Renault 4 получи офроуд версия с 4х4

16 Май, 2025 11:22 3 061 15

  • renault-
  • renault 4
Renault 4 получи офроуд версия с 4х4 - 1

След три десетилетия затишие емблематичното Renault 4 се появи отново в края на 2024 година, като замени бензиновите си корени с електрическо сърце и се превърна в компактен кросоувър. Това електрическо превъплъщение на любимия „ Quatrelle“ сега възкресява друг познат псевдоним: Savane. Това обаче не е просто съживяване на емблемата; за разлика от серийния си събрат с предно задвижване, тази нова концепция смело изследва възможностите за движение по всякакви терени с добавянето на монтиран отзад електрически двигател, което на практика създава машина със задвижване на всички колела.

Освен очевидната конфигурация с два двигателя, концепцията Renault 4 Savane 4x4 има отличителна визуална идентичност, облечена в свеж зелен нюанс. За да подчертаят още повече приключенския му дух, инженерите на Renault са го дарили с повдигнато окачване, което увеличава пътния просвет с 15 мм. Макар да не е напълно подходящ за офроуд, тази повишена стойка подсказва за по-голямо желание за излизане извън асфалтовите настилки в сравнение със стандартния модел. Запазени са 18-цоловите джанти, макар и с нов, по-здрав дизайн, сега обути в гуми Goodyear UltraGrip Performance+ с профил 225/55.

Renault 4 получи офроуд версия с 4х4

За да се повиши стабилността и присъствието, предната и задната следа също са разширени с 10 мм. Макар че официалните данни за мощността на тази конфигурация с два двигателя остават в тайна, може да се предположи, че концепцията Savane е значително по-мощна от единичния предно разположен двигател със 110 kW (148 к.с.) и въртящ момент 245 Nm на стандартния модел. Следователно очаквайте значително по-бърз спринт до 100 км/ч в сравнение с времето на обикновеното Renault 4 от 8,2 секунди.

Renault 4 получи офроуд версия с 4х4

Капацитетът на батерията остава загадка, въпреки че според спекулациите в нея може да се помещава по-големият 52-киловатчасов пакет, предлагащ пробег по WLTP от 400 км в стандартния модел, а не базовият 40-киловатчасов агрегат. В основата на тази авантюристична концепция, както и на нейния сериен аналог, е архитектурата AmpR Small - универсална платформа, която се използва от семейството на малките електрически автомобили на Renault, включително предстоящото електрическо Twingo и по-големия Renault 5, както и новата Micra на Nissan и A290 на Alpine - всички те понастоящем само с предно предаване.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 10 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Поредна френска трошка!

    12 18 Отговор
    Френска Дачия, и за снимка не става!
  • 2 таксиджия 🚖

    10 8 Отговор
    Цена 80к лв. Не става. Ситроен ц3 Еъркрос с офф роуд тракшън контрол - 35к лв. 1.2 3 цил турбо с ръчна.

    Коментиран от #10

  • 3 Голям смях!

    10 11 Отговор
    Голф 1 и Дачия събрани в едно!

    Коментиран от #13

  • 4 карчи

    21 3 Отговор
    У гората няма зарядни станции не подвеждайте джендьрите😳

    Коментиран от #5, #6

  • 5 Георги

    17 3 Отговор

    До коментар #4 от "карчи":

    тя не е за гората, това е за градски оффроуд. Сещаш се, паркове, граинки, бордюри, детски площадки... такива неща.
  • 6 Ааа

    7 20 Отговор

    До коментар #4 от "карчи":

    А какво има, бензиностанции? Или ти си бръмчиш с 50км. маркуч в ремаркето? Контакти има много по-начесто от бензиностанции.

    Коментиран от #7

  • 7 таксиджия 🚖

    17 6 Отговор

    До коментар #6 от "Ааа":

    Толкова си ходил на офроуд/лов. Слагаш туби в багажника с дизел. Ама батерия не можеш да вземеш и смениш в гората.

    Коментиран от #8, #9, #12

  • 8 Има си чалъм тая работа

    7 7 Отговор

    До коментар #7 от "таксиджия 🚖":

    Що бе ше си я купиш колата с 2 батерии и едно ремарке, ко толко...и на гумите на ремаркето, боцнато едно динамо. Ше си я караш втората батерия в ремаркето.
  • 9 Офф

    8 9 Отговор

    До коментар #7 от "таксиджия 🚖":

    Ти може и да не можеш. Авайрийни пауърбанк за електромобили се продават под път и над път. Като обем и тегло са точно колкото тубите ти.
  • 10 Сър Мастър Бейтс

    10 3 Отговор

    До коментар #2 от "таксиджия 🚖":

    Ма колегите ти гледам не ги карат много. Що не дадеш пример пръв? Този двигател е обявен за един от най-скапаните бензинови двигатели в историята на автомобилостроенето.
  • 11 Знайко

    6 3 Отговор
    ХАхаха.....френско Мини купър ли ве?
    15 мм повдигната стойка? Е то цял сантиметър и половина, ще има голям офроуд.
    10 мм по-широка следа!? Че то и аз мога да го постигна само със смяна на джантите с такива с разлчен офсет.
    Тия франсета съвсем са изгубили връзка с реалността!
    80000 цена?мммм...много е ниска, явно модела е за младежи с динамичен начин на живот,а?
    Предричам голям "успех", може и "глобален".
    Особено в щатите ще се избия за тоя модел!
    И много добре избрано име: саван е покривалото за покойника!
  • 12 демократ

    1 1 Отговор

    До коментар #7 от "таксиджия 🚖":

    И ти ойде половината багажник а ми куче дивеч пушки и тн.
  • 13 Последния Софиянец

    3 1 Отговор

    До коментар #3 от "Голям смях!":

    Друго си е китайската електрическа лада за 35 000 долара и продадена една бройка за 8 месеца, нали копейка празна!

    Коментиран от #14

  • 14 Джендън

    1 0 Отговор

    До коментар #13 от "Последния Софиянец":

    Горкият, колко е смел, пази се!
  • 15 Космат стомах

    0 0 Отговор
    С тия кръгли светлинки и 4х4 направо си заприлича на "Нива" :-)