Отлагат ли се електромобилите в Европа: Шефът на BMW разкритикува политиката на ЕС и вече не вярва в забраната на ДВГ

17 Юли, 2025 11:00 3 406 26

  • bmw-
  • двг-
  • ес

Ципсе е уверен, че настоящите разпоредби на ЕС за емисиите на CO2 няма да останат в сила

Отлагат ли се електромобилите в Европа: Шефът на BMW разкритикува политиката на ЕС и вече не вярва в забраната на ДВГ - 1

Оливер Ципсе остро критикува забраната за продажба на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене от 2035 г., която не дава друга алтернатива освен 100% електрически автомобили. Главният изпълнителен директор на BMW открито заявява, че "сегашната система е катастрофа" и смята, че тя застрашава европейската автомобилна индустрия, като унищожава всяка възможност за инвестиции.

Ципсе е уверен, че ще има промяна през 2028 годна и че настоящите разпоредби на ЕС за емисиите на CO2 няма да останат в сила. Според него, двигателят с вътрешно горене ще има по-дълъг живот, отколкото ЕС е обещал. BMW остава ангажирана с целта си да бъде CO2 неутрална до 2050 г., но Ципсе подчертава, че това може да бъде постигнато по-ефективно по други начини.

Е-горивата, водородът и енергийната мрежа

Ръководителят на BMW засегна и теми като устойчивите горива, които за Европейския съюз не са валиден инструмент за декарбонизация. Ципсе посочва, че Европа не бива да забравя, че употребяваните автомобили с двигатели с вътрешно горене ще останат на пътя много след 2035 г.

BMW залага на електрическите автомобили, но не като единствения път за бъдещето. Марката продължава да инвестира във водорода, аргументирайки се, че той би позволил освобождаване от зависимостта от Китай за доставките на батерии, които се добавят към тези на полупроводници и суровини. "Изключването на водорода от играта би било грешка", посочи той, припомняйки на Европа, че затварянето на вратата за мултиенергийния подход само засилва тази зависимост от външни за Стария континент доставчици и производители.

Ципсе също така подчертава ангажимента към технологична неутралност, което очевидно се отнася и за водорода като алтернатива на горивото или за CO2 неутралните горива. Също така е погрешно да се фокусираме само върху това, което излиза от отработените газове. Според Ципсе е много по-важно да се вземе предвид целият жизнен цикъл на автомобила на бъдещето.

Главният изпълнителен директор на BMW завърши размишленията си, отбелязвайки, че продажбите на електрически автомобили отслабват в световен мащаб, и особено на германския частен пазар, където липсват достъпни модели. Според Ципсе, "не можеш просто да зададеш регулаторна цел и да вярваш, че ще се случи", тъй като потребителите дават приоритет на цената и поддръжката. Освен това той предупреди, че с настоящата електрическа мрежа може да бъде електрифицирана само половината от автомобилния парк, а пълният електрически преход ще отнеме не по-малко от три до четири десетилетия.


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 26 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 механик

    21 4 Отговор
    Ако се спрат ДВГ , отиваме в каменната ера!

    Коментиран от #4, #15

  • 2 морски

    22 5 Отговор
    А големите кораби със слънчеви панели ли ще се движат когато ги хване 12 бала вълна !!!

    Коментиран от #3, #10, #16

  • 3 Хеми значи бензин

    5 11 Отговор

    До коментар #2 от "морски":

    Големите кораби минават на газови трубини

    Коментиран от #5, #6, #8

  • 4 Тъп Глупънсбъркър

    12 3 Отговор

    До коментар #1 от "механик":

    Как бре? В Каменната ера ток не имало!
  • 5 минаваш ти на газ

    18 2 Отговор

    До коментар #3 от "Хеми значи бензин":

    “За всички неделни еколози!! Прочетете внимателно какво следва! Това е батерия за Tesla Model Y. Заема цялото пространство под купето на автомобила. Под седалките. За да ги направите, имате нужда от: ---12 тона скала за литий (може да се извлече и от морска вода) -- 5 тона кобалтови минерали (повечето кобалт се произвежда като страничен продукт от обработката на мед и никел). Това е най-трудният и скъп материал за получаване на батерия). -- 3 тона никел. -- 12 тона медна руда. Трябва да преместите 250 тона почва, за да произведете следното: -- 26,5 фунта литий -- 30 фунта никел -- 48,5 фунта манган -- 15 фунта кобалт. За да произведете батериите, имате нужда и от следното: -- 441 паунда алуминий, стомана и/или пластмаса -- 112 паунда графит Гигантският Caterpillar 994A се използва за преместване на земята за извличане на минералите, необходими за тази батерия. Caterpillar изразходва 30 литра дизел за 1 час. Повечето от минералите, използвани за производството на батерии, идват от Китай или Африка. Голяма част от работата в Африка се извършва от деца или хора, експлоатирани почти като роби. Само една от тези OEM батерии за Tesla Model Y, 2021 (най-евтината батерия на Tesla) в момента се продава онлайн за $4999 без доставка и монтаж. Батерията тежи 1000 паунда (можете да си представите цената за доставка). Той има две. Цената на батерията на Tesla е: Модел 3: $14 000+ (GRP за автомобили $38 990) Модел Y: $5 000-$5 500 (GRP за автомобили $47 740) Модел S: $1

    Коментиран от #23, #24

  • 6 а машините който добиват руда и всичко

    8 2 Отговор

    До коментар #3 от "Хеми значи бензин":

    друго и те на газ нали хахах и след 10 год когато замине батерията на ел таралясника пак нова .остави че са супер вредни ел кошниците има стотици клипове за електромагнито поле .
  • 7 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    12 2 Отговор
    Нещо за ТИР-овете или рейсовете по дългите маршрути на ток ‼️🤔‼️
  • 8 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    10 1 Отговор

    До коментар #3 от "Хеми значи бензин":

    А танковете на той или с АГУ ще са 🤔❓❗
  • 9 Крайно

    23 1 Отговор
    Време е, някой да разкрие официално пълния идиотизъм на ЕС и неговите решения - зелени сделки, СО2 ограничения, санкции срещу тези от които зависиш, желание за война, даване на милиарди за оръжия… То има ли въобще едно нормално действие? Някой трябва да сложи край на масовата лудост и безумие!
  • 10 Урсула

    18 1 Отговор

    До коментар #2 от "морски":

    Нещо повече : Европа вече толкова изостава , че евроатлантическите ценности изискват параходи и автомобили на въглища . Но пък с капачките , дето не се късат и ти бъркат в носа сме преди всички !
  • 11 идиоти вън

    9 2 Отговор
    Питам се, а какви са вредностите за пътниците в електромобилите от електромагнитното лъчение, при тези мощности?!?!?!?

    Коментиран от #12

  • 12 Ами

    6 7 Отговор

    До коментар #11 от "идиоти вън":

    Същите като в трамвая и метрото, дето се возиш всеки ден за работа.

    Коментиран от #13, #14

  • 13 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    8 3 Отговор

    До коментар #12 от "Ами":

    Познанията ти по Електротехника явно са като на фризьорка , ама дали не обиждам Фризьорката❗
  • 14 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    5 1 Отговор

    До коментар #12 от "Ами":

    Абе ти да не си от тези дето ПРЕСКАЧАТ ТРАМВАЙНИТЕ РЕЛСИ 🤔❓

    Коментиран от #17

  • 15 Ами не е така

    6 2 Отговор

    До коментар #1 от "механик":

    Отаваме си в "бъдещето", но ставаме "съвременни роби" в така наречения "15 минутен град". Това е целта на управляващите, които и да са те. Контрол и налагане на ограничения, това ни очаква.
  • 16 Горски

    4 3 Отговор

    До коментар #2 от "морски":

    Спокойно, всичко е измислено. Слънчевите панели по корабите ще зареждат батериите в хубаво време. При буря и вълнение ще се използва електроенергията от тях. Батерийте като най-тежки съоръжения ще се позиционитрат на дъното на кораба. Така ще помогнат за по-голямата стабилност при бурно вълнение.
    пъхахахааааа
    Незнам само колко товар ще може да носи такъв кораб.
  • 17 Ами

    4 4 Отговор

    До коментар #14 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Прескачам ги, ти под тях ли михаваш?

    Коментиран от #18

  • 18 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    4 1 Отговор

    До коментар #17 от "Ами":

    Ами личи ти ❗Що не покажеш как се минава ПОД релсите на трамвая или метрото🤔

    Коментиран от #19

  • 19 Ами,

    4 2 Отговор

    До коментар #18 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    въпроса ти, от коя страна на релсите минавам, предполага повече от един начин. Аз ги прескачам отгоре, за теб не знам, може пък да ги заобикаляш, знам ли. Хах!

    Коментиран от #20

  • 20 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    4 1 Отговор

    До коментар #19 от "Ами,":

    Въпросът ми е ТОЧНО ЗА ТВОЕТО НИВО:
    "Абе ти да не си от тези дето
    ПРЕСКАЧАТ
    ТРАМВАЙНИТЕ РЕЛСИ 🤔❓"
    Никъде НЕ пише "от коя страна" ,
    Личи си , че си плосък, ама ти се оказа чак
    ВДЛЪБНАТ ‼️
  • 21 Ще произвеждат и танкове

    6 1 Отговор
    И самолети на батериики с дистанционно, Смешници, да си продават беемвецата в азия , там ги харесват с икономични двигатели.
  • 22 аха

    5 5 Отговор
    А аз съм уверен точно в обратното на това. Всеки си има право да си вярвав квото иска. А този иска да прави още пари със дърти технологии. Само че нулеви емисии означава да си ги плащаш в цената на горивата. Карай си... При 10 евро литъра. Никой няма да те спре.
  • 23 Газ до дупка

    1 2 Отговор

    До коментар #5 от "минаваш ти на газ":

    🚗 1. За живота на един бензинов автомобил (250 000 км):
    ✅ Изгаря 243 барела петрол.
    🛢️ При конвенционален добив (Саудитска Арабия, Ирак и др.):
    → 0.1–0.2 тона почва на барел → общо 24–50 тона земна маса.

    🛢️ При нефтени пясъци (Канада, Венецуела):
    → 2 тона земна маса на барел → общо 486 тона почва.
    (само за да добием петрола – не броим рафиниране и транспорт!)


    ---

    🔋 2. LFP батерия (60 kWh) – достатъчна за същия пробег:
    → 3.5–5 тона премествана земна маса (литий, желязо, фосфор, графит)
    ✅ Без кобалт и никел
    ✅ Без рисковани региони
    ✅ Добив само веднъж, не всеки ден
    ✅ Рециклируема
    ✅ Част от лития може да се добива от солници – без копаене
  • 24 Газ до дупка

    1 2 Отговор

    До коментар #5 от "минаваш ти на газ":

    Сравнение:

    Земна маса за 250 000 км

    Конвенц. петрол 24–50 тона
    Нефтени пясъци 486 тона
    LFP батерия 3.5–5 тона (еднократно)

    🔥 Истинският въпрос:
    Кое е по-устойчиво – гориво, което гориш всеки ден и изчезва, или батерия, която зареждаш и ползваш хиляди пъти, а след това можеш да рециклираш без да копаеш отново?

    Изборът не е идеален – но е очевиден
  • 25 Айзомби

    3 1 Отговор
    Дайте да видим тировете и бусовете ,самолетите и корабите кога ще минат на ток?
  • 26 Отец Дионисий

    1 0 Отговор
    е къде ша ходи,петролът след 20 години свършва,свършва и климата с него,,само електричеството е спасение