Преди малко повече от седмица, Porsche представи новия Taycan, който макар да няма особена външна разлика със своя предшественик, всъщност предлага много новости по отношение на технологиите и задвижването. За момента се предлагат четири различни версии: Taycan, Taycan 4S, Taycan Turbo и Taycan Turbo S. Мощността на всички модели е увеличена благодарение на новия заден двигател, който добавя до 107 конски сили спрямо предишната версия.
Подобренията в мощността осигуряват по-бързо ускорение за цялата гама. Например, базовият модел със задно задвижване получава увеличение от 80 конски сили, докато топмоделът Turbo S сега достига впечатляващите 952 конски сили. Времената за ускорение също са подобрени, като базовият модел вече постига стандартен спринт от 0 до 100км/ч за 4,8 секунди, в сравнение с предишните 5,4 секунди, а Turbo S завършва същия спринт за 2,4 секунди, вместо за 2,8 секунди. Освен това, пакетът Sport Chrono въвежда нова функция "push-to-pass", която временно увеличава мощността с до 95 конски сили за 10 секунди.
Рекуперацията е оптимизирана, като е насочена към по-ефективно спускане, вместо към възстановяване на батерията или един педал. Въпреки това максималната сила на рекуперацията е увеличена с над 30%, като максималната ефективност вече достига до 400 кВ. Капацитетът на батерията също е увеличен, като нетният капацитет е нараснал до 89 или 98 кВтч, което представлява подобрение съответно с 25 или 17 %. Това, заедно с различни подобрения на ефективността, като например по-ефективен заден двигател, нов софтуер за инвертора, оптимизирано управление на топлината и подобрена аеродинамика и гуми, води до значително по-дълъг пробег, като моделът със задно задвижване достига до 678 км с едно зареждане. Също така, свойствата за зареждане са забележително подобрени, като се предоставя възможност за зареждане с до 320 кВ постоянен ток, което значително намалява времето за зареждане, дори при ниски температури.
Базовият модел Taycan със своите 408 конски сили и 410 нютон метра започва от 205 500 лева в стандартно изпълнение, 228 500 лева за Cross Turismo версията и 207 хиляди лева за Sport Turismo. Преминавайки към по-мощното 4S изпълнение, което разполага с до 544 конски сили и 695 нютон метра, тук цените са съответно 244 хиляди лева, 255 хиляди лева и 245 500 лева.
Преминавайки към Turbo версията, цената се покачва до 352 хиляди лева, 355 хиляди лева за Cross Turismo и 354 хиляди лева за Sport Turismo. Най-наточената версия започва от 420 хиляди лева, 423 хиляди лева за Cross Turismo или 421 500 лева за Sport Turismo.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ичкериец
Коментиран от #3
09:47 16.02.2024
2 Чубрата
Коментиран от #4
09:55 16.02.2024
3 провинциалист
До коментар #1 от "ичкериец":
За какво са ти? Имаш рено/дачия и донгфенг.09:56 16.02.2024
4 БайБоцимир
До коментар #2 от "Чубрата":
И да се опъваш, процесът е необратим. Дали ще е електричка или друг тип алтернативно гориво, ДВГ си отива. Да, на много места ще е със закъснение от вероятно десетина години, но ще се случи. А иначе аз лично си пазя в гаража един 30-годишен 6-цилиндров автомобил и ще си го карам за удоволствие, докато мога.Коментиран от #5
10:11 16.02.2024
5 Този коментар е премахнат от модератор.