Хитра система решава дразнещ проблем за собствениците на Ferrari

27 Август, 2025 09:59 2 433 5

  • ferrari-
  • патент-
  • сплитер-
  • система

Автоматична спирачка може да спре закачането на предни сплитери

Хитра система решава дразнещ проблем за собствениците на Ferrari - 1

Ferrari се занимава с често срещан проблем за собствениците на суперколи с нова патентна заявка, която описва автоматична спирачна система, предназначена да предотвратява повреди на предния сплитер и долната част на каросерията. Докато много високопроизводителни автомобили вече предлагат системи за повдигане на мостовете, за да преодоляват препятствия, новата технология на Ferrari ще действа като последна линия на защита, като автоматично спира колата, ако е предстоящо сблъскване с бордюр, легнал полицай или стръмен заход.

Системата, забелязана за първи път в патентна заявка, ще използва сензори, за да открива височината на обектите по пътя на автомобила спрямо височината му. Ако сензорите установят, че даден обект е прекалено висок, за да бъде преминат без да се одраска, системата първо ще издаде звуково предупреждение на водача. Ако водачът продължи да се движи, системата ще поеме контрола и ще задейства спирачките.

Хитра система решава дразнещ проблем за собствениците на Ferrari

Интересното е, че в патента се споменава, че системата няма да разчита на вътрешните данни за скоростта на автомобила. Вместо това тя ще използва изчисления в реално време, базирани на измервания на разстоянието между две точки, за да определи скоростта на автомобила. Патентът също така предполага, че системата може да изпраща известия на телефон или инфоразвлекателния екран.

Тази нова технология е различен подход от обичайните системи за повдигане на мостовете, които използват хидравлична или пневматична система за повдигане на предната част на автомобила и често могат да бъдат програмирани да се повдигат автоматично на определени места, маркирани с GPS. Макар че патентът на Ferrari не е гарантиран за внедряване в серийно произвеждани автомобили, той демонстрира фокуса на компанията върху интегрирането на технологии за решаване на реални проблеми на клиентите ѝ.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 5 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 123456

    6 1 Отговор
    Едно време карахме едни лагерни колички - доста бяха ниски и друсаха . Не съм поглеждал дали не са били ферари ... А защо не ги направят още по-ниски - направо да ти жули по задницата на гаджето по хасфалта ?
  • 2 Мангалев

    3 1 Отговор
    Много ми пречи туй екстра
  • 3 Aлфа Bълкът

    4 1 Отговор
    Отчупиш един зъб от ножа отпред и трябва да сменяш цялата броня за 200К €.
  • 4 Рендето

    0 0 Отговор
    Аз затова си купих СУВ Рено Каджар. Мацките се кефят, че е високо и се лепят. Тези с ниските коли не ги разбирам.
  • 5 И ако

    0 0 Отговор
    Случайно тази екстра “реши” да сработи при висока скорост, какво ли би станало?