21 Февруари, 2024 09:44 3 585 25

Dacia Spring получи нова визия и подобрено зареждане

  • dacia-
  • spring-
  • duster

Обновеният модел ще се продава от тази година

Dacia Spring получи нова визия и подобрено зареждане - 1

Dacia Spring 2024 получава актуализации на екстериора, които го привеждат в съответствие с най-новия дизайнерски език на новия Duster, с открояваща се пластмасова облицовка на каросерията и квадратни арки на калниците. В интериора се забелязват значителни промени, като е въведено изцяло ново арматурно табло. Наред със 7-инчовия цифров инструментален панел и 10-инчовия сензорен екран, преработените контролни уреди за климатика и вентилационните отвори допринасят за освежената атмосфера в салона. Обновеният волан показва новото корпоративно лого на Dacia и вече предлага възможност за регулиране на височината, а новият селектор на предавките и поставката за смартфон допълнително подобряват функционалността.

Dacia Spring получи нова визия и подобрено зареждане

Въпреки компактните си размери, Dacia Spring се оказва изненадващо практична, като може да се похвали с преден багажник с вместимост 35 литра и задно товарно отделение, предлагащо 308 литра пространство, с шест повече от преди, което може да се разшири до 1004 литра при сгъната задна седалка. Различните отделения за съхранение в купето осигуряват допълнителни 33 литра капацитет за съхранение.

С размери само 3701 мм дължина, 1767 мм широчина, 1519 мм височина, с междуосие 2423 мм и наличен с 15 или 16-цолови джанти, Spring дебютира с нови цветови варианти Safari Beige и Brick Red. По отношение на мощността базовият модел предлага 45 к.с., докато по-мощният електромотор с 65 к.с. ускорява електромобила от 0 до 100 км/ч за по-малко от 14 секунди.

Dacia Spring получи нова визия и подобрено зареждане

Оборудван с 26,8-кВтч батерия, Spring осигурява пробег от 220 км и поддържа двупосочно зареждане, което му позволява да захранва външни електрически уреди. Въпреки скромния си пробег Dacia твърди, че той отговаря на нуждите на типичните потребители на Spring, които предприемат предимно кратки ежедневни пътувания, средно 37 километра, като 90 % от пътуванията са по-кратки от 90 километра. Зареждането от 20 до 80% отнема 45 минути със зарядно устройство за постоянен ток с мощност 30 kW. От 7-киловатово зарядно устройство за променлив ток ще трябва да изчакате почти 11 часа, за да достигне батерията от 20 до 100 процента.

С тегло под 1000 кг Spring остава единственият електрически автомобил в Европа в своя теглови клас, въпреки подобренията в стандартното оборудване и технологиите за подпомагане на водача.


Поставете оценка:
Оценка 2.4 от 12 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 тъй шъй

    11 6 Отговор
    Чудесно, само цената е незначителна подробност. Защо ли с имисля, че ще струва колкото два Хюндай i10. Даже единият ще е автоматик.

    Коментиран от #5

  • 2 някойситам

    16 8 Отговор
    Пробег - няма
    Безопасност - няма
    Комфорт - няма
    Пространство вътре - няма

    Купувайте повече, страхотна е колата )))
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Политкоректен

    8 9 Отговор
    Това май е единственият електромобил годен за българските пътища. Останалите не стават за нищо.
  • 5 Смешно

    10 8 Отговор

    До коментар #1 от "тъй шъй":

    Как може да сравняваш пошлия хюндай с Дачия? Дачия Спринг е модерен ел. СУВ,а хюндая е евтина ретро сапунерка за майки от бгмама.

    Коментиран от #8

  • 6 Бай Шиле

    17 2 Отговор
    Имам служебен.Пълен боклук.Зареждаш цяла нощ ,за да изминеш зимния период по малко от 100 км.Онези 200 дето ги пише по книгите им са само мираж.Горе долу заряда пада с около 10% на ден без каране.Грешни пари.Никога не бих дал каквито и да е пари за това недоразумение.

    Коментиран от #24

  • 7 Скоро...

    1 3 Отговор
    ...като въведат категория Б+ и гледай цирковете... ще се връщам в детската градина... иначе до един кубик двихател свободно!
  • 8 тъй шъй

    10 2 Отговор

    До коментар #5 от "Смешно":

    Вероятно това е с ирония казано по повод Дачията и че е модерен СУВ. Тук малко не разбираме от ирония.Защото Хюндай и10 е отличен автомобил. А ако трябва да се сравнява с повдигнат, то Тойота АйгоХ, е превдосув.Струва 30х.лв. Та конкуренция на това скъпо елнедомислие- Дачия Спринг, много и все хубави. А за разликата в цената, може 10 години да наливаш бензин безплатно.

    Коментиран от #10

  • 9 Зрителна измама

    10 3 Отговор
    Най-забавното е, че по типичен интернетски маниер, снимките на Спринг нямат нищо общо с реалността. На снимските изглежда прилично и човек може и да си помисли, "Да, хубаво автомобилче". Но като го видиш на живо "културният шок" е направо сеизмичен.

    "Автомобил" е доста лежерно определение за тази.... лагерница или скейтборд с купе. В сравнение с Дачия Спринг, Деу Тико и Деу/Швертолет Матиз са направо големи и щедри откъм място и стойка на пътя. Общо взето като големина и усещане е като най-много две Рено Туизи. Ако не беше електрическо, това изобщо не виждам как би съществувало в днешно време.

    И онова недоразумение от Ситроен, наречено Ами, е същата подигравка с думата "автомобил". Но, като има "наратив" да се следва, така ще е.
  • 10 Смешно

    2 6 Отговор

    До коментар #8 от "тъй шъй":

    Прав си за всичко, но с Дачия Спринг трябва да сравняваш по-скоро Хюндай Байон,а не i10. А Байона е по-скъпичък, и то не е ел.автомобил, значи базов Байон е 35000лв.,което е отлично предложение, но с 5 ск.механични и стария мотор 1.2. Дачия Спринг започва от 43000лв.сегашната,което за ел.автомобил е най-доброто предложение на пазара. Разход на електричество около 35 KW, което на нощна тарифа зареждане е около 5лв. и се изминават около 200км. с 5 лв., Хюндая харчи поне 6,5/100км. умножено по 2,70 да речем бензин изразходва около 18лв. на 100км.,а за 200 км Хюндая изразходва 36лв. Значи на 200 км. пестиш 30 лв. с Дачията. При годишен пробег средно 15000км. спестяваш от гориво над 2000лв., за 3 години си избил по-високата цена на Дачията и след това става по-изгодна финансово, въпреки по-високата покупна цена .

    Коментиран от #11, #12, #13, #14, #16

  • 11 Смешно

    2 8 Отговор

    До коментар #10 от "Смешно":

    Забравих,че и данък и винетка не се плаща с дачията и може да се кара в бус лентата в трафика.

    Коментиран от #15

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Гост

    6 1 Отговор

    До коментар #10 от "Смешно":

    Купи си Спринг теслю мити4ен,щом много ти харесва.
  • 14 Гост

    6 1 Отговор

    До коментар #10 от "Смешно":

    Хюндай и10 има разход 4,5 л/100.

    Коментиран от #25

  • 15 ....

    7 1 Отговор

    До коментар #11 от "Смешно":

    добре фантазьорче, да не говорим че това с бус лентата ме разсмя с глас :)))))

    Коментиран от #19

  • 16 Втори опит

    5 1 Отговор

    До коментар #10 от "Смешно":

    Специлна версия за модератора:

    По спецификация, Хюндай Байон е цял половин метър по-дълъг от Спринга, а междуосието му е 14см повече, т.е. половин педя. Казано с думи прости сравняваш ябълки с круши, за да ти излязат сметките. Спрингът си е баш в класа на и10, който струва 27-28хил лева, така че имаш да избиваш разлика от цели 15 хил лева, а не 6хил, както ти ги смяташ (дори не и 8 като извадиш 35 от 43?). Или пак, казано с други прости думи, срокът на избиване отиде на 6-8 години или 90-120 хил. км.

    От друга страна, ако е за пестене от гориво, точно, защото е стария двигател 1,2 с колекторно впръскване, му бодеш една газова уредба и разходът изведнъж става не повече от 8лв/100км и цялата икономия става съвсем спорна, включително и с инвестицията за газовата (1,5-2 хил лева). И си имаш нормален пълноразмерен автомобил, който не е вързан за контакта на нощна тарифа. Защото ако сметката за тока не е изрично, само и единствено от нощна тарифа, изведнъж 200те километра на Спринга започват да струват поне 8-9лв, а не 5лв, и икономията още изтънява.

    От трета страна, зимата ще изминеш 200км с 35кВч ток точно никога, което може да се потвърди дори и с калкулатора за пробег на сайта на самата Дачия, ако все още го има. С трети думи прости, 15те хиляди на ток ще ти струват повече от 375лв. дори да зареждаш само и единствено с домашен ток на нощна тарифа.

    Коментиран от #17, #18

  • 17 хах

    6 1 Отговор

    До коментар #16 от "Втори опит":

    Сметката става още по трагична, когато след 5-6 години реши да продаде Спринга щото батерията издиша и никой няма да я купи.
  • 18 Смешно

    2 1 Отговор

    До коментар #16 от "Втори опит":

    По същата логика Дачията е по-дълга от Хюндай I10 с повече от половина метър. Трябва да се сравнява с Байон,защото и двете са повдигнати версии на респективно i20 и Дачия на малката платформа на Рено-Нисан. При това в твоя полза съм дал единствения най-евтин Байон 1.2 с 5 ст.механична ск.кутия, а Дачията е автоматик. Трябва да вземем подобен Байон,който с автоматик струва минимум 39400лв., тоест на цената на Дачия, но ще зареждаш бензин.Ако държиш все пак на по-малкия от Дачия i10, който не е повдигнат както Дачия,а е лека кола в класическия смисъл, Hyundai i10 1.0 auto започва от 31000лв. Тия 10 000 лева ще ги избиеш с Дачиата за 5 години при разход на Хюндай 5/100 градско бензин, което е 13,50/100км., при Дачия 5 лв., но за 200 км., при заводски пробег 305 км. на сайта на Дачия, нарочно давам пробега като по-малък и реалистичен в твоя полза да е сравнението., тоест при Дачия пестиш 8,50лв. на 100 или 17 лв. на 200 км., което при среден годишне пробег 15000км. се спестяват 1300 лв. годишно с Дачията, която е по-голям автомобил от Хюндая и е нормален пълноразмерен автомобил,както се изразяваш ти. Тоест разликата от 10 000лв. ще я избиеш за 7 или 8 години и 120 000км. Всеки си преценява. Но спрямо Байон разликата се избива за 3,5 години и след това пести пари.

    Коментиран от #20

  • 19 Смешно

    2 4 Отговор

    До коментар #15 от "....":

    Обърках се, ел.автомобилите използват безплатно паркиране в синя и зелена зона. Изчисли и оттам колко пари се пестят при 1 или 2 лв. на час, и от това могат да се спестят над 1000 лв. годишно, а броим ли данъка и винетката, минимум 150 лв годишно и от тях. В такъв случай дори по-лесно се изплаща спрямо Hyundai i10 дори, който е по-малък автомобил, някъде за 6 години Дачията спестява около 10 000лв. само от сметки за гориво, винетки и данъци, без да броим разходи за паркиране, които също се спестяват с Дачията.
  • 20 Куку?

    2 0 Отговор

    До коментар #18 от "Смешно":

    Какъв половин метър е по-дълъг Спринга от и10?! Спрингът в статията пише, че е 3,70м. В брошурата на и10 пише, че е 3,67м. Цели 3 САНТИМЕТРА е по-дълъг!

    Очеизбодно си виждал и Спринг и и10, и какъвто и да е автомобил само на каринка, защото и представа си нямаш какво означава в реалността една кола да е дълга 3,7м, и какво остава да е само 3,2м. Другите ти сметки въобще няма да ги преглеждам за грешки. На контролното по математика, като сбъркаш още на първия ред от изчисленията, цялото решение е грешно.

    Коментиран от #21

  • 21 Смешно

    1 1 Отговор

    До коментар #20 от "Куку?":

    Хаха, слаб съм по математика, вярно е, може да смъ сгрешил сметките, поправи ме. И не мисли,че съм някакъв фен на Спринг, просто изчислявам и според мен който иска малка кола на ел. задвижване тази е може би единствената на разумна цена, ясно е ,че купето е повече от компромисно. Дори Хюндая знам,че е много по-добър като купе, сглобка и т,н,като цялостна кола. Дори смятам,че i10 е най-смислената откъм цена-качества кола в този клас, всички други са над 35000лв, а Хюндая е много хубав, не е компромисен. Сетиха се, друг смислен модел цена-качество е Шкода Фабия, доколкото си спомням. Но и тя е по-скъпа, Сузуки Суифт и то стана скъпо, но може би защото е 4X4 и не го предлагат само с предно предаване. Тойота и Фолксваген продават на луди цени Ярис, който пък и не ми харесва като дизайн, особено като табло,което е старовремско,предишните Яриси ми харесваха, а Полото,което е сходно с Шкода,а струва 10 000лв повече е лудост, над 40 000 лв хаха луди ли са, и не е хибрид дори.Нали трябва да се намираме на приказка.

    А за Спринга гледах дължината на стария модел,който сега е на сайта на Дачия и оттам съм се объркал, изглежда новия Спринг е по-къс.

    Коментиран от #22

  • 22 Пак не

    3 0 Отговор

    До коментар #21 от "Смешно":

    Не си гледал Спринг изобщо. Дори и сегашният на сайта им го дават, че е 3,73м. 4 метра и горница е непостижима мечта за този автомобил, най-вече защото ще хапе отрочето на мама Рено, наречено Зои. То е 4,1м.

    Малки, градски автомобили вече почти няма. Непродаваемо скъпи са покрай евро нормите. И все пак общите им разходи са по-ниски от еквивалентна електричка. В момента, в който палачинката се обърне, таксиджии и куриери първи ще минат на ток. Те са много добър лакмус или "минно канарче" за това къде е далаверата.
  • 23 Сектанта

    5 0 Отговор
    Пускам за шпродажба стария Спринг и веднага си поръчвам новия. Говоря сериозно. Много практичен градски автомобил и е най-евтината електричка.
  • 24 Сектанта

    3 1 Отговор

    До коментар #6 от "Бай Шиле":

    По-полека, 100 км с едно зареждане. Аз зимата минавам 160-170км и зареждане от 50% до 100% ми е 2-2,5 часа на 7кВ зарядно. Като лъжеш поне го прави с мярка да не те хванат.
  • 25 Смешно

    2 1 Отговор

    До коментар #14 от "Гост":

    Да точно 4,5 л/100км като го караш от Смолян до Асеновград.