Въпреки че Volvo се оттегли от първоначалния си ангажимент да продава само изцяло електрически автомобили до 2030 година, компанията все още вижда ясен път към изцяло електрическо бъдеще за цялата автомобилна индустрия. Шведският автомобилен производител вече е поставил по-гъвкава цел за края на десетилетието, като се стреми към съотношение от 90 до 100% чисто електрически автомобили и хибриди с възможност за зареждане от електрическата мрежа. Тази ревизирана стратегия идва въпреки последните данни за продажбите, които показват спад в доставките на електромобили на Volvo.
В интервю главният изпълнителен директор на Volvo Хакан Самуелсон направи смела прогноза, заявявайки, че преходът на индустрията към електрификация е необратим. Той предсказа, че в рамките на приблизително десет години всички нови автомобили ще бъдат електрически и по-достъпни. Той вярва, че за да постигне тази цел, компанията трябва да даде приоритет на разработването на нови хибриди с външно зареждане, които той описва като „електрически автомобили с резервен двигател“, които запълват празнината за потребителите, които все още не са готови да се ангажират с изцяло електрически автомобили.
Самуелсон също така предупреди, че този преход ще доведе до значителна реструктуризация на индустрията, при която някои компании ще се адаптират и ще просперират, а други ще фалират. Очакванията му са, че „две или три много силни китайски марки“ ще станат доминиращи сили на световния пазар. Проактивната позиция на Volvo по отношение на електрификацията е в ярък контраст с тази на други големи автомобилни производители като BMW и Mercedes-Benz, които се противопоставят на планираната от ЕС забрана за продажбата на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене от 2035 година.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 чудесно
Коментиран от #5, #6
18:22 12.09.2025
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 таксиджия о
Добре е да се напише, че Волво камионите, рейсовете, строителните машини и военните камиони си останаха шведкса фирма. Волво автомобили ги продадоха като отделна фирма на Гийли китайците. А те могат само електрички да правят, затова съдбата на Волво колите ще е е такава. Този електро натиск идва баш от Чайна!
19:23 12.09.2025
4 Шефа решава
19:44 12.09.2025
5 Ракета Пейтриът 📡
До коментар #1 от "чудесно":
вице-адмирал Takeo Kurita, генерал George S. Patton, admiral Thomas Moorer и др. говорят: Губиш войната като ти свърши горивото. Май 2003, операция Свобода за Ирак. Генерал James Mattis с прякора "Бяснoто кyче" командва Първа дивизия на корпуса на морската пехота при бързото настъпление до Багдад и избухва: "Department of Defence must unleash us from the tether of fuel!" (Министерство на Отбраната, отвържете ни от връзката с горивото!)Отговорът:
Дронове, електромагнитни оръжия (rail gun), много по-далекобойни от конвенционалните, ядрени микрореактори под земята с големината на 20-футов контейнер, произвеждащи енергия колкото цял танкер с нафта.
Как скриваш един танкер, един петролопровод и конвои цистерни? Най-много жертви има при охрана на цистерни. Докато контейнера само един хеликоптер го носи. Стоят Хамърите някъде в пустинята и се зареждат от сгъваеми панели ново поколение.
Сърцето им е ULTIUM и на старт обръщат посоката на въртене на Земята.
Защото няма нищо по-голямо
от електромагнитната тяга..
20:53 12.09.2025
6 Играча
До коментар #1 от "чудесно":
Чакат чакалитеДействат мъжкарите
20:59 12.09.2025
7 Политкоректен
21:05 12.09.2025
8 и това ще бъде Краят
21:30 12.09.2025
9 истина ти казвам
22:19 12.09.2025