6 Март, 2024 10:30 4 354 6

Dodge показа новия Charger – по-дълъг от S-Klasse, задвижване на ток и с тегло от 2.6 тона

  • dodge-
  • charger-
  • challenger

Догодина ще се появи и версия с ДВГ

Dodge показа новия Charger – по-дълъг от S-Klasse, задвижване на ток и с тегло от 2.6 тона - 1

Дългоочакваният момент настъпи и ето, че Dodge най-после представи наследник на Charger, 19 години след появата на предходния модел и трансформацията е осезаема. Това включва нова платформа, електрическо задвижване, което прави дебют в шестдесетгодишната история на Charger, отказ от опциите за V8, стандартно задвижване на всички колела и възраждане на купето с две врати. През следващата година към гамата ще се присъедини и седан с четири врати и два двигателя с вътрешно горене, разполагащи съответно с 420 к.с. и 550 к.с.

Dodge показа новия Charger – по-дълъг от S-Klasse, задвижване на ток и с тегло от 2.6 тона

На практика замествайки старите Charger и Challenger, Charger 2024 по същество е два автомобила в един. Въпреки че изтекоха и се появиха тийзър изображения на купето с две врати Charger Daytona, което ще се произвежда в завода в Уиндзор, Онтарио, това лято, сега Dodge представи снимки на седана с четири врати Charger, който трябва да слезе от същата линия в началото на 2025 г.

Въпреки че се движи на едно и също 3074 мм, междуосие както за варианта с две, така и с четири врати, Charger 2024 е претърпял значителни промени в размерите. Общата му дължина е нараснала с над 203 мм до 5 248 мм и е с почти 127 мм по-широк от предшествениците си, което го прави по-голям от Mercedes S-Klasse. Следователно не е изненадващо, че итерацията с електрически двигател тежи значителните 2 648 кг, въпреки че теглото на ДВГ все още не е потвърдено.

Dodge показа новия Charger – по-дълъг от S-Klasse, задвижване на ток и с тегло от 2.6 тона

През 2024 г. Charger преминава към новата платформа STLA Large на Stellantis, което улеснява внедряването на електрическо задвижване. Dodge планира да представи допълнителни модели и варианти на задвижване, включително 800-волтов претендент на Tesla Plaid, наречен Banshee, с двустепенна трансмисия. В крайна сметка ще има шест 400-волтови конфигурации, всички оборудвани с една и съща двумоторна конфигурация, едноскоростна трансмисия и 100 kWh батерия, предлагащи различни нива на мощност. Засега гамата се състои само от два 400-волтови модела - R/T и Scat Pack - и двата с подобрения на захранването Direct Connection eStage, като в бъдеще се очакват допълнителни опции.

Вариантът R/T генерира 496 к.с. и 548 Нм благодарение на стандартния комплект Stage 1, докато Scat Pack, оборудван с ъпгрейд Stage 2, отключва 680 к.с. и 850 Нм въртящ момент. И двете версии са способни на впечатляващо ускорение, като Scat Pack постига време от 0 до 100 км/ч от 3,3 секунди. Струва си обаче да се отбележи, че тези стойности на мощността се постигат с временно увеличаване на мощността с 40 к.с., което се активира с бутона Power Shot на волана.

Интересно е, че макар Scat Pack да е малко по-бърз, достигайки максимална скорост от 221 км/ч в сравнение с 216 км/ч на R/T, разликата в пробега става очевидна. R/T може да се похвали с обявен пробег от 510 км, докато Scat Pack разполага с 418 км. Времето за зареждане остава непроменено и за двата варианта, като зареждането от 5 до 80 процента се постига за 32 минути с 350 kW.

Dodge показа новия Charger – по-дълъг от S-Klasse, задвижване на ток и с тегло от 2.6 тона

Dodge все още не е потвърдил дали Charger ще има достъп до мрежата Supercharger на Tesla при пускането си на пазара или кога ще премине от CCS към NACS портове за зареждане. Междувременно разликите между моделите се разпростират и върху интериора, който много наподобява дизайна, обещан от концепцията SRT. Оборудван с два екрана, безжично зареждане на телефона, опционално амбиентно осветление и модерна интерпретация на класическия превключвател за предавки, интериорът постига баланс между функционалност и стил. И двете модификации се предлагат с 12,3-инчов централен сензорен екран, задвижван от Uconnect 5, допълнен от 10,25-инчов цифров измервателен панел при R/T и 16-инчова версия при Scat Pack. Докато седалките от плат и винил са стандартни, опционалните подобрения включват черни или червени кожени седалки и спортни седалки с фиксирани подглавници.

За любителите на традиционните мускулести автомобили Dodge ще предлага бензинови Charger-и, задвижвани от редови шестцилиндров двигател Stellantis Hurricane, който ще се предлага от началото на 2025 г. Означени като Charger Sixpack S.O. и Charger Sixpack H.O., тези модели обещават това, което V8 предлагаше до момента. За момента данните за тези коли не са публикувани.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 10 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 мхм

    19 5 Отговор
    по-дълъг от S класа и втория ред седалки по-тесен от голф....

    Коментиран от #5

  • 2 Мдааа

    27 0 Отговор
    Започваме да караме танкове. Все по-големи и все по тежки. По законите на физиката ще им трябва все повече енергия. А тя не идва от въздуха все още. Каква зелена енергия се бълнува? Всичко е само реклама и печалба.

    Коментиран от #3

  • 3 От къде знаеш?

    14 4 Отговор

    До коментар #2 от "Мдааа":

    Може някоя умна Брюксел ска зелка да е успяла промени законите на физиката :)
  • 4 Ироничен

    1 1 Отговор
    Имам проста визия за колите - простор, комфорт, мощност....
    Не мога да си позволя максимума. Най удобната ми кола беше едно Волво ес 80, сега карам БМВ Ф11. Добра е, но е компромис.

    Коментиран от #6

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Бай Петко

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "Ироничен":

    На мен па Жигулката си ми стига...с тая лакомия,нема стигнем далеч!