Last news in Fakti

30 Март, 2002 00:00 1 810 0

Аферата "Cayenne"

  • porsche-
  • cayenne

В края на деветнадесети век световното обществено мнение е разтърсено от аферата “Драйфус”, която в продължение на едно десетилетие не слиза от заглавните страници на булевардната преса. Именно тогава повечето хора научават, че в другия край на света съществува място, наречено Кайена, но в този период асоциациите с него не са били особено позитивни. След повече от век обаче майсторите от Шутгарт-Цуфенхаузен обаче решиха да въплътят нов смисъл в названието Кайена (Cayenne). На провелото се от 7 до 17 март тази година автомобилно изложение в швейцарския град Женева германците за пръв път показаха на бял свят претенциозния всъдеход Cayenne. Конструкторите от Porsche са категорични, че поредният им любимец е предназначен най-вече за американския пазар, където от няколко години насам SUV-автомобилите си спечелиха завидна слава и уважение.

Caуenne представлява внушителен спортен всъдеход

Погледнат за пръв път дори от човек, минаващ за специалист по новите и пикантни автомобили, едва ли на Cayenne може да бъде вменена родова принадлежност към голямото семейство на Porsche. За подобно твърдение свидетелства фактът, че за разлика от всички останали возила, произведени в Цуфенхаузен, новият културист е снабден с предноразположено сърце. В консервативното излъчване на германеца също не са много елементите, които биха ви подсказали с какво точно си имате работа насреща. Затова най-вече препоръчваме да се ориентирате по емблемата.
Под предния капак обаче е скрита типична за стила на Porsche изненада. Мускулите на Cayenne се напомпват от турбодвигател с работен обем 4500 кубически сантиметра. V-образният юнак осигурява мощност от 450 конски сили. Максималният въртящ момент е 620 Нм, стойност която позволява на новия SUV да се нареди достойно до най-мощните противници в бранша като Mercedes ML 55 AMG и BMW X5. Освен че с Cayenne може да щурмувате всякакъв терен, благодарение на перманентното задвижване на четирите колела, ускорението му също ще ви зарадва максимално. От 0 до 100 км/ч спортната джипка се изнася за твърде приличните 5.6 секунди. Не е препоръчително честото разсейване за комуникации (и не само) със спътничките ви в колата, имайки предвид максималната скорост на управлявания автомобил. Педалът на газта спира да изтисква усилия от сърцето на Cayenne при 270 км/ч. За лекотата, с която шофьорът се справя с германеца, спомага и включената в серийното оборудване шестстепенна скоростна кутия Tiptronic. Aко обаче от най-ранна шофьорска възраст ви е останал навикът да превключвате скоростите, когато вие си решите, или това спомага за по-пълноценно спортно усещане, е предвидена възможност за механичен режим.

В интериора има достатъчно пространство

От Porsche явно този път в максимална степен са залагали на мащаба и благодарение на това дългото 4.8 метра возило предлага достатъчно комфорт и удобство при пътуването на петима пасажери. Коженият салон и модерните комуникационни и навигационни системи също са в състояние значително да подобрят настроението ви още със самото влизане във вътрешността на автомобила. И понеже се возите на истинско Porsche, това си проличава още от арматурното табло. Класически белег е разположеният в центъра на информационните символи оборотомер. За багажа на съпругата също не бива да се притеснявате. Ако в спортните возила на Porsche в багажника може да поберете само дамската й чанта и вашия портфейл (ако карате подобна кола, се предполага, че можете да стъпвате на него), то в Cayenne ще побирате солидни количества пътни чанти. От тази екстра ви дели само смешната сума от 110 000 евро, която трябва да прежалите от спестяванията си, и автоматически ставате господар на спортния всъдеход. Ако пък и винаги сте имали мечта в гаража си да имате спортен автомобил и джипеста резачка едновременно, сега е моментът да си купите кола, която съчетава в себе си и двете. Очаква се продажбите на турбоверсията на Cayenne да стартират най-късно през есента на тази година.

Станислав Гавазов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА