Работодателят често обвинява подопечните си за редица вътрешни проблеми, спъващи работния процес. Но в колко от случаите шефът е прав?
Честото безпричинно лошо поведение на ръководителя спрямо служителите може да се окаже скъпо струваща грешка. Ето кои са и 5-те "смъртни гряха", които началниците трябва да избягват на всяка цена.
1. Не се отнасят с нужния респект и внимание
Горделивият мениджърски нрав често кара служителите да напускат, защото на тях се гледа като на полезни вещи. Не е приятно, когато те смятат за един от многото болтове в машината. Добрият мениджър се доверява, интересува се от социалния живот на подопечните си.
2. Завиждат за добре свършена работа и не оценят положените усилия
Началникът, който прави този "грях" може да има много причини да го стори, но всяка една от тях води до много щети. Недооцененият служител отнася таланта си там, където ще бъде справедливо оценен.
3. Виждат служителите си като "търбуси, гладни за наказания"
Някои ръководители погрешно мислят, че служителите им са работохолици. Повечето хора искат да прекарат време с близки и приятели или да се отдадат на хоби си след тежък ден. Трябва да се прави разликата между "работи, за да живееш" и "живей, за да работиш".
4. Предават доверието на работниците
"Не лъжи служителите си" е сред най-важните правила на работното място. Началник, който го прави, губи доверието на хората около себе си, а това не води до нищо добро.
5. Нямат стил за мотивация към работа
Внушаването на страх, че някой ще опита от гнева на шефа, не е никак ефективен начин да мотивираш. Тази мода е вън от играта от години насам. Служителите трябва да се чувстват защитени от своя работодател.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ШИВАЧКА
19:10 26.03.2017
2 Валентин
09:59 24.05.2017