Европейският съюз предприема поредна значителна стъпка към пълната електрификация на автомобилния транспорт. Според информация, публикувана от германския вестник Bild, Европейската комисия работи по законопроект, който предвижда, че от 2030 г. компаниите за коли под наем ще могат да купуват изключително електрически превозни средства за своите автопаркове. С тази мярка ЕС планира изкуствено да стимулира търсенето на електрически автомобили, използвайки бързата ротация на превозните средства в сектора за коли под наем като лост за ускоряване на цялостния преход към транспорт без въглеродни емисии.
Подробности за законодателния проект
Европейската комисия вече е потвърдила, че е разработен съответен регулаторен документ, но засега се въздържа от допълнителни коментари. Очаква се официалният проект да бъде представен до края на лятото, след което ще бъде внесен за разглеждане в Европейския парламент. Ако документът бъде приет в сегашния си вариант, новите правила ще засегнат около 60 процента от целия пазар на нови автомобили в Европа. Този процент представлява новите превозни средства, закупени днес от компании в сектора на колите под наем и корпоративния сектор.
Цели и бъдещи планове
Според Европейската комисия, забраната за обновяване на автопарковете на компаниите за коли под наем с превозни средства с двигатели с вътрешно горене трябва не само да допринесе за растежа на пазарния дял на електрическите превозни средства, но и да принуди производителите да ускорят темпото на иновации в технологиите за батерии и електрическата инфраструктура. В бъдеще подобно ограничение може да бъде разширено и за корпоративните автопаркове, т.е. автомобили, които компаниите използват за свои вътрешни нужди.
Тази мярка остава част от по-широката климатична стратегия на ЕС, която включва пълна забрана за продажба на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене, включително бензинови и дизелови, от 2035 г.
Пазарни настроения и реакции на производителите
Въпреки силните политически изявления и многобройните финансови стимули, продажбите на електрически автомобили в Европа не растат толкова бързо, колкото се очакваше. В редица страни, включително Германия, търсенето дори е намаляло след премахването на държавните субсидии.
На този фон редица автомобилни производители вече започнаха да преразглеждат стратегията си за електрически превозни средства. Някои от тях решиха да се откажат от специализирани подмарки за електрически автомобили, които преди това трябваше да подчертават екологичната идентичност на тези модели. Например, концернът Volkswagen реши постепенно да премахне отделната линия ID, която беше създадена за електрически модели, а Mercedes-Benz се отказва от използването на подмарката EQ в бъдещите нови модели, като ефективно интегрира електрическите превозни средства в общата моделна гама. Това показва промяна в комуникационния подход: вместо да подчертават разликата на електрическите автомобили, автомобилните производители се опитват да ги направят неразделна част от обичайната оферта, което е по-съобразено с настоящите пазарни настроения.
Какво мислите за тези нови регулации, споделете в коментарите.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Последния Софиянец
Коментиран от #20
12:03 25.07.2025
2 Политиката на
12:07 25.07.2025
3 хе хе
12:11 25.07.2025
4 супер
Коментиран от #7, #19, #21, #35
12:14 25.07.2025
5 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
НЕ Е ЕВРОПА ‼️
12:14 25.07.2025
6 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
ЕС Е САМО 40% ОТ ЕВРОПА‼️‼️
12:16 25.07.2025
7 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #4 от "супер":
А дали ще можеш да ползваш техните зарядни станции за твоето МПС 🤔❓Коментиран от #16, #17
12:18 25.07.2025
8 Сър Мастър Бейтс
Коментиран от #12
12:21 25.07.2025
9 ЕСССР
12:23 25.07.2025
10 ТЕСТ
Коментиран от #14
12:25 25.07.2025
11 Крайно
Коментиран от #13
12:29 25.07.2025
12 А дали е така
До коментар #8 от "Сър Мастър Бейтс":
Кой да ти каже? Ползвал ли си спарк? Имаше ли задължение да го върнеш зареден? Някои хора по този начин карат безплатно - получават точки за всяко включване в зарядната на автомобила който се ползва, а след това някое от пътуванията им излиза безплатно.12:30 25.07.2025
13 Махни капаците
До коментар #11 от "Крайно":
Прочети новината от позицията:"трябва не само да допринесе за растежа на пазарния дял на електрическите превозни средства, но и да принуди производителите да ускорят темпото на иновации в технологиите за батерии и електрическата инфраструктура."
Това е като да обвиняваш родител, че налага забрани на детето си, защото е двойкаджия и ще повтаря класа. А европейските производители са най-големите двойкаджии в световен мащаб по отношение на производството на батерии.
12:34 25.07.2025
14 ЕСССР
До коментар #10 от "ТЕСТ":
ЕвроКомунизмът е неизбежен! — агитационен плакат12:36 25.07.2025
15 Иван Ангелов
12:36 25.07.2025
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 супер
До коментар #7 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Europacar имат собствеи станции по улиците. HERTZ финансираха EVgo. Всички могат да ги ползват.Коментиран от #27
12:52 25.07.2025
18 Некой си
Тоест ЧАСТНИ компании ще бъдат ПРИНУДЕНИ да инвестират в изграждането на електропреносна мрежа, която да захрани безбройните зарадни станции, необходими на цяла Европа, за да спази безумната идея за изцяло електропревоз.
12:52 25.07.2025
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Иван Ангелов
До коментар #1 от "Последния Софиянец":
Да, така е. Това ще бъде цифров концлагер, с дори по-засилени мерки на следене от нацистките или сталинските лагери. Ще следят всяка покупка и продажба и ще могат да спират или отнемат парите на хората без тяхна авторизация. С цифровото евро всеки ще оставя широка цифрова диря - къде е ходил, какво е ял, къде е влизал, с кой се познава: всичко ще се знае от правителствата, които са реално подчинени на елитите, които реално искат да намалят населението по всички възможни незабележими начини, така че да избегнат социални революции и вълнения. Така, че цифровизацията и цифровите валути няма да освободят, а ще поробят хората. За това трябва да се говори.Коментиран от #26
12:55 25.07.2025
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 супер
До коментар #21 от "Некой си":
Селско мислене на неуспял човек гледащ от ден за ден.Коментиран от #25
13:00 25.07.2025
24 Загуби?
До коментар #19 от "Носорог":
Зарядните станции на Тесла са печеливш бизнес. Вместо да плащат на американците, а печалбите да се изнасят от Европа, не е ли по-добре тези пари да си останат в Европа? Както осигуряване на работни места за производство монтаж и поддръжка на зарядни станции, така и печалби от производство и продажба на ток за фирмите? Защото за разлика от бензина, токът може да се произвежда съхранява и продава на място почти без използване на мрежата.При нужда батериите на зарядните станции могат да се ползват за сигурността на мрежата, за да не се получи сценария като в Испания. Буферните зарядни станции както могат да поемат излишната енергия от мрежата, така и могат да върнат енергия при нужда, като печелят и в двете посоки.
13:04 25.07.2025
25 Некой си
До коментар #23 от "супер":
Лозунгите не са аргументи, така и не го разбрахте вие, дето мислите с телевизора и фейса.Нямаш нито един аргумент, който да обори тезата, че корпорациите ще поемат изграждане на инфраструктура ЗА СВОЯ СМЕТКА, без да прехвърлят тежестите върху крайните потребители.
Коментиран от #29
13:06 25.07.2025
26 Само така си мислиш
До коментар #20 от "Иван Ангелов":
Ако не плащаш тока който си произвеждаш сам и си зареждаш в автомобила, какво ще проследят през еврото? Ще проследят само парите, които си дал първоначално за фотоволтаици, батерии и зарядни станции, а следващите 20 години не могат да те следят колко зареждаш и пътуваш през сметките за зареждане.Но какво ще правиш, ако ти блокират сметката и не можеш да си платиш бензина на бензиностанцията? Ще напълниш резервоара от някоя чешма?
13:07 25.07.2025
27 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #17 от "супер":
Варненските електробуси си закупиха и зарядни станции , но там няма лични автомобили да зареждат❗13:08 25.07.2025
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Коне с капаци
До коментар #25 от "Некой си":
Как да обясниш на правоверен, че този живот има нюанси? Как да му обясниш, че само в България се надпреварват кой първи да инсталира батерии за съхранение на енергия и до 2026 година са заявени и одобрени за изграждане 10 000 мегават часа батерии, които да продават ток през 10 стотинки за да печелят от разликата между цената на обяд и вечер, която е 30 стотинки. А същия ток на зарядна станция може да бъде продаван на 60-80 стотинки и да печелят пет пъти повече, стига да има на кого да го продадат.И най-хубавото е че абсолютно същите батерии могат да се ползват и за захранване на зарядни станции, като едновременно с това продължат да правят арбитраж между обедните и вечерните часове, А също така им се плаща и за балансиране на мрежата и поддържане на честотата, които са още два начина за печелене от тези батерии - печелят от четири различни източника на доходи само с една и съща батерия.
Коментиран от #33
13:12 25.07.2025
30 Намират се
До коментар #28 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Смяташ ли че зарядните на автобусите в депото и контакта за зареждане в гаража ти се броят за обществена зарядна инфраструктура, за която става въпрос В статията? Откъде ви намират?Коментиран от #36
13:14 25.07.2025
31 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
Прокарва се бъдещето на коли тип рент-а-кар, защото личните ще Ви ги направят НЕИЗГОДНИ❗
Коментиран от #34
13:14 25.07.2025
32 ДрайвингПлежър
Единствения път за България преди да затъне е вън от тая фашистка кочина!
13:19 25.07.2025
33 Некой си
До коментар #29 от "Коне с капаци":
Съвсем случайно, драги, в момента довършвам 150МВтч батерии и започвам още 300.Та, не ми обяснявай точно ти как може да се печели от батерии.
Обясни ми КОЙ ще изгради електропреносната мрежа плюс подстанциите до хилядите необходими само за България зарядни станции. И КОЙ ще плати за това изграждане? И как и за колко време ще си върне вложените ЛИЧНИ или заети пари?
Ма много сте уикиобразовани, кефите!
Коментиран от #38
13:20 25.07.2025
34 Шаблонно мислене
До коментар #31 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Самият факт че вярваш че фотоволтаик на покрива и собствена батерия от която да си зареждаш автомобила е"Няма да имаш нищо, но ще си щастлив" и начин за следене, манипулация и принуда, а задължението да купуваш бензин единствено и само от бензиностанцията която ти кажат с карта която могат да блокират всеки е върховна свобода и демокрация, говори достатъчно дали въобще има нужда някой да те убеждава в нещо. Ти си влязъл в матрицата на шаблонното мислене. Някой го е измислил и ти го е казал А ти повтаряш като папагал.
Коментиран от #41
13:21 25.07.2025
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 супер
До коментар #28 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Успяваш със всеки пост да счупиш стрелката на тъпомераДадох ти дори пример с 2 агенции за коли под наем. Фирмените МПС-та не е задължително да се зареждат на контакта във фирмата. За това в пост 4 писах - "изграждането на инфраструктура за зареждането"
как беше - "Пенчо бре чети"
сега тръгни към следващия кладенец за вода....
Коментиран от #40, #45
13:24 25.07.2025
38 Никой си
До коментар #33 от "Некой си":
150 мегават часа батерия вкъщи ли си я инсталира? Няма ли достъп на автомобили до тази батерия? Тази батерия може да осигури 150 броя зарядни станции по един мегават, които едновременно да зареждат по 520 км на всеки пет минути, а ти да печелиш милиони от нея.Ето ти бизнес решение на всичките електромобили за които се чудиш къде ще зареждат - само твоята батерия осигурява 1500 зареждания за час. Разбира се ако батерията не беше хипотетична и електромобилите които няма къде да зареждат съществуваха.
Да не мислиш че твоята батерия е единствената в България? Такива батерии ще има навсякъде само след няколко години, но няма да има кой да зарежда на тях за да печелят.
Коментиран от #54
13:25 25.07.2025
39 хе хе
До коментар #36 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
ОГРАНИЧЕНИЕТО, а не положението на станциите.от къде те изкопаха тебе?!
13:27 25.07.2025
40 И аз му дадох пример
До коментар #37 от "супер":
Автомобилите под наем Spark. Нито ползват собствена мрежа, нито задължават клиентите да връщат автомобилите заредени. Но той мисли шаблонно и на принципа копи пейст си "говори" каквото му е зададено да каже, без въобще да чете какво пишат събеседниците му. За него фактите и реалността са без значение. Логиката е имагинерно понятие. Важното е да се прокарва правата Вяра чрез запаметени манипулации лъжи и лозунги.Коментиран от #43, #46
13:27 25.07.2025
41 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #34 от "Шаблонно мислене":
🤣С фотоволтаик на покрива на блока и ще зареждаш Телата 🤣Верно доста РАЗЧУПЕНО МИСЛЕНЕ имаш 🤣
Коментиран от #44
13:28 25.07.2025
42 Пример
До коментар #35 от "ДрайвингПлежър":
Погледни коментар 33 който изгражда 150 мегават часа батерия, а следващата която ще изгражда ще е 300 мегаватчаса а до края на годината ще инсталира още няколко стотин мегаватчаса. Само той само тази година ще изгради около 1000 пъти повече капацитет отколкото въобще съществуваше преди две години в България. Можеш да го питаш как собствениците на тези батерии дават рошвети за да ги изградят по-бързо, ВЪПРЕКИ ПОЛИТИЦИТЕ.13:30 25.07.2025
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 Ха ха ха
13:34 25.07.2025
48 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #44 от "Счупено мислене":
Той и АЕЦ ще си изгради, знам❗13:35 25.07.2025
49 супер
До коментар #45 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
уаууу... какви аргументи какво чудо. Гений на мисълта и знанията.13:35 25.07.2025
50 НХПЗврздпцпд
13:38 25.07.2025
51 Този коментар е премахнат от модератор.
52 ГРЕТКА С МОТОРЕТКА
13:42 25.07.2025
53 Анонимен
14:01 25.07.2025
54 Некой си
До коментар #38 от "Никой си":
Батерия в полето в южна България.Там са предимно цигани с каруци.
А най-важното е - енергия за зарядни станции НЯМА. Всичко е за мрежата.
Тезата - PV+BESS за да зареждаш на некой си бричката е финансово абсурдна.
Пак опираме до цената за пренос и трансформиране на енергията, където бричките са много, и кой ще плати тази цена.
Толкова сте имагинерни в разчупеното мислене, че чак се плаша.
Коментиран от #55, #56
14:11 25.07.2025
55 уаууу
До коментар #54 от "Некой си":
Норвежците живи да ги оплачеш значи. Бедни и боси ходят заради тези тостери. Нямат ток за дома. Спира и прекъсва. Изгарят електростанциите. Мъка мъка...В Норвегия имат 2.8 млн колим като 29% са тостери и 12% хибриди. Над 85% за 2023 и 2024та от продадените коли са електрички. Как ли се справят милите в тази страна без слънчеви панели и атомни централи?!
А да поговорил ми за градовете в Китай?! абсурд... няма такива държави.
14:29 25.07.2025
56 Бесс
До коментар #54 от "Некой си":
На каква цена продавате тока на мрежата? По-скъпо ли е отколкото да го продавате на 80 стотинки на бърза зарядна станция? Е твоя пример само потвърждава тезата, че 150 броя мегаватови зарядни станции могат да се изградят в полето без никакъв проблем .На следващата която ще изграждаш могат да се изградят 300 броя мегаватори зарядни станции които зареждат за 5 мин
Знаеш ли такава бензиностанция в България с 300 колонки. А в Южна България в селата?
15:30 25.07.2025
57 Пак ли
18:21 25.07.2025