5 Септември, 2016 21:54 2 204 0

ЕК предлага справедлива политика за роуминг услуги

  • роуминг-
  • ес-
  • ек-
  • потребители-
  • мобилни услуги-
  • ограничения

Комисията иска да гарантира, че потребителите няма да злоупотребяват

ЕК предлага справедлива политика за роуминг услуги - 1

С влизането в сила на политика за безплатен роуминг на територията на ЕС през следващата година, днес Европеейската комисия предложи проект за справедлива потребителска политика, която цели да не позволи на потребителите да злоупотребяват със системата.

Съгласно предложените правила, клиентите ще имат право да използват безплатно услугата в рамките на 90 дни на година, и ще бъдат задължени да се свързват със своя мобилен оператор най-малко веднъж на всеки 30 дни.

Тези мерки имат за цел да предотвратят схеми, като закупуването на сим-карти в страни с ниски тарифи и използването им в страни с високи цени на мобилните услуги.

"Такива ситуации могат да имат отрицателно въздействие върху цените на вътрешния пазар, което в крайна сметка да се отрази върху всички потребители", се казва в изявление на Комисията.

В проекта се посочва още, че правилата няма да се прилагат при потребители, които в рамките на един ден се включват в мрежата на мобилния оператор в своята страна и в мрежата на чуждестранен оператор. Така абонатите, които често пътуват зад граница в рамките на ден ще бъдат защитени.

Има и ограничения по отношение на клиентите с неограничени тарифни планове. Съгласно предложенията на ЕК, те имат право да използват средния обем на услугата, използвана от всички клиенти със същата тарифа, без да подлежат на такси за роуминг. ЕК се надява така да спре доставчиците на услугата да събират такси от потребители, които използват услуги с голям трафик.

Освен това потребителите, които използват предплатени мобилни услуги ще трябва да използват поне средна стойност на услуга в местните мрежи, преди да могат да се възползват от безплатния роуминг. Това ще гарантира, че потребителите няма да използват сим-карти само за роуминг.

Ако операторът установи, че даден клиент злоупотребява с правилата, ще му наложи двуседмично предупреждение. Ако поведението на абоната не бъде коригирано, той ще трябва да заплати допълнителни такси.

Комисията заяви, че трябва да се консултира с Органа на европейските регулатори в областта на електронните съобщения (ОЕРЕС) и страните-членки, преди правилата да бъдат финализирани и приети.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА