През 2023 г. Tesla постига значителен успех в продажбите на своя Model Y, като достави общо 1,23 милиона бройки в световен мащаб. Това постижение позиционира изцяло електрическия кросоувър като силен претендент за титлата най-популярен автомобил на годината и потенциален претендент срещу RAV4 на Toyota. Ако това се потвърди, ще бъде отбелязано историческо постижение, тъй като за първи път електрически автомобил ще заеме първото място по продажби в световен мащаб.
Model Y вече спечели титлата на най-продавания автомобил в Европа, като изпревари популярни местни модели като Dacia Sandero, Peugeot 208 и VW T-Roc. Tesla постигна продажби на 255 000 броя Model Y на европейския пазар, изпреварвайки останалите претенденти. Освен това електрическият кросоувър оглави и класациите за продажби в Китай, доставяйки над 456 000 единици, затвърждавайки доминацията на Tesla на двата най-големи пазара на електрически превозни средства в света.
Ключов фактор, допринесъл за успеха на Model Y, е ценовата стратегия на Tesla. Въпреки че не отговаря на по-ниските цени, предлагани от някои китайски производители на автомобили или Dacia, Model Y остава достъпна опция за електромобил на западните пазари. Беше отбелязано, че средната цена на дребно на Tesla Model Y през ноември 2023 г. е по-ниска от средната цена на електромобил в Германия и САЩ, което допринесе за голямото търсене и репутацията на Tesla като надежден и конкурентен производител на електромобили.
С 64% увеличение на продажбите на Model Y на годишна база, автомобилът съставлява около две трети от всички продадени от Tesla автомобили в световен мащаб. Впечатляващите резултати от продажбите на Model Y го позиционират като потенциален конкурент на Toyota RAV4 и Corolla, като по данни на Toyota са продадени 1,07 млн. броя RAV4 и 1,01 млн. броя Corolla. Въпреки че Toyota все още не е публикувала данните си за производството за 2023 г., Jato Dynamics смята, че преднината на Model Y по отношение на продажбите е достатъчно значителна, за да бъде "незаобиколима".
Бързото издигане на Model Y до успех на конкурентния автомобилен пазар се разглежда като забележително постижение от анализаторите на индустрията, което показва способността на Tesla да установи силно пазарно присъствие за сравнително кратък период.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гост
Коментиран от #5
13:55 26.01.2024
2 каунь
14:05 26.01.2024
3 Експерт
детронира Toyota RAV4. А не Tesla детронира Toyota, Toyota произвежда над 10 млн коли годишно, а Tesla едва около 3 млн.
Коментиран от #6, #61
14:10 26.01.2024
4 АЗ предлагам
14:24 26.01.2024
5 гост
До коментар #1 от "Гост":
Важното е , че електромобилите повече от сигурно взимат пазарен дял !! До 5 години максимум ще са 50 % от пазара !! И после познай какво се случва с цените на петрола , а с тях и с "велики " икономики като Раша , Иран , Венецуела и т.н. !!Коментиран от #7, #9, #10
14:28 26.01.2024
6 гост
До коментар #3 от "Експерт":
Тойота произвежда 10 милиона умиращи динозаври и само около 200 000 електромобила , срещу 2 милиона на Тесла !! И това съотношение е вече от десетина години и такова ще е и следващите 10 !! Само дето тия 10 милиона кюмбета след 10 години ще са изчезнали точно като динозаврите , но НЯМА ДА СА заменени с елктромобили от Тойота , тоест тогава ще произвежда колкото Тесла сега , а Тесла ще произвежда 10 милиона електромобила !!Коментиран от #33
14:32 26.01.2024
7 Трака
До коментар #5 от "гост":
Каза всеразбиращия Електрик Миторазбивач докато такаше върху пластмасовата си клавиатура на пластмасовия телефон, седейки върху стол от изкуствена кожа, т.е. пак пластмаса от петрол. И всичко това пренесено с дизелов транспорт, който скоро няма как да бъде електрифициран.Но иначе ще видят те държавите-бензиностанции! (Казано с размахано юмруче с чаша соево лате в нея.)
14:36 26.01.2024
8 Мъск
14:43 26.01.2024
9 Онзи
До коментар #5 от "гост":
Хубаво е да мечтаеш. И е безплатно.14:46 26.01.2024
10 Сбъркано ти е мисленето
До коментар #5 от "гост":
"До 5 години максимум ще са 50 % от пазара !! И после познай какво се случва с цените на петрола"Първата част е абсолютно вярна и може да стане дори по-рано от 5 години. Пет години са 2029 година, а евро 7 ще влезе по-рано, както и цените на батериите ще паднат по-бързо. Тоест 40 милиона електромобила ще се продават много преди 2029 година.
Обаче за втората част няма как да грешиш повече. Дори от тази година нататък да се продават по 40 милиона електромобила годишно, можеш ли да сметнеш колко години ще минат, преди да бъдат забранени два-три милиарда, които се движат по улиците и продължават да харчат гориво?
Пък и както правилно се отбелязали преди мен, горивата са по-малко от половината за което се ползва добива на петрол. А това гориво не се използва само от автомобилите. Самолетите, корабите и тежката техника ще продължат да ползват горива а горивата се ползват и за производство на енергия.
Но дори в горивата на бензиностанциите ще започнат да намаляват след 10-летия
Коментиран от #11, #34
15:09 26.01.2024
11 Хохо Бохо
До коментар #10 от "Сбъркано ти е мисленето":
"Пък и както правилно се отбелязали преди мен, горивата са по-малко от половината за което се ползва добива на петрол."А пък от това следва, че нуждите от петрол ще намалеят почти на половина...
Коментиран от #12
15:18 26.01.2024
12 Не е така
До коментар #11 от "Хохо Бохо":
Не прочете ли, че горивата не се ползват само за транспорт, а автомобилите представляват само половината от транспорта. Засега технологично само те и то не всички, могат да бъдат заменени с електрически на теория, на практика през 2050 година, дори по цял свят да са спрели продажбите на автомобили с ДВГ от 10 години назад и toyota да е последвала съдбата на nokia защото не се адаптирала, но по улиците повечето от автомобилите по света ще са с двигатели с вътрешно горенети. Ще ми обясниш ли по каква логика реши че по това време е възможно търсенето на Петрол да е намаляло два пъти?Извинявам се ако не сме се разбрали и си говорил за 22-ри век. За тогава може и да си прав,
Коментиран от #13
15:34 26.01.2024
13 Хохо Бохо
До коментар #12 от "Не е така":
Прочетох. В бъдеще горивата ще спрат да се използват за транспорт и нуждата от тях ще намалее на половина.Ще се използва само онази половина, която е необходима за производство на пластмаси и др., както досега...
Коментиран от #14, #15
15:44 26.01.2024
14 Така де
До коментар #13 от "Хохо Бохо":
Но те попитах за кое бъдеще говориш? Например Днес е петък и утре събота е в бъдещето. Февруари месец също е в бъдещето, 2025 година е в бъдещето. Казах ти че според мен промяна до 2050 година в потреблението на петрол няма да има и очаквам това за което говориш да стане след 2100 година но колко след това не знам. Та нещо по-конкретно ще ми отговориш ли плюс минус 30-40 години? Или смяташ че през 2035 година потреблението вече ще е намаляло наполовина, защото някой смятал тогава да забранява производството на ДВГ?15:52 26.01.2024
15 Край на ДВГ другаре
До коментар #13 от "Хохо Бохо":
Можеш ли да предположиш ако през 2035 година бъде забранено производството на ДВГ, през коя година тези автомобили ще влязат нов внос в България е до коя година ще се карат? По най-оптимистични прогнози, най-рано ще влязат през 2045 година и то само и единствено, ако собствениците не решат да си ги оставят защото така или иначе няма да могат да си купят повече автомобил с ДВГ през живота си.15:55 26.01.2024
16 Хохо Бохо
Коментиран от #17, #18, #20
16:03 26.01.2024
17 Не разбрах
До коментар #16 от "Хохо Бохо":
За коя година предвиждаш петролът да спре да се ползва за горива за сухопътният транспорт и през коя година смяташ че ще спре въобще да се ползва за транспорт? Въздушен и морски? Винаги ми е било любопитно какви са очакванията на тези които говорят за намаляване на петролните нужди?Коментиран от #43
16:18 26.01.2024
18 Парен каша духа
До коментар #16 от "Хохо Бохо":
Вече някой трудно ще си помисли да вдига цените на горивата, защото имат много лош опит, от който още ги боли. През 2022 година всички производители на енергия, включително тези на изкопаеми горива, течни, твърди и газообразни, се нагушиха и яко с печалби, но през 2023 много от тях изядоха голям шамар. Бяха изградени рекордни количества ВЕИ мощности, бяха подменени доставчици на скъпи горива и въобще за една-единствена година се случиха повече в трансформации отколкото за последните 10 години заедно.16:24 26.01.2024
19 Хохо Бохо
... и петролът ще спре да се ползва за горива за сухопътният транспорт
А останалият транспорт и сега част от него не ползва петрол
Коментиран от #21
16:27 26.01.2024
20 Парен каша духа
До коментар #16 от "Хохо Бохо":
Никой не можа да предвиди че тази зима ще има свръх излишък от енергия и цените на газа ще паднат през зимата до най-ниските цени от последните няколко години независимо от сезона. Последните седмици изненадаха германците с рекордно производство на ВЕИ - над 100% потреблението на енергия през повечето дни въпреки зимните условия.А всички очакваха по това време на годината по-голямата част от производството да е от въглищни централи защото си затвориха и последния АЕЦ и вече нямат ядрена енергетика.
Коментиран от #35
16:28 26.01.2024
21 Къде живееш?
До коментар #19 от "Хохо Бохо":
В каква паралелна реалност живееш? Повечето автомобили произведени през 2035 година ще влязат в България нов внос след 2050 година. Ти осъзнаваш ли, че все едно ми казваш че в България не се движат вече автомобили произведени преди 2010 година, защото са станали прекалено стари и трябва да се движат само по ретро паради? Знаеш ли каква е средната възраст на автопарка в България? Като средна означава че повечето от автомобилите са на по-висока възраст.Коментиран от #22
16:31 26.01.2024
22 Хохо Бохо
До коментар #21 от "Къде живееш?":
Какво разбираш под нов внос?Че производителят ще си ги държи петнадесет години на склад и тогава ще ни ги продаде или имаш предвид употребявани петнадесетгодишни автомобили, които ще се изтрепем да ги купуваме?
Коментиран от #23
16:42 26.01.2024
23 Повече от очевидно е
До коментар #22 от "Хохо Бохо":
Че ти говоря за второто! Дали чисто нов или втора употреба, автомобилът ще продължи да харчи гориво.Коментиран от #26
16:48 26.01.2024
24 Изненада
Сега бях доста изненадан от една новина въпреки че съм оптимист по въпроса. Заради високите цени на въглищата и проблемните им доставки, Китай също е инсталирал безпрецедентни мощности
16:52 26.01.2024
25 Повече от САЩ
Най-голямата икономика в Азия е добавила 216,88 гигавата слънчева енергия миналата година, надхвърляйки значително предишния си рекорд от 87,4 гигавата от 2022 г. Това е повече от целия соларен парк на САЩ от 175,2 гигавата, втория по големина в света, показват оценки на BloombergNEF.
Китай добавя и 75,9 гигавата нов вятърен капацитет спрямо 37,6 гигавата за предходната година, също рекорд.
Растежът на чистата енергия в Китай, който същевременно е най-големият замърсител сред страните по света, спомогна за глобалния тласък на възобновяемите източници до рекордните 510 гигавата само през миналата година, изтъква Международната агенция по енергетика (МАЕ).
16:53 26.01.2024
26 Хохо Бохо
До коментар #23 от "Повече от очевидно е":
А този 15 годишен автомобил още колко години ще е в движение за да харчи гориво?Коментиран от #27
16:59 26.01.2024
27 Можеше да провериш
До коментар #26 от "Хохо Бохо":
Колко е средната възраст на автомобилите в България, при положение че все още има избор на евтини автомобили, А при навлизането на електромобилите всеки ще си държи автомобилът с ДВГ повече години преди да го смени. Намери сам информацията за да не си мислиш, че те лъжа Ето след 10 секунди търсене. Ако намериш друга информация ме поправиСпоред данните регистрираните в България моторни превозни средства наброяват четири милиона към края на миналата година. Според МВР точният им брой е 3 881 594, а над половината от тях са на повече от 20 години.
„Когато имаме 51,09 % моторни превозни средства на повече от 20 години, то лесно може да направим извода, че масово се шофира без предимствата на съвременните технологии за безопасност.
Коментиран от #29
17:05 26.01.2024
28 20 години след 2035
Коментиран от #30
17:08 26.01.2024
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Хохо Бохо
До коментар #28 от "20 години след 2035":
А какви мислиш, че ще са останалите автомобили щом половината ще са с ДВГ?17:12 26.01.2024
31 Четеш като дявола евангелието
До коментар #29 от "Хохо Бохо":
Наистина ли вярваш, че в никоя друга европейска държава не са продадени повече от 30 000 автомобила за годината? Че в повечето европейски държави са продадени повече Тесли, да не говорим за електромобили като цяло. Как иначе само от модел y ще се продадени 255 000 в Европа?Я прочети новината дали не става въпрос за страната с най-голям ръст на продажби на нови автомобили?
17:30 26.01.2024
32 При 30% ръст
До коментар #29 от "Хохо Бохо":
Щом миналата година са продадени 30 000 броя, значи през предишната година са продадени 20 000 броя. Хайде Сега сметни колко години трябва да купуваме по 30 000 броя чисто нови автомобили, за да заменим 4 милиона? Че аз като смятам с това темпо, Ще са необходими 133 години.17:33 26.01.2024
33 Гост
До коментар #6 от "гост":
Тесльо,съотношението е само за 2023 г, когато за пръв път Тесла се доближи до 2 млн. електрокара годишно.Коментиран от #42
20:45 26.01.2024
34 Гост
До коментар #10 от "Сбъркано ти е мисленето":
Теслю сам си задава въпроси като гост и сам си отговаря като многониковия.20:49 26.01.2024
35 Гост
До коментар #20 от "Парен каша духа":
100% от ФЕЦ и перки кога,по обяд ?Нощес са на ТЕЦ.Коментиран от #40
20:53 26.01.2024
36 Гост
20:57 26.01.2024
37 бай Даньо
Коментиран от #41
21:02 26.01.2024
38 Дрън дрън
22:45 26.01.2024
39 Мишо
03:15 27.01.2024
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 гост
До коментар #33 от "Гост":
Тойотко , съотношението беше дори по-зле още 2013 година , когато Тесла произведе към 10 хиляди елекромобила , а Тойота 0 (НУЛА) !!!! И през всичките години от тогава Тесла произвежда поне (!!!!) 10 ПЪТИ повече електромобили от Тойота !! И ще продължи да произвежда десет пъти повече поне още 10 години , ако не и повече , щото Тойота не вдига и с 10 % годишно производството , а Тесла го вдига с 50 % на десет пъти по-голяма база !!11:11 27.01.2024
43 гост
До коментар #17 от "Не разбрах":
Отговора е много прост и най-важното СИГУРЕН !!!!! Ама трябва да се поназнайват законите !!! А именно такъв на ЕС , парафиран от ВСИЧКИ държави в него , включително България гласи , че 2050 година ЕС ще е НАПЪЛНО ВЪГЛЕРОДНО НЕУТРАЛЕН !!!! Това значи наистина напълно , транспорт , енергетика , промишленост , битово отопление , ВСИЧКО !!!! ВСИЧКО повтарям !!! Кораби , самолети , а за автомобили мнооооооого преди това !!! Вденете го най-после , НИКАКВА втора употреба няма да има след 2050 , просто продажба на изкопаеми горива ще е ЗАБРАНЕНА , а бензиностанциите отдавна ще са станали зарядни за електромобили !!!Коментиран от #44
11:19 27.01.2024
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 гост
До коментар #44 от "Ти сигурен ли си":
Абсолютно ми е сигурен отговора и с тъпи опорки нищо не се променя !! Нито на мен , нито на някой друг , нито на кравите някой ще им забранява да дишат и пърдят !! Но изкопаемите боклуци ще бъдат забранени и то напълно !! Да , ще има "неутрални" горива , произведени от водород от електролиза и въглероден двуокис от въздуха с ток от ВЕИ , но те ще са основно за авиацията и корабоплаването , което между другото ще намалее с поне 30 % само от това , че вече няма да превозва петрол , газ и въглища !! А специално сухопътния транспорт ще е 100 % електрически , именно за да има от тези горива за авиацията , където са много по нужни !! А и цената им ще е такава , че изобщо няма да са конкурент на батериите за сухоземния транспорт !! Това е , другото са петролофилски мечти !12:14 27.01.2024
46 гост
До коментар #44 от "Ти сигурен ли си":
Средния живот на автомобил в Ес е 7,5 години !!!! Статистически ОТДАВНА доказано !!! И именно затова забраната за продажба на такива с двг беше гласувана от 2035 г !! Тоест за тези луди , които 2035 биха дали пари за кюмбе , имат 15 години , два пъти повече от средния живот на кюмбе в ЕС да си начешат крастата да тровят околните !! От 2050 такива изключения НЯМА ДА ИМА !!! Да не говорим за по-старите от 15 годишни !!Коментиран от #47
12:20 27.01.2024
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 Е46ца
Коментиран от #49, #50
14:40 27.01.2024
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 Само не го пали
До коментар #48 от "Е46ца":
Ние ток си произвеждаме, ама твоята нафта идва от Космоса явно.Само не го пали тоя дизел, че саждите влизат къде не требва, след което онколог, пулмолог и кардиолог доволно протриват ръце. Смисъл можеш да го запалиш окончателно, ще спасиш много народ.
16:09 27.01.2024
51 гост
До коментар #47 от "Пак не си разбрал въпроса":
Въглеродна неутралност значи пълна липса на парникови емисии от човешка дейност , основно въглероден диоксид , щото другите дори сега са близки до нула !! Между другото ако си пропуснал , дори в изостанала България от ТАЗИ година , 2024 , тоест вече почти месец се допускат разрешителни за строеж САМО за енергонеутрални сгради , тоест с ултраниска консумация на енергия и то САМО от ВЕИ !!! А останалите стари сгради трябва да станат такива до същата 2035 , когато ще спре и продажбата на кюмбета !! А ти ще ми плещиш за "нов внос" след 2050 !!! Хахахахахахаха !!!Коментиран от #52, #53
17:37 27.01.2024
52 Този коментар е премахнат от модератор.
53 Този коментар е премахнат от модератор.
54 гост
До коментар #53 от "Чети не боли":
И какво точно различно казах ?? 2050 ЕС ще е забравил за изкопаеми боклуци , преживей го !!Haй-нoвият ĸopaб нa eвpoпeйcĸaтa ĸoмпaния А.Р. Моllеr-Маеrѕk зaдвижвaн c зелен мeтaнoл, cĸopo щe влeзe в eĸcплoaтaция и щe oтплaвa oт Южнa Kopeя.
Дaтcĸaтa ĸoмпaния пpeдcтaви 350-мeтpoвия ĸoнтeйнepoвoз нa имe Аnе Маеrѕk в ĸopaбocтpoитeлницaтa нa ĸopeйcĸия ĸopaбocтpoитeл НD Нуundаі Неаvу Іnduѕtrіеѕ Со. в гpaд Улcaн, пишe Вlооmbеrg.
Meждyнapoднaтa мopcĸa opгaнизaция цeли дa eлиминиpa въглepoднитe eмиcии в ceĸтopa до 2050 г., въпpeĸи чe Маеrѕk e пocтaвилa aмбициитe cи дa пocтигнe тaзи цeл дo 2040 г. c пo-чиcти гopивa !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
"Cмятaмe дo 2030 г. 25% oт oбeмa cтoĸи, ĸoйтo тpaнcпopтиpaмe, дa бъдe тpaнcпopтиpaн cъc зeлeни гopивa", ĸaзa Лeoнapдo Coнциo, pъĸoвoдитeл нa oтдeлa зa yпpaвлeниe нa флoтa и тexнoлoгии в Маеrѕk. Πлaнът им зa пoдмянa нa cъщecтвyвaщия флoт c ĸopaби.
Маеrѕk плaниpa дa имa 25 ĸopaбa дo 2027 г., ĸoитo дa ce движaт c тaĸa нapeчeния зeлeн мeтaнoл - гopивo, ĸoeтo e нaпpaвeнo или oт биoмaca, ĸaтo твъpди битoви oтпaдъци, или вoдopoд и въглepoдeн диoĸcид.
10:16 28.01.2024
55 гост
До коментар #53 от "Чети не боли":
Πpeз нoeмвpи ĸoмпaниятa зaяви, чe щe ĸyпyвa 500 000 мeтpични тoнa гopивo вcяĸa гoдинa oт ĸитaйcĸa фиpмa - нaй-гoлямaтa cдeлĸa oт тoзи вид дoceгa. Tя cъздaвa и собствена ĸoмпaния, ĸoятo щe имa гoдишeн пpoизвoдcтвeн ĸaпaцитeт oт пoвeчe oт 3 милиoнa тoнa дo 2030 г.He caмo oт Маеrѕk, нaд 150 ĸoнтeйнepoвoзи на зелен метанол ca пopъчaни дa бъдaт дocтaвeни дo 2027 г., cпopeд ВlооmbеrgNЕF.
Маеrѕk oбмиcля дa изпoлзвa и дpyги видoвe зeлeни гopивa, зa дa пoмoгнe зa пocтигaнe нa цeлтa cи, вĸлючитeлнo aмoняĸ. Гoвopи ce зa eлeĸтpифициpaнeтo нa плaвaтeлни cъдoвe.
И ти си въобразяваш , че кораби и самолети ще забравят петрола , а нещастните кюмбета ще имат "изключение" !! Хахахахаххаха !!
10:21 28.01.2024
56 Този коментар е премахнат от модератор.
57 Този коментар е премахнат от модератор.
58 гост
До коментар #57 от "Стъпка в грешна посока":
Разлика между зелен метанол и амоняк и LNG и всякакъв друг метан изкопан от земята правиш ли или е вредно за опорките ?? Само да кажем ,че първите са ВЪЗОБНОВЯЕМИ горива , произведени с енергия от ВЕИ , а вторите са просто изкопани от земята и изгорени наготово !13:36 28.01.2024
59 Този коментар е премахнат от модератор.
60 Хайл 14/88
20:12 30.01.2024
61 Хахохи
До коментар #3 от "Експерт":
Тесла са продали 1.83мил. през 2023, а тоуота 11мил., ако трябва да сме точни 2030: Тесла 20мил., тойота...5-6мил.23:01 30.01.2024