13 Ноември, 2024 11:28 30 327 40

Не си купувайте употребявана малка Toyota

  • автомобилът на старо-
  • toyota-
  • aygo

Експерти обясняват защо не препоръчват закупуването на Toyota Aygo на старо

Не си купувайте употребявана малка Toyota - 1

Toyota традиционно се възприема като надеждна, непретенциозна и лесно ремонтируема марка, чиито автомобили се оценяват на вторичния пазар заради тяхната издръжливост и висока продаваемост.

Това създава впечатлението, че всеки модел Toyota е кола с гарантирано качество за дългосрочна употреба. Въпреки това, сред моделите на марката има и по-малко успешни опции, като най-яркия пример е моделът Aygo.

Експертите не препоръчват закупуването на употребявана Toyota Aygo поради няколко съществени недостатъка. Първо, този автомобил е оборудван с еднолитров двигател с мощност от само 67 к.с., който за разлика от останалите агрегати на марката, не се слави с надеждност. В градски задръствания и на магистрала Aygo също така няма добро ускорение.

Малкият ресурс на двигателя е основната причина за тези препоръки, но има и още. Ниското качество на пластмасата в купето много бързо прави салона некомфортен. Само след две години започват шумове и скърцания от таблото и корите на вратите.

Освен това, от вътрешното пространство на хечбека оставя много да се желае. Задните седалки са неудобни за възрастни пътници, а капацитетът на багажника от само 168 литра е много малък за семейни пътувания или пътешествия. Този дизайн прави Aygo по-малко практичен избор в сравнение с други модели на Toyota или конкуренти на пазара.

Освен това Aygo не е най-често срещаният модел и когато се наложи да търсите резервни части, често можете да изпитате затруднения. Те могат да бъдат скъпи на вторичния пазар и в магазините и в някои случаи ще трябва да платите допълнително за доставка.

Тези характеристики трябва да се имат предвид при избора на употребяван автомобил, за да се избегнат неприятни изненади и излишни разходи в бъдеще.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 78 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 честен ционист

    63 56 Отговор
    Не си купувайте никава Toyota за европейския пазар, понеже са ги сглабали във Франция/Турция и са толкова японски, колкото японска е една Дачия например.

    Коментиран от #6, #23, #24, #25, #31, #36

  • 3 Леля Гошо

    47 7 Отговор
    Какво препоръчвате в този клас?. Модел, който да е малък, но с по-мощен двигател, да ускорява по-добре, да е с по-качествен интериор, да е по-просторен, с по-удобни седалки и по-голям багажник? Части да се намират лесно и да са евтини?

    Коментиран от #13

  • 4 Бай онзи

    77 8 Отговор
    Собственикът на айго не ходи на дълги пътешествия с мн.багаж. И не очаква мн.място отзад...
  • 5 Глупости

    74 11 Отговор
    Имам я от 10 години и не е мръднала, супер икономична за градски условия и нито тропа нито скърца.6675
  • 6 Куку

    85 12 Отговор

    До коментар #2 от "честен ционист":

    Пълна глупост! Имал ли си ,че даваш мнения? Аз купих ярис 2016 г. 1.3 ,100 коня бензин. Беше 2011 модел купувана от България. Сега е вече на 14г и 200 хил. Км само карана в България по дупки и т.н.. Е няма такава здрава кола ,още е с оригиналните съединител, амортисьори всичко по окачването...двигателя не е пипан даже и ангренажа не е докосван ,работи като часовник...и да правена е във Франция..какво от това

    Коментиран от #21, #39

  • 7 тъй шъй

    46 4 Отговор
    Отново смах, смях, смях. Надежден мотор, учудващо добро ускорение, въпреки липсата на всякакви претенции на автомобила. Стар, изпитан мотор на Дайхатсу. А и най-екологичният автомобил. Един познат кара- кола под наем и не спира да я дава за пример, как се е справяла с италианските пътища и магистрали.

    Коментиран от #33

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Айде

    75 2 Отговор
    Това е кола за в града бе, авторе! Какви магистрали!?
  • 10 Като гледам

    15 10 Отговор
    как ги карат тези малолитражки в Гърция и ми става жал за количките. По магистралата под 150 км/ч не падат, а това за трицилиндров 70 коньов миксер си е бая зор.

    Коментиран от #18

  • 11 Кико

    18 34 Отговор
    Сравнена с i10 на Хюндай и подобните на КИА или UP на Фолксваген, Айго не изглежда особено добре.
    Единственият й плюс е фирменият знак.
  • 12 Бибибко Бойчев

    39 11 Отговор
    Купете си нещо по-надеждно, БМВ или Мерцедес за 200 хиляди лева.
  • 13 Хонда

    15 7 Отговор

    До коментар #3 от "Леля Гошо":

    Дзаз,например.

    Коментиран от #15

  • 14 шаа

    50 3 Отговор
    Манипулативна статия. Звучи като да е имало поръчение да се оплюе Айгото. Поне половината от описаните "проблеми" нямат връзка с това дали е нова или употребявана кола. А ако е поддържана, и останалите "проблеми" стават несъстоятелни.
  • 15 Кико

    34 1 Отговор

    До коментар #13 от "Хонда":

    Джаз е страхотна кола, но просто е един размер по-голяма от Айго. Конкурентът й в гамата на Тойота е Ярис.
  • 16 Айго

    31 6 Отговор
    Глупостите. Имам една от 8 години на над 200 хил.км. 4 пъти е прекосявала европа от БГ до Финландия пълна до горе с багаж. Била е и на - 45 градуса и на +45. Никога не е имала никакви технически проблеми, скърцания или тропания в купето. Карана 4 години в България и още 4 във Финландия. Ако си я подържаш правилно и навреме си е вечна. Наскоро си взех още една за жената. Слобо място - малък съединител които се износва сравнително бързо.
  • 17 Като гост

    42 2 Отговор
    "В градски задръствания и на магистрала Aygo също така няма добро ускорение." Моята кола е 400 к.с у в градски задръствания също няма добро ускорение.
  • 18 Такива работи

    30 7 Отговор

    До коментар #10 от "Като гледам":

    Не съм видял в Гърция, някой да кара над 120 по магистралите. Още едно обяснение, колко практична е тази кола за нормалните държави със закони. Само за Ганчу не става, защото времето му е ценно и трябва да се кара минимум с 200, че се излага.

    Коментиран от #40

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 честен ционист

    7 2 Отговор

    До коментар #6 от "Куку":

    Не е японска..

    Коментиран от #32

  • 22 джо

    37 7 Отговор
    Не знам качеството на Японските но ако си купите Немска няма да скучаете ! . Вечно светещи диод ни лампички " change engine " е постоянно светещата - дежурната -- което означава ходене по сервизите , висене губене на време , нерви и пари Досега съм купил 3 всеки път си мислех ,че съм попаднал на случайно лошо поддържан автомобил ( винаги по препоръка на майстори )- произведени след 2005 година Euro-4 и Euro -5 емисионният клас накрая разбрах - Ниско качество сглобено от евтини пластмаси и ниско качествени електрони компоненти и много слаб software .( това е мое лично мнение нека всеки сам да решава . )
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Корг

    23 4 Отговор

    До коментар #2 от "честен ционист":

    Я пак?!? Toyota Aygo се сглобява единствено и само в завода в Колин, Чехия, което само по себе си е вече гаранция за в пъти по-добро качество от, например, Renault, правено в Турция. Относно "не най-често срещаният модел" - от фейслифта от 2014 и до спирането от производство през 2021-ва са продадени в Европа (именно продадени, а не само произведени) общо 690724 броя. За сравнение с кола от същия клас и произвеждан през същите години - "Nissan Micra" - произведени за Европа - 524386 броя. Освен това, "експертите" някак си пропускат факта, че Toyota Aygo, Citroen C1 и Peugeot 108 са ЕДНА И СЪЩА КОЛА! Т.е., на автомобилното шоу в Женева през 2014-та, трите коли са представени една до друга, с изричното обяснение, че в тях има ЕДНИ И СЪЩИ - двигател и електроника за управлението му, скоростна кутия, окачване, джанти и гуми. Разликите са във външния и вътрешен дизайн, като и тук има маса пълни съвпадения - например, задната врата на Peugeot 108 e същата като на Toyota Aygo. Т.е. - резервни части - дали фабрично нови или рециклирани, има просто много.

    За двигателя - това е градска кола - 68к.с. от еднолитров двигател, при тегло на колата 890кг с гориво, масло и охладител, си е напълно адекватна мощност. Що се отнася до надеждността - направо си трябва "експерт", който да обяви за ненадежден двигател, който е получил приза за "100% надеждност" за коли, използвани активно (с изминати над 20000км годишно) до 4 години след покупката им. Всъшност - очаквано, след
  • 25 Корг

    26 3 Отговор

    До коментар #2 от "честен ционист":

    Колата била "малка за семейни пътувания"?!? Ами, това НЕ Е кола за семейни пътувания. Това е МАЛКА градска кола (а Yaris е ГОЛЯМА, но пак градска кола). Трудно е да очакваш обем на багажника и удобствата на Corolla, Camry или колата разработена именно за "семейни пътувания" - Toyota Avanza. А 170л багажник си е напълно ОК за няколко торби след сериозно пазаруване.

    "Колата няма добро ускорение"?!? - Първо - за какво ви е това "добро ускорение" в натоварено градско движение? Второ, ускорението е 14.2с от 0 до 100км/ч. Извинявайте, ама сходният, като размери VW Polo, фейслифт от 2014, с аналогичен двигател - 1 литър, 61 к.с., се ускорява за 14.7с. Обаче няма статия "Не купувайте VW Polo на старо"... И, въобще, какво имат предвид "експертите" под "добро ускорение"? За малка кола от 2014г, може би ще дадат за пример Opel Corsa OPC Nürburgring Edition - 0-100 за 6.5с?!?
  • 26 Пълни групости

    31 4 Отговор
    Имам 2 Яриса. 2003 и 2004г. Нищо от горе написаното не важи за тях. Колите са топ.
  • 27 До автора

    32 4 Отговор
    Изключително слаба и глупава статия. Откъде ги преписвате?

    Коментиран от #30

  • 28 По- глупава статия

    20 3 Отговор
    Не бях чел скоро
  • 29 Бугат Веронов

    21 3 Отговор
    Пък да знаете, какъв боклук е Бугати Вейрон - багажника му - 100 литра, че там и един чувал картофи трудно се събира! Въобще НЯМА задни седалки, дори и за стари хора, да не говорим за големи семейства на пътешествие (освен ако дамата е "в положение" с тризнаци)! А за резервните части - ДЖАНТИТЕ се сменят ЗАДЪЛЖИТЕЛНО след 10000км пробег (срещу скромните 50000 евра, все пак - общо). И, да ви кажа - рециклирани се намират..., ами - не се намират! А пък ускорението - смех, бате - 24.2 секунди (мерните единици не ги гледайте, само ще ви объркат - от 0 до 200 ама в "мили", вместо килИметри)
  • 30 Буха ха

    15 3 Отговор

    До коментар #27 от "До автора":

    Експертите били казали така. Кои са тези експерти не е много ясно. Сигурно са албански.
  • 31 Не знам,

    16 4 Отговор

    До коментар #2 от "честен ционист":

    ама явно хората не те слушат. От три години карам тойота, при това беше 10-годишно дизелово комби на 250к км като я купих. Най-здравата, безпроблемна кола, която дава всичко, което реално ползвам в ежедневието, с минимален разход на гориво, и тогава ми излезе две заплати. От познатите ми, които смениха коли последните години, към една трета мина на Тойота. Чисто нови, на по 3-5-10 години, буквално един не плака за нещо сериозно като проблем. Може и да е шанс, може и хората, които ги купуват, да гледат практичността и надеждността и да не са толкова капризни и да не се оплакват, не знам. Статистиката на продажбите май не го показва, но за мен и марката заслужено става все по-красива и популярна по родните пътища. Айгото е много изолиран пример, доста нишов модел, дори и да не е сполучлив, макар че коментират друго, си е едно изключение за марката.
  • 32 Куку

    9 2 Отговор

    До коментар #21 от "честен ционист":

    Много си назад с днешния свят! Повечето коли вече не се правят в оригиналните си държави 90 % сигурно. За японските само високия клас се прави в Япония, примерно моята Мазда 6. Аз лично съм работил в Нисан Англия, всичко идва от Япония без някой дреболии и се сглобява под супер стриктен контрол...
  • 33 Знайко

    11 4 Отговор

    До коментар #7 от "тъй шъй":

    ...между другото Дайхатсу са марката , която успява да истиска най-много конски сили от литър обем.
    А за Айгото - щом колите на доставчиците на пици продължават да се движат със светлинна скорост по дупките и прелитат ниско, карани от шофьори със стаж 3 месеца, значи стават. Мисля , че Айгото въпреки малкия мотор ще има по-висока скорост на магистралата от прехвалената Дачия Спринг
    А лично на мен Айго-X като дизайн ми допада, макар при затваряне на вратите да чувам характерния кух, кънтящ звук все едно удряш обърната пластмасова кофа в асфалта.
  • 34 Уса

    8 3 Отговор
    Караме само яриси без никскви проблеми.Моята е модел 2008ма купена нова японска,но в България хечбек са същите важнотото е 100% японски части няма значение къде е сглобявана.Свга е на 160000 мили още сменям само масла и гуми.Другата е Ярис IA купе 2018 спортна сглобявана в Мексико,но всичките и части са на Мазда и Тойота работи перфектно.Европейските коли започват да издъхват на 100 000км а американските под 100 000 мили

    Коментиран от #37

  • 35 Порно

    5 4 Отговор
    Споко, и нова няма да си я купя
  • 36 Мда

    7 3 Отговор

    До коментар #2 от "честен ционист":

    В момента чакам РАВ4 да дойде от Япония. Ама ти нова кола си виждал само на картинка.
  • 37 Кико

    6 0 Отговор

    До коментар #34 от "Уса":

    Пичове / пиша в мн ч , защото не си само ти/, защо не правите разлика между Ярис и Айго?
  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Жоро

    1 1 Отговор

    До коментар #6 от "Куку":

    Аз карам Рено Гранд Сценик 1,9 дци с 130 коня такси. Закупен нов от България. За 15 години съм навъртял 650000 км два пъти съм сменял съединител,дискове,накладки и ремонт на турбината. Двигателя не е отварян. Този двигател е железен
  • 40 Пътя за Халхидики

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "Такива работи":

    не е магистрала, а и няма пътни такси :)
    Всеки пържи малолитражките като V8, но ресурсът им е 4 пъти по-малък