Нискотарифната авиокомпания EasyJet съвместно с инженерния стартъп от САЩ Wright Electric започва разработването на електрически пътнически самолет. Плановете са той да бъде пуснат в експлоатация най-късно до 10 години. Американската компания вече е създала двуместен самолет, който се захранва с батерии.
Машините ще бъдат ползвани за полети на кратки разстояния. С едно зареждане те ще могат да изминават разстояние от 540 км. Маршрути с подобна дължина са от Лондон до Амстердам, Брюксел, Париж, Кьолн, Единбург. Самолетът ще разполага с 220 места.
Два са основните плюса на подобни самолети. Първият е екологичният – значително намаляване на изгорелите газове във въздуха. Вторият – машината е значително по-тиха от сегашните самолети. Икономическият плюс е, че авиокомпаниите значително ще намалят разходите си за гориво – перо, което е основно в този бизнес.
„Подобно на автомобилната и авиационната индустрия също ще търси електрическа технология, за да намали въздействието си върху околната среда. За първи път можем да предвидим бъдеще без реактивно гориво. Въпросът вече не е дали ще се случи, а кога”, каза Каролин Маккол, главен изпълнителен директор на EasyJet.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 фючър
Коментиран от #10
12:42 27.09.2017
2 ЕндЖенер
13:01 27.09.2017
3 Тъпак
13:07 27.09.2017
4 Къртев
13:20 27.09.2017
5 Гост
14:12 27.09.2017
6 goгого
14:54 27.09.2017
7 гост
Има такива разработки, но най-разумен вариант е хибрид с електромотори и турбина-генератор за тока, за да се използват малки батерии. Та те сега не могат да вкарат в употреба електрически мотор за придвижването на самолетите по летищата, такъв монтиран в колелото, литиевите батерии им се палят, а какво остава ако трявба да разчитат само на една батерия и освен електрическото задвижване нямат друг вариант.
Има проект за система за сигурност с парашути, та хората са готови да плащат до 20% повече, ако я има на самолета, и не е лошо тези нови електрички да я имат.
16:28 27.09.2017
8 гост
21:32 27.09.2017
9 гост
09:32 28.09.2017
10 Гост
До коментар #1 от "фючър":
Кое е по лесно - нефт, добив, транспорт, преработка, доставка до летищата или соларни панели, пренос, акумулаторни депа, зареждане?За сверка на часовника - 20% от Сахара покрити със соларни панели осигуряват цялата електроенергия която консумира Европа.
Сам си сметни 100% от Сахара какво ще захранят
Коментиран от #11
14:23 28.09.2017
11 незнайко
До коментар #10 от "Гост":
Напълно сте прав. Дано по скоро измислят и друг ефективен метод, за съхранение на произведената енергия от соларни панели .12:23 01.10.2017