Има ли шансове България да бъде избрана пред Турция за завод на Volkswagen с гарантирана инвестиция от над 3 милиарда евро? Според източник от високите етажи на властта, цитиран от Lupa.bg, преговорите се водят и задкулисно чрез дипломатически прийоми, като има около 50% шанс немците да построят завода си в района на Кремиковци.
Тайният коз на България в преговорите с Германия е в обществена поръчка за покупка на модерни бронирани военни машини по стандартите на НАТО на стойност 1,5 милиарда лева.
Само преди дни от Министерството на отбраната спешно са задвижили процедурата за покупка на 90 бойни и 60 спомагателни бронирани военни сухопътни машини, като са изпратили искания с обвързващи оферти до 4 международни компании. Селектираните от Красимир Каракачанов консорциуми са "Некстер груп“ (Франция), "Моуаг“ (Швейцария), "Патриа“ (Финландия) и германската "Артек“.
"Неофициалният победител е известен – това ще са немците от "Артек“, но само при условие, че България получи завода на Volkswagen.
Разбира се, това няма как да бъде потвърдено официално, но е точно така – офертата на България е да даде бонус на немската икономика чрез покупката на техни военни бронирани машини, но срещу автомобилен завод, твърди източникът от високите етажи на властта.
България е длъжна да разполага с бронирани военни машини за сухопътни операции на НАТО, но от 15 години покупката им се отлага заради липса на средства. Единственият препъникамък пред тази схема може да дойде от Америка, която вече си уреди сделка с продажбата на самолети F-16.
Американците обаче настоявали и да въоръжат сухопътните ни сили по стандартите на НАТО и били бесни, че не са получили обвързваща оферта от Министерството на отбраната.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 El boko
Коментиран от #53
18:13 23.08.2019
2 Behemoth
18:16 23.08.2019
3 Ernesto Guevara
Коментиран от #61
18:18 23.08.2019
4 Кой68
18:19 23.08.2019
5 Нашия наен коз
18:19 23.08.2019
6 Фул Макс Верстапен
18:20 23.08.2019
7 Наблюдател
18:32 23.08.2019
8 Таен коз
18:32 23.08.2019
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Менгеле
18:34 23.08.2019
12 Бойко Тиквата от Банкя
18:40 23.08.2019
13 Бойко Тиквата от Банкя
18:41 23.08.2019
14 Бат жабоко
Коментиран от #73
18:47 23.08.2019
15 7757
Коментиран от #82
18:47 23.08.2019
16 Само така Бойко
18:48 23.08.2019
17 Анонимен
18:49 23.08.2019
18 Сфжбъ
19:03 23.08.2019
19 Тръмп
19:06 23.08.2019
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Фридман
19:15 23.08.2019
22 Elen
Коментиран от #24, #25, #26, #27, #31, #33, #59, #69, #84
19:22 23.08.2019
23 Бай Крум
19:32 23.08.2019
24 малко факти
До коментар #22 от "Elen":
Според информация от Българската агенция за инвестиции други чужди инвеститори в сектора са турската „Са-Ба България“ (която отскоро вече е американска), в чиито завод в Димитровград се правят осветителни тела за автомобили, канадската компания "Магна", която прави край Пловдив маслени помпи за новата С-класа на "Мерцедес", френската "Монтюпе", която произвежда в Русе дисковите спирачки за "Ауди Q7", германската "Бер-Хелла термоконтрол", която произвежда в Божурище климатични инсталации за модели на БМВ, "Ауди", "Фолксваген" и "Порше Кайен". Според думите на Стамен Янев, директор на БАИ, във всеки 8 от 10 произведени коли има части, произведени в България19:34 23.08.2019
25 факти
До коментар #22 от "Elen":
В някои конкретни сегменти на този сектор българските производители са се превърнали в абсолютен лидер на пазара – така например, според неотдавнашен секторен анализ на Colliers International от 2017 г., 90% от всички сензори за въздушни възглавници в европейските коли са произведени в България. Според същия обзорен анализ, предпочитаните локации за такива производства са около София, Перник, Враца, Мездра, Тракия икономическа зона до Пловдив, Сливен, Ямбол, Кърджали, Търговище, Русе. Въпреки че концентрацията и мащабът на този бизнес са по-големи в Южна България, има и редица предприятия в Северна България.Секторът в България е изключително разнообразен от гледна точка на продуктовата гама, като в страната се произвеждат както по-тривиални части, които не изискват високо квалифицирана работна ръка (като споменатите кабелни инсталации, например), така и по-високотехнологични части и системи, зад които стои научно-изследователска работа и инженерни специалисти. Като говорим за научно-изследoвателска и развойна дейност (т.нар. R&D) в тази сфера, е важно да се каже, че в България според по-горе цитирания доклад на Colliers, вече има три R&D центъра на компании в производството на коли, като и трите са на чуждестранни инвеститори – американските „Вистеон“ и „Сенсата текнолоджис“ и немската „Бер-Хелла термоконтрол“.
Наличието на тези центрове е показателно за добрата среда както за по-стандартни производства, които са привлечени най-вече от относителна
19:38 23.08.2019
26 onq s konq
До коментар #22 от "Elen":
Преди ДОСТА МЕСЕЦИ ,когато на пистата бяха наредени освен БГ и Турция, И Сърбия и Румъния изразих надежда,че Бълтария има шанс да спечели състезанието.И тогава..."един от ваще" ме обяви ЗА НАИВНИК,защото не съм знаел ЧЕ ЗАВОДЪТ ВЕЧЕ РАБОТИ В СЪРБИЯ!Е как да вярвам след всичко това на думите ти?А НЕ СИ ЛИ НИ СЪЩИЯТ който тогава така категорично се произнесе по въпроса?:)Коментиран от #43
19:42 23.08.2019
27 факти
До коментар #22 от "Elen":
Наличието на тези центрове е показателно за добрата среда както за по-стандартни производства, които са привлечени най-вече от относителна ниска цена на труда, така и за по-високотехнологични такива, които се ръководят от наличието на добри инженерни и други специалисти. Сред последните, например, са електронните системи за управление, цялостния дизайн на електрическите системи, диагностиката и др. под.Иначе в страната се произвежда общо взето почти всичко за коли, за което човек може да се сети – лагери, кабели, климатични системи, филтри, акумулатори, скоростни кутии, алтернатори, стартери, ключове, волани, инжекционни системи и модули, аларми, електрически инсталации, сензори, части за седалки, осветителни тела и др.
Предвид това, че в България производство на коли няма, почти всичко се изнася към производствени бази за автомобили по света. Последните години (след кризата от 2008-2009 г.) секторът в световен план набра скорост в унисон с икономическото оживление и това се отрази положително и на българското производство и продажби на части за коли. Износът на части за коли достигна 1,7 млрд. лева през 2018 г. спрямо едва 371 млн. лева 10 години по-рано. Разбира се, все още не можем да наредим този сектор сред основните експортни отрасли на страната с неговия дял в износа от 3,2%, но ръстът на продажбите му е забележителен – само преди 10 години неговият дял в износа бе едва 1,2%.
19:42 23.08.2019
28 Гост
19:49 23.08.2019
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 хахаха
19:53 23.08.2019
31 факти
До коментар #22 от "Elen":
Бългapия ce изĸaчи c eднa пoзиция, дo 18-o мяcтo, в глoбaлнaтa ĸлacaция Маnufасturіng Rіѕk Іndех - 2019. Πpoyчвaнeтo ce пpoвeждa oт ĸoнcyлтaнтcĸaтa ĸoмпaния Сuѕhmаn & Wаkеfіеld, чийтo пapтньop зa Бългapия e Fоrtоn.Индeĸcът нa pиcĸa зa пpoизвoдитeлитe, изгoтвeн oт Сuѕhmаn & Wаkеfіеld, oцeнявa дъpжaвитe пo 20 paзлични ĸpитepия и тaĸa фopмиpa финaлнaтa ĸлacaция в тpи ĸaтeгopии c тeжecт cъoтвeтнo oбщи ycлoвия, oпepaтивни paзxoди и pиcĸ. Дoĸлaдът oбxвaщa 48 лoĸaции пo cвeтa, пpиeти зa нaй-пoдxoдящи зa eĸcпaнзия или пpeпoзициoниpaнe измeждy глoбaлнитe пpoизвoдитeли.
Бългapия тpaдициoннo пpиcъcтвa cpeд пъpвитe 20 дъpжaви в нeгo, блaгoдapeниe нa ниcĸитe oпepaтивни paзxoди и дoбpитe ycлoвия зa индycтpиaлнo пpoизвoдcтвo.
Коментиран от #44, #57
19:58 23.08.2019
32 Васил
20:00 23.08.2019
33 Psihopat
До коментар #22 от "Elen":
Хонда си тръгва от Европа!Коментиран от #45
20:07 23.08.2019
34 Тръмп
20:10 23.08.2019
35 Тръмп
20:11 23.08.2019
36 ЕЕЕЕЕХ
20:23 23.08.2019
37 розово
20:31 23.08.2019
38 Иво
20:32 23.08.2019
39 Косьо
20:34 23.08.2019
40 ФОРИ
20:46 23.08.2019
41 Шовинист до зомбитата
21:31 23.08.2019
42 Още три
21:42 23.08.2019
43 Elen
До коментар #26 от "onq s konq":
Печен,бъркаш ме с някои съфорумник. Не съм казвал нищо за Сърбия по това отношение. Иначе ако искаш вярвай че завода се строй вече. И на мене ми се искаше да е тук,но уви. Освен да съсипваме и да отблъскваме производители в друго не ни бива.21:47 23.08.2019
44 Elen
До коментар #31 от "факти":
Хубаво ни показваш фактите и статистики,ама пак сму на дъното нали? Я извади някои икономически факти за автомобелния бранш в Турция. Ние сме нищожество сравнение с тях,за съжаление.Коментиран от #49
21:49 23.08.2019
45 Elen
До коментар #33 от "Psihopat":
Тя може да тръгва,но си има и завод в Турция също :) Какво им пречи да праят Хондички за Близкия изток?Коментиран от #80
21:50 23.08.2019
46 Йордан
22:13 23.08.2019
47 ТУРКИЯ КЕ ПАДНЕ
Ако завода е в България и поръчаме на Германия машини за пехотата правителството има шанс. Ако ли не, довижда....не.....!
Забележка: Има и други добри, европейски машини.
Коментиран от #48
22:22 23.08.2019
48 някой
До коментар #47 от "ТУРКИЯ КЕ ПАДНЕ":
1,25 милиарда долара за 8 самолета и наземно оборудване. 8 милиарда за 66 самолета с не знаем какво оборудване. Ако сметнеш ще видиш че разликата не е много голяма а и отстъпка за покупка на 66 самолета е логично да е по голяма.Коментиран от #83
23:51 23.08.2019
49 факти
До коментар #44 от "Elen":
Само ти нахвърлях няколко реда за да опровергая твърдението ти,че правим само тениски и кренвирши. България има потенциал и ще го развива тепърва.Турция е азиатска държава с диктатура и цялата и икономика се крепи на милоста на западните фирми.Турците сами нищо не са измислили и направили.При тази ситуация и започнатото налагане на санкции срещу Турция всеки инвеститор би се замислил дали да си вкарва парите в такава рискова държава.Коментиран от #50
23:56 23.08.2019
50 Elen
До коментар #49 от "факти":
И така да е,не можем да ги стигнем в идните 10 години и срещу тях. Не оставай с погрешното впечатление че ги харесвам,напротив обратното е..Просто това е истината към този момент.00:17 24.08.2019
51 ГЕРМАНОФИЛ
Световна война ще ти требват старите съюзници!
00:26 24.08.2019
52 ЗИГИ ХАЙ
Къде тогава отива европейската ни солидарност?!
Какво пък ще им харесат на читаците?
България е новия Балкански икономически тигър!
Ако не го виждат, ще си е за тяхна сметка!
Коментиран от #79
00:33 24.08.2019
53 Да да
До коментар #1 от "El boko":
Така беше при комунистите. Сега го нацепваме само на комунустите!01:16 24.08.2019
54 Дгд
За някакъв завод, от който държавата почти нищо няма да хваща, Бойко ти ще издуха още 2 милиарда лева за ламарини, които никога няма да потрябват, както и Ф16
01:41 24.08.2019
55 Фесът
03:34 24.08.2019
56 Хахаха
04:55 24.08.2019
57 Това е добре
До коментар #31 от "факти":
Ама поднасяш инфото малко като в оня виц дето навремето Рейгън и Брежнев се надбягвали двамата. Рейгън победил и в съветските сми поднесли новината така: нашият състезател завърши втори, а американецът-предпоследен" В същата тази класация Турция е три места пред нас.05:16 24.08.2019
58 Този коментар е премахнат от модератор.
59 2989
До коментар #22 от "Elen":
И каква е причината? Сподели.Коментиран от #67
10:06 24.08.2019
60 Този коментар е премахнат от модератор.
61 Нищо не разбиращ
До коментар #3 от "Ernesto Guevara":
Еееее имало и умни хора които да прозрат истината10:38 24.08.2019
62 Този коментар е премахнат от модератор.
63 С кого
11:14 24.08.2019
64 Кракра Пернишки
А ако купим Руски СУшки вместо F-16, може да ни построят и АЕЦ Белене на далавера
11:38 24.08.2019
65 Истината
Коментиран от #66
11:39 24.08.2019
66 КосйоСамоковеца
До коментар #65 от "Истината":
Има логика11:59 24.08.2019
67 Този коментар е премахнат от модератор.
68 Язе
12:35 24.08.2019
69 Този коментар е премахнат от модератор.
70 Лъжат ни...
Коментиран от #72
15:39 24.08.2019
71 Бай хой
15:58 24.08.2019
72 Българин
До коментар #70 от "Лъжат ни...":
Е как бе тук е пълно с хора чиято мечта е да работят за 400 евро на месец с желание и без мрънкане16:04 24.08.2019
73 Трактора
До коментар #14 от "Бат жабоко":
Да, бе! ИПОН ще е портиер на входа! И всяка вечер цигански банди ще атакуват завода за "джелезо"! Дупе да им е яко на VW с българско-циганския БКП-таралеж в гащите!17:44 24.08.2019
74 Този коментар е премахнат от модератор.
75 минувач
заварчици 1 категория едва ли има и 1000 в страната!!
17:57 24.08.2019
76 Стрелата
21:25 24.08.2019
77 Zorro
22:53 24.08.2019
78 Ха ха
13:00 25.08.2019
79 Нафърфорий
До коментар #52 от "ЗИГИ ХАЙ":
Чадо мое ти не си виновни, че дядо Боже не ти е дал мозък, случва се13:05 25.08.2019
80 psihopat
До коментар #45 от "Elen":
Honda си тръгва и от Турция. Местят изцяло производството си в Азия.13:55 25.08.2019
81 Този коментар е премахнат от модератор.
82 Без аналог!!!
До коментар #15 от "7757":
това с плуването е доста остаряла концепция и в момента е нужно само на машини десантиращи от кораб .БМП-тата , които имат достатъчно ниско съотношение тегло/обем за да плуват са доста слабо защитени , така че съвременните проекти са по-скоро близки по маса до среден танк . МТЛБ винаги си е бил просто трактор , БМП-23 , които произвеждахме на негова база е добре въоръжено , но много слабо защитено и общо взето доста остаряло . БТР-80 в Бг никога не е имало , а БТР-60ПБ е доста уязвим дори за АК от близко разстояние в страничните проекции (личен опит) , задвижването е безумно калпаво , разположението на люковете за напускането на машините пък е безумно недомислено дори за кашик с АК , сумка с два пълнителя и противогаз , а войник със съвременно снаряжение просто ще си остане вътре . Общо взето изглежда че е проектирана слабо да противодейства на куршуми , които искат да влязат вътре и силно да пречи на десанта , който иска да излезе навън , което я превръща в нещо като ковчег (дори и формата е подходяща) и именно заради това в Афганистан и Чечня войниците предпочитат да се възят върху , а не във машините си .16:31 25.08.2019
83 Без аналог!!!
До коментар #48 от "някой":
Всъщност това което наричаме договор за Ф-16 е пакет от 4 отделни договора , които включват самолети от Локхийд(+наземно оборудване и тренажор), Сайдуиндър 9Х , бомби и обучение и логистика за първите 3 години . По договора със Локхийд за самолетите сме платили около 800-900 милиона лева . Вероятно цената все пак ще достигне до 1,5 милиарда долара , когато след като самолетите достигнат оперативна готовност поръчаме и останалото въоръжение . Уверявам те че цената за Тайван е абсолютно същата и разликите идват от пакет и количество16:45 25.08.2019
84 Anadolu Manaf
До коментар #22 от "Elen":
никакъв завод не се строи до Маниса , табелата на VW не е за завод а за дилъра на марката , който има голям логистичен и търговски център там . По принцип евентуалният бъдещ завод няма да е в Маниса , а в околностите на Айдън16:48 25.08.2019
85 знocът
18:00 25.08.2019
86 щяф да умла
ний у варна 3 град не успяхме да напрайм двигател само -перкинз за 25 години !
я ся да прайм кола?
тая не става с тиквеници и чалга!!!
19:55 25.08.2019
87 Този коментар е премахнат от модератор.
88 стоян георгиев
22:17 25.08.2019
89 Този коментар е премахнат от модератор.
90 тука е така
13:36 26.08.2019
91 psihopat
08:29 29.08.2019