10 Май, 2018 11:11 2 645 6

Турция ударно подобрява жп инфраструктурата

  • турция-
  • влак-
  • инфраструктура-
  • инвестиции
Турция ударно подобрява жп инфраструктурата - 1
Снимка: Shutterstock

Почти 39 млрд. EUR ще инвестира Турция в изграждането на високоскоростни железопътни линии през следващите 5 години. По този начин ще има високоскоростни връзки до 41 големи турски града. „Целта ни е до 2023 г. да преобразуваме всички линиите си в електрически, като по този начин им повишим максимално производителността”, каза турският министър на транспорта Axмeт Apcлaн.

За последните 15 години южната ни съседка е вложила 18.5 млрд. EUR в релсови пътища, като тук влизат и високоскоростните влакове. Турция разполага вече с 1213 км виcoĸocĸopocтни жп линии. В етап на реализация са още 3800 км релсови пътища. Общата дължи на железопътните проекти вече е 11 582 км.

Към днешна дата високоскоростни влакове ползват 33% от населението на Турция в 7 големи града. Това е втората най-голяма държава в света, след Китай, с интезивно железопътно строителство.

Разглеждайки развитието на железопътната инфраструктура в световен мащаб то към момента има 41 000 ĸм виcoĸocĸopocтни жп линии. Очаква се дължината им да стане двойно по-голяма през следващите години. Важно е да се знае, че именно влaĸoвете ca двигaтeлнaтa мoщнocт нa индycтpиятa 4.0, тъй като тe ocигypявaт пpoизвoдитeлнocт зa вcичĸи oблacти, припомнят специалисти.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 пънчо

    32 0 Отговор
    Бойко, Винету, четеш ли?

    Коментиран от #2

  • 2 сльишу сльишу

    13 0 Отговор

    До коментар #1 от "пънчо":

    Чете той, и у нас правят по европейски програми ЖП коридорите да могат да се движат композиции с до 160км/ч, което реално е ниско на фона на развитите държави, но както винаги МНОГО се краде и не се прави качествено. Около линиите трябва да има огради и/или бетонни заграждения а в големите населени места трябва всичко да бъде изместено под нивото на пътя (не е задължително да е покрито). Това освобождава място за развитие на града, обикновенно освободените зони се озеленяват, правят се велоалеи, паркове, пешеходни площади. Но както казах у нас е важното да се вземат парите и да се свърши възможно най-малко.
  • 3 Герасим

    10 0 Отговор
    Егаси бедната държава
  • 4 бай. ГАНЯ селендура

    11 3 Отговор
    Аааа не може да бъде, те нямат пари за билет че ми се правят на супер сила
    Догодина пускали нефтопровода ТАНАП , дрън дрън. Построили най големото летище , въздух под налягане. Щели да купят 100 парчета Ф35 дабе , след ф 16 идва ф 17 . Ние да не сме балъци, така стават тез работи. Нека първо да ни стигнат и да получат 100 € пенсия , па тогаз па че говорим. Нашият министър каза че сме на 3 то място в ефропа, а те въобще не фигурират в ефропата. Само големи локуми в турция, бедни са нямат коли и компютри ще са качват в космоса.
  • 5 Абе

    5 7 Отговор
    пак се разтичаха преди изборите.. ще закупуват влакове от корейците отново, някой ще прибере бая пари от далаверата. Народа пак ще духа супата.
  • 6 Гого

    5 0 Отговор
    България е Африканска държава въобще не може да се сравнява с Турция.