили в световен мащаб. Впечатляващите резултати от продажбите на Model Y го позиционират като потенциален конкурент на Toyota RAV4 и Corolla, като по данни на Toyota са продадени 1,07 млн. броя RAV4 и 1,01 млн. броя Corolla. Въпреки че Toyota все още не е публикувала данните си за производството за 2023 г., Jato Dynamics смята, че преднината на Model Y по отношение на продажбите е достатъчно значителна, за да бъде "незаобиколима".

Бързото издигане на Model Y до успех на конкурентния автомобилен пазар се разглежда като забележително постижение от анализаторите на индустрията, което показва способността на Tesla да установи силно пазарно присъствие за сравнително кратък период.


Поставете оценка:
Оценка 2.8 от 11 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гост

    14 8 Отговор
    Може, ама може и да не може.

    Коментиран от #5

  • 2 каунь

    13 11 Отговор
    Тойота на ДВГ няма по безценно! Другото е електрокари еднодневки!
  • 3 Експерт

    25 3 Отговор
    Оправете си заглавието, Tesla Y
    детронира Toyota RAV4. А не Tesla детронира Toyota, Toyota произвежда над 10 млн коли годишно, а Tesla едва около 3 млн.

    Коментиран от #6, #61

  • 4 АЗ предлагам

    13 20 Отговор
    заблудените фенова на Тойота да си направят по един олтар в къщи и да му се кланят.
  • 5 гост

    13 18 Отговор

    До коментар #1 от "Гост":

    Важното е , че електромобилите повече от сигурно взимат пазарен дял !! До 5 години максимум ще са 50 % от пазара !! И после познай какво се случва с цените на петрола , а с тях и с "велики " икономики като Раша , Иран , Венецуела и т.н. !!

    Коментиран от #7, #9, #10

  • 6 гост

    12 18 Отговор

    До коментар #3 от "Експерт":

    Тойота произвежда 10 милиона умиращи динозаври и само около 200 000 електромобила , срещу 2 милиона на Тесла !! И това съотношение е вече от десетина години и такова ще е и следващите 10 !! Само дето тия 10 милиона кюмбета след 10 години ще са изчезнали точно като динозаврите , но НЯМА ДА СА заменени с елктромобили от Тойота , тоест тогава ще произвежда колкото Тесла сега , а Тесла ще произвежда 10 милиона електромобила !!

    Коментиран от #33

  • 7 Трака

    17 10 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Каза всеразбиращия Електрик Миторазбивач докато такаше върху пластмасовата си клавиатура на пластмасовия телефон, седейки върху стол от изкуствена кожа, т.е. пак пластмаса от петрол. И всичко това пренесено с дизелов транспорт, който скоро няма как да бъде електрифициран.

    Но иначе ще видят те държавите-бензиностанции! (Казано с размахано юмруче с чаша соево лате в нея.)
  • 8 Мъск

    9 6 Отговор
    "На вторите ще им трябва телескоп, за да ни видят"

  • 9 Онзи

    11 11 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Хубаво е да мечтаеш. И е безплатно.
  • 10 Сбъркано ти е мисленето

    7 7 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    "До 5 години максимум ще са 50 % от пазара !! И после познай какво се случва с цените на петрола"

    Първата част е абсолютно вярна и може да стане дори по-рано от 5 години. Пет години са 2029 година, а евро 7 ще влезе по-рано, както и цените на батериите ще паднат по-бързо. Тоест 40 милиона електромобила ще се продават много преди 2029 година.

    Обаче за втората част няма как да грешиш повече. Дори от тази година нататък да се продават по 40 милиона електромобила годишно, можеш ли да сметнеш колко години ще минат, преди да бъдат забранени два-три милиарда, които се движат по улиците и продължават да харчат гориво?

    Пък и както правилно се отбелязали преди мен, горивата са по-малко от половината за което се ползва добива на петрол. А това гориво не се използва само от автомобилите. Самолетите, корабите и тежката техника ще продължат да ползват горива а горивата се ползват и за производство на енергия.

    Но дори в горивата на бензиностанциите ще започнат да намаляват след 10-летия

    Коментиран от #11, #34

  • 11 Хохо Бохо

    6 3 Отговор

    До коментар #10 от "Сбъркано ти е мисленето":

    "Пък и както правилно се отбелязали преди мен, горивата са по-малко от половината за което се ползва добива на петрол."
    А пък от това следва, че нуждите от петрол ще намалеят почти на половина...

    Коментиран от #12

  • 12 Не е така

    3 5 Отговор

    До коментар #11 от "Хохо Бохо":

    Не прочете ли, че горивата не се ползват само за транспорт, а автомобилите представляват само половината от транспорта. Засега технологично само те и то не всички, могат да бъдат заменени с електрически на теория, на практика през 2050 година, дори по цял свят да са спрели продажбите на автомобили с ДВГ от 10 години назад и toyota да е последвала съдбата на nokia защото не се адаптирала, но по улиците повечето от автомобилите по света ще са с двигатели с вътрешно горенети. Ще ми обясниш ли по каква логика реши че по това време е възможно търсенето на Петрол да е намаляло два пъти?

    Извинявам се ако не сме се разбрали и си говорил за 22-ри век. За тогава може и да си прав,

    Коментиран от #13

  • 13 Хохо Бохо

    4 4 Отговор

    До коментар #12 от "Не е така":

    Прочетох. В бъдеще горивата ще спрат да се използват за транспорт и нуждата от тях ще намалее на половина.
    Ще се използва само онази половина, която е необходима за производство на пластмаси и др., както досега...

    Коментиран от #14, #15

  • 14 Така де

    5 2 Отговор

    До коментар #13 от "Хохо Бохо":

    Но те попитах за кое бъдеще говориш? Например Днес е петък и утре събота е в бъдещето. Февруари месец също е в бъдещето, 2025 година е в бъдещето. Казах ти че според мен промяна до 2050 година в потреблението на петрол няма да има и очаквам това за което говориш да стане след 2100 година но колко след това не знам. Та нещо по-конкретно ще ми отговориш ли плюс минус 30-40 години? Или смяташ че през 2035 година потреблението вече ще е намаляло наполовина, защото някой смятал тогава да забранява производството на ДВГ?
  • 15 Край на ДВГ другаре

    4 4 Отговор

    До коментар #13 от "Хохо Бохо":

    Можеш ли да предположиш ако през 2035 година бъде забранено производството на ДВГ, през коя година тези автомобили ще влязат нов внос в България е до коя година ще се карат? По най-оптимистични прогнози, най-рано ще влязат през 2045 година и то само и единствено, ако собствениците не решат да си ги оставят защото така или иначе няма да могат да си купят повече автомобил с ДВГ през живота си.
  • 16 Хохо Бохо

    3 2 Отговор
    Ако 2035 спрат производството на ДВГ, през 2050 най-новите автомобили с ДВГ ще са произведени преди петнадесет години. Собствениците им да си ги карат със здраве..

    Коментиран от #17, #18, #20

  • 17 Не разбрах

    3 3 Отговор

    До коментар #16 от "Хохо Бохо":

    За коя година предвиждаш петролът да спре да се ползва за горива за сухопътният транспорт и през коя година смяташ че ще спре въобще да се ползва за транспорт? Въздушен и морски? Винаги ми е било любопитно какви са очакванията на тези които говорят за намаляване на петролните нужди?

    Коментиран от #43

  • 18 Парен каша духа

    4 4 Отговор

    До коментар #16 от "Хохо Бохо":

    Вече някой трудно ще си помисли да вдига цените на горивата, защото имат много лош опит, от който още ги боли. През 2022 година всички производители на енергия, включително тези на изкопаеми горива, течни, твърди и газообразни, се нагушиха и яко с печалби, но през 2023 много от тях изядоха голям шамар. Бяха изградени рекордни количества ВЕИ мощности, бяха подменени доставчици на скъпи горива и въобще за една-единствена година се случиха повече в трансформации отколкото за последните 10 години заедно.
  • 19 Хохо Бохо

    3 4 Отговор
    Във всеки случай 2050 няма да се движат автомобили с ДВГ, освен на ретро паради...
    ... и петролът ще спре да се ползва за горива за сухопътният транспорт
    А останалият транспорт и сега част от него не ползва петрол

    Коментиран от #21

  • 20 Парен каша духа

    1 5 Отговор

    До коментар #16 от "Хохо Бохо":

    Никой не можа да предвиди че тази зима ще има свръх излишък от енергия и цените на газа ще паднат през зимата до най-ниските цени от последните няколко години независимо от сезона. Последните седмици изненадаха германците с рекордно производство на ВЕИ - над 100% потреблението на енергия през повечето дни въпреки зимните условия.

    А всички очакваха по това време на годината по-голямата част от производството да е от въглищни централи защото си затвориха и последния АЕЦ и вече нямат ядрена енергетика.

    Коментиран от #35

  • 21 Къде живееш?

    2 4 Отговор

    До коментар #19 от "Хохо Бохо":

    В каква паралелна реалност живееш? Повечето автомобили произведени през 2035 година ще влязат в България нов внос след 2050 година. Ти осъзнаваш ли, че все едно ми казваш че в България не се движат вече автомобили произведени преди 2010 година, защото са станали прекалено стари и трябва да се движат само по ретро паради? Знаеш ли каква е средната възраст на автопарка в България? Като средна означава че повечето от автомобилите са на по-висока възраст.

    Коментиран от #22

  • 22 Хохо Бохо

    3 3 Отговор

    До коментар #21 от "Къде живееш?":

    Какво разбираш под нов внос?
    Че производителят ще си ги държи петнадесет години на склад и тогава ще ни ги продаде или имаш предвид употребявани петнадесетгодишни автомобили, които ще се изтрепем да ги купуваме?

    Коментиран от #23

  • 23 Повече от очевидно е

    3 3 Отговор

    До коментар #22 от "Хохо Бохо":

    Че ти говоря за второто! Дали чисто нов или втора употреба, автомобилът ще продължи да харчи гориво.

    Коментиран от #26

  • 24 Изненада

    0 3 Отговор
    Още при повишаването на цените на тока през 2022 година, прогнозирах, че но много бързо ще бъдат изградени възобновяеми мощности за да се възползват от огромните печалби в сектора, но очаквах това да се случи само в Европа.

    Сега бях доста изненадан от една новина въпреки че съм оптимист по въпроса. Заради високите цени на въглищата и проблемните им доставки, Китай също е инсталирал безпрецедентни мощности
  • 25 Повече от САЩ

    7 1 Отговор
    Китай е инсталирал повече соларни панели през 2023 г., отколкото САЩ през цялата им история


    Най-голямата икономика в Азия е добавила 216,88 гигавата слънчева енергия миналата година, надхвърляйки значително предишния си рекорд от 87,4 гигавата от 2022 г. Това е повече от целия соларен парк на САЩ от 175,2 гигавата, втория по големина в света, показват оценки на BloombergNEF.


    Китай добавя и 75,9 гигавата нов вятърен капацитет спрямо 37,6 гигавата за предходната година, също рекорд.

    Растежът на чистата енергия в Китай, който същевременно е най-големият замърсител сред страните по света, спомогна за глобалния тласък на възобновяемите източници до рекордните 510 гигавата само през миналата година, изтъква Международната агенция по енергетика (МАЕ).
  • 26 Хохо Бохо

    2 4 Отговор

    До коментар #23 от "Повече от очевидно е":

    А този 15 годишен автомобил още колко години ще е в движение за да харчи гориво?

    Коментиран от #27

  • 27 Можеше да провериш

    1 3 Отговор

    До коментар #26 от "Хохо Бохо":

    Колко е средната възраст на автомобилите в България, при положение че все още има избор на евтини автомобили, А при навлизането на електромобилите всеки ще си държи автомобилът с ДВГ повече години преди да го смени. Намери сам информацията за да не си мислиш, че те лъжа Ето след 10 секунди търсене. Ако намериш друга информация ме поправи


    Според данните регистрираните в България моторни превозни средства наброяват четири милиона към края на миналата година. Според МВР точният им брой е 3 881 594, а над половината от тях са на повече от 20 години.


    „Когато имаме 51,09 % моторни превозни средства на повече от 20 години, то лесно може да направим извода, че масово се шофира без предимствата на съвременните технологии за безопасност.

    Коментиран от #29

  • 28 20 години след 2035

    3 2 Отговор
    Тоест ако всичко се запази както досега, през 2055 година над 2 милиона автомобила в България ще се произведени преди 2035 година, което ще е над 50% от автомобилите по пътищата. Дали останалите ще са електромобили е божа работа.

    Коментиран от #30

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Хохо Бохо

    2 1 Отговор

    До коментар #28 от "20 години след 2035":

    А какви мислиш, че ще са останалите автомобили щом половината ще са с ДВГ?
  • 31 Четеш като дявола евангелието

    3 3 Отговор

    До коментар #29 от "Хохо Бохо":

    Наистина ли вярваш, че в никоя друга европейска държава не са продадени повече от 30 000 автомобила за годината? Че в повечето европейски държави са продадени повече Тесли, да не говорим за електромобили като цяло. Как иначе само от модел y ще се продадени 255 000 в Европа?

    Я прочети новината дали не става въпрос за страната с най-голям ръст на продажби на нови автомобили?
  • 32 При 30% ръст

    3 3 Отговор

    До коментар #29 от "Хохо Бохо":

    Щом миналата година са продадени 30 000 броя, значи през предишната година са продадени 20 000 броя. Хайде Сега сметни колко години трябва да купуваме по 30 000 броя чисто нови автомобили, за да заменим 4 милиона? Че аз като смятам с това темпо, Ще са необходими 133 години.
  • 33 Гост

    3 2 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    Тесльо,съотношението е само за 2023 г, когато за пръв път Тесла се доближи до 2 млн. електрокара годишно.

    Коментиран от #42

  • 34 Гост

    4 2 Отговор

    До коментар #10 от "Сбъркано ти е мисленето":

    Теслю сам си задава въпроси като гост и сам си отговаря като многониковия.
  • 35 Гост

    1 2 Отговор

    До коментар #20 от "Парен каша духа":

    100% от ФЕЦ и перки кога,по обяд ?Нощес са на ТЕЦ.

    Коментиран от #40

  • 36 Гост

    7 2 Отговор
    Тесла само с един вървежен модел,е невъзможно да достигне 10 млн.автомобила на Тойота годишно.Субсидиите спряха,мечтайте си теслари.
  • 37 бай Даньо

    3 3 Отговор
    Тесла подгъва в момента в който е писано това. Вчера акциите паднаха с 13% защото НЯМА ПРОДАЖБИ. Пазара се насити на електрически коли повече от 25-30% от общия пазар на коли никога няма да надхвърли. Вече сме там и ръстове няма да има. А капитала без ръст умира. Дори хората като пишещия които са склонни да купят електричка няма да имат 2 едновременно. Положението на другите производители на електрически е още по лошо и вероятно идва времето което ще изчисти терена от тях. Съжалявам че не шортвах теслата въпреки че го видях драматичното намаляване на продажбите от първа ръка . Ако пътуваш от ЛА до Сан Франциско в насрещното движение се виждаха до 20 автовоза по 7-8 Тесли за 6 часа път това умножено по 3-4 беше консумацията на тесли в ЛА за ден тая седмица се видяха 2 автовоза.... Намалението на продажбите е катастрофално. Тесла ще живне но първо трябва умрат малките производители на електрички.

    Коментиран от #41

  • 38 Дрън дрън

    4 3 Отговор
    Как ще я детронира като Тойота продава 10 пъти повепе
  • 39 Мишо

    4 2 Отговор
    хората които само гледат ютюб да не коментират ! имате ли идея колко е тъпо ел колата ако я зареждаш нощем и нямаш 3 фазен ток вкъщи пожелавам ви успех 2 дена отнема а сега кажете тези в кооперацийте и блоковете къде ще ги зареждате ???,?? този цирк се спука затива и колите втора ръка губят цена АМАН от юрюбъри
  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 гост

    2 2 Отговор

    До коментар #33 от "Гост":

    Тойотко , съотношението беше дори по-зле още 2013 година , когато Тесла произведе към 10 хиляди елекромобила , а Тойота 0 (НУЛА) !!!! И през всичките години от тогава Тесла произвежда поне (!!!!) 10 ПЪТИ повече електромобили от Тойота !! И ще продължи да произвежда десет пъти повече поне още 10 години , ако не и повече , щото Тойота не вдига и с 10 % годишно производството , а Тесла го вдига с 50 % на десет пъти по-голяма база !!
  • 43 гост

    1 3 Отговор

    До коментар #17 от "Не разбрах":

    Отговора е много прост и най-важното СИГУРЕН !!!!! Ама трябва да се поназнайват законите !!! А именно такъв на ЕС , парафиран от ВСИЧКИ държави в него , включително България гласи , че 2050 година ЕС ще е НАПЪЛНО ВЪГЛЕРОДНО НЕУТРАЛЕН !!!! Това значи наистина напълно , транспорт , енергетика , промишленост , битово отопление , ВСИЧКО !!!! ВСИЧКО повтарям !!! Кораби , самолети , а за автомобили мнооооооого преди това !!! Вденете го най-после , НИКАКВА втора употреба няма да има след 2050 , просто продажба на изкопаеми горива ще е ЗАБРАНЕНА , а бензиностанциите отдавна ще са станали зарядни за електромобили !!!

    Коментиран от #44

  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 гост

    3 2 Отговор

    До коментар #44 от "Ти сигурен ли си":

    Абсолютно ми е сигурен отговора и с тъпи опорки нищо не се променя !! Нито на мен , нито на някой друг , нито на кравите някой ще им забранява да дишат и пърдят !! Но изкопаемите боклуци ще бъдат забранени и то напълно !! Да , ще има "неутрални" горива , произведени от водород от електролиза и въглероден двуокис от въздуха с ток от ВЕИ , но те ще са основно за авиацията и корабоплаването , което между другото ще намалее с поне 30 % само от това , че вече няма да превозва петрол , газ и въглища !! А специално сухопътния транспорт ще е 100 % електрически , именно за да има от тези горива за авиацията , където са много по нужни !! А и цената им ще е такава , че изобщо няма да са конкурент на батериите за сухоземния транспорт !! Това е , другото са петролофилски мечти !
  • 46 гост

    1 2 Отговор

    До коментар #44 от "Ти сигурен ли си":

    Средния живот на автомобил в Ес е 7,5 години !!!! Статистически ОТДАВНА доказано !!! И именно затова забраната за продажба на такива с двг беше гласувана от 2035 г !! Тоест за тези луди , които 2035 биха дали пари за кюмбе , имат 15 години , два пъти повече от средния живот на кюмбе в ЕС да си начешат крастата да тровят околните !! От 2050 такива изключения НЯМА ДА ИМА !!! Да не говорим за по-старите от 15 годишни !!

    Коментиран от #47

  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 Е46ца

    3 1 Отговор
    Знаете ли кога ще си сменя чипосания дизел за електричка.Точно никога , и следваща ми кола пак няма да е електричка.Те ей сега след 5 години като се разпадне ЕС и всичките им глупости ще се забравят.От къде ще дойде тоя ток да ги зареждаме от слънчевите панели ли йахаха.Те всичките панели на света стигат за максимум 1000 автомобила другото откъде.

    Коментиран от #49, #50

  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 Само не го пали

    5 0 Отговор

    До коментар #48 от "Е46ца":

    Ние ток си произвеждаме, ама твоята нафта идва от Космоса явно.
    Само не го пали тоя дизел, че саждите влизат къде не требва, след което онколог, пулмолог и кардиолог доволно протриват ръце. Смисъл можеш да го запалиш окончателно, ще спасиш много народ.
  • 51 гост

    1 3 Отговор

    До коментар #47 от "Пак не си разбрал въпроса":

    Въглеродна неутралност значи пълна липса на парникови емисии от човешка дейност , основно въглероден диоксид , щото другите дори сега са близки до нула !! Между другото ако си пропуснал , дори в изостанала България от ТАЗИ година , 2024 , тоест вече почти месец се допускат разрешителни за строеж САМО за енергонеутрални сгради , тоест с ултраниска консумация на енергия и то САМО от ВЕИ !!! А останалите стари сгради трябва да станат такива до същата 2035 , когато ще спре и продажбата на кюмбета !! А ти ще ми плещиш за "нов внос" след 2050 !!! Хахахахахахаха !!!

    Коментиран от #52, #53

  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 54 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #53 от "Чети не боли":

    И какво точно различно казах ?? 2050 ЕС ще е забравил за изкопаеми боклуци , преживей го !!
    Haй-нoвият ĸopaб нa eвpoпeйcĸaтa ĸoмпaния А.Р. Моllеr-Маеrѕk зaдвижвaн c зелен мeтaнoл, cĸopo щe влeзe в eĸcплoaтaция и щe oтплaвa oт Южнa Kopeя.
    Дaтcĸaтa ĸoмпaния пpeдcтaви 350-мeтpoвия ĸoнтeйнepoвoз нa имe Аnе Маеrѕk в ĸopaбocтpoитeлницaтa нa ĸopeйcĸия ĸopaбocтpoитeл НD Нуundаі Неаvу Іnduѕtrіеѕ Со. в гpaд Улcaн, пишe Вlооmbеrg.
    Meждyнapoднaтa мopcĸa opгaнизaция цeли дa eлиминиpa въглepoднитe eмиcии в ceĸтopa до 2050 г., въпpeĸи чe Маеrѕk e пocтaвилa aмбициитe cи дa пocтигнe тaзи цeл дo 2040 г. c пo-чиcти гopивa !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    "Cмятaмe дo 2030 г. 25% oт oбeмa cтoĸи, ĸoйтo тpaнcпopтиpaмe, дa бъдe тpaнcпopтиpaн cъc зeлeни гopивa", ĸaзa Лeoнapдo Coнциo, pъĸoвoдитeл нa oтдeлa зa yпpaвлeниe нa флoтa и тexнoлoгии в Маеrѕk. Πлaнът им зa пoдмянa нa cъщecтвyвaщия флoт c ĸopaби.
    Маеrѕk плaниpa дa имa 25 ĸopaбa дo 2027 г., ĸoитo дa ce движaт c тaĸa нapeчeния зeлeн мeтaнoл - гopивo, ĸoeтo e нaпpaвeнo или oт биoмaca, ĸaтo твъpди битoви oтпaдъци, или вoдopoд и въглepoдeн диoĸcид.
  • 55 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #53 от "Чети не боли":

    Πpeз нoeмвpи ĸoмпaниятa зaяви, чe щe ĸyпyвa 500 000 мeтpични тoнa гopивo вcяĸa гoдинa oт ĸитaйcĸa фиpмa - нaй-гoлямaтa cдeлĸa oт тoзи вид дoceгa. Tя cъздaвa и собствена ĸoмпaния, ĸoятo щe имa гoдишeн пpoизвoдcтвeн ĸaпaцитeт oт пoвeчe oт 3 милиoнa тoнa дo 2030 г.
    He caмo oт Маеrѕk, нaд 150 ĸoнтeйнepoвoзи на зелен метанол ca пopъчaни дa бъдaт дocтaвeни дo 2027 г., cпopeд ВlооmbеrgNЕF.
    Маеrѕk oбмиcля дa изпoлзвa и дpyги видoвe зeлeни гopивa, зa дa пoмoгнe зa пocтигaнe нa цeлтa cи, вĸлючитeлнo aмoняĸ. Гoвopи ce зa eлeĸтpифициpaнeтo нa плaвaтeлни cъдoвe.
    И ти си въобразяваш , че кораби и самолети ще забравят петрола , а нещастните кюмбета ще имат "изключение" !! Хахахахаххаха !!
  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 57 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 58 гост

    0 1 Отговор

    До коментар #57 от "Стъпка в грешна посока":

    Разлика между зелен метанол и амоняк и LNG и всякакъв друг метан изкопан от земята правиш ли или е вредно за опорките ?? Само да кажем ,че първите са ВЪЗОБНОВЯЕМИ горива , произведени с енергия от ВЕИ , а вторите са просто изкопани от земята и изгорени наготово !
  • 59 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 60 Хайл 14/88

    0 0 Отговор
    Тъпака ганеф пак пише врели некипели.ганеф ти май се друсаш а? На мъск ли се правиш
  • 61 Хахохи

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "Експерт":

    Тесла са продали 1.83мил. през 2023, а тоуота 11мил., ако трябва да сме точни 2030: Тесла 20мил., тойота...5-6мил.